Transport ja logistika
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Transport ja logistika Autor "Aaslaid, Kauri" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Koostööpartnerite valik lähtuvalt ettevõtte tegevuskontseptsioonist ja rohelise logistika põhimõtetest ettevõtte Greencarrier Freight Services Estonia OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Aaslaid, Kauri; Nõuakas, KatiKäesoleva lõputöö uuritavaks probleemiks oli Greencarrier Freight Services Estonia OÜ kontseptsioon olla roheline ja turustada ennast kui rohelist logistika teenusepakkujat, kuid kuna ise ühtegi veovahendit ei omata, siis ei saa ettevõtte 100% kontrollida, kas teenust osutati võimalikult loodussäästlikult ja ei jäetud kliendile valet muljet. Väga kerge on kliendile jätta muljet, et talle müüdi hoopis õhku ning teenus, mis on turustatud kui roheline ja loodustsäästev, on võrdeline konkurendi omaga, kes ei väärtusta loodussäästlikust esmajärjekorras ning võib olla pakub isegi odavama hinnaga. Töö eesmärgiks oli koostada Greencarrier Freight Services Estonia OÜ alltöövõtjatele kriteeriumid, et ettevõtte saaks pakkuda oma klientidele rohelisemat logistikateenust ning olla selles vallas üks suunanäitajaid. Kuna transport on üks neljast suurimast kasvuhoonegaasi tekitajast, siis tuleb suhtuda rohelisse transporti väga tõsiselt, et hoida kliimamuutuseid talutaval tasemel. Loodustsäästev teguviis on tähtis meie järgnevate põlvede jaoks, et säilitada neile samasugune maailm nagu ta on hetkel meil ja hoida kliimasoojenemine minimaalsel tasemel. Õnneks on üldsus sellele probleemile lõpuks reageerinud ja ette on võetud suuremad sammud ja koosviibimised, et arutada, kuidas saaksid kõik riigid oma panuse anda, et vähendada kliimasoojenemist. Kehtestatud on väga palju erinevaid norme ja reegleid ning nende kallal töötatakse igapäevaselt. Suuremad transpordiettevõtted on hakanud selle peale mõtlema ning toonud oma töö rutiinidesse sisse rohelisemaid mõtteviise. Turundusmaterjalides on hakatud serveerima kliendile, et transport on loodusele kahjulik ning neid teavitama selle kahjulikkusest. Üldsus on laiemalt probleemist teadlik ning on tekkinud teatud trendid nagu näiteks ökonoomsem ja rohelisem elamine. Transport on muidugi ka valdkond, kus on võimalik mingil määral oma kasumit kasvatada kui ollakse rohelised. Nagu eelnevalt DSV juhatuse liige ütles, et ekspedeerimisettevõttele on kasulik olla loodustsäästev ja roheline, kuna siis ka majanduslikud näitajad paranevad. Mida efektiivsemalt veokorraldaja veovahendit töös hoiab ja kaupasid peale planeerib, seda suurem on veoringi kasum ja seda paremad on lõpptulemused. Töö autor kirjeldas töös kolme osapoolt, kellega tuleb transpordi ettevõttes igapäevaselt suhelda ja koostööd teha. Autor uuris nii alltöövõtjaid, konkurente kui otsekliente, kellest transpordiahel algab. Need uuringud aitasid kaasa peamiste kriteeriumite väljatöötamisele. Kokku töötati välja kuus peamist kriteeriumit, mis aitab ettevõtte mainet tõsta ning teenust hoida tasemel, mida ka kliendile turustatakse. Greencarrier grupp on Rootsi päritolu ettevõte ning peakontori poolt on surve suur ning uuritakse erinevaid süsteeme, kuidas teha asja efektiivsemalt, kiiremalt ja loodussäästlikumalt. Töö suurim ettepanek on muuta vedajate tasustamine emissiooniklassipõhiseks ja koostatud on ka uus hinnakiri, mida saaks koheselt rakendada. Selline hinnakiri aitab kaasa vedaja masinapargi uuendamisele ning sel juhul ei ole vanema veovahendiga enam otstarbekas tööd teha, kuna aastas kaotab vedaja liiga palju raha. Ettevõtte peaks kindlasti jätkama teavitustööd klientidele, kuna ollakse rohelise vedaja ja kliendi kokkuviijad. Tulevikus tuleb kindlasti klientidele korraldada koolitusi, sest transpordiahel algab neist ning nemad on see tegur, kes tellib vastava transpordi. Kindlasti tuleks luua ettevõttes ka väga roheline teenus, mis viiakse läbi kõige modernsema tehnikaga ja väga väikese loodusliku jalajäljega. Teenuse hind on küll kõrgem kui tavateenusel, kuid see eest antakse loodusliku keskkonna säästlikkusele ja kliima säilimisele panus ning transpordi ettevõtte klient saab näiteks seda ka vabalt edasi turustada oma klientidele.