Tööstustehnoloogia ja turundus
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Tööstustehnoloogia ja turundus Autor "Aasjõe, Ülle" järgi
Näitamisel1 - 13 13-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Ärikliendi müügistrateegia väljatöötamine AS Eesti Elecster näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Irina, Krotiuk; Aasjõe, Ülle; Paavi KarjatseAntud lõputöö eesmärk oli väljatöötada ettevõte AS Eesti Elecster ärikliendi müügistrateegia ja selleks olid läbi viidud mikro-, ja makroanalüüs, kliendi- ja konkurentsianalüüs ning ettevõtte SWOT-analüüs. Nende andmete põhjal on koostatud ettevõtte müügistrateegia tegevuskava, mille perioodiks on üks aasta. Lõputöö esimeses peatükis annab autor ülevaade B2B ja B2C turundusest ja müügist. Tuuakse välja nende erinevused ja B2B eripärad, millest tuleb lähtuda müügistrateegia väljatöötamisel. Samuti uuritakse kommunikatsiooni kanaleid ja hinnakujundamismeetodeid, mis sobivad kasutamiseks just B2B turgudel. Lõputöö teises peatükis on autori väljatöötatud ettevõtte müügistrateegia. Kõigepealt on antud AS Eesti Elecsteri lühitutvustus, ülevaade ettevõtte tegevusalast, ettevõtte struktuurist ja tehnoloogilistest võimalustest. Analüüsitakse mikrokeskonda, mis omakorda koosneb klientide ja konkurentide analüüsist. Samuti viiakse läbi makrokeskonna analüüs. Neist analüüsidest lähtudes koostatakse ettevõtte SWOT-analüüs, kus tuuakse välja ettevõtte peamised tugevused ja nõrkused ning võimalused ja ohud. Lähtuvalt hetkeolukorrast, püstitakse eesmärgid järgmiseks aastaks. Eesmärkide elluviimiseks koostati tegevuskava, mis näeb ette erinevate tegevuste läbiviimist. Tegevuskava on koostatud perioodiks 01.05.2015 kuni 01.05.2016, ehk üheks aastaks. Samuti on koostatud antud tegevuskava eelarve, kus on väljatoodud vajalikke tegevuste maksumus, tähtajad ja oodatavad tulemused. Perioodi lõpus analüüsitakse saadud tulemusi püstitatud eesmärkidest lähtudes ning koostatakse tegevuskava järgmiseks aastaks. Müügistrateegia ettevõtte AS Eesti Elecster baasil on koostatud ja seega võib öelda, et lõputöö eesmärk sai täidetud. Selle efektiivsust saab hinnata järgmisel aastal, siis kui ettevõtte majandustulemused on teada.Nimetus Piiratud juurdepääs Äriplaan nõrkvoolusüsteemide ehitusega tegeleva ettevõtte käivitamiseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Kuriks, Veiko; Aasjõe, ÜlleAntud äriplaan on koostatud nõrkvoolusüsteemide ehitusega tegeleva ettevõtte käivitamiseks. Paigaldustöid teostav ettevõtja peab olema kvalifitseeritud, omama vastavate tööde tegemiseks pädevustunnistust ning kasutama vaid oskustööjõudu, omama vastavate tööde tegemiseks MTR-registri tõendit ja turvategevuse luba, juhul kui on tegu turvasüsteemide paigalduse ja hooldusega. Töö teostamise eest vastutaval isikul peab olema ATS-litsents Turvatehnik III, ta peab tundma antud installatsiooni ja oskama vajalikke töid. Samuti on ettevõttele vajalk Turvalistents- tegevusluba Eesti Vabariigi Julgestuspolitseist. 2014a. on arutusel Julgestuspolitsei turvalitsentsi-tegevusloa vajaduse üle, kuid see lisab ettevõttele kindlasti usaldusväärsust just eraklientide silmis. Ettevõtte konkurentsieelis baseerub kliendisõbralikul hinnal ja ka teenuse kõrges kvaliteedis. Lisaks annab väikese konkurentsieelise ka ettevõte keskendumine turuniššile, mis on hetkel konkurentide poolt jäänud tähelepanuta. Pakutavaks teenuseks on erinevate nõrkvoolulahenduste ja nõrkvoolusüsteemide ehitamine nii ettevõtetele kui ka eraisikutele. Põhilisteks nõrkvoolusüsteemideks on automaatsed tulekahjusignalisatsioonisüsteemid, (ATS) nii konventsionaalsed-, kui adresseeritavad ATS süsteemid,valvesignalisatsioonisüsteemid, fonosüsteemid, videovalvesüsteemid, TV- võrgud, andmeside võrgud, läbipääsusüsteemid, helisüsteemid, turnikeed ja õekutsesüsteemid. Lisaks loetud süsteemidele on võimalik teostada erinevaid kaabeldus- ja paigaltustöid nii ventilatsioonilahenduste- kui ka automaatika tarvis. Põhilisteks sihtgruppideks on ehitusettevõtted, kellele pakutakse alltöövõttu. Lisaks veel ärikliendid ja ka eraisikud, kellele pakutakse otse erinevaid nõrkvoolulahendusi. Ettevõtetele alltöövõtu korras pakutav teenus seisneb peatöövõtjale hanke korras hinnapakkumise koostamisest, erineva suurusega objektid, nii kaubanduslikud pinnad kui ka eramud-korterelamud, tööstushooned jne. Hinnapakkumise sobivusel tööde teostamist, kooskõlastusi näiteks päästeametiga, süsteemide testimist ja teostusdokumentatsioonide vormistamist. Ettevõtte tarnijateks on erinevad kaubandusettevõtted, kes tegelevad vastavate seadmete- ning installatsioonitarvikute müügiga. Samuti sõlmitakse lepingud erinevate tööriistarentidega, tõstukite ja akulavade rendiks. Vajalikud põhivahendid on plaanis soetada Eesti Töötukassa poolt saadava võimaliku toetusega ning omaniku poolt sisse makstava osakaptaliga. Esialgu täiendavaid ruume ettevõttel tarvis ei ole, kuna seadmete ja kaupade ladustamiseks on võimalik kasutada isikliku garaaži. Kõige suuremaks põhivaraliseks ressursiks on kaubik, mida kasutatakse liikumiseks ja kauba ning materjalide objektitede transportimiseks. Kaubik peab olema piisavalt pikk, vedamaks ka kolme meetriseid torusi ja madala proofiiliga, mahtumaks garaaži. Samuti on vajalik kärukonks ehitustõstukite ja teiste seadmete transportimiseks. Tööriistad on komplekteeritud nii, et saab teostada kõik vajalikud installatsiooni- ja paigaldustööd, hooldustööd ning testimised.Tööriistadest on olemas proffesionaalne Makita aku-lööktrell ja tavaline akutrell, seega eelistatakse sama sarja ja tootja tööriistu. Tööriistad on mõeldud ühele, kahest inimesest koosnevale paigaldusmeeskonnale. Spetsiifilisemad ja kallimad tööriistad/seadmed (näiteks võrgutester andmesidevõrgule, võrgugarantii tagamiseks, fiiberoptilise kaabli keevitusseade jne.) võetakse vajadusel rendile. Ettevõtte üks olulisemaid võtmetegureid on tehniline kompentents töötajatel.Selline asjaolu võimaldab käivituskuludelt märkimisväärselt kokku hoida. Eeskätt seeläbi, et alustades ettevõtlust ei ole tingimata vajalik palgata palju töölisi. Ettevõtte juhatusel on enesel piisav kompententsi pakutavate teenuste osutamiseks ja tööde teostamiseks. Vajalaik on vaid üks lisapaigaldaja ja raamatupidaja. Konkreetsete ideede elluviimiseks vajalikke vahendeid ja võtteid tutvustatakse alljärgnevates tabelites, mille hulka kuuluvad detailsed arvutused. Antud plaani koostades on lähtutud Eesti Vabariigis kehtivatest seadustest, ärieetikast ja üldtunnustatud normidest. Alustaval ettevõttel ei ole kindlasti lihtne võrdlemisi tiheda konkurentsiga ärimaastikul läbi lüüa, kuid oleme leidnud võimalused seda siiski teha.Äritegevust planeerides on paika seatud ka kasumiprognoos järgnevaks kolmeks aastaks. Aastaga 2014 on planeeritud tekitada müügitulusid mahuga 35675 eurot, millest kasumi osakaal on ligi 8500 eurot. Teisel aastal on plaanis kasvatada käivet, kuid mitte suurendada oluliselt põhivaralisi ja tööjõu ressursse. Tegutsemise kolmandal aastal on võimalik prognoosida stabiilset ja kindlat positsiooni turul, seda eeskätt tänu teenuste kõrgele kvaliteedile ja meeldivale hinnapoliitikale. Olles endiselt väikeettevõte, jäädakse kliendi suhtes äärmiselt paindlikuks ja nimetatud asjaolu on oluline tegur püsiva kliendisuhte hoidmiseks. Diplomitöö käigus leidsid püstitatud eesmärgid ammendava ja ettevõttele väärtusliku lahenduse. Diplomitöö mahuks on 88 lehekülge, töö on koostatud eesti keeles, lisas toodud materjalid on diplomitöö illustreerimiseks (koosneb kuuest lisast) ning kasutatud kirjandus koosneb 29 allikast.Nimetus Piiratud juurdepääs Eksportturundus ja sihtturgude analüüs Metsis OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Kullamaa, Tõnis; Aasjõe, ÜlleInimkonnal on terve eluea jooksul midagi üle aru ja midagi puudu olnud, alati on vahetamise, ostu ja müügiga kompenseeritud oma ressursside puudujääke. See on nii olnud sadu aastaid ja kestab siiani. Nii on turunduses ka riikidega – import ja eksport on väga tähtis. Mõistes seda detailsemalt, ettevõtjate tasandil, siis tänapäeva tihenda konkurentsi tõttu turul on vaja väga palju eristuda teistest toote- ja teenusepakkujatest. Vaja on on lisada originaalsust oma pakutavates toodetes, et silma paista klientidele ja tekitada neis soovi osta midagi unikaalset. Kuna Eestil puuduvad märkimisväärselt maailmas silmapaistvad metsatehnikaga tegelevad firmad, siis Metsis OÜ-l on üsna suur potentsiaal maailmas nähtavaks muutuda just tänu väiksele riigile omase lihtsuse ja konkurentidest kaks korda odavamate hindadega. Olles juba Venemaa turul sees, siis käesolevas töös uuriti alternatiive juhuks, kui Venemaa politiilise ebastabiilsuse tõttu peaks juhtuma, et Venemaa kehtestab Eesti ettevõtete jaoks piiranguid tulevikus. Vaadates Rootsi metsarohkust, tehnoloogilist taset ja poliitilist stabiilsust, otsustas autor just selle riigi kasuks. Töös uuriti erinevaid tähtsaid keskkondi mõlema riigi puhul, uuriti milline on riigi eluolud, millised on nõrgad ja tugevad küljed ja ka turulesisenemise barjääre. Töö käigus uuriti ettevõtete arvu riikides ja analüüsiti põhilisi konkurente. Kuna konkurendid on maailmas tuntud ja nii Venemaal, kui Rootsis esindatud, siis nende puhul ei ole suurt erinevust, kuhu riiki siseneda soovitakse. Põhilised erinevused on just riigi ülesehitusel ja elukorraldusel. Näiteks Venemaal lokkab korruptsioon ja puudub äriregistri sarnane infosüsteem. Samas on SRÜ riikides madalamad regulatsioonid kui Euroopa Liidus ja Venemaal, oma suuruse tõttu, põhjatu turg – nõudlus traktorite järele on suurem, kui Metsis neid valmis jõuab teha. Rootsi tugevuseks on heaoluriigina just stabiilne poliitika, tugevad ühiskonnatoetusprogrammid ja maailmatasemel tehnoloogia. Summeerides kokku kõik head ja halvad küljed nende riikide puhul ja tõlgendades ümber need hinnanguteks numbrite näol, näitas uuring, et turunduse ja traktorimüügi külje pealt on Venemaa turg siiski Metsise jaoks parem ja Rootsi ei ole kasumlikkuse poolest samaväärne. Saanud parema ülevaate nendest turgudest, saab Metsis OÜ keskenduda praktilisel tasandil turgudele sisenemisega, teades arvestada eelseisvate ohtude ja ka positiivsete külgedega. Jälgides oma kindlaid vaateid ja arusaamu ning firma eripärasid, on Metsisel suured võimalused eelseisvateks tehinguteks ja maailmapilti sisenemiseks, pakkudes ühtlasi konkurentsi oma rivaalidele ja rikastades turgu oma pakutavate toodetega.Nimetus Piiratud juurdepääs Klaasipesuvedeliku tankla turundusplaan OÜ Siris näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Ots, Harri; Aasjõe, Ülle; Risto VanatoaKäesoleva lõputöö eesmärk on luua toimiv turundusplaan, mille kohaselt saab väikeettevõte käivitada unikaalse toote- klaasipesuvedeliku tankla ja välireklaami kandja- projekti. Põhieesmärgiks on luua uus väljund unikaalsele välireklaami kajastamisele. Projekti idee on käivitada klaasipesuvedeliku tankla kontseptsioon, kus tõstetakse teenuse väärtust ja luuakse kaasaegsed välireklaami võimalused. Töö käigus on põhjalikult analüüsitud nii reklaamituru olukorda antud valdkonnas, kui klaasipesuvedeliku pakkujate osas. Esimene peatükk kirjeldab Siris OÜ tegevuskeskkonda ning analüüsib kõiki mikrokeskkonna faktoreid. Põhjalikult on kirjeldatud klaasipesuvedeliku tankla konkurente, kliente, turgu ja tarnijaid nii klaasipesuvedeliku kui reklaami vaatenurgast. Teises peatükis annab autor ülevaate ettevõtte Siris OÜ hetkeolukorrast. Analüüsitakse personali koosseisu ja ettevõtte portfelli. Lisaks kirjeldatakse ettevõtte finantsvõimekust ja võimalusi projekti elluviimiseks. SWOT analüüsis tuuakse välja ettevõtte tugevused, võimalused, nõrkused ja ohud. Kolmas ja ühtlasi ka olulisem peatükk selgitab ettevõtte ja tankla eesmärke. Lähtudes kogutud infost leitakse kõige mõistlikum turundusstrateegia tankla projekti elluviimiseks. Ühtlasi hõlmab peatükk taktikalist tegevuskava 4P-d ja finantsprognoose, mis annavad investorile ülevaate tankla tasuvusest. Peatüki lõpus hindab autor projekti riskifaktoreid ning seab tegevusplaani riskide rakendumisel. Töö tulemusena selgub, et ettevõtte Siris OÜ peamiseks eesmärgiks oleks keskendumine vaid välireklaami müügile, tegevuse fokusseerimiseks ja killustamise vältimiseks on mõistlik hakata klaasipesuvedeliku tanklat edasi frantsiisima ja kogu vedeliku müügist saadava tulu saab frantsiisiv investor. Tasuvusanalüüsiga leiti, et investeerides tanklasse, teenides sellega kogu klaasipesuvedelikust saadava tulu ning 10% reklaamimüügilt, saab investor investeeritud raha tagasi vähemalt 3,8 aastaga. Analüüsitud on ka riskifaktoreid. Põhiliseks riskifaktoriks on Siris OÜ vähese kogemusega müügitöötajad, kes vajavad väljaõpet ja vajadusel tuleb juurde värvata kompetentseid müügimehi. 34 Kuna tankla keskendub väiksele turusegmendile ning eristub konkurentidest, siis kasutatakse projekti käivitamiseks fokusseeritud ehk turuniši strateegiat. Et tänases ettevõtluskeskkonnas läbi lüüa on vaja eristuda konkurentidest, teada kliendi vajadusi ja turgu ning pakkuda uusi ja paremaid lahendusi. Lõputöö tulemusena selgus, et klaasipesuvedeliku tankla projekt ongi selles osas unikaalne ja uuenduslik, kuna konkurentidest eristumiseks pakub tankla projekt reklaami suunamist segmendi põhiselt, lisaks saab tankida vaja mineva koguse, mis ei jäta kohustust pakendi ladustamiseks või likvideerimiseks. Käesolev lõputöö annab põhjaliku ülevaate klaasipesuvedeliku tanklate projektist, eesmärgiga luua ettevõttele Siris OÜ oma uudne välireklaami lahendus ja anda investoritele unikaalne investeerimisvõimalus, luues ühtlasi klientidele keskkonnasõbralikuma ning mugavama viisi klaasipesuvedeliku tankimiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Kliendirahulolu uuring AS Saku Metall Uksetehas näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Ojasild, Annika; Aasjõe, Ülle; Terje AlliksooKäesoleva lõputöö autori eesmärgiks oli analüüsida kliendirahulolu uuringu tulemustele tuginedes klientide tundeid ja rahulolu seoses AS Saku Metall Uksetehasega ning teha ettepanekud ettevõtte juhtkonnale klientide rahulolu ja soovitusindeksi tõstmiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Köögimööbli hinnapakkumise protsessi parendamine ettevõtte Valdepol OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Vaade, Nele; Aasjõe, ÜlleIga ettevõte soovib klientide teenindamisel vastata nende nõudmistele, millest tulenevalt on oluline suuta pakkuda personaalset lähenemist. Kuna erinevaid lahendusi ei saa ühte moodi hinnastada, peavad ettevõtted koostama tellimusele vastava hinnapakkumise. Ettevõtte Valdepol OÜ suurimaks kitsaskohaks on hinnapakkumiste koostamine, kuna ühe päringuga tegeletakse keskmiselt kolm tundi ning klient peab vastust ootama kokku üks kuni kaks nädalat. Sellest tulenevalt oli käesoleva lõputöö probleemiks hinnapakkumistele kulutatud aeg. Töö tulemuseni jõudmiseks kasutas autor kvantitatiivset uuringut, analüüsides ettevõttest saadud 2019. aasta statistilisi andmeid, et selgitada välja hinnapakkumise mõju ettevõttele. Püstitatud eesmärgi saavutamiseks töötas autor läbi järgnevad uurimisülesanded: • leidis ettevõtte senise hinnapakkumise protsessi kitsaskohad; • tegi ettepanekuid hinnapakkumise protsessi efektiivsemaks muutmise kohta. Lõputöö käigus töötas autor välja protsessi, millega läheks ettevõttel hinnapakkumise koostamisele kõigest pool tundi, tänu millele saaks klient päringule vastuse ühe kuni kolme päevaga, senise ühe kuni kahe nädala asemel. Parendatud protsessi katsetati üks nädal ja sellel perioodil esitati päringuid kokku viis tükki ning vastamata ei jäetud mitte ühelegi kliendile. Neli tellimust anti edasi töösse ning üks tellimus öeldi ära kõrge hinnaklassi tõttu. Katsetamise tulemusena selgus, et päringuvormi täitmine võttis kliendi jaoks aega keskmiselt 12 minutit ning infolehe läbitöötamine 20 minutit. Kliendihalduri jaoks võttis MS Exceli mudeli täitmine aega keskmisel 28 minutit. Klientide tagasisidest selgus, et pakkumise protsessiga jäeti rahule ning töötajate hinnangul oli protsess sujuvam. Seega on parendatud hinnapakkumise mudelit kasutades ettevõttel võimalus pakkuda paremat klienditeenindust. Lisaks on hinnakujundamisel arvestatud reaalseid materjalikulusid ning töörahasid, millega väldib ettevõtte endale kahju tegemist müües madalama hinnaga. 31 Autor keskendus lõputöös köögimööbli tootmisele, kuid sarnaseid lahendusi on võimalik mugavdada ka teiste tootegruppide jaoks. Samuti selgus läbiviidud katsetamise tulemusena, et juhul kui köök ei koosne ainult standardkappidest, siis protsessi efektiivsuse tõstmiseks, võiks mudelit veelgi edasi arendada. Töös kasutatud põhimõtteid saaksid ära kasutada ka teised sarnase tegevusvaldkonnaga ettevõtted kiirema ja läbipaistvama süsteemi loomiseks. Autor hindab töö alguses püstitatud eesmärki täidetuks, kuna ettevõttele Valdepol OÜ on töötatud välja efektiivsem hinnapakkumise protsessi. Täiustatud mudel kiirendas hinnapakkumise koostamise aega kahe ja poole tunni võrra. Samuti on köögimööbli tellija jaoks edastatud pakkumine lihtsasti mõistetav. Ettevõte on otsustanud uuele hinnapakkumise protsessile üle minna alates 2020 aasta sügisest.Nimetus Piiratud juurdepääs Mobiiliturundus kui uus võimalus klientideni jõudmiseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2013) Jüriado, Ailar; Aasjõe, ÜlleKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli analüüsida TTK üliõpilaste mobiilsete seadmete omamist ja kasutamist, teadmisi mobiiliturundusest, mobiiliturunduse võimaluste kasutamist ning hinnangut mobiiliturunduse võimalustesse. Tulemusteni jõudmiseks viis autor läbi TTK üliõpilaste seas kvantitatiivse uuringu. Toetudes uuringu tulemustele koostas autor soovitused mobiiliturunduse edendamiseks ettevõtetele, mille üheks sihtgrupiks on üliõpilased. Töö raames tegi autor ettepanekuid, kuidas tõsta erinevate põlvkondade teadlikkust mobiiliturundusest ja selle võimalustest. Mobiiliturundus on internetiturunduse üks osa, mille näol on tegemist viimase 50 aasta jooksul tekkinud turunduskanaliga ja millel on potentsiaal peagi kujuneda üheks peamiseks kommunikatsioonivahendiks ettevõtte ja kliendi vahel. Mobiiltelefon, mis on inimestel peaaegu alati kaasas, muudab mobiiliturunduse kiireimaks ja personaalseimaks viisiks infoedastamisel. Varasematest uuringutest on selgunud, et noored on palju vastuvõtlikumad uute tehnoloogiate suhtes. Teismeliste suhtumine mobiiliturundusse ja selle võimaluste kasutamisse sõltub noorte sotsiaalsest taustast, soost, elustiilist ja seadme kasutusoskusest. Peamine põhjus, miks noored nutitelefoni kasutavad on sotsiaalsetel ja meelelahutuslikel põhjustel nende jaoks on oluline olla inimestega pidevas ühenduses. Tarbijate üldine hinnang mobiiliturundusest läbi nutitelefonide on positiivne ja nutitelefone peetakse väga isiklikeks vahenditeks. Autor tõi käesolevas töös esile mobiilse interneti olulisuse mobiiliturunduses. 3G ja 4G generatsiooni võrgud võimaldavad tänu suuremale andmemahule ja allalaadimiskiirusele paremat interneti ja teiste nutitelefonide rakenduste kasutamist. Kuna paljud rakendused vajavad oma tööks internetiühendust, siis on selle olemasolu oluline. Teoreetilises osas tõi autor välja ka peamised mobiiliturunduse võimalused, mida ettevõte saab rakendada klientideni jõudmiseks. Mobiiliturunduses on alustalaks mobiilne koduleht. Kasutades tänapäevaseid mobiiliturunduse võimalusi on oluline suunata klient mobiiltelefonidele mõeldud 44 kodulehele, milleks võib olla, kas dünaamilise disainiga koduleht või eraldi teostatud mobiilne koduleht. Otsingumootorites esile tulemiseks on soovitav ettevõttel vormistada koduleht korrektselt, et kliendid otsingumootorit kasutades mobiiliveebi üles leiaksid. SMS-turundus on siiani hea vahend masside tähelepanu võitmiseks ja kuna tegemist on push strateegiaga, siis peavad tekstisõnumid olema hästi läbimõeldud. Kõige tuntumaks ja populaarsemaks mobiiliturunduse võimaluseks on kujunenud erinevad mobiilirakendused. Tänu rakendustele suudavad ettevõtted tekitada huvi tarbijates, sest need on meelelahutuslikud. Lõputöö raames läbi viidud uuringutulemustest selgus, et ligikaudu 97% küsitlusele vastanud TTK üliõpilastest kasutab vabal ajal elektroonilist seadet, mis võimaldab kasutada internetti. Peamiselt kasutatakse sülearvutit ja nutitelefoni interneti kasutamiseks. Rohkem kui 2/3 uuringus osalenud TTK üliõpilast omab nutitelefoni, mille peamisteks kasutusvaldkondadeks üliõpilaste seas on helistamine ja interneti kasutamine. Igapäevaselt kasutab mobiilset internetti 70% vastanud üliõpilastest, mis näitab mobiilse interneti populaarsust üliõpilaste seas. Tuginedes uuringutulemustele ja autori hinnangule, siis 2/3 vastanud TTK üliõpilastest ei tea, mida kujutab endast mobiiliturundus. Mobiiliturunduse võimalustest teavad üliõpilased kõige rohkem sotsiaalmeedia, mängude ja mobiilipanga mobiilirakendusi. Vastanud üliõpilaste seas on kõige enamkasutatavamad mobiiliturunduse võimalused sotsiaalmeedia, uudiste ja mängude mobiilirakendused. TTK üliõpilased hindasid mobiiliturunduse võimalustest kõige kõrgemalt informatsiooni rakendust. Üliõpilaste koondhinnang mobiiliturunduse võimalustele oli 3,3, mida võib pidada väga heaks, arvestades mobiiliturunduse järk-järgulist kasvu. Lõputöös esitas autor soovitused mobiiliturunduse edendamiseks ettevõtetele, mille üheks sihtgrupiks on üliõpilased. Oluline on, et ettevõtted mõistaksid mobiiliturunduse võimekust ja potentsiaali. Kuna nutitelefonide osakaal on nüüdseks Eestis tõusnud 30%-ni, siis on suur võimalus kasutades mobiiliturundust võita kliente. Suurimateks tõmbenumbriteks on kindlasti mobiilirakendused ja asukohapõhised reklaamid. Autor ei soovita alahinnata SMS-turunduse olulisust, mille kasutamiseks võiks luua vastava kliendibaasi ja läbi selle segmenteerida tarbijaid, kellele reklaame suunatakse ning edastada kliendi huvidest ja vajadustest lähtuvad kindlad ning täpsed pakkumised, mis tekitavad ostu- või tarbimissoovi. 45 Autor esitas töös ettepanekuid erinevate põlvkondade teadlikkuse tõstmiseks mobiiliturundusest ja selle võimalustest. Teadlikkuse tõstmiseks soovitab autor koolide ja ettevõtete koostöös üliõpilastele loengutundide andmist, tarbijatele uute mobiiliturunduste võimaluste (nt mobiilirakendused) kohta õpetlike videote tegemist ning kõigile huvilistele mobiilioperaatorite poolt tasuta mobiiliturunduse ja selle võimalustega seotud koolituste ja seminaride korraldamist. Autori arvates on mobiiliturundus üks turundusvõimalusi, kuhu ettevõtted võiksid hakata rohkem investeerima, arvestades, et ülemaailmselt kasutab mobiiltelefone 4,1 miljardit inimest, kusjuures Eestis kasutab mobiiltelefone 1,1 miljonit inimest, millest 30% moodustavad nutitelefonid. Töö autor soovitab paari aasta pärast TTK üliõpilaste seas läbi viia uue uuringu analüüsimaks, kuidas on üliõpilaste teadmised ja kasutusharjumused muutunud ja kas autori poolt lõputöös püstitatud järeldused peavad paika. Autori arvates tasuks käesolevas töös tehtud uuring läbi viia ka teiste kõrgkoolide üliõpilaste seas. Autor leiab, et uurida võiks ka seda, millised mobiilsed seadmed on erinevatel generatsioonidel, kui palju nad teavad mobiiliturundusest ja kuidas on uued mobiiliturunduse võimalused (nt NFC) muutnud tarbijate kasutusharjumusi.Nimetus Piiratud juurdepääs Osterwalderi ärimudeli kohandamine B2B turundusmeetmetega BCS Auto OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Randveer, Rene-Evert; Aasjõe, ÜlleLõputöö eesmärgiks oli kohandada ettevõtte ärimudeli lähtudes Osterwalderi ärimudeli mustritest ning B2B turundusmeetmetest. Antud teema aktuaalsus ettevõttes on tingitud pidevast konkurentsi kasvust turul ning ettevõtte tuleviku plaanidest. Lõputöö empiirilises osas koostati lähtudes Osterwalderi meetoditest kolme suurima kliendi kohta empaatiakaartid ehk kliendiprofiilid. Empaatikaartide eesmärgiks oli tuletada erinevad faktorid, millest klient võib mõtelda ning millised võivad olla tema ootused. Lisaks kaardistati ettevõtte sisesed plussid ja miinused, mida arvestati ärimudeli koostamisel. Et leida kinnitust ettevõtte sisesele infole ning uurida sihtgruppide ootusi pikaajalise autorendi kohta koostati küsimustik. Küsimustiku koostamisel olid autori nõuded, et valimis olevad ettevõtted oleksid erineva suurusega ning erinevast tegevusvaldkonnast. Kokku oli valimis 240 ettevõtet, millest küsimustikule vastasid 61 ehk ligikaudu 25%. Andmete analüüsiks kasutati IBM SPSS Statistics programmi ning saadud andmed esitati risttabelitena. Kindlaks tunnuseks valiti ettevõtte suurus ning muutuvaks tunnuseks olid uuritud küsimused, välja arvatud iseloomustavad küsimused. Empaatiakaartidest, kaardistatud plussidest ja miinustest ning küsimustikust saadud andmeid kasutati ärimudeli tahvli kirjutamisel. Kus iga lahtri täitmisel arvestati äriturundusmeetmetega ning ettevõttesisese informatsiooniga. Lisaks ärimudeli tahvlile koostati ärimudeli muster, mille ülesanne on kirjeldada, kuidas antud mudel toimib. Mustri koostamisel lähtuti Osterwalderi „sööda ja konksu“ ärimudeli mustrist, kus antud muster kohandati vastavalt ettevõtte tegevusvaldkonnale ning läbiviidud uuringute tulemustele. Lõputöös valminud ärimudel võimaldab BCS Auto OÜ-l läbi erinevate kanalite ja soodsate pakkumiste leida kliente, et oleks võimalik leida kliendile parimaid pakkumisi ning samas teenida suuremat müügikasumit tuleb antud ettevõttes pöörata suuremat tähelepanu lõputöös välja toodud ettepanekutele.Nimetus Piiratud juurdepääs Ostukäitumise konseptsiooni järgimine kaubanduses Eugesta Eesti AS näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Sagar, Pilleriin; Aasjõe, ÜlleKäesoleva töö koostaja andis ülevaate töö sisu teoreetilistest alustest, tarbijakesksest uuringust ja ettevõtte, mille baasil töö koostatud on, kogemustest. Sellest kõigest järelduvalt koostati ettepanekud firma kvaliteetsema ja kiirema töö saavutamiseks. Töö teoreetilises osas kirjeldati tarbija ostukäitumist. Täpsemalt, millised on tarbija vajadused ning millest sõltub tema ostuharjumus. Kirjeldati seda, kuidas iga indiviid sõltub erinevatest mõjuritest oma igapäevastes ostudes. Kuna iga tarbija on erinev isiksus, siis on ka nende harjumused erinevad, kuid kindlasti on ka isiksusi, mis mingisuguse koha pealt saranevad. Antud teoreetiline osa annab aimu erinevate inimeste käitumismaneeridest kauplustes, andes infot selle kohta, kuidas tooteid riiulile paigutada ning kuidas edastada kliendile infot või reklaami nii, et seda tõesti ka tähele pandaks. Töö uurimuslik osa andis ülevaate inimeste arvamusest, mis saadi nendelt elektroonilise küsitluse teel. Küsitluse tulemusi võrreldi andmetega, mida saadi Eugesta Eesti AS-ilt. Tulemuste komponeerimisel saadi aimu sellest, mis mis avaldab kõige enam tarbijale mõju tema ostu sooritamisel. Milline lähenemine tuleb mingi kindla kliendi puhul valida, et toodete müük oleks ettevõttele võimalikult tulutoov. Eelvnevast lähtuvalt koostati ettepanekud parimaks toote paigutuseks Eesti suurimates jaekettides. Samuti anti soovitusi selle kohta, millised võiksid olla sealsed turustamise võimalused arvestades jaekettide siseseid võimalusi ning kokkuleppeid nendega kui koostööpartneritega. Antud töö tulemused toovad kasu ettevõtte Eugesta Eesti AS-i töötajate müügitöö sujuvusele. Tulemused aitavad kaasa edasise turundusplaani koostamisele andes informatsiooni tarbija vajadustest ning käitumisest oste teostades. Samuti aitab uurimistööst saadav informatsioon tõsta mainitud tootegrupi ( ja ka teiste tootegruppide) käivet, arvestades ju tarbija vajadusi ja ootusi.Nimetus Piiratud juurdepääs Turu-uuring „Teemantabrasiivtööriistade kasutajad Eestis” Abrasiiv AS näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Guk, Sergei; Aasjõe, ÜlleInternetipõhise küsimustikuga läbi viidud turu-uuringule on tagasisidet andnud 43 respondenti (neist 4 eitavalt). Kirjeldatud uuringuga on saadud teemanttööriistade Eesti turu ülevaade ja tarbijate peamised ootused ja nõudmised nende toodete vastu. „Lukas-Erzett“ saksa tehase ketastel on head perspektiivid, kuna Euroopa päritoluga teemanttööriistu usaldatakse rohkem. Enimat huvi võib tekitada premium ehk kvaliteetsemate tootesarjade pakkumine, aga ka soodsaimatel toodetel on rakendusi. Keskmine tarbija tahab saada parema tootlikkusega ja vastupidavusega ketta, samuti on oluline majanduslik kasumlikkus ja kasutuse mugavus. Tarbijad usaldavat enamasti enda oma või teiste sama valdkonna kohalikke ettevõtete tagasisidet, seega toodete katsetamine on pakkumiseks ülimalt oluline. Soov uusi tooteid testida on tarbijatel üsna suur. Tarnijaga koostöös hindavad kasutajad eelkõige tarnekindlust, asjaliku teenindust ja kalduvad pikaaegse koostöö pidamiseks. Turg on mitmekümne tuhande euro suurune ehk mahukas ja tulus, aga samuti ka konkurents on tihe. Kõik valdkonna ettevõtete liigid (kivitöötlejad, teedeehitajad, betoonitöölejad) on väärt tegelemist ja igalpool on häid kliente, aga suurimad on kivitöötlemisettevõtete seas. Need on head, aga ka keerulised kliendid, kes otsivad pidevalt midagi head ja veel paremat, esitades toodete kvaliteedile eriti kõrgeid nõudeid.Nimetus Piiratud juurdepääs Turundusplaani koostamine AS B-plast näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Sedrik, Matis; Aasjõe, ÜlleKäesoleva lõputöö eesmärk oli luua turundusplaan AS B-plast näitel. Selleks viidi läbi nii mikro- kui makrokeskkonna analüüs, tegevusharu-, konkurentsi- ja kliendianalüüs. Esimeses peatükis käsitleti teoreetiliselt turunduse strateegilist planeerimist Teine peatükk keskendus käesoleva lõputöö põhiosaks olevale turundusplaani loomisele. Esmalt tutvustati nii ettevõtet, kui tema majandusnäitajaid, samuti põhiteenust, teenussegmente ja tootmisvõimekust. Järgnevalt avas autor käesoleva töö mõistmiseks esmavajaliku – AS B-plast situatsioonianalüüsi. Viimane koosnes alljärgnevatest osadest: mikro- ja makrokeskkonna analüüs, tegevusharu analüüs, konkurentsianalüüs. Edasi toodi välja ettevõtte sisekeskkonna analüüs, mis käsitles ettevõtte tänaseid tugevusi ja nõrkusi ning sellest tulenevalt ohte ja võimalusi. Järgnevaks sõnastati ettevõtte 2015 aasta eesmärgid, sõnastati turunduseesmärgid ja määrati strateegiad, koostati turunduseelarve ja sõnastati turundusmeetmestik. Kõige kandvamaks osaks peab autor ettevõtte tegevuse omapärast ja teoreetilistest andmetest lähtuvalt turundusmeetmestiku tegevuskava ja eelarvet. Nimelt, on antud ettevõtte tegevusvaldkonnaks B2B valdkonnas plasti survevalutoodete valmistamise teenus allhanke korras. Kogu turunduse eesmärk on tagada uute klientide juurdevool ja vanade säilimine. Ettevõte ei soovi hetkel laieneda otse lõppkliendi varustamisele omatoodetega ega laiemalt omatoodete arendamisele. Sellest tulenevalt lähtub kogu strateegiline ja taktikaline turundus ning selle loogiliseks lõpptulemiks olev turundusplaan. Uute klientide leidmise kõige efektiivsemaks meetodiks leidis autor olevat kontaktreiside korraldamist ja välismessidel osalemist. Ning antud kontaktide realiseerimiseks kliendikülastuste läbiviimist. Nende mõlemi vahetuks osaks on kodulehe ja müügimeeskonna ettevalmistus uute turgude ja klienditdega suhtlemiseks. Käesolev lõputöö pakub lihtsustatud tegevuskava ühe väikeettevõtte turundustegevuste elluviimiseks ja seeläbi majandustegevuse laiendamist läbi uute klientide leidmise.Nimetus Piiratud juurdepääs Ühisturunduse strateegia väljatöötamine Äripäev AS näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Rootare, Martin; Aasjõe, Ülle; Rain VäätLõputöö eesmärgiks oli koostada Äripäev AS ühisturundusstrateegia, tuginedes ettevõtte 2014. aasta majandusaruande analüüsile, lugejauuringutele ning varasemalt läbi viidud ühisturundus- kampaaniate tulemustele. Andmete põhjal töötas autor välja ühisturundusstrateegia, mis koosneb neljast põhilisest osast: eesmärgid ja sihtgrupid, positsioneerimine, kommunikatsiooni- ning turunduskanalite valik ja koostööpartneri leidmine. Esimeses peatükis andis autor ülevaate ühisturunduse üldisest mõttest ning tõi välja erinevaid näiteid selle kasutamisest. Samuti analüüsiti positiivseid ja negatiivseid külgi taolise meetme rakendamisel. Lõputöö teises osas tutvustati Äripäev AS kui ettevõtet. Toodi välja firma ajalugu, mis andis hea arusaamise ettevõtte arengust ja suunamuutustest läbi aegade. Välja oli toodud suurimad sündmused, mis kujundasid Äripäeva selliseks nagu me näeme seda tänapäeval. Lühidalt kirjeldati ka üldist firma tegevust, kasutusel olevaid ressursse ning juhtimisprotsesse. Kolmandas peatükis toodi välja ostu- ja müügiprotsesside eripärasused, kuna ettevõte tegeleb nii äriklientidele kui ka eraisikutele toodete ja teenuste müümisega. Neid protsesse lähemalt uurides, anti parem mõistmine, milliseid turunduskanaleid ning sihtgruppe tuleks strateegia koostamisel eeldada. Lõputöö neljandas osas sõnastas ja koostas autor ettevõtte ühisturunduse strateegia. 2014. aasta majandusaruandele tuginedes määrati ära konkreetsed suunad ja eesmärgid 2015. aastaks. Analüüsiti “Äripäev” kui brändi mainet ning tehti soovitused, kus tooted võiksid oma koha leida turul. Selgitati välja turunduskanalid, mille kaudu oma toodetega klientideni võiks jõuda ning tehti ettepanekud konkreetsete koostööpartnerite kaasamisele. 33 Viiendas peatükis töötati välja tegevuskava kolme ühisturunduskampaania näol. Tootegrupiks valiti ajakirjad, kuna nende kohta oli autoril kõige rohkem andmeid. Kampaaniatele määrati koostööpartnerid, turunduskanalid, kirjeldati lühidalt kampaaniate iseloomu ning sõnastati eesmärgid. Samuti toodi välja iga kampaania eeldatav turunduskulu ning kampaaniast saadav potensiaalne käive. Lõputöö kuuendas peatükis andis autor ülevaate tagasiside olulisusest ühisturunduse strateegiale. Määrati ära, mis küsimustele peaks hea tagasiside vastama ning mida selle informatsiooniga peale hakata. Teostati lühike analüüs eelnevalt läbiviidud ühisturunduse kampaaniatele ning nende edukusele. Kogu lõputöö olulisema järeldusena võib välja tuua, et kasutades koostatud ühisturundusstrateegia põhimõtteid, saab Äripäev luua endale tugevaid baase, mis aitavad suurendada turuosa ning tõsta ettevõtte käivet. Olulisema ettepanekuna võib välja tuua, et võiks olla rohkem koostööd firmasiseselt erinevate tootegruppide vahel. Kuna Äripäev kui bränd on suunatud konkreetsele sihtgrupile ja kõik tooted ning teenused kujundatud brändi ümber, siis hea koostöö annab tugevat lisaväärtuse klientidele. See muudab kliendid lojaalsemaks ning tagab hea teenuste tugisüsteemi erinevatel tasanditel. Lähtuvalt teema uurimisest ning lõputöö tulemustest saab väita, et eesmärk välja töötada ühisturundusstrateegia Äripäev AS näitel, sai täidetud.Nimetus Piiratud juurdepääs Veebipoe konversioonimäära suurendamine granito oü näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Hallik, Martin; Aasjõe, ÜlleAlatest käesoleva sajandi algusest on kaupade ja teenuste ostmine internetist aasta-aastalt aina kasvanud. Sama on juhtunud ka turundusega. 2013 aastal ületasid digitaalmeedia reklaamikulud Lääne-Euroopas esimest korda trükimeedia kulud ning nende kasvu on ennustada ka edaspidiseks. Kui 15 aasta eest oli ainuke võimalus end internetis reklaamida kodulehe ülespanek, siis tänaseks on lisandunud hulgaliselt uusi ja võimsaid kanaleid. Meile kõigile tuntud reklaamikanalid on otsimootorid, sotsiaalmeedia, mobiilireklaamid, reaalajas maksustatavad reklaamid, videoreklaamid jms. Üks võimalus on ainult reklaamida oma ettevõtet läbi digitaalsete kanalite, lootes seeläbi suurendada klientide hulka oma füüsilistes müügipunktides, kuid märksa mõistlikum on panna ettevõtte veebileht müüma ja sõlmida müügitehingud juba digitaalselt, ilma et kliendid peaksid üldse füüsilist müügipunkti külastama. Granito OÜ edu aluseks on algusest peale olnud edukas internetiturundus, mille abil on kogutud tuntust ja võidetud hulgaliselt kliente. Peale veebipoe ülesseadmist poole aasta eest, tekkis seisak. Puudusid selged lahendused kuidas edasi areneda, oma müügimahte edasi jõuliselt kasvatada. Antud lõputöös uuritud konversioonturunduse praktikad ja metoodika on andnud ettevõtte meeskonnale hulgaliselt uusi teadmisi ning täiesti uue lähenemise kuidas on võimalik edasi minna. Lõputöös on koostatud konkreetne tegevuskava koos vajalike tehniliste vahendite ja teenusepakkujatega, kelle abil on võimalik projekt edukalt ellu viia. Kuna lõputöö autor teeb ise suure osa tööst ettevõttes projekti juurutamisel ära, on võimalik see ellu viia küllaltki madalate kuludega. Granito OÜ teab oma kogemustest, et alati on võimalik saavutada paremaid tulemusi, kui teadmised omandatakse ettevõtte siseselt ning viiakse suures osas ka oma töötajate poolt ellu. Antud projekti elluviimine on ettevõtte jaoks keskse tähtsusega ning ettevõte on väga optimistlik sellega olulise edu saavutamisel.