Tööstustehnoloogia ja turundus
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Tööstustehnoloogia ja turundus Autor "Balujev, Ilja" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Rootsi turule sisenemise analüüs autovaruosade valdkonnas Alvadi OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Balujev, Ilja; Toding, MartinAutori poolt püstitatud uurimisülesanded said täidetud: töös on analüüsitud Rootsi autovaruosade turgu ning on uuritud ärikeskkonda. On antud ülevaade konkurentide ning nende poolt pakutavate kaupade hindadele. Turu segmenteerimise tulemusena on välja selgitatud võimalik ostjate sihtrühm ning on kaardistatud turunduse meetmestik müügi tõhustamiseks. Töö autor prognoosis autovaruosade müügitehingute hulka järgneva kolme aasta lõikes. On tehtud lühikesed järeldused. Rootsi ärikeskkond on jätkuvalt üks soodsamaid maailmas ka järgneva viie aasta jooksul. Sellest kõneleb nii Rootsi stabiilsus poliitilisel maastikul, kui ka majanduslikud näitajad. Rootsi ühiskonnas kehtivad võrdõiguslikkuse reeglid, arenenud taristu, kindlalt tagatud põhiõigused (nagu eneseteostuse õigus), heal tasemel infotehnoloogia, tolerantsus ning innovaatilisus iseloomustavad Rootsi Kuningriiki kui kõrgelt arenenud riiki väga tugeva majandusega. Rootsi autovaruosade turg on atraktiivne koht, et teha äri selles valdkonnas. Sellest räägib autovaruosade tarbimise tase, mis ulatus 2010. aastal 9,3 miljardi euroni ning lisaks arenev „aftermarket“, mis annab palju võimalusi sellistele ettevõttele nagu näiteks Alvadi OÜ (kes teevad, või hakkavad tegema äri selles segmendis.) Uurimistulemustest tulenevalt saab järeldada, et põhiliseks sihtrühmaks kujunesid autoomanikud, kes kasutavad kuni 2003. väljalaskeaastaga autosid ja elavad järgmistes regioonides nagu: Stockholm, Uppsala, Gävleborg, Örebro ja Södermanland. Kohaletoimetamine nendesse regioonidesse võtab 2-3 päeva. Autod, mille ehitusaasta on 2004 ja 2007 vahel on kaudses sihtrühmas. Eelpool mainitud Rootsi atraktiivne ärikeskkond tõmbab ligi ka teisi mängijaid autovaruosade turule, mis suurendab konkurentsi. Ainuüksi Saksamaa hõlmab 32% kogu Rootsi autovaruosade ekspordist. Üheks peamiseks konkurendiks saabki lugeda Saksa ettevõtte Reservdelar24, mis pakub oma toodangut sama hinnatasemega, nagu teeb seda Alvadi OÜ. Sellele vaatamata on Alvadi OÜ-l kõik võimalused hõivata Rootsi autovaruosade turul oma nišš. Sellest räägib: hea hinna ja kvaliteedi suhe, hästi toimiv infosüsteem, kiire kohaletoimetamine ja lojaalne tagastuse poliitika, mille pole ühtegil konkurendil. Autor teeb omapoolseid ettepanekuid, mis on tema arvates vajalikud Alvadi OÜ-le edukaks toimimiseks Rootsi turul. Nimelt: veebikeskkonna järjepidev arendamine; pakutavate varuosade piltide valiku suurendamine veebilehel; pakutavate varuosade detailsem kirjeldus; veebilehe otsingumootori täiustamine, mis lihtsustaks klientidele vajaliku toote leidmise; pakutavate varuosade valiku suurendamine ning Rootsi tarbijale tuntud tootjate lisamine oma kaubavalikusse. Töö autor tänab meeldiva ja produktiivse koostöö eest oma juhendajaid, kelle panus jagatud nõuannete ja materjalide näol, omas antud töö valmimisel väga suurt tähtsust.