Tehnoloogia ja ringmajanduse instituut
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Tehnoloogia ja ringmajanduse instituut Autor "Aasjõe, Ülle" järgi
Näitamisel1 - 20 28-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Andmehalduse protsessi analüüs ja parendus ettevõttes Artesyn Biosolutions(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2031-05-18) Hüvila, Eliza Helene; Aasjõe, ÜlleKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli leida ettevõttele kindlatest andmelao ja ärianalüüsi tarkvarade seast sobilik lahendus. Probleemiks oli ebaefektiivne andmete analüüsimise protsess, mis oli manuaalne ja teostati Exceli või Google Sheetsi abil. Ebaefektiivse andmete analüüsimise protsessi tõttu ei olnud ettevõttel võimalik tootmises esinevaid kitsaskohti parandada. Eesmärkide saavutamiseks autor tutvus esialgu teooriaga, et mõista antud valdkonda veel põhjalikumalt. Teoreetiline osa andis ülevaate andmetest, andmeladudest, ärianalüüsist ja visuaalsest juhtimisest üldiselt. Seejärel autor tõi välja andmete analüüsimise hetkeolukorra ja tegi skeemi, milline võiks välja näha tulevikusituatisioon. Hetkeolukorra ja tulevikuolukorra kirjelduste abil tõi töö autor välja põhilised mõõdikud, mis mõjutavad andmete haldamise protsessi. Autor selgitas välja ettevõtte jaoks süsteemide kasutuselevõtmise eesmärgid ja nõuded ning hindas põhilised riskid, mis võivad tekkida tootmise osakonnas andmete kuvamisel ja peale juurutuse protsessi. Peale riskide hindamist analüüsis autor etteantud andmelao ja ärianalüüsi tarkvarade võimalusi ning nende teenusepakkujaid. Esimeste etappidena otsustas autor, milline andmeladu ja ärianalüüsi tarkvara võiksid ettevõttele kõige meelepärasemad olla. Peale seda autor analüüsis teenusepakkujaid, et välja selgitada kumb organisatsioon suudab Artesynile pakkuda rohkem aega ja võimalusi. Viimases peatüki andis autor soovitusi, milliseid lahendusi ettevõte kasutusele võtta võiks. Väljavalitud lahenduste abil kulub tulevikus minimaalselt aega andmete töötlemiseks. Samuti vigade esinemist andmetes jääb vähemaks või täiesti olematuks. Väljavalitud lahenduste abil saab teha tootmise osakonnas parendustegevusi, et tootmine oleks efektiivsem. Töö eesmärgi täitmiseks kasutas autor kombineeritud uurimismeetodit. Kvalitatiivne osa hõlmas endas teoreetilist osa, andmete halduse AS-IS situatsiooni ja TO-BE situatsiooni kirjeldusi ja mõõdikuid, eesmärkide, nõuete ja riskide hindamist, tarkvarade hindamist ning tarkvarade analüüse. Kvantitatiivse osas hinnati teenusepakkujate hinnapakkumisi. Lõputöö eesmärk sai täidetud. Lõputöö autor leidis ettevõttele sobiliku andmelao ja ärianalüüsi tarkvarad. Autor selgitas välja tarkvarade eesmärgid ja nõuded tootmise osakonna jaoks. Lisaks tõi autor välja riskid, mis võivad tootmise osakonnas esineda ja mis kaasnevad süsteemide juurutuse faasiga. Peale tarkvarade juurutamise faasi on kindel, et visuaalse juhtimise abil saab tootmist planeerida ja likvideerida kitsaskohti. Tarkvarade abil minimeeritakse tootmisega kaasnevaid kulutusi ja defekte. Tootmistöötajatel on ülevaade tootmisvarudest ja üldisest tootmismahust. Andmete kvaliteet paraneb ja info liigub ettevõttes kiiremini. Süsteemide abil tekib süstemaatilisus ja paindlikkus andmetega töötamisel ja andmete kuvamisel. Samuti paraneb tootmistöötajate motivatsioon, mille tulemusel nad kasutavad enda tööaega efektiivsemalt. Tarkvarade abil minimeeritakse tootmisega kaasnevaid kulutusi ja defekte. Pidev analüüside kuvamine tootmises aitab vältida projektidega kaasnevaid takistusi ja seiskumist.Nimetus Piiratud juurdepääs Ärikliendi müügistrateegia väljatöötamine AS Eesti Elecster näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Irina, Krotiuk; Aasjõe, Ülle; Paavi KarjatseAntud lõputöö eesmärk oli väljatöötada ettevõte AS Eesti Elecster ärikliendi müügistrateegia ja selleks olid läbi viidud mikro-, ja makroanalüüs, kliendi- ja konkurentsianalüüs ning ettevõtte SWOT-analüüs. Nende andmete põhjal on koostatud ettevõtte müügistrateegia tegevuskava, mille perioodiks on üks aasta. Lõputöö esimeses peatükis annab autor ülevaade B2B ja B2C turundusest ja müügist. Tuuakse välja nende erinevused ja B2B eripärad, millest tuleb lähtuda müügistrateegia väljatöötamisel. Samuti uuritakse kommunikatsiooni kanaleid ja hinnakujundamismeetodeid, mis sobivad kasutamiseks just B2B turgudel. Lõputöö teises peatükis on autori väljatöötatud ettevõtte müügistrateegia. Kõigepealt on antud AS Eesti Elecsteri lühitutvustus, ülevaade ettevõtte tegevusalast, ettevõtte struktuurist ja tehnoloogilistest võimalustest. Analüüsitakse mikrokeskonda, mis omakorda koosneb klientide ja konkurentide analüüsist. Samuti viiakse läbi makrokeskonna analüüs. Neist analüüsidest lähtudes koostatakse ettevõtte SWOT-analüüs, kus tuuakse välja ettevõtte peamised tugevused ja nõrkused ning võimalused ja ohud. Lähtuvalt hetkeolukorrast, püstitakse eesmärgid järgmiseks aastaks. Eesmärkide elluviimiseks koostati tegevuskava, mis näeb ette erinevate tegevuste läbiviimist. Tegevuskava on koostatud perioodiks 01.05.2015 kuni 01.05.2016, ehk üheks aastaks. Samuti on koostatud antud tegevuskava eelarve, kus on väljatoodud vajalikke tegevuste maksumus, tähtajad ja oodatavad tulemused. Perioodi lõpus analüüsitakse saadud tulemusi püstitatud eesmärkidest lähtudes ning koostatakse tegevuskava järgmiseks aastaks. Müügistrateegia ettevõtte AS Eesti Elecster baasil on koostatud ja seega võib öelda, et lõputöö eesmärk sai täidetud. Selle efektiivsust saab hinnata järgmisel aastal, siis kui ettevõtte majandustulemused on teada.Nimetus Piiratud juurdepääs Äriplaan nõrkvoolusüsteemide ehitusega tegeleva ettevõtte käivitamiseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Kuriks, Veiko; Aasjõe, ÜlleAntud äriplaan on koostatud nõrkvoolusüsteemide ehitusega tegeleva ettevõtte käivitamiseks. Paigaldustöid teostav ettevõtja peab olema kvalifitseeritud, omama vastavate tööde tegemiseks pädevustunnistust ning kasutama vaid oskustööjõudu, omama vastavate tööde tegemiseks MTR-registri tõendit ja turvategevuse luba, juhul kui on tegu turvasüsteemide paigalduse ja hooldusega. Töö teostamise eest vastutaval isikul peab olema ATS-litsents Turvatehnik III, ta peab tundma antud installatsiooni ja oskama vajalikke töid. Samuti on ettevõttele vajalk Turvalistents- tegevusluba Eesti Vabariigi Julgestuspolitseist. 2014a. on arutusel Julgestuspolitsei turvalitsentsi-tegevusloa vajaduse üle, kuid see lisab ettevõttele kindlasti usaldusväärsust just eraklientide silmis. Ettevõtte konkurentsieelis baseerub kliendisõbralikul hinnal ja ka teenuse kõrges kvaliteedis. Lisaks annab väikese konkurentsieelise ka ettevõte keskendumine turuniššile, mis on hetkel konkurentide poolt jäänud tähelepanuta. Pakutavaks teenuseks on erinevate nõrkvoolulahenduste ja nõrkvoolusüsteemide ehitamine nii ettevõtetele kui ka eraisikutele. Põhilisteks nõrkvoolusüsteemideks on automaatsed tulekahjusignalisatsioonisüsteemid, (ATS) nii konventsionaalsed-, kui adresseeritavad ATS süsteemid,valvesignalisatsioonisüsteemid, fonosüsteemid, videovalvesüsteemid, TV- võrgud, andmeside võrgud, läbipääsusüsteemid, helisüsteemid, turnikeed ja õekutsesüsteemid. Lisaks loetud süsteemidele on võimalik teostada erinevaid kaabeldus- ja paigaltustöid nii ventilatsioonilahenduste- kui ka automaatika tarvis. Põhilisteks sihtgruppideks on ehitusettevõtted, kellele pakutakse alltöövõttu. Lisaks veel ärikliendid ja ka eraisikud, kellele pakutakse otse erinevaid nõrkvoolulahendusi. Ettevõtetele alltöövõtu korras pakutav teenus seisneb peatöövõtjale hanke korras hinnapakkumise koostamisest, erineva suurusega objektid, nii kaubanduslikud pinnad kui ka eramud-korterelamud, tööstushooned jne. Hinnapakkumise sobivusel tööde teostamist, kooskõlastusi näiteks päästeametiga, süsteemide testimist ja teostusdokumentatsioonide vormistamist. Ettevõtte tarnijateks on erinevad kaubandusettevõtted, kes tegelevad vastavate seadmete- ning installatsioonitarvikute müügiga. Samuti sõlmitakse lepingud erinevate tööriistarentidega, tõstukite ja akulavade rendiks. Vajalikud põhivahendid on plaanis soetada Eesti Töötukassa poolt saadava võimaliku toetusega ning omaniku poolt sisse makstava osakaptaliga. Esialgu täiendavaid ruume ettevõttel tarvis ei ole, kuna seadmete ja kaupade ladustamiseks on võimalik kasutada isikliku garaaži. Kõige suuremaks põhivaraliseks ressursiks on kaubik, mida kasutatakse liikumiseks ja kauba ning materjalide objektitede transportimiseks. Kaubik peab olema piisavalt pikk, vedamaks ka kolme meetriseid torusi ja madala proofiiliga, mahtumaks garaaži. Samuti on vajalik kärukonks ehitustõstukite ja teiste seadmete transportimiseks. Tööriistad on komplekteeritud nii, et saab teostada kõik vajalikud installatsiooni- ja paigaldustööd, hooldustööd ning testimised.Tööriistadest on olemas proffesionaalne Makita aku-lööktrell ja tavaline akutrell, seega eelistatakse sama sarja ja tootja tööriistu. Tööriistad on mõeldud ühele, kahest inimesest koosnevale paigaldusmeeskonnale. Spetsiifilisemad ja kallimad tööriistad/seadmed (näiteks võrgutester andmesidevõrgule, võrgugarantii tagamiseks, fiiberoptilise kaabli keevitusseade jne.) võetakse vajadusel rendile. Ettevõtte üks olulisemaid võtmetegureid on tehniline kompentents töötajatel.Selline asjaolu võimaldab käivituskuludelt märkimisväärselt kokku hoida. Eeskätt seeläbi, et alustades ettevõtlust ei ole tingimata vajalik palgata palju töölisi. Ettevõtte juhatusel on enesel piisav kompententsi pakutavate teenuste osutamiseks ja tööde teostamiseks. Vajalaik on vaid üks lisapaigaldaja ja raamatupidaja. Konkreetsete ideede elluviimiseks vajalikke vahendeid ja võtteid tutvustatakse alljärgnevates tabelites, mille hulka kuuluvad detailsed arvutused. Antud plaani koostades on lähtutud Eesti Vabariigis kehtivatest seadustest, ärieetikast ja üldtunnustatud normidest. Alustaval ettevõttel ei ole kindlasti lihtne võrdlemisi tiheda konkurentsiga ärimaastikul läbi lüüa, kuid oleme leidnud võimalused seda siiski teha.Äritegevust planeerides on paika seatud ka kasumiprognoos järgnevaks kolmeks aastaks. Aastaga 2014 on planeeritud tekitada müügitulusid mahuga 35675 eurot, millest kasumi osakaal on ligi 8500 eurot. Teisel aastal on plaanis kasvatada käivet, kuid mitte suurendada oluliselt põhivaralisi ja tööjõu ressursse. Tegutsemise kolmandal aastal on võimalik prognoosida stabiilset ja kindlat positsiooni turul, seda eeskätt tänu teenuste kõrgele kvaliteedile ja meeldivale hinnapoliitikale. Olles endiselt väikeettevõte, jäädakse kliendi suhtes äärmiselt paindlikuks ja nimetatud asjaolu on oluline tegur püsiva kliendisuhte hoidmiseks. Diplomitöö käigus leidsid püstitatud eesmärgid ammendava ja ettevõttele väärtusliku lahenduse. Diplomitöö mahuks on 88 lehekülge, töö on koostatud eesti keeles, lisas toodud materjalid on diplomitöö illustreerimiseks (koosneb kuuest lisast) ning kasutatud kirjandus koosneb 29 allikast.Nimetus Piiratud juurdepääs COVID-19 pandeemia olukorrast tingitud juhtimise muutumine AS Alexela näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-17) Nurme, Helina; Aasjõe, ÜlleÜlemaailmne COVID-19 pandeemia on suuresti mõjutanud inimeste arusaamu ja mõtteviise. Üle aasta kestnud kriis on teinud digikultuuris suure hüppe. On hea, kui tuleviku perspektiivis saaks seda olukorda kasutada kui uut võimalust edasi liikumiseks ning saadud positiivsete kogemuste ära kasutamiseks. Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli välja selgitada, kuidas koroonapandeemia muutis keskastmejuhtide tööd ja milline mõju on sellel nende tulevikutööle. Eesmärgi täitmiseks püstitas autor kolm uurimisküsimust: 1. Kuidas pandeemia olukorras keskastmejuhid muutusi juhtisid? 2. Milliste probleemidega pidid keskastmejuhid toime tulema? 3. Kuidas muutub keskastmejuhtide tulevikutöö? Esimese uurimisküsimuse vastustest selgus, et kogu infojagamine ja koosolekud hakkasid toimuma veebikeskkonnas. Muudatuste perioodil pidid ettevõtte keskastmejuhid oma töötajatele pidevalt kommunikeerima hetkeolukorda. Lisaks hakkasid juhid oma alluvaid rohkem motiveerima, märkama ja tunnustama. Teine uurimisküsimus uuris, et milliste probleemidega pidid keskastmejuhid toime tulema. Analüüsi tulemustest selgus, et üheks suurimaks väljakutseks oli töötajate muudatustega kaasa tulemine. Selleks pidid juhid oma töötajaid rahustama ning seletama neile muudatuste vajalikkust. Valitsuse poolsed erinõuded sundisid kaubandusvaldkonda operatiivsemalt tegutsema. Tanklapoodide töö tuli kiiresti ümber korraldada. Kolmas uurimisküsimus uuris, kuidas muutub keskastmejuhtide tulevikutöö. Analüüsi käigus selgus, et kodukontoris töötamine kaalub tulevikus üle tavakontoris töötamise. Uus reaalsus ja normaalsus on, et ühes meeskonnas töötavad inimesed saavad seda teha ka siis, kui asutakse geograafiliselt erinevates paikades. Uurimistöös kavandatud ja rakendatud poolstruktureeritud intervjuu meetod võimaldas üldjoontes koguda andmeid uurimisküsimuste esmaseks lahendamiseks. Praeguse uurimuse põhjal ei pruugi olla kõik tahud ja aspektid välja toodud. Järgmistes uurimustes tuleks valimit suurendada ja metoodikat täiendada. Käesolev uurimus oli esialgsete andmete kogumine, mille põhjal saaks ette valmistada juba põhjalikuma uurimuse, et välja selgitada ettevõtte kõikide töötajate arvamus.Nimetus Piiratud juurdepääs Digitaalse turunduse meetmed MiaStudio Tikandid OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-17) Allik, Laura; Aasjõe, ÜlleKiiresti arenevas ühiskonnas peavad ettevõtjad olema valmis ärikeskkonnas muutustega kaasa minema. Digiturundus annab ettevõttele võimaluse üles leida enda kindel sihtrühm, kellele digiturundus suunata. Ilma digitaalsete kanalite ja meetmete ei pruugi ettevõtte uutele klientidele silma paista. Käesolev lõputöö teema sai alguse autori poolt sooritatud inseneripraktikatest MiaStudio Tikandid OÜ’s ja ka ettevõtte omaniku soovist laiendada kliendibaasi. Lõputöö eesmärk oli teha soovituslikud ettepanekud digitaalse turunduse meetmete kasutusele võtmiseks. Autor valis eesmärgi täitmiseks kombineeritud metoodika, kus kvalitatiivsete andmete kogumiseks viidi läbi poolstruktureeritud intervjuu, nii ettevõtte omanikuga kui ka kahe püsikliendiga. Kvantitatiivsete andmete kogumiseks valis autor statistikaameti andmebaasi, kus on näha infotehnoloogia kasutaja trende Eesti ettevõtete seas. Autor koostas ka turu-uuringu, kus analüüsi meetodiks oli klasteranalüüs ja klastri tunnuseks valis autor ettevõttes töötavate inimeste arvu. Intervjuust ettevõtte omanikuga selgus, et kuigi siiani ei ole rõhku pandud digiturunduse arendamisele ebapiisavate teadmiste tõttu, on omanik nõus võtma kasutusele uusi kanaleid ja meetmeid. Kuigi ettevõtte on algselt kogunud sotsiaalmeedia kanalil Facebook üle saja jälgija, ei ole alates 2019. aastast tehtud uuendusi. Autor toob ettepanekutes välja omanikule põhjaliku sotsiaalmeedia kanali Facebook’i uuenduste võimalused. Uuendatud kanal hoiab olemasolevaid jälgijaid ja loob aluse potentsiaalsete klientide tekkimisele. Statistikaameti infotehnoloogia kasutaja trendide põhjal Eesti ettevõtete seas koostas autor enda poolsed järeldused ja hinnangu kasutatavatest digiturunduse kanalitest ning vahenditest ettevõtetes. Autor lähtus andmete esitamisel töötajate arvust. Tulemuste põhjal selgus, et digiturunduse kanalitest eelistavad väike- ja keskmised ettevõtted pigem kodulehte, kuid suurettevõtted hindavad nii sotsiaalmeedia kui ka kodulehe olemasolu. Intervjuudest püsiklientidega selgus, et mõlemad väikeettevõtjad eelistavad digiturunduse kanalitel näha tehtud toodetest pilte ja teiste klientide hinnanguid. Autor toob ettepanekutes välja variandi kuidas luua koduleht, kus oleks püsiklientide poolt välja toodud kriteeriumid täidetud. Kodulehel peaks olema eraldi leht, mis on pühendatud tehtud töödele ja kus klient saab jagada enda tagasisidet teenuse kohta. Klasteranalüüsi kinnitas nii statistikaameti näitajaid kui ka intervjuude tulemused. Autori tulemused näitavad, et kuigi sotsiaalmeediast otsivad ka väikeettevõtted infot eelistavad nad sotsiaalmeedia kanalitele kodulehte. Kindlasti tuleb uuesti uurida statistikat kui seda on uuendatud, kuna pandeemia tõttu võivad trendid olla muutunud. Sarnaselt väikeettevõtetele selgus, et keskmise töötajate arvuga ettevõtted tellivad tooteid läbi kodulehe. Suurettevõtted aga tahavad, et oleks olemas nii sotsiaalmeediakanal kui ka füüsiline koduleht tellimuste sooritamiseks. Kolme analüüsi põhjal koostas autor ettevõttele soovituslikud kliendipersoonad, millest lähtudes saab ettevõtte ise valida endale meelepärase sihtrühma. Autor tõi ettepanekutes välja erinevad meetmed milleks on: digiturunduse koolituse läbimine, turundusmeetmestiku loomine, sotsiaalmeedia kanali Facebooki uuenduskuur, kodulehe loomine ja turunduslikud e-mailid püsiklientidele.Nimetus Avatud juurdepääs Digiturunduskanalid Soome turul TUUB OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-20) Karro, Kristin; Aasjõe, ÜlleDigiturundus võimaldab ettevõtetel lihtsasti ning odavalt jõuda oma toodangu või teenusega välisturule. Selleks, et digiturundusega oma soovitud ekspordieesmärgid saavutada, on aga oluline kõigepealt välja selgitada, millised digiturunduskanalid valitud turul toimivad. Ettevõte TUUB OÜ soovis laieneda oma toodetega Soome turule. Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli pakkuda TUUB OÜle sobiv digiturunduskanal Soome turul kasutamiseks. Lõputöö teoreetilises osas andis autor ülevaate digiturundusest ning selle kasust ettevõttele. Seejärel analüüsis autor erinevaid Soome digiturunduse teemalisi uuringuid ning selgitas nende põhjal välja, millised olid populaarsemad digiturunduskanalid Soome turul. Autor andis kanalitest töös ka teoreetilise ülevaate. Seejärel valis autor populaarsemate kanalite seast TUUB OÜle Soome turu jaoks sobivad digiturunduskanalid. Lõputöö empiirilises osas piloteeris töö autor TUUBi jaoks valitud digiturunduskanalites reklaamkampaaniad. Seejärel analüüsis autor mõlema digiturunduskanali reklaamkampaaniate tulemusi ja võrdles neid omavahel. Saadud tulemuste põhjal otsustas autor, kumb kanal sobiks ettevõttele Soome turul kasutamiseks. Piloteeritud reklaamkampaaniate tulemusi analüüsides selgus, et Meta Ads kanali keskmine klikihind oli peaaegu 10 korda odavam kui Google Ads kanali keskmine klikihind, seega sai ettevõte Meta Ads kanalis väiksema eelarve eest suurema hulga kodulehe külastusi. Meta Ads kanalist tuli päevas keskmiselt 2,86 toodete ostukorvi lisamist. Google Ads kanali kampaaniatest ei tulnud aga ühtegi toodete ostukorvi lisamist kogu kampaaniate perioodi vältel. Samuti ei tulnud Google Ads kanalist kampaaniate perioodil ühtegi ostu, kuid Meta Ads kanalist tuli kampaaniate perioodil kokku 35 ostu. Aasta enne reklaamkampaaniate piloteerimist, tuli Soomest samal perioodil ainult üks ost, seega oli autori arvates näha, et Meta Ads digiturunduskanal töötas ettevõtte jaoks tõhusalt, kasvatades ettevõtte müüki. Autor viis läbi ka intervjuud ettevõtte tegevjuhiga. Esimene intervjuu viidi läbi enne kampaaniate piloteerimist, et selgitada välja tegevjuhi ootused tulemuste osas. Teine intervjuu viidi läbi peale kampaaniate piloteerimist, et selgitada välja, kuidas jäi TUUBi tegevjuht tulemustega rahule. Tulemustest selgus, et Meta Ads kanal vastas ettevõtte tegevjuhi poolt püstitatud eesmärgile. Ettevõtte tegevjuht mainis esimeses intervjuus, et tema loeks digiturunduskanali ettevõtte jaoks Soome turul toimivaks juhul kui konversioonimäär kanalis on esialgu vähemalt 0,1%. Google Ads konversioonimäär oli kogu perioodi vältel 0%, kuid Meta Ads kampaaniate konversioonimäär oli viimasel kampaaniakuul ehk aprillis 0,67%. Ettevõtte tegevjuht mainis peale kampaaniate piloteerimist läbi viidud intervjuus samuti, et jäi saadud tulemustega rahule. Lõputöö eesmärk sai täidetud. Reklaamkampaaniate tulemustest selgus, et Meta Ads kanal toimis ettevõtte jaoks Soome turul tõhusalt. Seega pakkus autor ettevõttele Soome turul edasiseks kasutamiseks Meta Ads kanali. Autor sai töö käigus vastuse ka teisele töö alguses püstitatud uurimisküsimusele, mille eesmärgiks oli välja selgitada, millised reklaamkampaaniad ettevõtte TUUB OÜ jaoks Soome turul kõige tõhusamalt töötavad. Selgus, et kõige tõhusamalt toimis ettevõtte jaoks viimasena loodud Meta Ads kampaania, mille sihtrühm erines teiste kampaaniate sihtrühmadest. Antud kampaania oli sihitud Soomes ainult naistele. Samuti oli kampaania vanusevahemikuks määratud 20.-60. aastased elanikud. Lisaks oli kampaania sihitud just neile inimestele, kes on omadustel või käitumiselt sarnased TUUBi kodulehte varasemalt külastanud inimestele. Seega toimis TUUBi jaoks Soome turul kõige tõhusamalt just sellise sihtrühmaga seadistatud reklaamkampaania. Tuginedes reklaamkampaaniate piloteerimise käigus saadud tulemustele ja tegevjuhiga läbi viidud intervjuudele on autori ettepanekud ettevõttele TUUB OÜ järgnevad: • Jätkata reklaamkampaaniate suunamist Soome turule läbi Meta Ads kanali ja jälgida ja analüüsida selle vältel tulemusi. • Teha koostööd Soome suunamudijaga. • Rakendada TUUBi Soome veebisaidil otsingumootoritele optimeerimist. • Juhul kui turundustegevus Soome püsib tegevjuhi jaoks piisavalt edukana, siis katsetada Soome kaupluses pop-up nurka TUUBi toodetega. Antud lõputööd oleks võimalik edasi arendada katsetades TUUBi jaoks Soome turul ettepanekutes välja toodud turundusmeetodeid ning analüüsida, kuidas mõjutavad need lehe külastatavust ja oste. Meetodite tulemuslikkust saaks analüüsida läbi Google Analytics platvormi võrreldes seda, kuidas muutuvad veebisaidi külastused ja ostud peale vastavate meetodite rakendamist.Nimetus Piiratud juurdepääs E-poe kliendi ostukäitumist mõjutavad tegurid Hemtexi näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-05-16) Udam, Katariina; Aasjõe, ÜlleKäesoleva lõputööga sooviti saada ülevaade tarbijate interneti ostukäitumisest ning seda mõjutavatest teguritest. E-kaubandus on viimastel aastatel olnud ainult kasvavas trendis nii igas vanuses. Töös fokusseeriti interneti ostukäitumisele ning võrreldi neid ka generatsioonide kaupa. Kõige arenenum põlvkond internetis on Z-generatsioon, kuid kõige tulutoovam on Y-generatsioon. Läbi interneti ostlemine on mugavam ja kiirem võrreldes füüsilises kaupluses käimisega. Üheks suurimaks mureks veebipoodides on ostukorvide hülgamine ning töös toodi välja erinevaid põhjuseid, mis paneb tarbijaid nii käituma. Ostude pooleli jätmist mõjutavad tarbija individuaalsed tegurid kui ka muud välised tegurid. Ettevõttena saab mõjutada ostukäitumist funktsionaalse ning kasutajasõbraliku veebipoega. Ettevõtetel on oluline tunda oma klienti ning tagada tema rahulolu ja vajadused, sest sellega tagatakse suurim kasumlikkus. Empiirilise osa loomiseks tuli luua teoreetiline raamistik, milles käsitleti tarbija ostukäitumist ning seda mõjutavaid tegureid. Empiirilise uuringu läbiviimiseks kasutati kvantitatiivset meetodit. Küsitlus viidi läbi Hemtexi püsiklientide seas, kes on Hemtexi veebipoodi kasutanud. Küsitlus toimus Google Forms keskkonnas ning tulemuste põhjal tehti analüüs ning järeldused. Küsitlusest selgus, et peamiseks klientuuriks on inimesed vanuses 26-41, kuid nendele järgnevad 42-57 aastased. Enim kasutatakse e-poe kasutamiseks nutitelefoni. Veebipoodi eelistatakse füüsilise kaupluse asemel kõige rohkem mugavuse tõttu. Hemtexi e-poest ostetakse igast vanusegrupist kõige rohkem voodipesu, sellele järgnevalt sisustustekstiile (kardinad, dekoratiivpadjad, pleedid jne). Keskmine ostusumma püsiklientidel on kuni 50€ või 51-100€. Kauba kättesaamiseks eelistatakse enim kauplusest kättesaamist, järgmisena eelistatakse pakiautomaati tellimist ning kõige vähem kasutatakse kullerteenust. Broneerimisfunktsiooni „klikka ja tule järele“ on kasutanud ainult 16% vastanutest, kellest 90% on ka kaubale järele läinud. 69% vastanutest suundub Hemtexi e-poodi kindla vajadusega. Poolte vastanute ostuotsus sõltub brändile lojaalsusest, kuid 73% arvates tuleneb soodsaimast hinnast. 18% vastanutest jätab hinnangu või annab tagasiside peale ostu. 44% vastanute ostotsust mõjutab transpordi hind. 28% mõjutab maksmisviiside valik, enim eelistatakse maksmisviisiks pangalinki. 64% ostuotsust mõjutab toote kirjeldus ja pilt. Ostukorv on hüljatud enim just soovi tõttu, et näha füüsilist toodet enne ostmist (66% vastanutest). 38% jaoks on olnud põhjuseks kallis hind, 34%-l vajadus oma ostuotsus läbi mõelda. Impulssostu on teinud 50% vastanutest, peamiseks põhjuseks on olnud kampaania pakkumine. Impulssostule kulutatakse kõige rohkem kuni 50 eurot. Kliendid on rahul veebipoe visuaalsuse ning navigeerimisvõimalustega. Ostukorvi hülgab Hemtexi e-poes umbes 50% klientidest. Sellest tulenevalt tasub luua ostukorvile meeldetuletussüsteem, mille puhul teavitatakse klienti, kui toode on jäänud liiga kauaks ostukorvi. Registreerimata külastajate puhul tasub luua ajaline ostukorv, mille tulemusena ei unusta klient ära, et ta on sinna midagi lisanud. Umbes 40%-l vastanutest jääb ost tegemata kalli hinna tõttu. Hemtexil on pidevalt kampaaniad ning erinevaid pakkumised. Selleks, et klient ikkagi ostaks lõpuks toote, võiks ka soovikorvile lisada teavitussüsteemi, mis annab kliendile teate, kui mingile tootele on tulnud kampaania. Sellega tekitaks tarbijale uuesti ostuhuvi. Kuna ka peamiselt kasutatakse e-poe kasutamiseks nutitelefoni, tasub mõelda Hemtexi äpi loomisele. Broneerimise funktsioon „klikka ja tule järele“ ei ole hetkel väga populaarne püsiklientide seas, seda on kasutanud ainult 16% vastanutest. Väheste vastanute arvu tõttu ei saanud teha põhjalikku analüüsi funktsiooni kasutamise mugavusest. Sellest tulenevalt on tehtud ettepanek teha ettevõttel põhjalikum finantsuuring antud funktsiooni vajadusest ning kasumlikkusest. Hemtexi veebipoes saab tasuda deebet- ja krediitkaardiga, mille puhul tuleb andmed ise sisestada. Küsitlusest tuli välja, et enim eelistatuim makseviis on tasumine pangalingiga, sellest tulenevalt on ettepanek see võimalus klientidele luua. PayPal ning osamaksete võimalus muutub ajaga aina populaarsemateks maksmisviisideks, seetõttu mõne aja pärast tasuks teha uuesti uuring, kas klientidel on siiski veel huvi nende vastu. Umbes 50% igast vanusegrupist jõuab veebipoodi tooteni läbi uudiskirja. Sotsiaalmeedia kaudu (Facebooki postituste) jõuab umbes sama palju 26-41 aastaseid. Hemtexil ei ole Instagrami lehte, kuid statistikaandmete põhjal on selle äpi peamiseks kasutajagrupiks inimesed vanuses 25-34. Seetõttu oleks soovitus luua Eesti Hemtexil ka Instagrami leht. Lõputööle püstitatud eesmärk sai täidetud. Loodud on teoreetiline raamistik tarbijate interneti ostukäitumisest ning seda mõjutavatest teguritest. Kirjeldatud on lõputöö metoodikat ning andmete kogumist. Töös on välja toodud tarbijate ostukäitumist mõjutavad tegurid, peamised põhjused ostukorvi hülgamiseks ning olulised aspektid, mis peaksid olema funktsionaalsel veebipoel. Autor on välja toonud peamised järeldused ning nendest tulenevalt on tehtud ettepanekud Hemtexi e-poe klientide ostuprotsessi parendamiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Eksportturundus ja sihtturgude analüüs Metsis OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Kullamaa, Tõnis; Aasjõe, ÜlleInimkonnal on terve eluea jooksul midagi üle aru ja midagi puudu olnud, alati on vahetamise, ostu ja müügiga kompenseeritud oma ressursside puudujääke. See on nii olnud sadu aastaid ja kestab siiani. Nii on turunduses ka riikidega – import ja eksport on väga tähtis. Mõistes seda detailsemalt, ettevõtjate tasandil, siis tänapäeva tihenda konkurentsi tõttu turul on vaja väga palju eristuda teistest toote- ja teenusepakkujatest. Vaja on on lisada originaalsust oma pakutavates toodetes, et silma paista klientidele ja tekitada neis soovi osta midagi unikaalset. Kuna Eestil puuduvad märkimisväärselt maailmas silmapaistvad metsatehnikaga tegelevad firmad, siis Metsis OÜ-l on üsna suur potentsiaal maailmas nähtavaks muutuda just tänu väiksele riigile omase lihtsuse ja konkurentidest kaks korda odavamate hindadega. Olles juba Venemaa turul sees, siis käesolevas töös uuriti alternatiive juhuks, kui Venemaa politiilise ebastabiilsuse tõttu peaks juhtuma, et Venemaa kehtestab Eesti ettevõtete jaoks piiranguid tulevikus. Vaadates Rootsi metsarohkust, tehnoloogilist taset ja poliitilist stabiilsust, otsustas autor just selle riigi kasuks. Töös uuriti erinevaid tähtsaid keskkondi mõlema riigi puhul, uuriti milline on riigi eluolud, millised on nõrgad ja tugevad küljed ja ka turulesisenemise barjääre. Töö käigus uuriti ettevõtete arvu riikides ja analüüsiti põhilisi konkurente. Kuna konkurendid on maailmas tuntud ja nii Venemaal, kui Rootsis esindatud, siis nende puhul ei ole suurt erinevust, kuhu riiki siseneda soovitakse. Põhilised erinevused on just riigi ülesehitusel ja elukorraldusel. Näiteks Venemaal lokkab korruptsioon ja puudub äriregistri sarnane infosüsteem. Samas on SRÜ riikides madalamad regulatsioonid kui Euroopa Liidus ja Venemaal, oma suuruse tõttu, põhjatu turg – nõudlus traktorite järele on suurem, kui Metsis neid valmis jõuab teha. Rootsi tugevuseks on heaoluriigina just stabiilne poliitika, tugevad ühiskonnatoetusprogrammid ja maailmatasemel tehnoloogia. Summeerides kokku kõik head ja halvad küljed nende riikide puhul ja tõlgendades ümber need hinnanguteks numbrite näol, näitas uuring, et turunduse ja traktorimüügi külje pealt on Venemaa turg siiski Metsise jaoks parem ja Rootsi ei ole kasumlikkuse poolest samaväärne. Saanud parema ülevaate nendest turgudest, saab Metsis OÜ keskenduda praktilisel tasandil turgudele sisenemisega, teades arvestada eelseisvate ohtude ja ka positiivsete külgedega. Jälgides oma kindlaid vaateid ja arusaamu ning firma eripärasid, on Metsisel suured võimalused eelseisvateks tehinguteks ja maailmapilti sisenemiseks, pakkudes ühtlasi konkurentsi oma rivaalidele ja rikastades turgu oma pakutavate toodetega.Nimetus Avatud juurdepääs Ettevõtte tuntuse kasvatamine läbi turunduskanalite Kellabutiik OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-05-15) Rohlin, Johanna; Aasjõe, ÜlleTõhus turundus on tänapäeval üheks tähtsamaks aspektiks klientideni jõudmisel. Väga olulisel kohal on ka olemasolevate klientide hoidmine. Antud lõputöö uurimisprobleemiks oli ettevõtte puuduv teadlikkus sellest, kuidas jõuavad tarbijad ettevõtte poolt müüdavate toodeteni. Käesolev lõputöö koosnes kahest osast, millest esimene andis ülevaate ettevõtte mainekujundamisest, turundusest ning turundustegevusest, traditsioonilistest ja digitaalsetest turunduskanalitest. Täiendavalt käsitles autor ka tarbija ostukäitumist, sest digitaalsel turundusel on suur mõju tarbija ostukäitumisele. Antud teoreetilised alused on head sisendid edasise analüüsi tegemisel, saavutamaks lõputöö eesmärki. Lõputöö empiiriline osa koosnes ettevõtte ülevaatest, sihtrühmast ning töö autori poolt koostatud kvantitatiivse veebiküsitluse tarbijauuringu tulemustest ja selle klasteranalüüsist, mille eesmärgiks oli välja selgitada efektiivsemad turunduskanalid sihtrühmade jaoks. Täiendavalt sai autor informatsiooni ettevõtte kliendibaasist ning peamisest sihtgrupist, kuidas satutakse ettevõttesse ostlema, kui rahul on kliendid ettevõttega ning tagasiside ettevõttes oleva sortimendi, teeninduse ja ostumugavuse kohta. Tarbijauuringus selgus, et ettevõttepoolne eeldus sihtrühmale vastas tulemustele. Läbi tulemuste tekitati klastrid ehk sihtrühmad vastavalt vanusegrupile ning kleidi ostu eesmärgile. Esimene sihtrühm koosnes 15-24 aastastest noortest, kes otsivad kleiti kooli lõpuaktuste, kooliürituste- ja sünnipäevadeks. Teine sihtrühm koosnes 25-34 aastastest naistest, kes otsivad kleiti sünnipäeva-, pulma- ja firmaüritustele. Kolmas sihtrühm koosnes 35+ aastastest naistest, kes otsivad kleiti firmaürituste-, pulma- ning sünnipäevadeks. Uuringu tulemustest selgus, et suur hulk vastanutest on kõikides sihtrühmades jaotunud Harju, Tartu ja Pärnu maakonna vahel. Kõik sihtrühmad soovivad pidulikku kleiti soetada kodumaisest kauplusest kohapealt ning positiivseks aspektiks on ka e-poe olemasolu. Selgus, et peamiselt ollakse nõus ostma ettevõtte hinnaklassis olevaid pidulikke kleite. Tarbijauuringu tulemusena on näha, et traditsioonilistest turunduskanalitest on esimese sihtrühma jaoks reklaamtahvlid ning postrid turunduskanalina mõõdukalt tõhusa tulemusega, nii teise kui ka kolmanda sihtrühma jaoks on trükimeedia turunduskanal mõõduka tõhususega ning postkasti kirjad on kolmandas sihtrühmas samuti üsnagi arvestataval kohal. Digitaalsetest turunduskanalitest peetakse kõige tõhusamaks Facebooki pidulike kleitide reklaamimisel, eriti teises ning kolmandas sihtrühmas. Instagram on samuti üks kõige tõhusamast turunduskanalist, seda just eriti esimese ning teise sihtrühma jaoks. Ettevõtte kodulehe turunduskanali tõhusus ei erine oluliselt sihtrühmade vahel, ehk veebilehekülge peetakse kõigis sihtrühmades üsnagi võrdselt tõhusaks turunduskanaliks pidulike kleitide reklaamimisel. Sotsiaalmeedia mõjuisikuid hindasid esimeses sihtrühmas märkimisväärne osa kõige tõhusamaks turunduskanaliks ning ka turunduskanal TikTok oli esimese sihtrühma jaoks mõõdukalt populaarne. Uuringus selgus, et pidulikke kleite müüval ettevõttel tasub keskenduda laia valikuga atraktiivsetele kleitide pakkumisele, erinevatele hinnaklassidele, suurepärasele klienditeenindusele ja kasutajasõbralikule e-poe- ja veebileheküljele, maksimeerides kõikide sihtrühmade rahulolu. Suurimad probleemid piduliku kleidi otsimisel ning ostmisel on kõikide sihtrühmade arvates sobiva lõike puudumine ja liiga kallis hind. Uuringu tulemusest oli näha ka seda, et Kleidibutiik on kõikide sihtrühmade vastanute vahel üsnagi tuntud pidulike kleitide jaemüügi pood. Uuringus selgus ka tõsiasi, et jaemüügipood Dresshouse on Kleidibutiigi jaoks üheks suurimaks konkurendiks. Enamus sihtrühma vastanute arvates on Kleidibutiigis meeldiv klienditeenindus ning ettevõte on usaldusväärne. Samuti kiideti sortimendi valikut ning tihtipeale on soovitatud ettevõtet edasi tuttavatele. Suurimateks probleemideks Kleidibutiigis on esimese sihtrühma arvates puudulik valik e-poes võrreldes kohapealse valikuga ning ebasobiva pikkusega kleidid. Teise sihtrühma arvates on e-poe tagastamisprotsess ja e-poes kleitide leidmine üsnagi keeruline puuduliku filtreerimissüsteemi tõttu. Kõikides sihtrühmades arvati, et ettevõte asub liiga väikesel äripinnal, mis teeb külastamise pisut ebamugavaks. Peale tarbijaanalüüsi ning järeldusi tegi autor ettepanekud Kleidibutiigile ehk Kellabutiik OÜ ettevõtte omanikule: • panna rõhk hooajati kindlale sihtrühmale pidulike kleitide reklaamimisel nii Facebookis kui ka Instagramis, tehes atraktiivseid pakkumisi potentsiaalsetele ja olemasolevatele klientidele; • kasutada noorema sihtrühmani jõudmiseks rohkem mõjutajaturundust ning samuti proovida reklaamimist videoturunduse näol, näiteks läbi turunduskanali TikTok; • jätkata ettevõtte kodulehe pidevat uuendamist, pakkudes klientidele toodetest ka videoid; • keskenduda mitmesuguste peokleitide sisse ostmisele, mis oleksid asjakohased kõikide sihtrühmade seas ning sobilikud erinevatele üritustele; • pikendada või tekitada regulaarsed füüsilise poe lahtiolekuajad vastavalt hooajale; • laiendada või kolida suuremale äripinnale; • pakkuda püsikliendiprogrammi olemasolevate klientide jaoks; • parendada e-poe tagastussüsteemi; • parendada veebilehte veelgi kasutajasõbralikumaks, lisades juurde filtreerimissüsteemi; • osta sisse õmblusteenust klientide ostumugavuse parendamiseks. Tuginedes tehtud tarbijauuringule sai ettevõte teadlikumaks, läbi milliste turunduskanalite satuvad erinevad sihtrühmad ettevõttesse ostlema. Lõputöö eesmärk sai täidetud, andes tervikliku ülevaate Kleidibutiigi brändist, selle tuntusest ning tõhusamatest turunduskanalitest. Uuringu järeldused ja sellest tulenevad ettepanekud on ettevõtte omanikule kasulikud, aidates väikeettevõttel laieneda edukamaks ettevõtteks peokleitide jaemüügi turul. Töö autor soovib tänada Kellabutiik OÜ ettevõtte ehk Kleidibutiigi omanikku ja juhatuse liiget Kerli Alast ning koolipoolset juhendajat Ülle Aasjõe põhjaliku juhendamise eest.Nimetus Piiratud juurdepääs Klaasipesuvedeliku tankla turundusplaan OÜ Siris näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Ots, Harri; Aasjõe, Ülle; Risto VanatoaKäesoleva lõputöö eesmärk on luua toimiv turundusplaan, mille kohaselt saab väikeettevõte käivitada unikaalse toote- klaasipesuvedeliku tankla ja välireklaami kandja- projekti. Põhieesmärgiks on luua uus väljund unikaalsele välireklaami kajastamisele. Projekti idee on käivitada klaasipesuvedeliku tankla kontseptsioon, kus tõstetakse teenuse väärtust ja luuakse kaasaegsed välireklaami võimalused. Töö käigus on põhjalikult analüüsitud nii reklaamituru olukorda antud valdkonnas, kui klaasipesuvedeliku pakkujate osas. Esimene peatükk kirjeldab Siris OÜ tegevuskeskkonda ning analüüsib kõiki mikrokeskkonna faktoreid. Põhjalikult on kirjeldatud klaasipesuvedeliku tankla konkurente, kliente, turgu ja tarnijaid nii klaasipesuvedeliku kui reklaami vaatenurgast. Teises peatükis annab autor ülevaate ettevõtte Siris OÜ hetkeolukorrast. Analüüsitakse personali koosseisu ja ettevõtte portfelli. Lisaks kirjeldatakse ettevõtte finantsvõimekust ja võimalusi projekti elluviimiseks. SWOT analüüsis tuuakse välja ettevõtte tugevused, võimalused, nõrkused ja ohud. Kolmas ja ühtlasi ka olulisem peatükk selgitab ettevõtte ja tankla eesmärke. Lähtudes kogutud infost leitakse kõige mõistlikum turundusstrateegia tankla projekti elluviimiseks. Ühtlasi hõlmab peatükk taktikalist tegevuskava 4P-d ja finantsprognoose, mis annavad investorile ülevaate tankla tasuvusest. Peatüki lõpus hindab autor projekti riskifaktoreid ning seab tegevusplaani riskide rakendumisel. Töö tulemusena selgub, et ettevõtte Siris OÜ peamiseks eesmärgiks oleks keskendumine vaid välireklaami müügile, tegevuse fokusseerimiseks ja killustamise vältimiseks on mõistlik hakata klaasipesuvedeliku tanklat edasi frantsiisima ja kogu vedeliku müügist saadava tulu saab frantsiisiv investor. Tasuvusanalüüsiga leiti, et investeerides tanklasse, teenides sellega kogu klaasipesuvedelikust saadava tulu ning 10% reklaamimüügilt, saab investor investeeritud raha tagasi vähemalt 3,8 aastaga. Analüüsitud on ka riskifaktoreid. Põhiliseks riskifaktoriks on Siris OÜ vähese kogemusega müügitöötajad, kes vajavad väljaõpet ja vajadusel tuleb juurde värvata kompetentseid müügimehi. 34 Kuna tankla keskendub väiksele turusegmendile ning eristub konkurentidest, siis kasutatakse projekti käivitamiseks fokusseeritud ehk turuniši strateegiat. Et tänases ettevõtluskeskkonnas läbi lüüa on vaja eristuda konkurentidest, teada kliendi vajadusi ja turgu ning pakkuda uusi ja paremaid lahendusi. Lõputöö tulemusena selgus, et klaasipesuvedeliku tankla projekt ongi selles osas unikaalne ja uuenduslik, kuna konkurentidest eristumiseks pakub tankla projekt reklaami suunamist segmendi põhiselt, lisaks saab tankida vaja mineva koguse, mis ei jäta kohustust pakendi ladustamiseks või likvideerimiseks. Käesolev lõputöö annab põhjaliku ülevaate klaasipesuvedeliku tanklate projektist, eesmärgiga luua ettevõttele Siris OÜ oma uudne välireklaami lahendus ja anda investoritele unikaalne investeerimisvõimalus, luues ühtlasi klientidele keskkonnasõbralikuma ning mugavama viisi klaasipesuvedeliku tankimiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Kliendirahulolu uuring AS Saku Metall Uksetehas näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Ojasild, Annika; Aasjõe, Ülle; Terje AlliksooKäesoleva lõputöö autori eesmärgiks oli analüüsida kliendirahulolu uuringu tulemustele tuginedes klientide tundeid ja rahulolu seoses AS Saku Metall Uksetehasega ning teha ettepanekud ettevõtte juhtkonnale klientide rahulolu ja soovitusindeksi tõstmiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Köögimööbli hinnapakkumise protsessi parendamine ettevõtte Valdepol OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Vaade, Nele; Aasjõe, ÜlleIga ettevõte soovib klientide teenindamisel vastata nende nõudmistele, millest tulenevalt on oluline suuta pakkuda personaalset lähenemist. Kuna erinevaid lahendusi ei saa ühte moodi hinnastada, peavad ettevõtted koostama tellimusele vastava hinnapakkumise. Ettevõtte Valdepol OÜ suurimaks kitsaskohaks on hinnapakkumiste koostamine, kuna ühe päringuga tegeletakse keskmiselt kolm tundi ning klient peab vastust ootama kokku üks kuni kaks nädalat. Sellest tulenevalt oli käesoleva lõputöö probleemiks hinnapakkumistele kulutatud aeg. Töö tulemuseni jõudmiseks kasutas autor kvantitatiivset uuringut, analüüsides ettevõttest saadud 2019. aasta statistilisi andmeid, et selgitada välja hinnapakkumise mõju ettevõttele. Püstitatud eesmärgi saavutamiseks töötas autor läbi järgnevad uurimisülesanded: • leidis ettevõtte senise hinnapakkumise protsessi kitsaskohad; • tegi ettepanekuid hinnapakkumise protsessi efektiivsemaks muutmise kohta. Lõputöö käigus töötas autor välja protsessi, millega läheks ettevõttel hinnapakkumise koostamisele kõigest pool tundi, tänu millele saaks klient päringule vastuse ühe kuni kolme päevaga, senise ühe kuni kahe nädala asemel. Parendatud protsessi katsetati üks nädal ja sellel perioodil esitati päringuid kokku viis tükki ning vastamata ei jäetud mitte ühelegi kliendile. Neli tellimust anti edasi töösse ning üks tellimus öeldi ära kõrge hinnaklassi tõttu. Katsetamise tulemusena selgus, et päringuvormi täitmine võttis kliendi jaoks aega keskmiselt 12 minutit ning infolehe läbitöötamine 20 minutit. Kliendihalduri jaoks võttis MS Exceli mudeli täitmine aega keskmisel 28 minutit. Klientide tagasisidest selgus, et pakkumise protsessiga jäeti rahule ning töötajate hinnangul oli protsess sujuvam. Seega on parendatud hinnapakkumise mudelit kasutades ettevõttel võimalus pakkuda paremat klienditeenindust. Lisaks on hinnakujundamisel arvestatud reaalseid materjalikulusid ning töörahasid, millega väldib ettevõtte endale kahju tegemist müües madalama hinnaga. 31 Autor keskendus lõputöös köögimööbli tootmisele, kuid sarnaseid lahendusi on võimalik mugavdada ka teiste tootegruppide jaoks. Samuti selgus läbiviidud katsetamise tulemusena, et juhul kui köök ei koosne ainult standardkappidest, siis protsessi efektiivsuse tõstmiseks, võiks mudelit veelgi edasi arendada. Töös kasutatud põhimõtteid saaksid ära kasutada ka teised sarnase tegevusvaldkonnaga ettevõtted kiirema ja läbipaistvama süsteemi loomiseks. Autor hindab töö alguses püstitatud eesmärki täidetuks, kuna ettevõttele Valdepol OÜ on töötatud välja efektiivsem hinnapakkumise protsessi. Täiustatud mudel kiirendas hinnapakkumise koostamise aega kahe ja poole tunni võrra. Samuti on köögimööbli tellija jaoks edastatud pakkumine lihtsasti mõistetav. Ettevõte on otsustanud uuele hinnapakkumise protsessile üle minna alates 2020 aasta sügisest.Nimetus Avatud juurdepääs Kvaliteedi optimeerimine salati pakendamisliinil ettevõtte X näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-16) Seim, Lisann Birgit; Aasjõe, ÜlleLõputöös uuriti, kuidas ja millisel põhjusel tekib majoneesipõhjaliste salatite pakendamisliinil praak ning leida vaatluse tulemusel üles võimalikud kitsaskohad ja seejärel teha ettevõttele X parendusettepanekuid. Ettevõttes X läbi viidud 14 päevase vaatlusperioodi tulemusena selgus, et pakendatavate salatikarpide kogumahust tekib praaki 2,67%. Analüüsi tulemusena selgus, et külma köögi majoneesipõhjaliste salatite pakendamisliinil tekib arvuliselt ning protsentuaalselt suurimas koguses mitte realiseeritavaid salatikarpe pakendamisliini täitmisahela doseerimiskolu puhastusmeetodina kasutusel oleva üleminekusalatite ja alamõõduliste lõppsalatite pakendamise tõttu. Uuritud ja vaadeldud pakendamisprotsess pakendamisliinil oli produktiivne, ettevõtte ootused kvaliteedile on kõrged ning antud pakendamisliin suudab need ka täita, kuna pakendatud salatikarpe, mis olid praagid pakendamisliinil tekkinud vea tõttu, oli 14 päevase uurimisperioodi jooksul pigem vähe. Lõputöö uurimisküsimusele, „Kuidas vähendada salati pakendamisliinil olemasolevat praagi teket?“, pakkus töö autor välja lahenduse, mida antud edukas toiduainetööstus võiks tulevikus kaaluda, et viia praagi ja vigade tekkepõhjused miinimumini. Pakutava lahendusena on toodud välja salatite säilivusaja pikendamine, mis võimaldaks salatikarpe pakendada ettevõtte planeeringu järgi. Seejärel ladustada salatid kohapeal või kasutada ühe meetodina ladustamist ning ka turustada kauplustes. Analüüsist võib järeldada, et pakutavad idee tasandil muudatused võiksid tuua ettevõttele pikemas perspektiivis majanduslikku kasumlikkust ning pakutavad ideed on reaalselt rakendatavad salati pakendamisliini parendamiseks kvaliteedi osas.Nimetus Piiratud juurdepääs Mobiiliturundus kui uus võimalus klientideni jõudmiseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2013) Jüriado, Ailar; Aasjõe, ÜlleKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli analüüsida TTK üliõpilaste mobiilsete seadmete omamist ja kasutamist, teadmisi mobiiliturundusest, mobiiliturunduse võimaluste kasutamist ning hinnangut mobiiliturunduse võimalustesse. Tulemusteni jõudmiseks viis autor läbi TTK üliõpilaste seas kvantitatiivse uuringu. Toetudes uuringu tulemustele koostas autor soovitused mobiiliturunduse edendamiseks ettevõtetele, mille üheks sihtgrupiks on üliõpilased. Töö raames tegi autor ettepanekuid, kuidas tõsta erinevate põlvkondade teadlikkust mobiiliturundusest ja selle võimalustest. Mobiiliturundus on internetiturunduse üks osa, mille näol on tegemist viimase 50 aasta jooksul tekkinud turunduskanaliga ja millel on potentsiaal peagi kujuneda üheks peamiseks kommunikatsioonivahendiks ettevõtte ja kliendi vahel. Mobiiltelefon, mis on inimestel peaaegu alati kaasas, muudab mobiiliturunduse kiireimaks ja personaalseimaks viisiks infoedastamisel. Varasematest uuringutest on selgunud, et noored on palju vastuvõtlikumad uute tehnoloogiate suhtes. Teismeliste suhtumine mobiiliturundusse ja selle võimaluste kasutamisse sõltub noorte sotsiaalsest taustast, soost, elustiilist ja seadme kasutusoskusest. Peamine põhjus, miks noored nutitelefoni kasutavad on sotsiaalsetel ja meelelahutuslikel põhjustel nende jaoks on oluline olla inimestega pidevas ühenduses. Tarbijate üldine hinnang mobiiliturundusest läbi nutitelefonide on positiivne ja nutitelefone peetakse väga isiklikeks vahenditeks. Autor tõi käesolevas töös esile mobiilse interneti olulisuse mobiiliturunduses. 3G ja 4G generatsiooni võrgud võimaldavad tänu suuremale andmemahule ja allalaadimiskiirusele paremat interneti ja teiste nutitelefonide rakenduste kasutamist. Kuna paljud rakendused vajavad oma tööks internetiühendust, siis on selle olemasolu oluline. Teoreetilises osas tõi autor välja ka peamised mobiiliturunduse võimalused, mida ettevõte saab rakendada klientideni jõudmiseks. Mobiiliturunduses on alustalaks mobiilne koduleht. Kasutades tänapäevaseid mobiiliturunduse võimalusi on oluline suunata klient mobiiltelefonidele mõeldud 44 kodulehele, milleks võib olla, kas dünaamilise disainiga koduleht või eraldi teostatud mobiilne koduleht. Otsingumootorites esile tulemiseks on soovitav ettevõttel vormistada koduleht korrektselt, et kliendid otsingumootorit kasutades mobiiliveebi üles leiaksid. SMS-turundus on siiani hea vahend masside tähelepanu võitmiseks ja kuna tegemist on push strateegiaga, siis peavad tekstisõnumid olema hästi läbimõeldud. Kõige tuntumaks ja populaarsemaks mobiiliturunduse võimaluseks on kujunenud erinevad mobiilirakendused. Tänu rakendustele suudavad ettevõtted tekitada huvi tarbijates, sest need on meelelahutuslikud. Lõputöö raames läbi viidud uuringutulemustest selgus, et ligikaudu 97% küsitlusele vastanud TTK üliõpilastest kasutab vabal ajal elektroonilist seadet, mis võimaldab kasutada internetti. Peamiselt kasutatakse sülearvutit ja nutitelefoni interneti kasutamiseks. Rohkem kui 2/3 uuringus osalenud TTK üliõpilast omab nutitelefoni, mille peamisteks kasutusvaldkondadeks üliõpilaste seas on helistamine ja interneti kasutamine. Igapäevaselt kasutab mobiilset internetti 70% vastanud üliõpilastest, mis näitab mobiilse interneti populaarsust üliõpilaste seas. Tuginedes uuringutulemustele ja autori hinnangule, siis 2/3 vastanud TTK üliõpilastest ei tea, mida kujutab endast mobiiliturundus. Mobiiliturunduse võimalustest teavad üliõpilased kõige rohkem sotsiaalmeedia, mängude ja mobiilipanga mobiilirakendusi. Vastanud üliõpilaste seas on kõige enamkasutatavamad mobiiliturunduse võimalused sotsiaalmeedia, uudiste ja mängude mobiilirakendused. TTK üliõpilased hindasid mobiiliturunduse võimalustest kõige kõrgemalt informatsiooni rakendust. Üliõpilaste koondhinnang mobiiliturunduse võimalustele oli 3,3, mida võib pidada väga heaks, arvestades mobiiliturunduse järk-järgulist kasvu. Lõputöös esitas autor soovitused mobiiliturunduse edendamiseks ettevõtetele, mille üheks sihtgrupiks on üliõpilased. Oluline on, et ettevõtted mõistaksid mobiiliturunduse võimekust ja potentsiaali. Kuna nutitelefonide osakaal on nüüdseks Eestis tõusnud 30%-ni, siis on suur võimalus kasutades mobiiliturundust võita kliente. Suurimateks tõmbenumbriteks on kindlasti mobiilirakendused ja asukohapõhised reklaamid. Autor ei soovita alahinnata SMS-turunduse olulisust, mille kasutamiseks võiks luua vastava kliendibaasi ja läbi selle segmenteerida tarbijaid, kellele reklaame suunatakse ning edastada kliendi huvidest ja vajadustest lähtuvad kindlad ning täpsed pakkumised, mis tekitavad ostu- või tarbimissoovi. 45 Autor esitas töös ettepanekuid erinevate põlvkondade teadlikkuse tõstmiseks mobiiliturundusest ja selle võimalustest. Teadlikkuse tõstmiseks soovitab autor koolide ja ettevõtete koostöös üliõpilastele loengutundide andmist, tarbijatele uute mobiiliturunduste võimaluste (nt mobiilirakendused) kohta õpetlike videote tegemist ning kõigile huvilistele mobiilioperaatorite poolt tasuta mobiiliturunduse ja selle võimalustega seotud koolituste ja seminaride korraldamist. Autori arvates on mobiiliturundus üks turundusvõimalusi, kuhu ettevõtted võiksid hakata rohkem investeerima, arvestades, et ülemaailmselt kasutab mobiiltelefone 4,1 miljardit inimest, kusjuures Eestis kasutab mobiiltelefone 1,1 miljonit inimest, millest 30% moodustavad nutitelefonid. Töö autor soovitab paari aasta pärast TTK üliõpilaste seas läbi viia uue uuringu analüüsimaks, kuidas on üliõpilaste teadmised ja kasutusharjumused muutunud ja kas autori poolt lõputöös püstitatud järeldused peavad paika. Autori arvates tasuks käesolevas töös tehtud uuring läbi viia ka teiste kõrgkoolide üliõpilaste seas. Autor leiab, et uurida võiks ka seda, millised mobiilsed seadmed on erinevatel generatsioonidel, kui palju nad teavad mobiiliturundusest ja kuidas on uued mobiiliturunduse võimalused (nt NFC) muutnud tarbijate kasutusharjumusi.Nimetus Piiratud juurdepääs Osterwalderi ärimudeli kohandamine B2B turundusmeetmetega BCS Auto OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Randveer, Rene-Evert; Aasjõe, ÜlleLõputöö eesmärgiks oli kohandada ettevõtte ärimudeli lähtudes Osterwalderi ärimudeli mustritest ning B2B turundusmeetmetest. Antud teema aktuaalsus ettevõttes on tingitud pidevast konkurentsi kasvust turul ning ettevõtte tuleviku plaanidest. Lõputöö empiirilises osas koostati lähtudes Osterwalderi meetoditest kolme suurima kliendi kohta empaatiakaartid ehk kliendiprofiilid. Empaatikaartide eesmärgiks oli tuletada erinevad faktorid, millest klient võib mõtelda ning millised võivad olla tema ootused. Lisaks kaardistati ettevõtte sisesed plussid ja miinused, mida arvestati ärimudeli koostamisel. Et leida kinnitust ettevõtte sisesele infole ning uurida sihtgruppide ootusi pikaajalise autorendi kohta koostati küsimustik. Küsimustiku koostamisel olid autori nõuded, et valimis olevad ettevõtted oleksid erineva suurusega ning erinevast tegevusvaldkonnast. Kokku oli valimis 240 ettevõtet, millest küsimustikule vastasid 61 ehk ligikaudu 25%. Andmete analüüsiks kasutati IBM SPSS Statistics programmi ning saadud andmed esitati risttabelitena. Kindlaks tunnuseks valiti ettevõtte suurus ning muutuvaks tunnuseks olid uuritud küsimused, välja arvatud iseloomustavad küsimused. Empaatiakaartidest, kaardistatud plussidest ja miinustest ning küsimustikust saadud andmeid kasutati ärimudeli tahvli kirjutamisel. Kus iga lahtri täitmisel arvestati äriturundusmeetmetega ning ettevõttesisese informatsiooniga. Lisaks ärimudeli tahvlile koostati ärimudeli muster, mille ülesanne on kirjeldada, kuidas antud mudel toimib. Mustri koostamisel lähtuti Osterwalderi „sööda ja konksu“ ärimudeli mustrist, kus antud muster kohandati vastavalt ettevõtte tegevusvaldkonnale ning läbiviidud uuringute tulemustele. Lõputöös valminud ärimudel võimaldab BCS Auto OÜ-l läbi erinevate kanalite ja soodsate pakkumiste leida kliente, et oleks võimalik leida kliendile parimaid pakkumisi ning samas teenida suuremat müügikasumit tuleb antud ettevõttes pöörata suuremat tähelepanu lõputöös välja toodud ettepanekutele.Nimetus Piiratud juurdepääs Ostukäitumise konseptsiooni järgimine kaubanduses Eugesta Eesti AS näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Sagar, Pilleriin; Aasjõe, ÜlleKäesoleva töö koostaja andis ülevaate töö sisu teoreetilistest alustest, tarbijakesksest uuringust ja ettevõtte, mille baasil töö koostatud on, kogemustest. Sellest kõigest järelduvalt koostati ettepanekud firma kvaliteetsema ja kiirema töö saavutamiseks. Töö teoreetilises osas kirjeldati tarbija ostukäitumist. Täpsemalt, millised on tarbija vajadused ning millest sõltub tema ostuharjumus. Kirjeldati seda, kuidas iga indiviid sõltub erinevatest mõjuritest oma igapäevastes ostudes. Kuna iga tarbija on erinev isiksus, siis on ka nende harjumused erinevad, kuid kindlasti on ka isiksusi, mis mingisuguse koha pealt saranevad. Antud teoreetiline osa annab aimu erinevate inimeste käitumismaneeridest kauplustes, andes infot selle kohta, kuidas tooteid riiulile paigutada ning kuidas edastada kliendile infot või reklaami nii, et seda tõesti ka tähele pandaks. Töö uurimuslik osa andis ülevaate inimeste arvamusest, mis saadi nendelt elektroonilise küsitluse teel. Küsitluse tulemusi võrreldi andmetega, mida saadi Eugesta Eesti AS-ilt. Tulemuste komponeerimisel saadi aimu sellest, mis mis avaldab kõige enam tarbijale mõju tema ostu sooritamisel. Milline lähenemine tuleb mingi kindla kliendi puhul valida, et toodete müük oleks ettevõttele võimalikult tulutoov. Eelvnevast lähtuvalt koostati ettepanekud parimaks toote paigutuseks Eesti suurimates jaekettides. Samuti anti soovitusi selle kohta, millised võiksid olla sealsed turustamise võimalused arvestades jaekettide siseseid võimalusi ning kokkuleppeid nendega kui koostööpartneritega. Antud töö tulemused toovad kasu ettevõtte Eugesta Eesti AS-i töötajate müügitöö sujuvusele. Tulemused aitavad kaasa edasise turundusplaani koostamisele andes informatsiooni tarbija vajadustest ning käitumisest oste teostades. Samuti aitab uurimistööst saadav informatsioon tõsta mainitud tootegrupi ( ja ka teiste tootegruppide) käivet, arvestades ju tarbija vajadusi ja ootusi.Nimetus Piiratud juurdepääs Projektidel esinevate probleemide juurpõhjused ABB AS Komplektalajaamade tehase näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Pärnamäe, Rakell; Aasjõe, ÜlleIgas protsessis võib esineda tagasilööke, kuid oluline on leida nende aspektide juurpõhjused. Ettevõtete eesmärk on edu saavutamine ning see eeldab protsessivoo efektiivsust. Sellest tulenevalt on organisatsiooni produktiivsuses oluline roll projektijuhtimisel. Projektijuhtimise läbi seotakse ettevõtte protsessid, töötajate oskused ning vahendid ühtseks tervikuks, mille tulemusena saavutatakse ebaefektiivsete tegevuste vähendamine. Käesolev lõputöö uuris ABB AS Komplektalajaamade tehase projektijuhtimise siseprotsessi kaardistust ning selle seost näiteprojekti läbiviimisega. Töö tulemusena pakutakse ettevõttele projektide kõrvalekallete vähendamiseks sobivad lahendused. Lõputöö teostamiseks püstitati neli uurimisküsimust, andmed koguti ettevõtte süsteemide ning autori poolt läbi viidud intervjuude alusel. Töö teoreetilises osas käsitleti probleemide juurpõhjuste leidmise olulisust, ebaefektiivsuse viise tootmisettevõttes ning nende mõju organisatsioonile. Seejärel toodi välja metoodikad juurpõhjuste tuvastamiseks ning ebaefektiivsuse võimalikud algallikad. Diplomitöö praktiline sisu seisnes näidisprojekti protsessi kirjelduses ning kaardistamises. Töös on välja toodud protsessi etappide kaardistused ning tulemusena teostas autor kolmest osast koosneva analüüsi. Analüüsi osadeks on protsessivoo hinnang, näidisprojekti ja kaardistatud siseprotsessi ajakava võrdlus ning intervjuud. Protsessivoo hinnangu tulemusena leidis autor, et kõige nõrgem ülevaade reaalsest protsessist on kaardistatud hankimise ning tootmise faasis. Teises analüüsi osas teostatud ajakava võrdlus tõendas siseprotsessivoo kaardistuse mõju, sest näiteprojekti ajaskaala eristus siseprotsessi kaardistusest alates hankimise faasist. Intervjuude käigus selgus, et protsessivoost puudub selge ning ühtne arusaam ka projektijuhtidel endil, mis põhjendab täiendatud siseprotsessi diagrammi loomist. Tulemusena leidis töö autor projektijuhtimise siseprotsessis neli tellimuste täitmist takistavat juurpõhjust. Nendeks on strateegilise planeerimise puudumine, ettevõttesisese imago kuvand, majandustarkvara kasutamisoskuse tase ning siseprotsessi kaardistuse osaline ebatäpsus. Parendusettepanekute loomisel lähtus töö autor tehases reaalselt teostatavatest viisidest. Välja on toodud ka prognoositav aeg tulemuste saavutamiseks ning vastutavad isikud või osakonnad. Juurpõhjuste lahendusteks on välja toodud tiimipõhise strateegiaplaani loomine, töötajate tunnustamine ja lähedasema meeskonna loomine ning majandustarkvara SAP koolituse läbiviimine. Viimase parendusena leidis autor lahenduseks täiendatud siseprotsessi kaardistamise, mille teostas käesoleva diplomitöö raames ise (Lisa 2 – Lisa 6). Lõputöö raames sooviti leida projektijuhtimise protsessivoogu takistavad tegurid ning leida nende juurpõhjused. Autori hinnangul töö eesmärk saavutati. Lisaks ABB AS Komplektalajaamade tehasele on võimalik antud töö tulemusi seostada ka teiste ettevõtetega, kelle protsessis esineb samasuguseid tagasilööke. Teemat on võimalik edasi uurida kui pakutud protsessiparendused on ettevõttes realiseeritud ning on teada saavutatud tulemused.Nimetus Piiratud juurdepääs Sotsiaalmeedia kasutamine turundusvahendina Linette Retail OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Seinas, Marita; Aasjõe, ÜlleSotsiaalmeedia turundus on uus turunduskeskkond, mis on tekkinud Interneti suhtlusvõrgustike populariseerumisel. See on muutnud turunduses seni kasutusel olnud strateegiaid ning eesmärke. Töö on ajendatud probleemidest sotsiaalmeediaturunduse kasutamisest. Antud turundusvaldkond on kasutusel laialdaselt, kuid erinevate uuringute andmetel puuduvad paljudel ettevõtetel teadmised ja oskused kuidas seda tegema peaks ning kas see ka kasumlik on. Uurimus on läbi viidud Linette Retail OÜ näitel, kus kasutatakse sotsiaalmeediat kui turundusvahendit, kuid ei teata, kas see on ennast ära tasunud. Käesoleva töö eesmärgiks oli teha parendusettepanekuid Linette Retail OÜ’le sotsiaalmeedia kasutamises turundusvahendina. Et seda teha koostati üldine tarbijauuring selgitamaks tarbija seisukohta ettevõtete sotsiaalmeedia turundustegevuse kohta ning analüüsiti Linette Retail OÜ senist turundustegevust sotsiaalmeedias. Linette Retail OÜ on rahvusvaheline ettevõte, mis hõlmab endas kaht tootmisettevõtet (Linette Tallinnas ning Valessa Viljandis) ning 11 “Linette” esinduskauplust, milledest 1 asub Riias. Linette toodab naiste korsetitooteid nii omatoodanguna kui ka allhankena. Tootmisse kuuluvad rinnahoidjad, püksid, stringid, bodyd, sukahoidjad, ujumisriided, päevitusriided ning ööpesu. Lisategevuseks on kandilõikamine ning materjali müük. Tootmine toimub Tallinnas ettevõtte peamajas ning Vilandi tütarettevõttes OÜ Valessa. Tarbijauuringu järeldusena selgus, et sotsiaalmeedial on väga suur roll tarbija seisukohalt. Interneti kasutatakse informatsiooni leidmiseks pesu soetamisel ning samuti tuleb uurmisest välja, et pesu puhul loetakse sotsiaalmeediat parimaks reklaamkanaliks. Sotsiaalmeedia kanalite puhul on välja toodud Facebook, kui parim keskkond ning sotsiaalmeediat usaldab enamik küsitlusele vastanutest. Analüüsi tulemusena selgus ka, et Linette brändi hinnatakse kõrgelt, kuid nende tegevus sotsiaalmeedias ei ole olnud silmapaistev. Linette sotsiaalturunduse hetkeolukorra analüüs näitas, et kasutusel on vaid keskkond Facebook ning sealses turundustegevuses on liialt on keskendutud Linette viimastele uudistele, sooduspakkumistele ning kampaaniatele. Kõrvale on jäetud kliendisuhete juhtimine- inimestega suhtlemine, nendelt küsimuste küsimine. Antud töö näol on valminud abimaterjal, mida saab Linette soovi korral kasutada oma sotsiaalmeedia turundustegevuse parenduseks Töös toodud ülevaated ning soovitused annavad informatsiooni nii eesmärkide seadmiseks, kui ka selleks, et millele tuleb tähelepanu pöörata antud turundusvaldkonnas.Nimetus Avatud juurdepääs Tehnoloogilisest muutusest tingitud tootmisstrateegia ülesehitus mikroettevõtte Devas OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2024-05-16) Denissenko, Faina; Aasjõe, ÜllePäris olulist rolli mängivad väiksemad ettevõtted majanduses ja ühiskonnas. Kuid selles ettevõttede tüübis on olemas omad eelised ja puudused, neil jääb peamiseks raskuseks tekkitavad nende jaoks piirangud seoses mitmete faktoriga nagu: finants tööaeg, tööjõud. Seoses selliste faktoritega väiksemad ettevõtted ei saa paindlikult muuta strateegiat, tehnoloogiat või tervikliku töökorraldust. Siin on olemas põhiline väikeste ettevõttede paradoks – suur olulisus majanduse korralduses, kuid suhteline paindliku puudus. Sarnane juhtum on toimunud ettevõttel Devas OÜ, kus soovitati muuta tehnoloogiat niimoodi, et poleks vajadust rakendada kallimaid seadmeid, vaid parendades tootmisprotsesse. Devas OÜ ettevõttes loodeti tehnoloogia muudatust, mis on võimas parendada tootmisprotsesse. Ettevõtte soov lõputöö autorile oli püstitud ülesaane: luua tootmisstrateegia kavandit, mis oleks abivahendiks rakendates uut tehnoloogia tootmiseprotsessidesse edaspidi niimoodi, et see mõjutaks ettevõtte jäätkusuutlikule. Antud lõputöö peamiseks eesmärgiks on luua tootmisstrateegia kavandit, mis mõjutab ettevõtte edaspidi jäätkusuutlikusele ja parima tehnoloogia rakendamisele. Antud lõputöö hõlmas kaks peammist osa: teoreetilist osa ning empiirilist osa. Teoreetilises osas olid vaadatud ja teoreetiliselt analüüsitud järgmised küsimused: • Mis on mikroettevõtte ja mis on väikeste suurusega ettevõttetel on kitsaskoht? • Mis on mikroettevõttette ulatus Eestis? • Millised on põhimõtted turu ja tehnoloogia trendide analüüsimise jaoks? • Millised on põhimõtted finantsi ja strateegilise eesmärki püstitamiseks? • Millised kompetentse vaja selleks, et töötaja oleks võimas täita strateegilise eesmäke? Uurimismeetodiks oli valitud juhtumisuuringu meetod, mis annab võimalust analüüsida olemasolevat muutust ning rakendada saadud andmed uutesse protsessidesse. Empiiriline osa hõlmab enda sees järgmised teemad: • Ettevõtte üldtutvustust, kütte-, ventilatsiooni- ja kliimaseade paigaldamise segmendi turul ülevaade ja ettevõtte ärimudeli ülevaatlus • Eesmärkide püstitamine • Sisemiste muutuste ülevaatlus, mis on muutunud, mis on juhtunud • Mis olid oodatavad tulemused enne muudatust ja millised on tegelikud muutused • Tootmisstrateegia kavandi ülesehitus Tootmisstrateegia kavand oli ehitatud ja fookuses olid tehtud järgmistes segmetides: uue tehnoloogia rakendamine; kvaliteedikontrolli süsteemi parendamine; tootmiskulude juhtimine ning kokkuhoid; turuosa laiendamine ning klientide rahuolutase kõrgendamine. Lõputöö pakub väärtuslikke teoreetilisi ning praktilisi teadmisi ning soovitusi, mida Devas OÜ või sarnased ettevõtted võiksid kasutada, et parendada mikroettevõtte tööprotessid suurendades lõpptoodangukvaliteeditaset samuti olles jäätkusuutlikuid riigi raamedes pakkudes oma lahendusi Eesti arengule.Nimetus Piiratud juurdepääs Toornahkade kokkuostu ja parkimisteenuse kontseptsiooni loomine Õngu Maheveis OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Suvi, Kleiri Liisa; Aasjõe, ÜlleKäesoleva lõputöö „Toornahkade kokkuostu ja parkimisteenuse kontseptsiooni loomine Õngu Maheveis OÜ näitel“ eesmärk oli koostada toornahkade kokkuostu ja parkimisteenuse kontseptsioon toetudes turu-uuringu tulemustele. Teenuse sihtturg on Hiiumaa ning sihtrühmadeks on Hiiumaa loomakasvatajad, jahimehed ja seal asuv tapamaja. Hiiumaa loomakasvatajad kasvatavad lihaveiseid, lambaid, kitsi, piimaveiseid ja hobuseid. Hiiumaa jahimehed kütivad nii suurulukeid kui ka väikeulukeid, kelleks võivad olla põdrad, metskitsed, punahirved, metssead, kährikud, nugised, rebased ja koprad. Esimene peatükk koosneb teoreetilisest osast, milles töö autor käsitles teenuse olemust ja kontseptsiooni loomist; turu-uuringu olemust ja selle olulisust teenuse kontseptsiooni loomisel ning uurimismetoodikat. Töö teises peatükis keskenduti toornahkade kokkuostu ja parkimisteenuse kontseptsiooni loomisele. Kõigepealt tutvustati ettevõtet ning pakutava teenuse tagamaid. Seejärel kirjeldati kõiki sihtrühmi eraldi. Autor koostas läbi turu-uuringu, kogus andmeid ning analüüsis tulemusi. Tulemusi analüüsiti sihtrühmade kaupa. Turu-uuringu tulemuste põhjal koostas autor pakutavatele teenustele väärtuspakkumise ning disainis pakutavate teenuste protsessid lähtuvalt sihtrühmadest. Viimasena tegi autor ettepanekud teenuse kontseptsiooni loomiseks. Teenuse kontseptsioon koosneb turu-uuringule tuginedes tehtud väärtuspakkumisest ning protsesside disainist. Töö eesmärgi saavutamiseks viidi läbi turu-uuring. Läbi viidud turu-uuringuga tehti selgeks sihtrühma soovid, vajadused ja probleemid ning saadi ülevaade turu hetke olukorrast. Turu-uuringu raames viidi Hiiumaa loomakasvatajate ja jahimeeste seas läbi elektrooniline küsitlus. Hiiumaa Lihatööstus OÜ ehk Hiiumaa tapamaja juhatuse liikmega viidi läbi intervjuu. Uuringu tulemused tõestasid, et toornahkade kokkuost ja parkimisteenus on Hiiumaal nõutud ja sihtrühmadele väga vajalikud. Suurimaks takistuseks toornahkade realiseerimisel peeti asjaolu, et Hiiumaal puuduvad nii nahkade kokkuost kui ka parkimisteenus. Turu-uuringu käigus selgus, et toornahkade kokkuostu puudumine on üle Eestine probleem ning olemasolevad parkimisteenused on sithrrühmadele kas liiga kulukad või liiga kaugel. Pakkudes mõlemat teenust, lahendatakse sihtrühmade jaoks toornahkade realiseerimisega seonduvad probleemid. Mõlemat teenust kasutaksid nii jahimehed kui ka loomakasvatajad. Hiiumaa tapamaja kasutaks toornahkade kokkuostu teenust. Pakutavaks põhiteenuseks on nii toornahkade kokkuost kui ka parkimisteenus. Need teenused on eraldi seisvad ning neid on võimalik kasutada nii väikeste kui ka suurte nahkade puhul. Toornahkade kokkuost toimub väärilise tasu eest. Parkimiseks on võimalik tuua nii väikseid kui suuri loomanahkasid ning nahkade töötlemine toimub keskkonnasõbralikul viisil ehk nahkasid pargitakse taimpark tehnoloogial. Kõik nahad pargitakse Hiiumaal. Täiendavateks teenusteks on nahkade kokkukorjamine teenusepakkuja poolt, toornaha käitlemise kohta teavitustöö tegemine ning pargitud naha hooldus. Teiseseid teenuseid pakutakse põhiteenusest eraldi ning see jääb ettevõtte otsustada, kas nad on lisatasu eest või mitte.