Sirvides Autor "Aunapuu, Rigden" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Müügivõrgustiku loomine Funrent OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-16) Aunapuu, Rigden; Kiis, HelenTöös käsitletud probleemiks on müügivõrgustiku puudumine ettevõttes Funrent OÜ, mille põhitegevusteks on telkide ja peoinventari rent ning nende toodete müük. Ettevõte on keskendunud peamiselt renditeenusele ning müügitoodete turustamine kodulehe kaudu on jäänud tahaplaanile, mistõttu ei jõudnud tooted laiema sihtrühmani. Selline strateegia tõi tugeva tagasilöögi 2020. aasta kriisi olukorras. Töö käigus loodav müügivõrgustik aitab suurendada müügitoodete osakaalu ning jõuda kasutamata sihtrühmani. Esimeses peatükis tõi töö autor välja müügivõrgustiku olemuse, sellega seotud protsessid ja ettevõtte ootused müügivõrgustiku loomisel. Samuti on kirjeldatud üksikasjalikult etapid, mida töö autor hiljem müügivõrgustiku loomisel kasutas. Lisaks toodi välja populaarsed edasimüügiga tegelevad ettevõtte tüübid, näiteks frantsiis ja dropshipping. Teises peatükis keskenduti ettevõttele Funrent OÜ. Töö autor tutvustas ettevõtte tegevusvaldkonda ja viimaste aastate suurimaid muudatusi ettevõttes. Lisaks tehti ettevõtte- ja konkurentsianalüüs, kus toodi välja ettevõtte peamised kliendid ning konkurendid. Konkurentsianalüüsi abil sai töö autor kinnitust, et ettevõte pole piisavalt keskendunud müügitoode turustamisele. Samuti analüüsiti makro- ja mikrokeskkonna mõju ettevõttele ja müügivõrgustikule. Kolmandas peatükis kaardistas töö autor sobivad edasimüüjad ettevõtte müügivõrgustiku loomiseks. Autor valis välja kolm potentsiaalset edasimüüjat ning analüüsis nende erinevusi. Valiku kriteeriumite põhjal osutusid kolmest edasimüüjast sobilikeks ON24 ja Kaup24, kelle kaudu on ettevõttel võimalik müüa lisaks Eestile ka Soome, Läti ja Leedu turul. Valituks osutunud edasimüüjatega tehti läbirääkimised tarnetingimuste ja vahendustasude osas. Viimasena kirjeldati sobilike edasimüüjate põhilisi tarne- ja müügitingimusi ning toodi välja müügivõrgustiku haldamisega seotud tegevused. Keskkonna analüüs näitas kuivõrd haavatav on ettevõte praeguse strateegiaga jätkates, sest piirangute tingimustes renditeenustele nõudlust ei ole. Samas tarbijaskond on liikunud e-kaubanduskeskkonda, mida ettevõte saaks kasutada müügikanalina. Konkurentsianalüüsi tulemus näitas, et ettevõttel on konkurente, kelle tegevus müügivõrgustikku ei mõjuta. Paindlik müügimeeskond ja lai tootevalik annab ettevõttele eelise konkurentide ees. Tuginedes konkurentsianalüüsile on autor seisukohal, et ettevõtte võiks oluliselt paremini hakkama saada, kui panustatakse rohkem müügitoodete turustamisele ning luuakse müügivõrgustik. Töö autori soovitus on teha peale suvist hooaega analüüs, et hinnata kumb edasimüüja on ettevõttele kasumlikum ja kas jätkata koostööd ühe edasimüüjaga või 28 mõlemaga. Töö autori kaardistatud müügivõrgustik aitab ettevõttel paremini hakkama saada ka perioodidel, kus rendinõudlus on väiksem.