Sirvides Autor "Eensalu, Egela" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Kvaliteedipõhimõtete järgimisest koduteenuse osutamisel Märjamaa vallas(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2021-05-05) Eensalu, Egela; Vahula, TriinLõputöö pealkiri on „Kvaliteedipõhimõtete järgimisest koduteenuse osutamisel Märjamaa vallas“. Lõputöö teema sai valitud põhjusel, et rahvastiku vananemine suurendab hoolduskoormuse ja kõrvalabi vajaduse kasvu, mistõttu on järjest rohkem vaja pakkuda inimestele kvaliteetset koduteenust. Lõputöö eesmärgiks on selgitada välja Märjamaa valla koduteenuse saajate rahulolu teenusega ning koduteenuse kvaliteedi tagamine lähtuvalt üldtunnustatud kvaliteedipõhimõtetest. Lõputöö eesmärgist lähtuvalt on püstitatud järgmised ülesanded: • Tutvustada süsteemi- ja heaoluteooria vaateid ning kohaliku omavalitsuse poolt osutatavate sotsiaalteenuste korraldust ja sotsiaalteenuste kvaliteedinõudeid. • Selgitada välja koduhooldustöötajate seisukohad üldtunnustatud kvaliteedipõhimõtetest juhindumise kohta koduteenuse osutamisel. • Selgitada välja koduteenuse saajate seisukohad üldtunnustatud kvaliteedipõhimõtetest juhindumise kohta koduteenuse osutamisel. • Selgitada välja koduteenuse saajate arvamused teenusega rahulolu kohta. • Analüüsida uuringus osalejate arvamusi kvaliteedipõhimõtetest juhindumise kohta koduteenuse osutamisel. Uurimuse läbiviimiseks kasutati kombineeritud meetodit: kvalitatiivset meetodit, kus andmete kogumiseks viidi läbi poolsruktureeritud intervjuud ning kvantitatiivset meetodit, kus andmete kogumiseks kasutati nii avatud kui suletud küsimustega ankeetküsitlust. Valimi moodustasid Märjamaa valla koduteenuse vahetud osutajad ja teenuse saajad. Uurimistulemustest saab teha järeldused, et sotsiaalhoolekande seaduses sätestatud üldtunnustatud kvaliteedipõhimõtteid järgitakse Märjamaa vallas ainult osaliselt ning kvaliteedipõhimõtete seadusesse toomine ning kvaliteedijuhiste välja töötamine ei ole lahendanud probleemi, sest koduteenuste osutajatele ei ole siiski üheselt arusaadav kvaliteetse teenuse mõiste ning jätkuvalt on teenuse osutamise kvaliteet ebaühtlane.