Sirvides Autor "Ever, Keith" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Krossimootorratta juhtimist ja sõiduasendit mõjutavate koostedetailide arendamine ja rakendamine Kawasaki KX250F ja KX450F näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2013) Ever, Keith; Pihl, RiinaLõputöös püstitatud eesmärkide saavutamiseks analüüsiti krossimootoratta juhtimist ja sõiduasendit mõjutavate koostedetailide tähtsust. Leiti, et sellisteks olulisemateks koostedetailideks on krossimootorrattal jalatoed, mille ehitusele ja tehnilistele mõõtudele ei ole mootorrataste valmistajad pööranud piisaval määral tähelepanu. Eesmärgiks seati keskmisest pikemat kasvu ja raskema kehakaaluga krossisõitja jaoks sobiva jalatoemudeli väljaselgitamine ning analüüsi tulemustele vastavalt sobiva väljatöötamine. Lisaks arvestati uurimustöö käigus detaili parimat sobivust alates 45 suurusnumbri krossisaabastele. Uurimuses analüüsiti erinevate sõitjate arvamusi ja kommentaare, võrreldi originaaldetailide ja järelturul saadaolevate toodete materjale, konstruktsiooni, tehnilisi mõõtusid ja omadusi ning jõuti järeldusele, et sobiv mudel järelturul saadaolevate seas puudub. Materjalide läbitöötamise käigus reastati erinevast materjalist jalatugede puudused ja eelised ning otsustati arendada välja tootemudel. Detaili projekteerimise käigus leiti jalatoe sobivaimad toetuspinna tehnilised mõõdud. Töö käigus leiti sobivaim lahendus kõrguse ja kaldenurga reguleerimiseks, toetuspinna haarduvuse tagamiseks ettenähtud naastutüüp valiti asendamisvõimalusena ostuosana kaubandusvõrgust. Detaili valmistamiseks otsustati kasutada arvjuhtimisega freespinki. Sellest lähtudes valiti materjaliks alumiiniumisulam margitähisega 7075-T6. Nimetatud materjalile koostati tugevusarvutused ning projekteeriti 3D mudel. Arendustöö käigus juhinduti võimalusest, et projekteeritud mudelit oleks kinnituspuksi ja reguleerimiskruvi asendamise korral võimalik kasutada praktiliselt kõikidel krossimootorratastel. Toote arenduse käigus lähtuti põhimõttest – analüüsida ja muuta niipalju kui vajalik, aga nii vähe kui võimalik. Lõputöö autori arvates panustavad paljud motosportlased pigem oma kaherattalise sõbra disainielementidesse, investeerivad mootori võimsust suurendavatesse lahendustesse ja jätavad tähelepanuta turvalisuse ja sõidumugavuse. Sõidu kiirusele avaldavad pigem olulisemat mõju mootrratta juhtimisdetailid ja vedrustus. Viimase arendamine nõuab aga tunduvalt mahukamat uurimistööd, mille läbiviimiseks autoril käesoleval ajal veel teadmisi napib.