Sirvides Autor "Joala, Tanel" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Efektiivsuse tõstmise võimalused Lean juhtimisfilosoofia abil ETS Logistics OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Joala, Tanel; Hintsov, TõnisTöö esimene osa keskendus tootmisest pärinevate Lean põhimõtete olemusele ja teenindusvaldkonnas rakendatavuse uurimisele. On üldine arusaam, et Lean põhimõtted on tööstussektori raamidest välja kasvanud ning teenindussektoris rakendatavad. Teenindussfääris on hulgaliselt näited ettevõtetest, kes on suutnud mainitud põhimõtete abil tulemusnäitajaid parandada. Lean konseptsiooni ülekandmiseks tööstussektorist teenindusvaldkonda tuleb põhimõtteid vastavalt konkreetse teenuse tootmise iseloomule ja eripäradele kohandada. ETS Logistics OÜ-l puudus konkreetne ülevaade pakutavate teenuste mahtudest, tulususest ja kaubakogustest. Analüüsi käigus selgus, et 91 % tellimuste mahust ning 87% ettevõtte kogutuludest moodustab tavakauba maanteetransport, seetõttu võttis töö edasise analüüsi aluseks just tavakauba maanteetranspordi. Andmete analüüsi käigus selgus, et kaubakogustest moodustavad tellimuste arvud väikesaadetistele 41%, osakoormatele 37%, täiskoormatele 11%, pakisaadetistele 9% ning pisipakisaadetistel 2%. Tuludest moodustavad kaubakoguste järgi osakoormad 52,71%, väikesaadetised 29,92 %, täiskoormad 13,07%, pakisaadetised 3,77% ja pakisaadetised 0,53%. Ajakulu analüüsist selgus, et antud hetkel korraldab ettevõte pakisaadetiste ja pisipakkide transporti kahjumlikult. Ühe pakisaadetise tellimuse tellimuse realiseerimise keskmine kulu on 44,75 eur ning pisipaki keskmine kulu 59,32 eur, keskmine tulu ühe pakisaadetise tellimuse kohta 37 eurot ning pakisaadetise tulu 21 eurot. Efektiivsuse tõstmise võimaluste analüüsist selgus, et ettevõttel on potentsiaalne võimalus ajakulu päringute ja tellimustega tegelemiseks teatud määral vähendada, kuid kokkhoitud aeg ei muudaks vastavaid teenuseid praeguse juhtumipõhise töökorralduse juures tulusaks. Ettevõtte praeguse juhtumipõhise töökorralduse juures oleks otstarbekas loobuda pisipakkide ja pakisaadetiste transpordi korraldamisest ning keskenduda suuremate kaupade transpordile. Pisipakkidest ja pakisaadistest loobumisel kaotaks ettevõtte 4,3% tuludest, kuid langeks ära 23,4% päringute mahust ning vabaneks märkismisväärne osa logistikute ajast tegelemaks tulusamate teenuseliikidega. Osakoormate ja täiskoormate maanteetranspordil on suurim erinevus kliendi soovide ja ettevõtte poolt pakutu vahel lisaks transpordihinnale ka sobiva transpordivõimaluse õigeaegne pakkumine, mis oleneb väga suurel määral ettevõtte partnerite kontaktibaasi kvaliteedist ja reageerimise kiirusest. Analüüsist selgus, et ettevõtte tähtsaimal veosuunal olid 62,5 % partneritest vaadeldaval perioodil passiivsed. Tõstmaks allhankijate kontaktibaasi aktiivsust ja seeläbi suutmaks paremini kliendi ootustele osa- ja täiskoormate transpordil vastata, tuleb ettevõttel kasutusele võtta allhankijate aktiivsuse ja kvaliteedi hindamise süsteem. Lean põhimõtted peavad tähtsaks protsesside katkematut voogu. Ettevõtte tööjaotuse analüüsist selgus, et töömahud on logistikute vahel jaotunud ebavõrdselt, mistõttu pikeneb pooleliolevate protsesside ooteaeg. Võimalik lahendus on sissetulnud päringute süsteemne jaotamine läbi isiku, kellel on ülevaade reaalajas kogupäringute arvust ja logistikute hetkel pooleliolevatest päringutest. Lean filosoofia tähtsustab pidevat püüdlust kliendi ootuste täpsustamiseks ning protsesside optimeerimiseks. Vaadeldes ettevõtte andmete kogumise süsteemi, selgus, et ettevõte tulemuste hindamisel puuduvad tulemusnäitajad konkreetsete teenuste lõikes ning ei koguta andmeid päringute mitterealiseerumise põhjustest. Ettevõtte tulemuste põhjuste mõtestamiseks, võimalike probleemide tuvastamiseks ning erinevate teenuseliikide arendamiseks vastavalt kliendi ootustele, peab ettevõte tulemuste hindamisel arvestama eri teenuseliikide tulemusnäitajatega ning koguma jooksvalt informatsiooni realiseerimata jäänud päringute põhjustest.