Sirvides Autor "Kasari, Kaspar" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Automüügi- ja teeninduse salongi rajamise tasuvusanalüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Kasari, Kaspar; Karpenko, JuliaRajatava kasutatud sõidukite müügisalongi ning remondikoja eesmärgiks on pakkuda kvaliteetset teenust ning müüa kontrollitud ja hästi hooldatud kasutatud sõidukeid Rapla linnas. Enne tegevuse alustamis oleks vaja rajada vajalik hoone koos sisseseadega. Salong koos teenindusega plaanitakse rajada Rapla linna aadressile tallinna maantee 50. Hoone rajatakse AS Raes finantseerimisel ning ei kasutata muud kapitali ning finantseerimisvõimaluseid. Rajatavasse salongi koos teenindusega on plaanis luua 7 töökohta. Nimetatud töökohtadeks oleks 3 autotehnikut, 1 diagnostik, 1 töökoja meister, 1 sõidukite müügispetsialist ning viimaseks lisavarustuse müügispetsialist, kelle ülesandeks on ka hoone puhastamine. Ettevõtte töötajatele plaanitakse maksta Raplamaa keskmist brutopalka. Kasutatud sõidukite salongina puuduvad Rapla linnas ning Raplamaal konkurendid, kuid remondikojal on Rapla linnas mitmeid otseseid konkurente. Suurimateks peab AS Raes oma konkurentidest Rehvikeskus OÜ ning Seersant M&A OÜ, võttes arvesse konkurentide asukohta, teenuste hinda ning töökoja võimekust. Loodava salongi ning remonditöökoja tugevusteks on olemasolev kliendibaas, hea asukoht, professionaalne meeskond, kvaliteetsed ning modernsed seadmed. Lisaks puuduvad kasutatud sõidukite müügiga tegelevad konkurendid ehk ettevõtted. Nõrkusteks on kindlasti suur investeering, hoolduse- ja remondi konkurendid ning professionaalse meeskonna leidmine. Lisaks koostas autor ka kliendi- ning turu-uuringu, milles osales Rapla linna ning Raplamaa elanikud. Küsitluse tulemustes tuli välja, et suurem enamus vastanutest sooviks Rapla linna kasutatud sõidukite müügisalongi koos teenindusega. Vastanutest 84 % vastas, et sooviks nimetatud salongi Rapla linna. Tuvastati ka, et lausa 48 % vastajatest sooviks enda kasutatud sõidukit hooldada samas ettevõttes, kus ta oli endale nimetatud sõiduki soetanud. Planeeritava kasutatud sõidukite salongi ning remonditöökoja tasuvusanalüüsis koostas autor kaks arvutust, milleks oli 50 % ning 75 % väljamüügiga tasuvusaja arvutamine. Mõlema arvutuse vastused tulid erinevad. Tasuvusaeg 50 % väljamüügiga on 9.04 aastat ning 75 % väljamüügiga koguni 3.29 aastat. Autor peab reaalsemaks esimestel aastatel kindlasti 50 % väljamüügiga ehk tasuvusajaks 9.04 aastat. Investeering tasub ära ligi üheksa aastaga ning antud tulemus on küllaltki hea.