Sirvides Autor "Kassapova, Jekaterina" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Embargo Kvaliteedi juhtimissüsteemi toimimine ettevõttes Norma AS(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2023-05-08) Kassapova, Jekaterina; Karpenko, JuliaKäesoleva lõputöö autor viis läbi AS Norma kvaliteedijuhtimissüsteemi rakendamise uuringut, mille raames otsis autor toodete praagi tekkepõhjuseid ning tegi ettepanekuid kvaliteedi parendamiseks. Lõputöö raames uuriti ja lahendati ettevõttele Norma AS aktuaalsest probleemist, milleks oli klientide reklamatsioonide kasv. Töö eesmärgiks oli mittevastavate toodete tekkimist põhjustavate tegurite kaardistamine ning toote kvaliteedi tõstmiseks sobivate lahenduste välja töötamine ning läbi selle klientide pretensioonide arvu vähendamine. Uurimuse alguses püstitas autor hüpoteesi – mittevastavate toodete tekkepõhjuseks on inimfaktor ehk operaatori tähelepanematus. Uurimisprobleemi lahendamiseks esitas autor järgmised küsimused: 1. Mis tegurid põhjustavad mittevastavate toodete tekkimist? 2. Missugused on praaktoodete väljastamist ennetavad võimalused? 3. Milliste meetodite rakendamisel saab reklamatsioonide arvu vähendada ja parendada kliendisuhteid? Töö esimeses osas andis autor ülevaate kvaliteedijuhtimise teooriast toetudes varasematele uuringutele ja seotud teadusallikatele. Teises osas autor kirjeldas uuritava ettevõtte ajalugu, tooteid ja tööprotsesse, kvaliteedijuhtimissüsteemi ja seotud divisjonide struktuuri, juhtimisega seotud kitsaskohti ja probleeme ning nende lahenduse meetmeid. Kolmandas osas autor keskendus uurimisstrateegiale ehk selgitas uurimismeetodite valikut, kirjeldas uurimuse kulgu ning tulemuste valideerimist. Neljandas osas tegi autor parendusettepanekuid toote kvaliteedi tõstmiseks ja seeläbi klientide reklamatsiooni hulga vähendamiseks ning kliendisuhete parendamiseks. Uurimisküsimustele vastuste otsimiseks kasutas autor kombineeritud uurimismeetodit: tootmisprotsessi kitsaskohtade väljaselgitamiseks kasutas kvalitatiivset uurimismeetodit – vaatlust. Tootmiskvaliteedi hindamiseks autor esitas kvantitatiivset analüüsi, mille raames kasutades statistilisi andmeid uuris vigade ilmnemise sagedust perioodil 2021-2023 a. Kvantitatiivse analüüsi teostamisel leidis autor, et enam levinud probleemidest ehk tootmisdefektidest AS Norma turvarihmade koostamise divisjoni tootmises – rihma väikse stopperi defekt. Kõige kriitilisem defekt seoses väikse stopperiga on selle puudus, ehk stopper kukub rihma lindilt ära. Rakendades probleemide lahenduse metoodikat ja teostades tootmise vaatluse ja vaatluse käigus ette tulnud asjaolude analüüsi, jõudis autor probleemi tekke ja selle mitte tuvastamise juurpõhjusteni. Mõlemad juurpõhjused olid autori poolt verifitseeritud. Vastavalt kinnitatud juurpõhjustele olid rakendatud korrigeerivad tegevused, mille abil sai probleem lahendatud ja pikas perspektiivis AS Norma sai ka kaitstud probleemi kordamisest. Tänu käesoleva töö läbi viidud uuringule autor jõudis järelduseni, et toote projekti algatamise faasil on olemas tõenäosus teostada riskianalüüsi ebapiisavalt. Vastavalt järeldusele autor teeb ettevõttele ettepaneku tõsta teadlikkust kvaliteedi osakonda töötajate hulgas. Ettevõttele oleks kindlasti kasulik koolitada kvaliteedimeetodeid vähemalt kord aastas ja pikas perspektiivis see oleks viis, kuidas klientide pretensioone hulka vähendada ja parendada kliendisuhteid. Samuti eesmärgiga vähendada klientide pretensioonide kasvu, on ülioluline pidevalt jälgida tootmisprotsessi ja analüüsida selle kvaliteedi. Autori ettepanek ettevõttele on juurutada lahendatud probleemide valideerimist aasta pärast probleemi kõrvaldamisest. See aitaks meeskonnal teada saada, kas varasemalt valitud meetodid on endiselt aktuaalsed ja efektiivsed probleemide kordumise ära hoidmiseks. Praaktoodete väljastamist tootmisel saaks minimaliseerida, kui jälgida pidevalt olulisi kvaliteedi mõõdikuid ja õigeaegselt reageerida juhul, kui mõõdikute andmed näitavad kõrvalekaldeid. Selleks oleks soovitatav samuti koolitada kvaliteedi inimesi ja tõsta nende kompetentsust ja oskust analüüsida statistilisi andmeid. Tootmisliine operaatoreid on ka oluline regulaarselt koolitada, et tõhustada toote kvaliteedi tähtsust. Aga kindlasti ka masinate seisukorda ja nende tööprotsessi kvaliteedi on ülioluline hoida kontrolli all sellepärast, et autori uuring näitas, et enam levinud probleemi juurpõhjus seisneb masina komponentide kulumisest. Autori poolt oli tehtud järeldus, et lõputöö algne hüpotees ei vastanud tõele ja tegelik probleemide ilmnemise tegur on tootmismasin või selle komponendid. Laias lastus see tähendab, et süstemaatiline juurpõhjus ka see, et projekti algatamise faasil oli ebapiisavalt tehtud riskianalüüs ja olid valitud ebapiisavad protsessi jälgimise meetodid ja nende läbiviimise protseduur.