Sirvides Autor "Kruusla, Elerin" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Ostuteekonna tulemuslikkus Avon OÜ e-kauplustes(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Kruusla, Elerin; Maasik, LiinaE-kaubandus on kogu maailmas kasvaval trendil. Aastaks 2021 prognoositakse ekaubanduses ostjate arvuks 2,14 miljardit inimest. Samuti on e-kaubandusega Eestis. Eesti e-kaubandus pole küll aastatega samapalju kasvanud kui mujal maailmas, kuid arvestades Eestis interneti kättesaadavust prognoositakse ka järgnevateks aastateks Eesti ekaubanduse kõrgemat kasvu. Uuringutest saab välja lugeda, et vaatamata sellele, kas kliendid sooritavad ostu ekaupluses või füüsilises kaupluses, alustatakse ostu otsuse tegemist enamasti ikkagi ekaubandusest. E-kaubanduse kõige suurimateks kasutajateks on 25-34 aastased inimesed, kelle elutempo on kiirem ja planeeritum. Samas kui 18-24 aastased inimesed on kõige suuremad interneti kasutajad eelistavad nemad füüsilist kauplust e-kauplusele, kust oma ostu sooritada. Samuti eelistavad ka vanemas eas inimesed füüsilist kauplust, kuna nende jaoks on oluline personaalsus. Töö teoreetilises osas toodi välja tarbija rahulolu kujunemine ostuteekonnal. Selgitati välja füüsilise kaupluse ja e-kaupluse plussid ja miinused, mis võivad mõjutada kaupluse valikul. Toodi välja tarbijate kliendirahulolu kujunemine e-kauplustes ja füüsilistes kauplustes. Selgitati välja millised on ettevõtja jaoks olulisemad tulemuslikkuse mõõdikud ekaubanduses ning milliseid mõõdikuid peaksid jälgima füüsilised kauplused. Töö teoreetilises raamistikust tuli välja, et e-kaupluste ja füüsiliste kaupluste tulemuslikkuse mõõdikud on väga erinevad. Kuid ettevõtjate jaoks on oluline neid jälgida, kuna see ei paranda ainult äritegevuse tulemuslikkust vaid parandab ka tootlikust, vähendades kulusid. Kui tulemuslikkuse mõõtmine teha tõhusalt, aitab see kindlasti ettevõttele edu tuua ja aitab ka kaasa tarbijate rahulolu loomisele. Lõputöö on teostatud kvantitatiivse uuringuna, deduktiivse uurimismeetodi alusel. Uurimis objektiks on ettevõtte tulemuslikkuse mõõdikud ning tegemist oli dokumendi vaatlusega. Vaatluse käigus kasutatakse teiseseid andmeid, mida koguti perioodil 01.02.2019 – 01.02.2020 jumestus ja nahahooldus kategooriate kohta. Uurimistöö valimiks on ekaupluse tulemusmõõdikud valitud perioodi kohta ning tegemist on sihtvalimiga. 43 Andmete kvantitatiivseks analüüsiks kasutati kirjeldavat statistikat, mille käigus arvutatakse välja tulemusmõõdikute näitajad. Saadud vastused avaldatakse tabelite ja joonistena. Empiirilisest uuringust selgus, et mõlemas e-kaupluses on enamus aastast nahahooldus toodete kategoorias konversioonimäär alla maailma keskmise. Konversioonimäära tõstmiseks tuleks toodete juurde lisada tarbijale huvi pakkuvat informatsiooni, et suurendada toodete vastu huvi. Oluliseks oleks vaadata üle liiklus saidil ja eemaldada võimalikud takistused ostuni jõudmiseks. Uuringu tulemusest on näha, et parendamaks Avoni e-kaupluste põrkemäära ja keskmist tellimuse väärtust, tuleks e-kauplustel üle vaadata perioodilised ja hooajalised pakkumised ning täiendada neid enim ostetavate või eristuvate toodetega. Lisaks tuleks lisada pakkumistesse kooslus tooteid, et tekitada klientides huvi saidil edasi vaatamiseks ja lisamüügi tekitamiseks. Uuringu tulemusel võime näha, et vajalikuks osutuks Eesti e-kaupluse saidil ostukorvi tagasisidestamise funktsioon, et tuletada meelde klientidele nende pooleli olevast ostukorvist ja saada klientidelt tagasisidet saidi kohta. Samuti peaks lisama Eesti ekauplusse lisa maksevõimalused, mis on klientide seas populaarsed näiteks MTasku, Apple Play ja Pay Pal, et parandada ostukorvist loobumise määra. Uuringust on näha, et e-kaupluse mõlemad kategooriaid tuleks reklaamida sotsiaalmeedias. Tõsta esile uuenduslikke, populaarseid ja auhindu pälvinud tooted. Reklaami kampaaniates suunata tähelepanu nahahooldus toodete kategooriale, klientide huvi ja saidi maine parandamiseks. Lõputöö eesmärk ning püstitatud ülesanded said täidetud ja ettepanekud edastatakse Avon Eesti OÜ juhtkonnale.