Sirvides Autor "Lamerson Maask, Sibille" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Mustrilise kudumi kollektsiooni loomine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Lamerson Maask, Sibille; Kuusk, MargitKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli uurida lähteülesandeks oleva kootud eseme arendamiseks vajalike tehnoloogiate ja protsesside teoreetilist ja praktilist osa ning luua saadud info põhjal arendusprotsessi käigus lõpptarbijale mõeldud tehnoloogiliselt ja esteetiliselt sobiv valmistoode, mille tulemusena valmis Suzani tikanditest inspireeritud kudumite kollektsioon. Lõputöö raames uuriti esmalt kudumite tehnoloogia ja tootmise erinevaid võimalusi Eestis ning lähtuvalt saadud sisendist loodi unikaalne kudumismuster ja valmistati esikmudel erinevatest värvikombinatsioonidega kudum kardigan nimega Fleur. Töö autor tutvus põhjalikult kudumite tootmise tehnoloogiaga ettevõttes Kirinord OÜ. Ettevõttest omandatud teadmiste baasil valiti sobivad materjalid ning loodi tootmiseks sobiv kudum ning disainiti kudumite tootmistehnoloogiat arvestades toodetele kudumismuster. Kudumi kollektsiooni esikmudeli tootmiseks valiti Meriglio tehasest segulõng sisaldusega 50% peenmeriinovill ja 50% akrüül. Kudumi põhivärvideks valiti roosa ja must. Kudumismustri jaoks valiti roosal taustal valge ja mustal taustal must ja sinine. Katsetati lisaks roosa värvile halli lõnga mustriks. Toodangu planeerimiseks valmistati tootekaardid mille mõõdutabeli loomiseks kasutati Skandinaavia mõõdusüsteemi N-2001 normaalkehatüüpi pikkusega 168. Valmistabelis on möödud valmis toote pealt ja skeem kuidas mööte võtta. Lõputöö raames antakse soovitused koduseks hoolduseks. Töö käigus arvutati mudelite omahind, mis sisaldab lõnga, kupongi kudumise ja kokku õmblemise kulu ning abimaterjalide kulu nagu niit, pidepael, taskukott. Omahind sisaldab varjatud kulusid nagu toote arendusega kaasnevaid kulud. Lisaks reklaamfotode tegemist ja hiljem tuleb lisada toote markeerimiseks tulenevad kulud. Selleks, et toodangut oleks lihtsam müüa, korraldati turundusplaani ellu viimise toetamiseks fotosessioon mille käigus valmisid toodetest reklaampildid.