Sirvides Autor "Laus, Kermo" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs E-rühma võistlusauto tehniliste lahenduste välja töötamine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Laus, Kermo; Lukk, AimarLõputöö eesmärgiks oli välja selgitada võimalikult optimaalsed tehnilised lahendused, et muuta autori võistlusauto Nissan Sunny EMV 5 (E9) võistlusklassis konkurentsivõimelisemaks. Ümberehitused pidid olema efektiivsed, kuid seejuures püüti kulud hoida võimalikult madalad. Lõputöö raames koostatud arendusprojekti eelarve piiriks seati 10 000 eurot. Vastavalt arendusprojektile teostati võistlusautol järgmised tehnilised lahendused: paigaldati programmeeritav mootori juhtmoodul Megasquirt II v3 ning juhtmoodul seadistati kasutades kõrgema oktaaniarvuga kütust, paigaldati SR16VE N1 nukkvõllid, muudeti õhu liikumist mootoriruumis ning vähendati auto kaalu ligikaudu 26 kg. Võistlusauto parima võimekuse saavutamiseks analüüsiti ka erineva suurusega võistlusrehve. Pärast arendusi sobisid autole enim Pirelli 175/70 R15 kruusarehvid, kuna need ei olnud autole liiga suured ega ka liiga väikesed ning tagasid piisava veojõu kui ka haarduvuse pinnasega. Auto edasiseks arendamiseks on veel palju teha, kuid prioriteetsem uutest arendustest on aeglasemate ülekandearvudega käigukasti paigaldus. Aeglasemate ülekandearvudega käigukast võimaldaks saavutada võimalikult suure käikude kattuvuse ja veojõu ning autori tehtud arvutuste kohaselt annaks see tippkiiruseks umbes 200 km/h, mis oleks E- rühma võistlusklassis täiesti piisav. Samuti on kavas vahetada auto vedrustus. Tehtud lahendustest peab autor efektiivseimaks programmeeritava mootori juhtmooduli Megasquirt II v3 paigaldamist. Lõpliku seadistamise käigus muutus võistlusauto mootori võimsus 12 kW ja väändemoment 9 Nm paremaks. Seega ainuüksi juhtmooduli täpsema seadistamisega oli võimalik saada varasemast tunduvalt parem tulemus. Lõplikel mõõtmistel saadi võistlusauto mootori võimsuseks ligikaudu 139,8 kW ja väändemomendiks 173,2 Nm. Seega arenduse käigus saadi juurde ligikaudu 30 kW võimsust ja 25 Nm väändemomenti. Autori hinnangul on see tulemus oodatust parem.