Sirvides Autor "Lilleoja, Ben" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Kiiruskäitumise eksperiment Tallinna-Tartu maanteel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Lilleoja, Ben; Kreek, SvenKäesoleva lõputöö eesmärk oli uurida, kui palju suudab politsei järelvalve Tallinna-Tartu maanteel mõjutada juhtide kiiruskäitumist. Maanteeameti poolt 01.-11.08.2018 läbi viidud kiiruskäitumise eksperimendi andmete põhjal teostas lõputöö autor analüüsi, et selgitada välja hetkeolukord maanteel järelvalvega ning järelvalveta situatsioonides. Lõputöö esimeses osas kirjeldatakse Tallinna-Tartu maanteel toimuvat eksperimenti, mille viis läbi Maanteeamet koostöös Politsei- ja Piirivalveametiga. Tuuakse ära eksperimendi käigus kasutatud mõõtevahendite asukohad ja nende eripärad ning erisused mõõtepäevade osas. Järgnevalt kajastatakse analüüsi käigus saadud tulemusi tabelite kujul. Tuuakse välja erinevate mõõtevahendite tulemused ning samuti luuakse ka võrdlusmomendid. Kõige olulisem oli saada ülevaade sellest mis juhtub maanteel järelvalve sekkumisega. Lõputöö käigus kajastatakse ka andmeid kahe uut tüüpi kiiruskaamera tulemustest, mille eripära on võimekus mõõta lähenevaid kui ka kaugenevaid sõidukeid. Kiiruskaamerate juures on keskendutud peamiselt ajalisele faktorile. Eksperimendi poolt saadud andmete analüüsi käigus selgus, et Tallinna-Tartu maanteel ei suuda politsei järelvalve tegevus mõjutada kuigipalju liiklejaid. Piirkiiruse rikkujaid oli ka järelvalvega situatsioonis suur protsent. Järelvalve sekkudes suudeti muuta protsentuaalselt olukorda kõige paremal päeval 9,2% paremuse poole. Teistel päevadel jäi see protsent veelgi madalamaks. Kiiruskaamerate statistika analüüs kajastas selget kiiruse ületamisi just vahetult kaamerast kaugenedes. Üksikutel juhtudel liiklejad ületasid kiirust kaamerale lähenedes. Lõputöö viimases osas pakutakse võimalikud lahendused olukorra muutmiseks – rakendada ASSC süsteemi kui ka VPS süsteem, mis Eesti Vabariigis hetkel veel kasutusel ei ole.