Sirvides Autor "Maire, Alber" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Tarbijauuring rõivaste parandusteenuse arendamiseks Chula Vista OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Maire, Alber; Ada, TraumannKäesoleva uurimistöö „Tarbijauuring rõivaste parandusteenuse arendamiseks Chula Vista OÜ näitel“ eesmärk oli välja selgitada kui populaarne on tarbijale rõivaste parandusteenuse kasutamine ja antud teenuse arendamise vajalikkus. Uurimistöös selgitati välja tarbijate käitumine erinevate parandust vajavate rõivadetailide puhul, parandusteenust pakkuvate ettevõtete teenuse kasutamisel ning tarbijate arvamus äriideele õmblusbuss. Seega on uurimistöös saadud tulemused suunatud eelkõige Chula Vista OÜ-le, mis selgitavad välja tarbija populaarsuse rõivaste parandusteenuse kasutamisel ning ettevõtte äriidee õmblusbuss elujõulisuse. Töö esimene peatükk andis teavet uurimistöö teoreetilisest osa, selgitades välja teenuse olemuse, mille osutamine on üks peamine väärtusi lisav ettevõtte tegevus ning nõuandeid teenuse arendamise protsessis. Samuti selgitati töö uuritavat teemat rõivaste parandusteenust, kui ühest jätkusuutlikkust viisist, mille kasutamisele võtmist peavad tänapäeval silmas üha enam disainerid ning kiirmoe rõivakaubandusettevõtted. Võttes kasutusele erinevaid võimalusi toodete parandamiseks, motiveerides sellega ka tarbijaid parandusteenust kasutama. Uurimistöö teine pool andis ülevaate ettevõttest ning läbi viidud uuringust. Ettevõte Chula Vista OÜ on loodud 2013. aastal, mille omanik ja ainuke liige on Tuule Soosaar, kes alustava ettevõtjana alles otsib oma kindlat suunda. Hetkel tegutseb ettevõtte kahel ärimudelid B2B ehk ärikliendilt ärikliendile suunatud, kus tegeletakse lõigete konstrueerimise, disaini, tootearenduse, näidiste õmblemise ja väikeste seeriate tootmisega. Samuti B2C ärimudeliga ehk ärikliendilt erakliendile suunatud, kus pakutakse väga kõrgel tasemel rätsepatööd ja tekstiiltoodete parandust. Tarbijauuring rõivaste parandusteenuse arendamiseks viidi läbi 21. märts 2017- 30. aprill .2017 internetiküsitluse põhjal. Küsitlusankeet, kus oli esitatud kokku 17 küsimust, saadeti laiali valimile, mis moodustus lumepalli meetodiga ning mida jagati sotsiaalvõrgustikus Facebook ja erinevates foorumites teemat puudutavatel kontaktidele. Vastajaid oli kokku 122, enamus Harjumaalt, kelle vastuste põhjal saadi tulemused ettevõtte sihtgrupist ning tarbijate käitumise kohta rõivadetailide parandamisel. Samuti hinnangu rõivaste parandusteenust pakkuva ettevõtte teenuse kohta ning äriideele õmblusbuss. Seega 122-st uuringus osalenust on huvitatud rõivaste parandamisest ja parandusteenuse kasutamisest 98 naist ning 24 meest, millest võib järeldada, et antud teema kõnetab mõlemaid osapooli. Enamus uuringus osalenutest oli Harjumaalt ning suurematest linnadest nagu Tartumaa ning Pärnumaa, vanuses 20-59, millest võib järeldada, et vastajad jäävad ettevõtte sihtrühma, kelle tulemustega saab arvestada ettevõtte teenuse arendamise jaoks. Uurimistulemustest selgus, et tarbija vajadus oma rõivaeset parandada/kohendada tekib kõige rohkem paar korda aastas, kui korralik riideese vajab väikest parandust. Samuti üllatavaks tulemuseks oli see, et enamus uuringus osalenutest oskavad elementaarseid rõivaste parandustöid nagu haagi/nööbi paigaldus või väikeste aukude ja rebendite parandused. Siiski leiab suuremalt jaolt parandust vajav või kulunud rõivaese tee prügikasti, kuna taaskasutusse viiakse tavaliselt korralik toode ning rõivaste parandusteenust pakkuva ettevõtte poole pöördumine tuleb kulukam kui riideese ise väärt on. Rõivaste parandusteenust pakkuva ettevõtte poole pöördutakse vaid hinnalisema esemega või kui puuduvad vajalikud oskused ja töövahendid. Positiivne tulemus oli see, et vastanutest 89,5% olid rahule jäänud kasutatud ettevõtte teenusega, mis näitab, et seal töötavad antud ala spetsialistid. Samuti on pakutava teenuse juures oluline tarbijale teenuse kvaliteet, ettevõtte asukoht ning teenuse kiirus. Uuringutulemustest selgus veel, et vastajad on nõus maksma erinevate parandustööde teenuste eest valdavalt 10-25 € ning sellest suurema summa keerukamate tööde puhul, näiteks toote voodri vahetus või aegunud riideesmele uue elu andmine. Uurimistulemustest selgus, et ettevõtte äriideed õmblusbuss ehk ratastel õmblus- ja parandusteenused, pooldas enamus uuringus osalenust. Leiti, et antud teenus oleks kiire elutempo juures mugav lahendus, mis samas vajaks veel läbimõtlemist, kus antud teenusega logistiliselt asetseda ning milline oleks tarbijale taskukohane teenuste hinnakiri. Toetudes uuringu tulemustele võib öelda, et tööle püstitatud eesmärk täitis ennast ja saadud tulemustega saab hinnata tarbija populaarsust rõivaste parandamisel ja parandusteenuse kasutamisel ning ettevõtte Chula Vista OÜ äriidee õmblusbuss elujõulisust.