Sirvides Autor "Murre, Pavel" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Vedurite TEM TMH ja 2TE116 ekspluatatsioonikulude võrdlus Koidula jaamas(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Murre, Pavel; Kuusk, MartinVedurimajanduse peamine ülesanne – kasutuskõlblikus seisus veduripargi ülalpidamine ja rongide õigeaegne väljastamine. Selleks on vaja: • alati teostada õigeaegselt vedurite remonti ja hooldust, • kasutada ainult sertifitseeritud valmistajatehase detaile ja varuosi, • teostada töid depoo tsehhis kvalifitseeritud töötajatega, nende teadmiste taset pidevalt täiustades. Samuti on tähtis osa vedurite kasutamisel endal. Ekspluateerimisel ei saa lubada, et veduri parameetrid väljuksid maksimaalsetest piiridest, mis nõuab vedurimeeskonnalt seda, et vedurit juhitaks targalt ja asjatundlikult. Vaatamata eelnimetatud punktide täitmisele ei tohi unustada seda, et veduritel on tugevuse (jõu) piirid, milliseid ületades pole võimalik veeremiparki rahuldavas seisukorras hoida. See juhtuski veduritega 2TE116. Seega toimis ettevõte EVR Cargo ainuõigesti suurendamaks tööde efektiivsust Koidula-Petseri sõlmel, vahetades välja vananenud vedurid 2TE116 perspektiivsemate vedurite TEM TMX vastu. Jooksvad kulud remondile vähenesid võrreldes eelmise aastaga 16% võrra, manööverväljakutsetel 15% võrra ja magistraalvedudel 2% võrra. Selline remondikulude vähenemine on tingitud ülevedude mahu, ekspluateeritava pargi vähenemisega ning vanade vedurite 2TE116 väljavahetamisele uute TEM TMX vastu. Kütuse kokkuhoid talveperioodil ulatub 28 tonnini kuus, aastas lausa 200 tonnini, mis rahaliselt moodustab 200´ 000 Eurot aastas. Veduritel TEM TMX esinevad probleemid nende töösse rakendamisel. Kõik puudujäägid ja tehase praagid eemaldati garantiikorras. Eesti Raudteel töötades on väga ebamugav kasutada kiiruse kontrolli ning valvsuse ja automaat- peatumise süsteemi KLUB. Ühtlasi seoses garantiiga on raskusi selle süsteemi väljavahetamisega. Veduriosakond paneb ette kas vahetada see süsteemi kiirusemõõdiku ja ALSN-i vastu või osta Valgevenest Venemaal sertifitseeritud süsteem ZUBR. See küsimus on hetkel Venemaaga kooskõlastamisel. Samuti sai ettevõte suure kogemuste pagasi analüüsides ja võrreldes vedurite efektiivsust mitte ainult teoreetilistes arvutustes vaid ka praktiliste andmete põhjal. See informatsioon aitab ka tulevikus planeerida masinapargi uuendamist ja prognoosida kulusid. Antud analüüsi käigus selgus, et uute vedurite TEM TMH ost oli ainuõige otsus. Varemkasutatud vedurite 2TE116 paljud osad ja varuosad ei kuulunud enam kapitaalremondi alla põhjusel, et ekspluatatsiooni tähtaeg oli juba ületatud. See aga omakorda viis suurte rahaliste väljaminekuteni. Uute vedurite kulutused remondile ja hooldusele langesid mitmekordselt seoses sellega, et TEM TMH vedurid on kasutamata ja otse tehasest ning nende remont teostatakse tootjatehases garantii korras. Ka veduri hooldust teostatakse harvemini kui 2TE116 veduritel, see on jällegi seotud asjaoluga, et TEM TMH veduritel on kasutuses kaasaegsed kõrgtehnoloogilised agregaadid, masinad ning kütuse- ja määrdeained. TEM TMX veduritel on palju laiemad kasutusvõimalused, nii on seda võimalik kasutada nii väljakutsetel, manöövertöödel kui ka veotöödel. Ka on võimalik vedureid omavahel ühendada, mis suurendab veotehnilist iseloomu. Remondi vajadusel on võimalik vedureid vahetada, mistõttu väheneb seisakuaeg. Need lisavõimalused mõjutavad positiivselt tööde organiseerimist ja planeerimist. Lisaks ülanimetatule on veel palju plusse, mis räägivad uute vedurite kasuks. TEM TMH vedurid on töös tunduvalt ökonoomsemad, kui vanad 2TE116 vedurid. Kütuse- ja muude materjalide kulud on palju väiksemad. Ja mis pole vähetähtis – uued vedurid on ökoloogiliselt palju puhtamad. Üldplaanis, kui arvestada kokku kõik eelnimetatud punktid on vaieldamatult selge, et 2TE116 vedurite väljavahetamine TEM TMH vedurite vastu oli ettevõttele majanduslikult kasumlik.