Sirvides Autor "Pung, Mihkel" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Honda mootorratta mootori paigaldamine Yamaha mootorsaani raamile(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Pung, Mihkel; Andresen, SvenTöö käigus valmistati uus elektriskeem paigaldatava mootori ja mootorsaani raami ühildamiseks. Elektriskeemi valmistamisel eemaldati mootorsaani kasutamiseks mittevajalikud detailid ning muudeti vastavalt juhtmestik. Pakuti välja käiguvahetuse lahendamiseks elektrooniline käigulülitus ning süsteemi paigaldusviis ning elektriühendused. Analüüsiti sidurisüsteemi vastupidavust ning pakuti välja võimalus sidurisüsteemi tugevdamiseks kuna originaal sidurisüsteem ei pea mootori ja jõuülekande poolt tekitatud koormusele vastu. Sidurisüsteemi tugevdamiseks kasutatakse lisaseibe, mis tõstavad vedrude jäikust siduripakis. Alternatiivina oleks võimlik kasutada kevlarist siduri hõõrdekettaid. Lisaks analüüsiti paigaldatava mootori ja jõuülekande ühildamise viisina veoketi ja hammasülekannete kasutamist. Teostati arvutused võimalikult lähedase tootjapoolse lubatud tippkiiruse saavutamiseks ning leiti, et parim lahendus on kasutada 0,6 ülekannet mille puhul on saavutatav originaalne tippkiirus. Soovitava tippkiiruse leidmiseks arvutati mootorsaanile mõjuvad takistusjõud ning võrreldi takistusjõudu veojõuga. Arvutati ning analüüsiti veoketile mõjuvaid koormus ning teostati kasutatava veoketi valik lähtudes tõmbetugevusest ja vastupidavusest. Teostati arvutused massikeskme asukoha leidmiseks originaalmootori ja paigaldatava mootoriga ning analüüsiti saadud tulemusi. Kuna paigaldatava mootoriga originaal asukohta liigub sõiduki massikese 0,05 m ette poole, siis projekteeriti mootorikinnitused vastavalt, et viia pikisuunaline massikese võimalikult originaali lähedaseks. Mootorikinnituste materjalina osutus valituks alumiiniumsulam tingituna suuremast korrosioonitaluvusest ja väiksemast detaili massist võrreldes terasest detailidega. Projekteeritud kinnitustele teostati CATIA V5R 20 programmi kasutades tugevusanalüüs. Viimase töö osana analüüsiti teostatavate tööde mahte, hindasid ning soetamist vajavate detailide hindasid ning võrreldi neid uue saani soetamise maksumusega. Tulemuseks saadi, et majanduslikust seiskohast vaadelduna on teostatav töö otstarbekas. Töö kokkuvõtteks leiab autor, et plaanitav töö on igati teostatav ning hobisõidukina kasutades on töö ettevõtmine ka majanduslikult otstarbekas. Edasiarendamiseks saab töös analüüsida võimalust kasutada käigukasti asemel variaatorülekannet redutseerides mootori pöördeid enne variaatorini jõudmist säilitades sellega mootori maksimaalse pöördemomendi ning jäädes variaatorülekande efektiivsuse piiridesse. Sõiduki esiosa pinnasesse kaevumise vähendamiseks analüüsida suurema kontaktpinnaga suuskade kasutamise võimalust. Mootori veojõu säilitamiseks käiguvahetuse korral analüüsida tsentrifugaalmuhvi kasutamise võimalust. Massikeskme asukoha muutmiseks analüüsida raami ümberehitamise võimalust. Mootorikinnituste materjalimahu vähendamist piirini, kus materjalis tekkivad pinged jääksid nelja kordse varu piirile, leides sellega võimalikult väikese materjalikasutuse vajaduse ning võimalikult väikese massiga detailid.