Sirvides Autor "Rahe, Ragne" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Intellektipuudega õpilaste hariduse omandamine ja tööleasumine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Rahe, Ragne; Männamäe, MeeliLõputöö pealkiri: Intellektipuudega õpilaste hariduse omandamine ja tööleasumine. Lõputöö koosneb 49 leheküljest: 48 kasutatud allikast, millest 5 on võõrkeelsed. Intellektipuudega õpilased õpivad põhikoolis lihtsustatud riikliku õppekava alusel, mis annab neile väiksemad võimalused nii edasiõppimiseks kutsehariduses kui osalemiseks tööturul. Terviseseisundist või puudest tulenevalt vajavad need noored elus hakkamasaamiseks tihti kõrvalist abi ja toetust. Neile võimetekohase hariduse omandamise ja sobiva töökoha tagamiseks on oluline erivajadusi varakult märgata ja mõista, millest need on tingitud, et oleks võimalik rakendada sobivaid tugisüsteeme, mis arengut ja toimetulekut toetaksid. Lõputöö eesmärk on välja selgitada Raikküla Koolis lihtsustatud õppe lõpetanud noorte edasiõppimise ja tööleasumisega seotud probleemid. Eesmärgi täitmiseks otsustati selgitada süsteemiteooriast lähtuvalt noort ümbritsevate süsteemide mõju tema arengule ja toimetulekule, tutvustada erivajadustega õpilaste õppimisvõimalusi ja varasemalt kajastatud probleeme seoses kutse omandamise ja tööleasumisega. Seejärel selgitati välja Raikküla Koolis lihtsustaud õppe lõpetanud noorte edasised valikud ja kitsaskohad haridustee jätkamisel ning tööellu siirdumisel ja toodi välja uuringus osalejate ettepanekud olukorra parandamiseks. Uuring viidi läbi kasutades kvalitatiivset uurimismeetodit. Poolstruktrueeritud intervjuud toimusid oktoobris 2019 ja intervjueeriti seitset Raikküla Kooli aastatel 2012-2014 lihtsustaud õppe lõpetanud noort. Tulenevalt tulemuste analüüsist võib väita, et on veel mitmeid kitsaskohti, mis raskendavad intellektipuudega noortel kutse omandamist ja tööle siirdumist. Need võivad seotud olla indiviidi enda, teda ümbritseva sotsiaalvõrgustiku või ka ühiskondlike ja majanduslike teguritega. Uuringu tulemused kinnitavad, et väga oluline erivajadustega noortele ühiskonnas osalemises võrdväärsete võimaluste loomisel on nende ühiskonnaellu kaasamisel ja võrgustikutööl, mille abil neid suunata ja toetada, et tagada võimalikult iseseisev elukorraldus. Võtmesõnad: intellektipuue, erivajadus, hoiakud, kaasamine, tugivõrgustik.