Sirvides Autor "Rattiste, Romet" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Pärnu raudteejaama arendus 2015-2017(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Rattiste, Romet; Pütsep, RaivoLõputöös on koostatud vastavalt individuaalsele ülesandele üherajalise piirkonna raudteejaama Pärnu turvanguseadmete arenduse projekt koos jaama tehnilise iseloomustuse kirjeldustega. Olenemata Rail Balticu projekti saatusest, on Eesti jaoks oluline ka siseriiklik raudteetransport. Pärnu raudteejaamas on aastast 1971 kasutusel signaalide ja pöörmete võtmesõltuvusseadmed, mis tuleb asendada märkimisväärselt operatiivsema ning ohutuma tehnoloogiaga, milleks on elektritsentralisatsioon. Enam ei pea jaama kõrikutes käsitsi pöörmeid ümber tegema, mis võtab omajagu aega. Selleks piisab elektritsentralisatsiooni puhul vaid pult-tabloo kasutamisest jaamakorraldaja ruumis, sest uued pöörmed töötavad elektriajamitega. Kuna Pärnu raudteejaama arendus projekt on kallis, on mõistlik ta teostada kahes etapis. Seetõttu võetaksegi mikroprotsessortsentralisatsioon kasutusele 2 a peale elektritsentralisatsiooni. Üleminek kompuuterjuhtimisele suurendab jaamatöö ohutust ning operatiivsust veelgi. Veneaegsed releesüsteemid asenduvad töökindlate mikroprotsessor juhtplokkidega, mis võtavad vastu ja edastavad signaale kompuutrisse ning pöörmetele ja fooridele. Kasutusele võetav jaamavahe automaatika rattapaari loendussüsteemi näol tagab kindlamalt jaamavahe vabastamise kui veerem on jõudnud sihtjaama. Poolautomaatblokeeringu puhul aga võib esineda telemasti rikkeid ning samuti võib ilmastik ja ka roostekiht rööpal mõjutada isoleerpiirkondade töökindlust. Rattapaari loendurite puhul see probleemiks ei ole, kuna süsteem loeb piirkonna vabaks kohe, kui loendustulemused näitavad sisenenud ning väljunud rattapaaride arvu ühtimist. Pärnu raudteejaama arendus 2015-2017 projekti seletuskirjas on koostatud: • Pärnu jaama paiknemine, jaamahoone ja seadised ning tehniline iseloomustus • Pärnu jaama kavandatava töö kirjeldus • Pärnu jaama elektritsentralisatsiooni välisseadised ja nende paigutus • Rööbasahelate ehituse kirjeldus • Matkade, pöörmete ja signaalide sõltuvustabel • Mikroprotsessortsentralisatsiooni põhimõtted ja konfiguratsioon • Pöörmete, teede, isoleerpiirkondade, signaalide, matkade ja ülesõitude visualiseerimise põhimõtted • Mikroprotsessortsentralisatsiooni kasutamine • Võimalike rikete loetelu Majanduslike arvestuste osas on välja arvutatud Excel programmiga Pärnu jaama osiste koordinaadid ja kavandatud arenduse maksumus. Graafilises osas on koostatud: • Pärnu raudteejaama mittemastaapskeem seadiste koordinaatidega • Pärnu raudteejaama mast-, kääbus- ja manöövrifoorid • Matkade, pöörmete ja signaalide sõltuvustabel • Pärnu raudteejaama kaheniidiline rööbasahelate skeem • Pärnu raudteejaama elektritsentralisatsiooni pult-tabloo • Pärnu raudteejaama mikroprotsessortsentralisatsiooni displei • Pärnu raudteejaama arendus 2015-2017 projekti esitlus • Pärnu raudteejaama mast-, kääbus- ja manöövrifoorid VICOS OC on elektrilise tsentralisatsiooni seire ja juhtimise süsteem, mis on spetsiaalselt välja arendatud väikeste juhtimiskeskuste jaoks, nii raudteemagistraalide jaoks kui ka tööstuslike raudteede tarvis. Pärnu raudteejaamas sobib kasutamiseks VICOS OC, mis on tänapäeva mugav ja ohutu süsteem. Majanduslikus mõttes on antud süsteem väga ökonoomne, kuid raudteel omab suurt tähtsust ka ohutustehnika. Ohutustehnika poole pealt süsteem näitab koheselt, kus on juhtimisviga või tehniline rike. Kui on kõrgendatud nõue operatsioonide jälgimiseks või kui standardseid toiminguid ei saa tõrgete tõttu sooritada, siis on vaja teha ohutust käsitlevad toimingud, mis registreeritakse ja loendatakse. Vastutus ohutuse või ohutust käsitlevate operatsioonide eest lasub liikluskorraldajal ja operatsioonide juhtimissüsteemil. Jaama arenduse projekt on kallis, kuid seoses Eesti raudteede tehnika arenguga ja rahastamisele Euroopa Liidu tugifondidest, rakendatav.