Sirvides Autor "Reigo, Deisy" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Kliendivõlgnevuste ennetamine Lääne-Virumaa ehitusettevõtetes(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-05-05) Reigo, Deisy; Annus-Anijärv, LaiviEttevõte peab oma jätkusuutlikkuse ja likviidsuse tagamiseks valima koostööpartneriteks kliendid, kes on usaldusväärsed, maksejõulised, tasuvad arveid õigel ajal ja peavad lepingutest kinni. Kõige rohkem on klientidelt raha kättesaamisega probleeme ehitusettevõtetel. Erinevate eelnevalt tehtud uuringute põhjal selgus probleem, et ettevõtted ei rakenda piisavalt ennetusmeetmeid, et vähendada kliendivõlgnevusi. Lõputöö eesmärk oli kaardistada kliendivõlgnevuste ennetamise rakendamise olukord Lääne-Virumaa ehitusettevõtetes kliendivõlgnevuste ennetusmeetmete paremaks rakendamiseks kooskõlas teooriaga. Töö esimeses peatükis tutvustatakse võimalusi, kuidas ennetada kliendivõlgnevuste teket. Teises peatükis kirjeldatakse empiirilise uuringu metoodikat ja antakse ülevaade ehitussektorist. Kolmandas peatükis analüüsitakse empiirilise uuringu tulemusi ning tehakse järeldusi ja ettepanekuid ehitusettevõtetele, kuidas paremini ennetada kliendivõlgnevusi. Uurimisstrateegiana kasutati ülevaateuurimust. Uuringus kasutati kvantitatiivset uurimismeetodit. Andmeid koguti ankeetküsitlusega, et suurelt hulgalt koguda standardiseeritud infot. Andmeanalüüsil kasutati võrdlust. Võrdluse puhul tuuakse välja ühisosa ja kui ühisosa ei ole, tuuakse välja erinevused ja esitatakse see ühtse tervikpildina. Empiirilise uuringu tulemusest selgus, et uute klientide tausta kontrollitakse põhjalikumalt kui olemasolevate klientide tausta. Taustakontrolli meetmete kasutamine on enamasti madalal tasemel nii uute kui olemasolevate klientide puhul. Lepingutingimuste kasutamine oli paremal tasemel kui taustakontrolli meetmete kasutamine. Võrreldes empiirilise uuringu tulemusi varasemate uuringutega, selgus, et ehitusettevõtted kontrollivad oma klientide tausta vähem kui teised Eesti ettevõtted. Selleks, et ehitusettevõtted saaksid kliendivõlgnevusi ennetada, tuleks taustakontrolli meetmeid rakendada tihedamini nii uute kui olemasolevate klientide puhul. Taustakontroll aitab välja selgitada, kas klient on usaldusväärne, maksevõimeline ja heade maksetavadega. Taustakontroll sisaldab erineva info kogumist kliendi kohta, ning taustakontrolli käigus kontrollitakse erinvaid näitajaid: maksevõlgnevused, äri- ja ettevõtluskeelu olemasolu, allkirjaõiguse kontrollimine, majandusaasa aruandest info kogumine ja analüüsimine, finantssuhtarvude kasutamine jpm. Iga ehitusettevõte peaks looma kliendi kontrollimiseks taustakontrolli süsteemi, krediidi andmise reeglistiku, lepingu sõlmimisega seotud kriteeriumite määramise alused ja neid alati rakendama. Süsteemi loomise aluseks saab võtta lõputöös esitatud ettepanekud järeldustele ning teoreetilises käsitluses esitatud teooriad ning neid vastavalt ettevõtte vajadusele kohandada.