Sirvides Autor "Saar, Liisi" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Jalgrattasärgi tootearendus nutika idufirma meetodi abil(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Saar, Liisi; Tuulik, DianaKäesoleva töö eesmärgiks oli välja arendada elegantne vabaaja stiilis (inglise keeles smart casual) jalgrattasärk, mis vastaks sihtrühma kliendi ootustele ja vajadustele ning pakuks neile midagi enamat, kui saadaolevad jalgrattasärgid. Selleks loodi idee polosärgist, mida on võimalik kanda nii jalgrattasõidu ajal kui ka selle järgselt ja mis ei näe välja kui traditsiooniline sportimiseks mõeldud jalgrattasärk, kuid samas katab ära jalgrattasõiduks vajalikud nõudmised. Sealjuures oli probleemiks, kuidas teha särgi detailide osas selliseid valikuid, et särk rahuldaks klientide vajadusi? Töö esimeses osas on tutvustatud tootearendusega seonduvat teooriat. Esmalt on tehtud ülevaade integreeritud tootearendusest, mida iseloomustavad paralleelne, integreeritud ja samaaegne sünergiapõhine tegevus kõikides tootearenduse tegevusliinides, milleks on turundus, projekteerimine, tootmine ja finantseerimine. Sealt on liigutud edasi nutika idufirma meetodi tutvustamisele, mida jalgrattasärgi tootearenduses kasutatakse. Selle meetodi idee seisneb selles, et toote loomisel tuleb läbi viia iteratiivsed protsessid, mille käigus seatud hüpoteese testitakse klientidega. Protsessi jooksul toimub pidev õppimine, mis põhineb klientide käest saadud tagasisidel. Protsessi korratakse senikaua, kuni jõutakse tooteni, mis rahuldab ära sihtrühma kliendi vajadused ning nutika idufirma meetodi juures nimetatakse seda kontseptsiooni toote ja turu sobivuseks. Järgnevalt on töös käsitletud innovatsiooni, sest see on üheks märksõnaks konkurentsieelise saavutamiseks ja erakordsete toodete loomiseks. Innovaatiliste toodete loomisel on mõistlik kasutada just nutika idufirma meetodit, kuna see võimaldab toodete osas, mille idee pole veel ennast tõestanud, saada kiiret klientide tagasiside. Käsitletakse ka disainil põhinevat innovatsiooni, mis sisuliselt tähendab selliste toodete loomist, mis kliente kõnetavad ja millel on nende jaoks tähendus. Lisaks on töös antud teoreetiline ülevaade turu segmenteerimist, turu-uuringute olemusest ja toote kontseptsiooni testimisest. Seatud eesmärgi täitmiseks uuriti esmalt jalgrattasõidu harrastaja rahulolu hetkel pakutavate jalgrattasärkide suhtes ning üritati üles leida need kitsaskohad, millega rahul ei olda. Viidi läbi küsitlus, et välja selgitada jalgrattasõiduga tegelevate inimeste jalgrattasärkide eelistused, oluliseks peetavad omadused, peamised ootused, suurimad puudused ja hinnaootused. Küsitlusest ilmnes, et kõige olulisem jalgrattasärkide puhul on mugavus, istuvus, hingavus, kvaliteet ja hea materjal. Tihti esinevate puudustena toodi välja halba lõiget, istuvust, materjali ning mitteatraktiivset välimust. Lisaks ei meeldi paljudele suured logod ja reklaamid ning liigselt spordile orienteeritud välimusega jalgrattasärgid. Pigem soovitakse põnevaid värvilahendusi, mis oleksid stiilsed, kuid samas ka liikluses nähtavad. Küsitlus andis ülevaate jalgrattasõide harrastajate eelistustest, kuid paremini sihtrühma klientide vajaduste mõistmiseks viidi läbi intervjuud sihtrühma esindajatega. Intervjuude eesmärgiks oli uurida, kas jalgrattaga liiklemisel kohandatakse vastavalt ka riietust, mida enamasti jalgrattaga sõites kantakse ja mida sihtrühma kliendid turul pakutavate jalgrattasärkide juures muudaks. Nende käigus selgus, et sihtrühma kliendid on jalgrattaga liikumisel riietuse osas valivamad ja tunnetavad vajadust sobiliku jalgrattasärgi osas. Väga oluliseks peeti hingavust ja kiiresti kuivavat materjali, mugavust, head taskut, selja katvust ja kõrget kraed tuule kaitseks. Samuti tuli välja, et väga oluline on ka atraktiivne välimus ja oma stiiliga kokku sobitavus. Seejärel viidi jalgrattasärgi arenduseks läbi nutika idufirma meetodi protsess. Küsitlusest ja intervjuudest saadud infot võeti arvesse esimese jalgrattasärgi loomisel ning seejärel seda testiti klientidega. Saadud tagasiside põhjal loodi uus ja parandatud jalgrattasärgi versioon. Seda protsessi korrati neli korda ja klientidega testimine leidis aset peale iga versiooni loomist. Neljas jalgrattasärk oli juba piisavlt hea, et seda pikemalt testida. Selleks jagati sihtühma klientidele välja 17 jalgrattasärki, mida nad said 2 suvekuu jooksul testida. Testimisjärgse tagasisde saamiseks viidi läbi küsitlus, millest selgus, et testijad hindasid toodet väga hästi ja kiitsid paljusid lahendusi. Üldiselt arvati, et liigutakse õiges suunas, aga veel on vaja mõned sammud teha, et parandada toote funktsionaalsust ja disaini. Enamasti leiti, et särgi väljanägemine on küll soliidne, aga sellel puudub eriline välimus, mis paneks seda tahtma ja mõjutaks tegema valikut just selle särgi kasuks. Kokkuvõttes saab öelda, et jalgrattasärgi arendamine nutika idufirma meetodil oli efektiivne, aga lisaks erinevate tehniliste lahenduste testimisele, oleks pidanud varasemalt hakkama testima ka disainilahendust ning panema rõhku atraktiivse välimusega särgi loomisele.