Sirvides Autor "Salami, Mouna" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Õpilaste koolikohustuse mittetäitmine ja lastekaitsetöötajate võimalused nende toetamisel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Salami, Mouna; Vahula, TriinLõputöö pealkiri: Õpilaste koolikohustuse mittetäitmine ja lastekaitsetöötajate võimalused nende toetamisel. Lõputöö koosneb 42 leheküljest: 45 kasutatud allikast, millest 1 on võõrkeelne. Koolikohustuse mittetäitmine on olenemata lõpetajate suurest arvust endiselt probleemiks. Teadaolevalt on põhihariduseta inimestel on raskem tööd leida, põhihariduseta inimesed teenivad keskmisest vähem palka ning madal haridustase on kuritegevuse riskiks. Seetõttu on väga oluline toetada kõiki õpilasi hariduse omandamisel. Kooli poolelijätmist mõjutavad sageli mitmed erinevad tegurid alustades kodust ja perekondlikest suhetest kuni suheteni koolis ja sõpradega. Kohalikes omavalitsustes tegeleb koolikohustust mittetäitvate õpilastega lastekaitsetöötaja, kelle ülesandeks on toetada noort kuni hariduse omandamiseni või kuni täisealiseks saamiseni. Erinevate osapoolte ehk võrgustiku koostöö noore toetamisel on väga oluline. Lõputöö eesmärk on välja selgitada põhikooli õpilaste põhjused koolikohustuse mittetäitmisel ja lastekaitsetöötajate nägemus võimalustest nende toetamisel haridustee jätkamiseks. Eesmärgi täitmiseks lähtus autor süsteemi teooriast ja võrgustikutööst, mis on olulised mõjutajad õpilase arengus ja üldises toimetulekus. Võrgustiku edukas koostöö on lastekaitsealaste probleemide lahendamisel võtmesõnaks ning seda tähtsustatakse üha enam. Uurimismeetodiks valis autor kvalitatiivse uurimismeetodi. Poolstruktureeritud intervjuud viidi läbi jaanuaris ja veebruaris 2020 aastal, intervjueeritavateks osutusid 6 lastekaitsetöötajat Tallinna erinevatest linnaosadest. Uuringu analüüsist selgus, et koolikohustuse mittetäitmise põhjuseid on väga mitmeid. Väga olulist rolli mängivad kodune keskkond ja suhted vanematega, suured mõjutajad on sõbrad ja tähelepanuta ei saa jätta suhteid õpetajatega. Üha rohkem mõjutab õpilase motivatsiooni ka vaimne tervis, millele on hakatud rohkem tähelepanu pöörama. Uurimustööst ilmneb, et oluliseks toeks koolikohustust mittetäitvale õpilasele on võrgustik ja selle koostöö, ning juba olemasolevatele võimalustele toetuse näol on välja toodud uusi võimalusi. Võtmesõnad: koolikohustus, koolikohustuse mittetäitmine, lastekaitsetöötaja, võrgustikutöö