Sirvides Autor "Vares, Timo" järgi
Näitamisel1 - 1 1-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs AS Hoolekandeteenuste autopargi haldus ja kaardistus ning uuenduste analüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Vares, Timo; Gorislavskaja, InnaSelle töö eesmärgiks oli AS Hoolekandteenuste autopargist ülevaate saamine ning selle põhjal sobilike uuenduste välja pakkumine. Selle jaoks tegi autor ülevaate kogu sõidukipargist ning sõidukipargis olevatest sõidukites. Läbi viidud küsitlusega töötajate seas otsiti vastuseid ettevõtte transpordi korraldusest ülevaate saamiseks. Samuti sooviti teada saada töötajate rahul ja rahuolematustest ning tuleviku perspektiividest võimalike autopargi uute lahenduste leidmiseks. Analüüsiti sõidukipargi kilomeetrihindasi ning pakuti välja lahendusi kulude minimaliseerimiseks. Sõidukite ülevaate tegemisel oli kokku autopargis 79 sõidukit millest 38 olid elektrisõidukid. Kõik sõidukid on hooldatud ja tehniliselt heas seisukorras ning nendega on võimalik teha vajalike sõite töötajate jaoks ning pakkuda ka transporditeenust klientidele. Küsitluse tulemusel tuli aga välja asjaolu, et elektrisõidukid on küll tehniliselt korras aga nende akude mahutavus on sedavõrd langenud ja nendega on võimalik maksimaalselt sõita ligikaudu 50-60 kilomeetrit heades tingimustes. Külmades oludes on voolutarve veelgi suurem ning elektriautodega liikumine on osutunud keeruliseks ning ettevõtte töötajad ei saa normaalselt töödata ja on rahulolematud. Analüüsides autoparki ning selle kulusid ühele kilomeetrile tuli välja, et kõige optimaalsemalt sõidavad sõiduautod ning kuni üheksa kohalised väikebussid (0,21 ja 0,34 eurot). Elektriautode ning 16 kohaliste Crafterite kilomeetri hinnaks oli 0,54- ja 0,71 eurot. Kõrgem hind näitab, et põhiliselt on autopargi kulusi võimalik minimaliseerida just nende sõidukite arvelt. Vähemalt ühe 16 kohalise bussi võiks asendada rendibussi teenusega. Elektriautosi tuleks kohe järk järgult hakata vähendama ning esialgu asendada neid alternatiivide näol kas takso või rendiautoga. Kui kõik elektriautod ei ole enam kõlbulikud, oleks mõistlik pikemas perspektiivis sõidukiparki sõidukeid juurde liisida. Sõidukid peaksid olema sarnasest tüübist ning klassist nagu praegu kasutusel olevad Citroen Berlingod. Esialgu võiks autopark suureneda kaheksa sõiduki võrra, igasse piirkonda kaks sõidukit, mis teeks kokku autopargi suuruseks 49. Suurusjärk 50-55 peaks olema autopargi eeldatav suurus, arvestades, et uued sõidukid võtavad üle eelnevad elektriautode kilomeetrid ning võimaldavad vähendada ka praegu kasutatavat alternatiivtransporti. Hetkel liisingus olevate sõidukite (sõiduautod ning üheksa-kohalised väikebussid) lepinguid tuleks 2021 aastal autori hinnangul pikendada või võimalusel sõidukid välja osta, sest odavamat kilomeetrihinda ei ole võimalik alternatiivsete transpordi lahendustega saavutada. Küsitluse käigus tuli aga välja, et väikebusside vajadus on tegelikult kadumas, sest inimesi pole vaja enam korraga nii palju transportida. See tähendab, et tulevikus võiks ka väikebussid vahetada viie kohaliste sõidukite vastu, et kulusi minimaliseerida.