Tehnoloogia ja ringmajanduse instituut
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Tehnoloogia ja ringmajanduse instituut Avaldamisaeg järgi
Näitamisel1 - 20 910-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Ametikirja eriliikide koostamine ja vormistamine: garantiikiri, volikiri, tõend(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2009) Prints, HelinaÕpiväljundid. Õpiobjekti läbides õppija: teab, mis on garantiikirja, volikirja, tõendi eesmärk,oskab luua organisatsiooni kirjaplanki,oskab koostada ja vormistada garantiikirja, volikirja, tõendit,oskab kasutada loodud ametikirja malli.Nimetus Piiratud juurdepääs Õpetamise strateegia väljatöötmine teema "termopindamise protsessid" käsitluseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2009) Rodriquez, John; Pihl, ToomasLõputöö alguses analüüsiti ainukest termopihustamise teemalist teksti, mis on kättesaadav kursusel "Komposiidid, pinded ja tehnoplastid" osalevatele tudengitele. Analüüs näitas, et pedagoogika seisukohast on tekstil palju olulisi puudujääke. Kuna parem termopindamise protsessi teemaline tekst (eesti keeles) ei ole veel tudengitele kättesaadav, tunnis kulutatakse nimetatud teemale nii piiratud aeg, kursuse raames on puudu ülesanded, harjutused, tegevused või muud kursuse elemendid, mis toetavad teema käsitlust, on järeldatud, et on selge vajadus mitte ainult uute tekstiliste õppematerjalide loomiseks, vaid ka täieliku õpetamise-õppimise strateegia koostamiseks. Analüüs aitas formuleerida, missugused tingimused võib määrata teema käsitluse väljatöötamiseks. Nimelt, et õppejõud peab lähtuma hästi läbimõeldud õppija-kesksest (konstruktivistlikust) õpetamise-õppimise strateegiast, mis põhineb selgesti väljendatud õppe-eesmärkidele, millega on hästi kooskõlastatud kõik elemendid, mis moodustavad teema käsitlust (sh õpiku peatükid ning alapeatükid, kõik teksti elemendid, loengute materjalid, ülesanded, tegevused, jms) ja lõpuks tuleb tihedalt seostada samu elemente hindamisega. Õpetamise-õppimise strateegia formuleerimisel on järeldatud, et on mõistlik 1) koostada õppe-eesmärke (kooskõlas õppija-keskse lähenemisega), 2) otsustada (õppe-eesmärke meeles pidades), kui palju ja milliseid tekstilisi õppematerjale pakkuda tudengitele, 3) mõelda läbi järjestus, milles võib kõige efektiivsemalt esitada õppematerjale ning ülesandeid ja läbi viia tegevusi, et saavutada püstitatud eesmärke ja lõpuks 4) otsustada, kuidas seostada õppe-eesmärke hindamisega. Kuna antud kursust pakutakse eraldi rühmadele kolme erineva eriala tudengeile, on järeldatud, et oleks vaja koostada kolm erinevat hulka õppe-eesmärke. Pakutud on loetelu 13 erinevast õppe-eesmärgist, mida võib kasutada nende erineva hulga õppe-eesmärkide koostamiseks. Seejärel võeti vaatluse alla õppematerjalid. On järeldatud, et paberkandjal õppematerjalid on veel asendamatud, kuid tuleb samal ajal pakkuda elektroonilisi õppematerjale hüpermeedia kujul, mis 45 võimaldavad pakkuda mitte-lineaarset (õppija poolt juhitavat) ligipääsu kõigile õppematerjali elementidele, tehes õppematerjale interaktiivsemaks ja isiklikustades mõningal määral õppeprotsessi. Järgmiseks tutvustati hüpermeedial põhinevat termopihustamise protsesside teemalist õpiobjekti, mis on disainitud ja loodud võttes arvesse kõiki esiletoodud pedagoogilisi kaalutlusi. Kirjeldati õpiobjekti peamiseid elemente ja näidati ekraanipilte, et anda ettekujutus õpiobjekti väljanägemisest. Siis pakuti hulka ülesandeid ja õpitegevusi, mis hõlmavad ka laboratoorseid tegevusi, neid seostati õppe-eesmärkidega ja tehti märkusi toetavate õppe-materjalide kohta. Lõputöö viimases osas kaalutleti laboratooriumi kohta õppeprotsessis. Kirjeldati laboris olemasolevaid ressursse ja toimuvaid töid. Näidati diagrammi, mis kaardistab kõiki laboris läbiviidavaid pindamise protsesse. On järeldatud, et laboratooriumi võimaluste põhjalikumaks ära kasutamiseks on vaja rõhutada, et termopihustus on vaid üks alternatiiv mitmete seas, ja lasta tudengitel valida parimat meetodit kõikide meetodite seast antud nõuete rahuldamiseks. On ka järeldatud, et laboris toimuvaid töid tuleb ümber korraldada nii, et labor võiks pakkuda paremaid võimalusi õpetamise-õppimise tegevuste läbiviimiseks või tudengitel teadustööga tegelemiseks. Ideaalselt võiks töö väljundid mitte ainult aidata teha kursuse käsitlust efektiivsemaks, vaid osutuda mudeliks või vähemalt ergutuseks teistesse õppekavadesse kuuluvate inseneriala teemade käsitluste uuendamisel ja antud viisil aidata muuta õppimise-õpetamise protsessi koolis efektiivsemaks.Nimetus Avatud juurdepääs Väärisvillad(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2010) Tuulik, DianaEesmärkÕpiobjekti eesmärgiks on anda tudengitele esmased teadmised väärisvilladest, nende saamisest, töötlemisest , omadustest ja kasutamisest.ÕpiväljundÕpiobjektis oleva õppematerjali omandanud tudeng teab väärisvillade mõistet ja omab esmaseid teadmisi tekstiilsel otstarbel kasutatavatest erinevate loomade villadest ja tunneb need loomad foto järgi ära; teab väärisvillade klassifikatsiooni ja nende omadusi, töötlemist ja kasutamist.SihtrühmÕpiobjekti sihtrühmaks on kõik rõiva- ja tekstiilivaldkonna erialadega seotud tudengid, kelle õppekavasse kuulub tekstiilmaterjaliõpetus.EelteadmisedMaterjali on kergem mõista ja omandada tudengitel, kellel on esmased teadmised tekstiilkiududest, nende klassifikatsioonist ja põhiomadustest. Kasuks tulevad ka teadmised lambavilla omadustest ja kasutamisest.TutvustusÕpiobjekt koosneb fotodega illustreeritud teoreetilisest osast ja omandatud teadmisi kontrollivast valikvastustega enesetestist. Veebipõhisele õpiobjektile peaks järgnema praktikum, kus õpitakse praktiliselt ära tundma ja visuaalselt hindama erinevatest villadest valmistatud kangaid. Õpiobjekti teoreetilise osa omandamiseks peaks tudengil kuluma 5 - 6 tundi. Õppematerjalis kasutatud piltide autori nägemiseks lähene hiirega pildile.Nimetus Avatud juurdepääs Käskkiri. Protokoll. Akt(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2010) Prints, HelinaAsjaajamiskorda tutvustav õpiobjektNimetus Avatud juurdepääs Dokumendiringlus. Dokumentide registreerimine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2011) Prints, HelinaDokumendiringluse korraldamineSaabuvate dokumentide ringlus.Väljasaadetavate dokumentide ringlus.Sisedokumentide ringlus.Dokumentide registreerimineDokumentide registreerimise eesmärk.Dokumentide registreerimise kohustus.Dokumendiregister.Registreerimisele kuuluvad ja mittekuuluvad dokumendid.Nimetus Avatud juurdepääs Atmosfääri vertikaalne tasakaal(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2011) Eensaar, AguÕpiobjekti eesmärgid:Anda teadmised atmosfääri vertikaalset tasakaalu mõjutavatest faktoritest ning oskused atmosfääri vertikaalse stratifikatsiooni reaalseks hindamiseks.Õpiväljundid:Õpiobjekti läbitöötanu teab atmosfääri temperatuuri vertikaalse gradiendi, adiabaatilise gradiendi ja pseudoadiabaatilise gradiendi mõisteid. Õpiobjekti läbitöötanu oskab hinnata atmosfääri vertikaalset tasakaalu kuiva õhu, küllastamata niiske õhu ja veeauruga küllastanud niiske õhu puhul.Nimetus Avatud juurdepääs Tuul tsüklonis ja antitsüklonis(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2011) Eensaar, AguÕpiobjekti eesmärgid:Anda teadmised õhu liikumisel mõjuvatest jõududest nii hõõrdevabas atmosfääris kui ka hõõrdekihis ning oskused analüüsida õhu liikumist tsüklonis ja antitsüklonis.Õpiväljundid:Õpiobjekti läbitöötanu oskab hinnata õhu liikumist mõjutavate jõudude suurust ja suunda nii hõõrdevabas atmosfääris kui ka hõõrdekihis ning teab õhu liikumise suunda ja trajektoori tsüklonis ja antitsüklonis. Õpiobjekti läbitöötanu oskab matemaatiliselt kirjeldada jõudude tasakaalu tsüklonis ja antitsüklonis ning analüüsida sellest tulenevat tuule kiiruse võrrandit.Nimetus Avatud juurdepääs Sissejuhatus tekstiilmaterjaliõpetusse(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2011) Tuulik, DianaKäesolev õpiobjekt selgitab tekstiilkiudude mõistet, annab ülevaate nende liigitustest ja peamistest omadustest. Peale õpiobjekti sisu omandamist teab õppija tekstiilkiududega seotud olulisemaid termineid, kiunimetusi, kiudude liigituste põhimõtteid, kiududega seotud tähtsamaid omadusi ja omadustega seotud mõisteid; oskab seostada kanga omadusi ja eripära neist koosnevate kiudude omadustega.Nimetus Avatud juurdepääs Colored bottle parisons(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2011) Rodriquez, JohnColored bottle parisons used in blow-molding process (image).Nimetus Avatud juurdepääs Sissejuhatus tekstiilmaterjaliõpetusse(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2011) Tuulik, DianaKäesolev õpiobjekt selgitab tekstiilkiudude mõistet, annab ülevaate nende liigitustest ja peamistest omadustest. Peale õpiobjekti sisu omandamist teab õppija tekstiilkiududega seotud olulisemaid termineid, kiunimetusi, kiudude liigituste põhimõtteid, kiududega seotud tähtsamaid omadusi ja omadustega seotud mõisteid; oskab seostada kanga omadusi ja eripära neist koosnevate kiudude omadustega.Nimetus Avatud juurdepääs Dokumentide menetlemine ja hoidmine asutuses(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2012) Prints, HelinaÕpiobjeki eesmärk: anda õppijatele teada, mis toiminguid hõlmab dokumentide menetlemine ja dokumentide hoidmine asutuses.Õpiväljundid:saab aru, millised on dokumentide menetlemise toimingud;oskab järjestada "teabenõude" ja "puhkuse avalduse" menetlemise tegevusi;oskab koostada, vormistada kinnitusmärget;oskab kirjutada algatuskirjale resolutsiooni;teab erinevate dokumentide täitmise tähtaegu. Õpiobjekti läbimiseks kulub 4 akadeemilist tundi.Nimetus Piiratud juurdepääs Hüdraulilise pressi projekteerimine elektrikaabli otsade töötlemiseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2012) Berendsen, Henri; Soots, ReinHydroscand Service OÜ kuulub põhjamaade suurimasse hüdraulikakonserni Hydroscand Grupp. Ettevõtte eesmärgiks on pakkuda hüdraulika terviklahendusi, mis hõlmavad teenuseid toote projekteerimisest ja komponentide ning materjalise valimisest kuni süsteemi väljaehitamise ja seadistamiseni. Ettevõtte tegevuse käigus on selgunud, et Eesti turul ja lähiregioonis pole hüdraulilise elektrikaabli otsade presside tootjat, enamus potensiaalseid kliente kasutab elektrikaabli otsade pressimiseks käsitööriistu, mis ei taga kindlat kvaliteeti. Ajendatuna klientide huvist soovis Hydroscand Service OÜ projekteerida elektrikaabli otsade pressi peamiselt oma tootevalikut kasutades. Hüdraulilise pressi eelistamiseks sellise tööoperatsiooni tegemisel on palju plusse. Eelkõige võib nimetada töökindlust, töötulemuse kvaliteeti, täpsust ning ohutust. Eesmärgiks oli leida võimalikult kompaktne ja odav lahendus. Seepärast valiti kolmest küljest avatud raamiga pressi tüüp. Antud tüüpi pressi eelistamise põhjuseks oli hea juurdepääs pressimispindadele. Samuti hind ja mobiilsus. Lähtudes sellest projekteeriti korpus ühendamaks komponendid ühtseks terviklikuks presspingiks. Hüdrosüsteemi toitmiseks valiti minihüdrojaam. Minihüdrojaama kasutamine oli õigustatud, kuna see ei tõstnud hinda, samas suurendas kompaktsust märgatavalt. Lisaks võimaldas kasutada kergesti hooldatavat padruntehnikat. Kuna süsteemiks oli vaid üks tarbija ning vajatav võimsus oli küllaltki väike on minihüdrojaama kasutamine antud hüdrosüsteemis parim lahendus. Süsteemi dimensioneerimise käigus arvutati vajaminevate komponentide suurused. Arvutused põhinesid pressi vajalikust jõust kolm tonni ning valitud süsteemi töörõhust 160 bar. Antud suurused määrati arvestades maksimaalseid vajatavaid suurusi, seega võib reaalne süsteemi töörõhk olla madala. Sobiva tootja kataloogist valiti parim toode võimaldamaks täpset toote omahinna arvutust. Materjalide ja komponenite valimisel eelistati Hydroscand Gruppi tootevalikut. Lisaks kasutati pikaajaliste koostööpartnerite toodeid. See tagas parima hinna turul. Minihüdrojaama detailid valiti Hydronit s.r.l toodetest. Hüdrosilinder valiti Contarini Leopold s.r.l toodekataloogist. Pressi korpuse valmistab Desintegraator Tootmise OÜ. Võimalusel eelistati enamlevinud toodet, mida võimalik laos hoida. Pressi omahind alusel saab kujundada esialgse müügihinna ja hinnata pakutava seadme konkorentsivõimelisust turul. Omahinna leidmisel liideti tehtud kulutused. Kuna taoline seade hetkel Eesti turul puudub on raske müügihinna sobivust hinnata. Leitud hinnad annavad ülevaate ettevõttele vajaminevate kulutuste suurusjärgust ning võimaluse teha potensiaalsele kliendile pädev müügipakkumine. Projekteeritud press on valmistamiskõlbulik. Määratletud on nõuded taolisele pressile. Leitud vajaminevad komponendid. Konstrueeritud korpus komponentide kompaktseks ühendamiseks. Ning teostatud majandusarvutused pressi hinna leidmiseks. Seega võib lugeda töö eesmärgid täidetuks.Nimetus Avatud juurdepääs Õmblusniidid(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2012) Tuulik, DianaKäesolev õpiobjekt käsitleb õmblusniitide tootmist, töötlemist ja kasutamist, samuti annab ülevaate õmblusniitide liigitustest ja peamistest omadustest. Peale õpiobjekti sisu omandamist tunneb õppija õmblusniitidega seotud olulisemaid termineid, liigituste põhimõtteid, tähtsamaid omadusi, omadustega seotud mõisteid ja rakendusvaldkondi; oskab hinnata õmblusniidi sobivust valitud otstarbeks.Nimetus Avatud juurdepääs Nimetus Avatud juurdepääs Päikesekiirgus atmosfääris(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2012) Eensaar, AguÕpiobjekti eesmärgiks on anda teadmised: päikese kiirgusest; päikesekiirguse jõudmisest Maani; päikesekiirguse muundumisest atmosfääris; Eesti kiirguskliimast.Nimetus Avatud juurdepääs Transport kvaliteedisüsteemi elemendina rõivaettevõttes(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2012) Perkmann, Mare-Ann PerkmannÕpiobjekti eesmärk on õpetada, kuidas kindlustada materjalide ja valmistoodangu säilitamist transportimisel rõivaettevõttes.Selle läbinu oskab kirjeldada:materjalide käsitsemisele ja ladustamisele esitatavaid nõudeid,materjalide protsessisisesele transpordile esitatavaid nõudeid,valmistoodete pakkimisele ja transpordile esitatavaid nõudeid.Nimetus Avatud juurdepääs Tehnomaterjalid (e-kursuse õppematerjal)(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2012) Koitmäe, AnnikaBeSt programmis tehtud e-kursusNimetus Avatud juurdepääs Niiskuse mõõtja (õmblusettevõttes - AGN OÜ)(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2013) Rodriquez, John10. september 2013Nimetus Avatud juurdepääs Kliendikesksed müügimeetodid ostu- ja müügitöös(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2013) Kikas, HeldiSelles õpiobjektis on tähelepanu keskmes kliendikesksed müügimeetodid eesmärgiga panna õppijat mõtlema erinevate võimaluste peale müügitöös selle kergendamiseks, lihtsustamiseks, hoidmaks ära rutiini ja stressi teket. Õpiobjektis on püütud suunata õppijat nägema ja mõistma müümise paljutahulisust läbi erinevate ülesannate. Eelkõige aga on käesoleva õpiobjekti fookus suunatud õppijale endale, tema teadlikule tööle arengus heaks spetsialistiks müügi alal oma müügioskuste kvantiteedi ja kvaliteedi täiustamisel.Nimetus Avatud juurdepääs Kangaste ettevalmistavad ja esteetilised viimistlused(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2013) Tuulik, DianaÕpiobjekt on koostatud TTK rõiva- ja tekstiiliteaduskonna rõivaste tehnilise disaini ja tehnoloogia ning rõiva- ja tekstiiliala ressursikorralduse õppekava tudengitele materjaliõpetuse aine tekstiilitootmise tehnoloogia ühe osana - kangaste viimistluse teema käsitlemiseks. Lähemalt käsitletakse kangaste ettevalmistavaid ja esteetilisi viimistlusi. Õpiobjekt kasutatav ka teiste koolide ja erialade õpilaste hulgas, kelle õppekavasse kuulub tekstiilmaterjaliõpetus. Käesolev õpiobjekt selgitab viimistlusega seotud mõisteid, annab ülevaate viimistluse jaotustest erinevate kriteeriumite alusel ja kirjeldab lähemalt tänapäeval kangatööstuses enamkasutatavaid kangaste ettevalmistavaid ja esteetilisi viimistlusi. Käesolev õpiobjekt ei käsitle värvimise ja trükkimise teemat, mis kuulub küll viimistluse alla, kuid on sisult väga mahukas ja eeldab eraldi käsitlemist. Õpiobjekti sisu omandamisel teab õppija kangaste viimistlusega seotud olulisemaid termineid, viimistluste liigituste põhimõtteid, ettevalmistavate ja esteetiliste viimistlustega seotud protsesse, tähtsust ja rakendatavust; oskab tähele panna lihtsamaid visuaalselt äratuntavaid kangaste ettevalmistavaid ja esteetilisi viimistlusi. Õpiobjekti sisu on kergem mõista ja omandada õppijatel, kellel on vähemalt algteadmised tekstiilkiududest, nende klassifikatsioonist ja põhiomadustest. Kasuks tulevad ka (tekstiili)keemiaalased teadmised.