Autotehnika
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Autotehnika Märksõna "Economy and Management--Entrepreneurship and Marketing" järgi
Näitamisel1 - 8 8-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs Autodetailide projekteerimisettevõtte tasuvusanalüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Savvin, Georgy; Gorislavskaja, InnaLõputöö kirjutamise käigus autor on õppinud projekteerimist nii iseseisvalt, kui ka lisa koolituste abil. Soetatud 3D printer ning tehtud palju trükkimisega seotud katsetusi. Sealhulgas ka tarkvarade uurimine ning seadistamine. Projekteeritud palju eskiisprojekte. Kogutud palju uut infot nii ettevõtte asutamiseks, kui ka projekteerimise, 3D printimise, materjalide ja tehnoloogiate osas. Uuritud autotootjate lisavarustuste pakkumised Eesti autoturul nii uute mudelite, kui ka vana auto põhjal ja kogutud andmete baasil on tehtud võrdlus. Sealt selgus, mis suunas edasi liikuda, interjööri plastiku detaile valmistamise poole. Võrdletud 3D printimistehnoloogiad ja valitud üks neist, mis sobib kõige rohkem esimesel firma tegevuse aastal - FDM trükkimistehnoloogia. Sai tehtud plastmassi töötlemise firmade ülevaade ja nende võrdlus. Arvutuste abil on uuritud ja määratud autori ettevõtte toodangu hinnakõrgend. Tehtud arvutustest on selgunud seadmete elektritarbimise hinnad. Äriplaani käigus tehtud tabelite ja arvutuste põhjal on kogutud info ettevõtte kasumlikkuse kohta. Tehtud teenuse nõudluse küsitlus Eesti autofoorumites, kust tuli kasulik info. Püstitatud turunduse strateegia, uuritud reklaami valik ja hinnad. Tehtud swot analüüsi ja finantseerimise uuringu põhjal kassavoogude ja müügiprognoos. Projekterimise käigus olid kindlad materjalid ja seadmed valitud, mida esimesel etapil kasutusse võtta. Projekteeritud ja valmistatud detailid on füüsiliselt katsetatud. Sobivus oli täpne. Arvutuste abil on uuritud toodangu omahind ja müügihind. Kui kasumlik ning jätkusuutlik see ettevõte on? Selgus, et firma strateegia töötab vaid sellisel juhul, kui piisavalt kliente on. Samas, et pikaajalises perspektiivis kindlat kasumit saada, peab palju lisa investeeringuid tegema. FDM printimistehnoloogia on madalama kvaliteediga, võrreldes SLA- või SLS-iga. Probleemi osaliselt lahendab järeltöötlus, kuid see kõik võtab lisa ressursse nii aega kui raha ekvivalendis. Samas mõnede detailide valmistamine ei ole üldse antud tehnoloogia abil teostatav. Et parema tulemust saada, peab kvaliteetsemaid seadmeid firma töö käigus juurde ostma. Antud juhul kvaliteetse tööstusele orienteeruva FDM printeri hind on alates 2000 eurot, SLA – 3500 eurot ning SLS – 10 000 eurot. Neid on kindlasti vaja mitu , kuid investeerida võib vaid siis, kui tellimuste voog hakkab geomeetrilises progressioonis kasvama. Prognoositud kasumile vaadates, selline kasv on teostatav. Tähelepanu pöörates, masstoodangule FDM printimistehnoloogia ei sobi. Paremal juhul, 47 ostes kolm printerit korraga, kõrge kvaliteediga tootmisvõimsus tehtud nagi näidisel on üheksa detaili ööpäevas. Väikestele tellimustele sobib küll aga masstoodangu puhul on mõistlik partnerite abil ostuteenuse võimalust kasutada. Seega tootmismaht suureneb 50 – 100 tk ööpäevas ja müügihind on sellisel juhul oluliselt (kaks – neli korda, olenevalt kogusest) odavam, mis on suurele kliendile huvi tekitab. Planeeritud firma kasum on 30 000 eurot aastas ning see on prognoositav alates teisest firma tegevuse aastast. Suurema kasumi teenimiseks, peab juba töölisi tööle võtma, kuid seda autoril plaanis ei ole. Kui firma aastane kasum jääb 30 000 euro piiril, see vastab ootusele ja viieaastasele plaanile. Stabiilset arengut toetab põhiliste huvigruppide vajadused, kulude vähendamine ning tehnoloogiate areng. Jätkusuutlik ettevõte investeerib turunduse strateegiasse (reklaam), tehnilise arengusse ning personali pädevusse. Tehtud prognooside pärast firma suudab kasumit teenida rahaga säästlikult ümber käimas, seega ta on autori arvamusel jätkusuutlik. Missugused teenused, mis hinnaga pakkuda? Teenuste valik peab olema lai. Ei tohiks piirduda vaid autodetailide tootmisega. Tellimuse võttes, peab lähtuma oma oskustest ning pädevusest. Näiteks ei saa niisama hoone projekteerida aga lihtsamaid asju nagu kodus kasutatavaid esemeid – tolmuimeja toru pikendust või mähkimislaua konksu, saab. Inimestele peab sellist teenust pakkuda mida nad vajavad. Tihtipeale on inimestel erinevad asjad kasutusel, mis on mingisugusel põhjusel katki läinud. Varuosasid enam müügis ei ole aga kasutamine on väga vajalik. Näiteks prill - laua plastikust kinnitus. Uus komplekt maksab 30 eurot, varuosa – 10 eurot mida on vähemalt kolm korda vähem. Mis tehnoloogiad, mis materjalid kasutusse võtta? Esimesel etapil on kasutusse võetav FDM tehnoloogia ning CNC freesimine ostuteenuste abil. Teisel – SLA ja SLS tehnoloogia. Need on parema resolutsiooniga, täpsusega, pinnaga, läbilaskevõimega, komplekse kujundiga. Samas materjalid on kaks – kolm korda kallimad ja tööprotsess on keerulisem. Seega kliendile saab parema kvaliteediga teenust pakkuda. Loomulikult, et teenuse hind siinkohal muutub ka. Kliendile on lai valik – kas odavama hinnaga keskmise kvaliteediga või kõrgema hinnaga teisel tasemel kvaliteet. Mida on ettevõtte asutamiseks tarvis? Kõigepealt soov ja kapital mida saab ka liisingu abil saada. Omakapitalist ettevõtte rajamisega seotud kulud lähevad maksmisele (osakapital, riigilõiv j, n, e). Samuti ka mõned seadmed ning materjalid, mis edaspidi ostetakse saadud tulust. Väga olulised on haridus, pädevus, oskused, tehniline taip ja ettevõtluse alused. Alati saab täienduskoolitust läbida, et püstitatud eesmärke kiiremini saavutada. Üldiselt investeerimist peab alustama endasse. See on kõige kindlam tulemus lähitulevikus. 48 Arvutuslik projekti tasuvus on üldjuhul hea. Hetkeseisuga autor planeerib keskenduda kõigepealt projekteerimisele. Siin on kaks põhjust. Esimene – majanduslik olukord seoses koroonaviiruse levikuga ehk mitte keegi ei oska ette näha mida meid ootab homme, palju kliente on j, n, e. Teine põhjus – üle maailma äri tegemine. Kui teisest riigist kliendil on projekteeritud 3D mudel käes, ta võib ise pöörduda lähedal oleva firmasse, et prinditud detaili kiiremini kätte saada. Täisteenuse korral on alati postiteenused kättesaadaval. Siin on teenuste lai valik – kas täisteenus või ainult projekteerimine. Sellele ka vastav hinnapakkumine. Enne kliendile valmismudeli saatmist, peab prototüübi välja printida, et mõõtmete sobivust kontrollida. Seda saab käes oleva seadmete abil teha. Kui majanduslik olukord hakkab stabiliseeruma on lõputöö põhjal teenusega võimalik turule tulla.Nimetus Piiratud juurdepääs Forss/Škoda esindusõigusega autoteeninduse loomine Lasnamäele(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Pappel, Raul Ronald; Vennikas, HenriKäesolevas lõputöös uuritakse ja kirjeldatakse aastal 2021 avatava Forss/Škoda autoteeninduse loomiseks läbitavaid erinevaid protsesse ning nõudeid ja tingimusi, mis kaasnevad Škoda autotehase ametlikule esindajale. Lisaks nende nõuete ja tingimuste sobivus Forss OÜ juhatuse tingimuste ja ootustega. Uuritakse hoonet üldiselt, asukohta, renditavate ruumide suurust, paiknemist ning kavandatavat otstarvet. Hoone ja ruumide sobivust Škoda tehase esindusena, ehk nõutavad muudatused teenindusruumide sisustamisel ja muudatused hoone fassaadil. Töökoja ruumidesse paigutatakse töökohad, tõstukid, seadmed, arvutid, pistikud, valgustus, tsentraalsed trassid jne. Lisaks tehakse kindlaks ja luuakse nimekiri tööriistadest ja seadmetest, mis on kohustuslikud Škoda teeninduspartneri töökoja inventaris. Analüüsitakse loodava teeninduse personali suurust, tööülesannete jaotust ning luuakse süsteem Škoda määratud tööfunktsioonide ja koolituste jaotamiseks, olemasoleva personali vahel. Kuna iga loodava äri mõte on teenida kasumit, siis töö viimases osas uuritakse ja analüüsitakse (olemasolevate teeninduste kogemusel) teadaolevate tulude ja kulude alusel, kas ja millistel tingimustel hakkab teenindus prognoositavalt tulu teenima ja millisest hetkest on see äritegevus tasuv.Nimetus Piiratud juurdepääs Iseteenindusliku autoremondi töökoja toimimise alused ja arvutus(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Miil, Peep; Õige, AlarAutor koostas lõputöö teemal „Iseteenindusliku autoremondi töökoja toimimise alused ja arvutus“. Selle eesmärgiks oli uurida iseteenindusliku autoremondi töökoja ärimudelit, viia läbi potensiaalsete klientide küsitlus veebikeskkonnas ning selgitamaks välja, kui suur hulk inimesi on sellisest teenusest huvitatud. Sellest lähtuvalt koostati ettevõtte äriplaan. Iseteeninduslik autoremondi töökoda on ettevõte, mis pakub teenust autohuvilistele ja entusiastidele, kellel puuduvad koduses majapidamises vahendid oma auto remontimiseks ja hooldamiseks. Iseteenindus garaaž on ettevõte, kuhu klendil on võimalik broneerida aeg ning kohale tulles ootab teda ees töökoht, kus on olemas kõik vajalikud tööriistad töö tegemiseks. Selgitamaks välja huvi teenuse vastu, viis töö autor veebikeskonnas läbi kliendiküsitluse. Läbiviidud küsitlusele vastas 352 inimest. 93% vastanutest olid iseteeninduslikust autoremonditöökojast huvitatud. Lisaks uuris töö autor, kui suur hulk inimesi oleks huvitatud lisateenustest. Küsimustikust selgus, et juhendaja teenusest on huvitatud 56% vastanutest. Varuosade tellimise teenusest ettevõtte kaudu, olid huvitatud 61% vastanutest. Juhendaja teenus on teenus, kus kliendil on võimalik lisatasu eest endale saada juhendaja, kelle peamiseks ülesandeks on jagada kliendile oskusteavet. Mis muudab kliendi tööd lihtsamaks, efektiivsemaks. See tagab ka selle, et tehtud tööd oleks õigesti teostatud. Varuosade tellimine on teenus, kus kliendil on võimalik tellida läbi teenust osutava ettevõtte endale vajalikud varuosad. Läbiviidud turu-uuringu ja koostatud äriplaani analüüsi põhjal võib järeldada, et äriplaan on teostatav. Ettevõtte käivitamiseks on vajalik algkapital 19344,15€, millega on võimalik soetada iseteenindusliku autoremonditöökoja teenuse pakkumiseks vajalikud seadmed. Algkapitalile lisanduvad jooksvad kulud 15 062,77€. Ettevõtte tasuvusaeg kõige realistlikuma prognoosi järgi on 40 kuud.Nimetus Piiratud juurdepääs Kasutatud sõidukite müügisalongi loomise tasuvuse analüüs(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Männik, Timo; Karpenko, JuliaPraegune ärikeskkond ja tarbija vajadused on viimaste aastatega kiirelt muutunud. Kohati on ettevõtjatel raske sammu pidada, sest pole kindlust, millise trendiga kaasa minna, millega mitte; millise teenuse eest ollakse tegelikult valmis maksma, millise eest mitte. Lõputöö objektiks olev Autolink OÜ soovib muuta oma ärimudelit, kasutatud sõidukite müügiplatsi asemel avada sõidukite müügisalong. Lõputöö käigus kaardistatakse kasutatud sõidukite müügisalongi loomise võimalused ja selgitatakse välja, kas tasub ärimudelit muuta. Kasutatud sõidukite müük on viimastel aastatel kasvanud. Täna on Eesti autoturg autode müügipakkumistest üleküllastunud. Eesti automüügiturg on võrdlemisi väike, mis paratamatult põhjustab sõidukite müüjatele seas suuremat konkurentsi ja madalamaid müügihindu. 2019. aastal tõusis kasutatud autode keskmine müügihind ligi 3%. Kõige populaarsem on juba aastaid olnud Saksa autotootjate toodang. Eelistatumad on väiksema läbisõiduga sõiduautod. Kõige rohkem on Eestisse imporditud 4- ja 5-aasta vanuseid sõidukeid. Mitmendat aastat järjest on tõusuteel kuni kahe aasta vanuste kallima hinnaklassi autode import. Üha rohkem kasutatud autosid ostetakse müügisalongist, kuna see tagab ostjale suurema turvalisuse. Lisandväärtusena pakuvad müügisalongid erinevaid lisateenuseid. Müügisalongi puuduseks võib olla piiratud valikuvõimalus konkreetse margi või mudeli ostusoovi korral. Teine negatiivne pool on seotud sõidukite suurema maksumusega. Salongis müüdava sõiduki hind sisaldab ka kulutusi, mida müüja on pidanud tegema seoses sõiduki soetamise ja müügiks ettevalmistamisega. Valdkonnas sõiduautode müük oli tegutsevaid ettevõtteid 2019. aastal 674, mis andsid tööd kokku 3480-le inimesele ja kogu valdkonna 2019 käibeprognoos oli 2.69 miljardit eurot. Lühidalt analüüsitakse peamisi konkurente. Võrreldes Autolink OÜ näitajaid ja pakutavaid teenuseid analüüsitavate müügisalongidega, võib teha järelduse, et Autolink OÜ planeeritav müügisalong võiks olla konkurentsivõimeline. 33 Kliendiuuring on teostatud ankeetküsitluse abil. Vastuste analüüs annab annab ülevaate, milline on eelistatuim ostukeskkond, ootused müüjale enne ja pärast ostuprotsessi, milline on sõidukite eelistus lähtuvalt sõiduki vanusest, klassist, keretüübist ja hinnast. Vastajate seas populaarsuselt teine valik on müügisalong. Müügisalongi eeliseks toodi: autode tehniline seisukord on kontrollitud ja kasutuse ajalugu teada, hea sõidukite valik, kindlustunne uuema auto ostmisel, autole antav garantii, usaldusväärsus, ausus ja turvalisus. Autolink OÜ planeeritav müügisalong vastab enamikele küsitlusest selgunud klientide eelistustele. Tasuvuse analüüsi läbiviimiseks tuli prognoosida oodatavaid kulusid ja loodetavaid tulusid salongi esimesl tegevusaastal. Saadud tulemus tulude ja kulude vahel on positiivne. Autlink OÜ ärimudeli muutmine, müügiplatsist müügisalongiks on võimalik. Lõputöös teostatud turu ja kliendiuuringu tulemuste põhjal võib väita, et planeeritav müügisalong on konkurentsivõimeline ja vastab klientide ootustele. Lõputöö tulemus pakkus huvi ka töö autorile kuna teda huvitab kasutatud sõidukite müük ning ettevõtluse alustamine selles valdkonnas. Lõputöö annab hea ülevaate kasutatud sõidukite turust ja konkurentsist ning aitab kaasa otsuse langetamisel.Nimetus Piiratud juurdepääs Klienditeenindusega seotud ootused autoteeninduses(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Tiisler, Tanel; Gorislavskaja, InnaKäesoleva uurimustöö eesmärkidest lähtuvalt selgitati välja Reval Auto Esindused OÜ klientide ootused teenindusprotsessile ja teeninduskeskkonnale. Samuti analüüsiti nende mõju klientide poolt antavale tagasisidele ja kliendirahulolu indeksi väärtusele. Uurimustöö tulemustest selgus, et ettevõtte peamised kitsaskohad on pikad teeninduse järjekorrad ja teenindava personali hõivatus, mistõttu on klientide jaoks raskendatud teenindusse aja broneerimine. Pikad ootejärjekorrad omakorda mõjutavad kliendi arvamust teenuse kvaliteedist ning avaldavat negatiivset mõju kliendirahulolule. Töö tulemustes toodi ettevõtte jaoks välja soovitused, kuidas lihtsustada teenindusse aja broneerimist ning lühendada tööde ootejärjekordi. Eraldi analüüsiti kasutusel olevat tagasisideküsimustikku ning tehti konkreetsed ettepanekud selle täiendamiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Kuressaares asuva autoremondi töökoja erinevate lahenduste analüüs ja rakendusettepanekut Saare Autex OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Jürgenstein, Heiki; Õige, AlarKäesolevas lõputöös uuris autor ühe autoremonditöökoja, Saare Autex OÜ laienemise erinevaid aspekte. Esiteks uuriti, mis suunas oleks kõige otstarbekam laieneda: kas kere-ja värvitööde valdkonda või veokite remondi valdkonda. Kuna selgus, et veoautode remondi alal võib olla vähe kliente ja renditavad ruumid ei ole selleks tööks ideaalsed, valiti tulutoovama ning suurema potentsiaalsete klientide arvuga ala, milleks on sõidukite kere- ja värvitööd. Tulevikus loodetavasti avatakse ka veokite remondikoda, ent see plaan jääb ootama sobilikumaid tööruume ning laialdasemat kliendibaasi. Teiseks õigustab antud suund eesmärki, kuna autor, töötades ise antud autoremonditöökojas mehaanikuna, näeb väga tihti, kuidas treileriga hoiule toodud avariilise auto omanik sooviks autot taastada samas ettevõttes, ent see ei ole puuduvate teenuste tõttu võimalik. Kolmandaks tekitaks antud suund palju uusi kliente, kes sooviksid lisaks auto remondile ka värvida kas siis mõne kergema avarii tagajärjel või rooste eemaldamiseks. Peale uue töösuuna avamist oleks teenus antud klientidele avatud ning nad ei peaks peale remonditeenust hakkama otsima konkureerivaid ettevõtteid värvitöö teostamiseks. See tähendab, et nii remondi- kui värviteenus oleksid saadaval ühest kohast. Neljanda järeldusena leidis autor, et rendiruumide kasutuse tõttu on esialgsed kulud pigem väikesed ning risk ettevõttele minimaalne; seda juhul, kui peaks juhtuma halvim ning värvitöö ei hakka kasumit tootma. Viiendaks selgus arvutuste põhjal, et investeeringute tasuvusaeg on umbes 2 aastat. Reaalses elus võib see aeg olla pikem, umbes 3-5 aastat, olles majanduslikult õigustatud kestvusega ettevõtte jaoks. Kuuendaks selgus turu-uuringust konkureerivate ettevõtete juures, et Kuressaares on konkurente vähe ning nende hinnad on Saare Autex OÜ omadest tunduvalt kõrgemad. See kõik peaks tooma 45 suure osa konkurentide klientidest kõnesolevasse firmasse. Kui ettevõte suudab jätta oma hinnad sama madalale tasemele ning hoida tööde kvaliteeti kõrgel, peaks teoreetiliselt püsiklientide arv suuresti kasvama. Kokkuvõtvalt on autor ülimalt optimistlikult meelestatud antud lõputöös välja toodud laiendamise edusse reaalses elus ning soovitab uuritud laiendamine ettevõtte omanikul kindlasti ellu viia.Nimetus Piiratud juurdepääs Mototehnika remondi väikeettevõtte loomine Järvekülla(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Taal, Indrek; Soomlais, StenLõputöö esimeses osas uuriti turul valitsevat seisu. Võrreldi konkureerivate ettevõtete hindu, avamisaegu ja kvaliteeti, et saada täpsemalt teada, kuidas ületada kliendi ootuseid ja kasvatada seeläbi kliendibaasi. Loodava ettevõtte põhiline eelis varem tegutsenud ettevõtete ees on lühikesed ootejärjekorrad ja personaalne lähenemine igale kliendile. Teises osas kirjeldati ettevõtte struktuuri, töötajate tööülesandeid ja pakutavaid teenuseid. Ettevõtte asutatakse osaühinguna, kuna osanik ei vastuta isikliku varaga ettevõtte kohustuste eest ning on parim ärivorm tulu teenimiseks. Ettevõttes hakkab töötama kaks töötajat, ettevõtte juht ja lukksepp. Kuna algusaastatel ei pruugi olla piisavalt kliente, et sissetulevad tulud kataks palgakulud, siis peab ettevõtte juht tegutsema mitmel alal. Põhiline ülesanne on juhtida ettevõtte tööd, kuid tuleb täita ka tööde vastuvõtja ja varuosalao hoidja ülesandeid. Kliendibaasi suurendamiseks pakutakse ka aiatehnika hooldust ja remonti ning kavatsetakse tulu teenida mototehnika välja rentimisega. Kolmandas osas koostati töökoja plaan, valiti välja tööriistad ning kirjeldati tegevusi hoone renoveerimiseks koos materjalide ja maksumustega. Töökoja plaani koostamisel arvestati etteantud ruumi parameetritega ning projekteeriti töötama kahe tõstukiga. Viimases osas tehti majanduslikke arvutusi. Ettevõtte investeerimisprojekti hindamiseks teostati tasuvusanalüüs. Selle leidmiseks arvutati kokku ettevõtte käivitamiseks tehtavad kulutused ning arvutati prognoositavad tulud. Tasuvusajaks saadi kaks aastat, mis autori hinnangul on suhteliselt optimistlik, kuid järeldub, et ettevõttes tehtud kulutused tasuvad mõistliku aja jooksul ära ning ettevõttesse edasi investeerides on äri jätkusuutlik.Nimetus Piiratud juurdepääs Väikeettevõtte autoremonditöökoja loomine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Melekhova, Ilona; Suurväli, MariLõputöö on kirjutatud teemal „Väikeettevõtte autoremonditöökoja loomine“. Vastavalt seatud eesmärgile esitas autor äriplaani näol konkreetsed sammud autoremonditöökoja loomiseks. Lõputöö kirjutamise käigus olid lahendatud järgnevad ülesanded: läbivaadatud teoreetilised lähenemised äriplaneerimise mõistele ja sisule; detailselt tutvunud Eestis kehtiva seadusandlusega, ilma milleta ettevõtte loomine ja funktsioneerimine pole võimalik; autor on esitanud autoremonditöökoja loomise äriplaani. Uuringu objektiks on äriplaneerimine, mis hõlmab nii seadusandliku iseloomuga küsimusi, kui ka planeerimise tehnilis-majanduslikke ja finantsilisi aspekte. Uuringu keskmes on otseselt ettevõtlusega tegeleva ettevõtte loomisega seotud tegevused. Võttes arvesse lõputöö teema rakenduslikku iseloomu, pole autori poolt hüpoteesi seatud. Esimeses peatükis oli üsna detailselt läbivaadatud õiguslik alus ja Eestis erinevat õiguslik- korralduslikku vormi ettevõtete korraldamise põhietapid. Palju tähelepanu oli pööratud töö- ja maksuõiguse aluste kajastamisele, mille teadmiseta äri edukas alustamine poleks võimalik. Teises peatükis on kirja pandud äriplaneerimise teoreetilised ja metoodilised alused, mille teadmiseta pole autoremonditöökoja loomine keeruline, vaid pigem võimatu. Kajastatud on loodava ettevõtte ärimudeli, äri makro- ja mikrokeskkonna analüüsi, finantsplaneerimise, finantseerimisallikate otsingu ja riskianalüüsiga seotud küsimused. Teoreetilisele peatükile annab praktilise tähtsuse olemasolev äriplaani struktuur, mida nõuavad pangad ja Eestis tegutsevad ettevõtluse toetusfondid. Kolmas peatükk kujutab endast äriplaani, mida võib mõningase täiendamise järel kasutada EAS-i või muusse finantseerimissihtasutusse starditoetuse taotlemiseks pöördumiseks. Uuringu teoreetilise ja metoodilise alusena on kasutatud loodava ettevõtte strateegilise positsiooni diagnostika meetodeid, nimelt SWOT-analüüsi, aga ka selliseid üldteaduslikke meetodeid nagu vaatlus, analüüs, süntees. Autor on lõputöö kirjutamisse andnud suure isikliku panue. Esiteks olid põhjalikult uuritud äri-, töö- ja maksuõigus ning hiljemalt kajastatud uue ettevõtte korraldamiseks vajalikus mahus. Teiseks on tema poolt välja töötatud loodava autoremonditöökoja ärimudel ning pakutud äriplaneerimise algoritm, mis vastab nende organisatsioonide nõuetele, mis saavad ettevõtlustegevuse alustamist finantseerida. Kolmandaks on autori poolt koostatud täisväärtuslik autoremonditöökoja loomise äriplaan. Kõik lõputöö raamidesse mahtuvad äriplaani osad on esitatud äriplaanis. Määratud sai stardikapitali suurus ja märgitud selle finantseerimisallikad. Olid koostatud lähima aasta finantsprognoosid. Nendele prognoosidele lisab väärtust peale reaalse aluse ka see, et prognooside järgi oli kindlaks tehtud ärimaksevõime, majanduslik jätkusuutlikkus ja rentaablus. Oma lõputöö kirjutamise protsessis on autor veendunud, et ettevõtlustegevuse motiiviks on eelkõige ettevõtlustulu saamine, mis edasi läheb tegevuse arendamiseks ja enese rikastamiseks. Samaaegselt on ettevõtja kohustatud tegevust korraldama vastavuses kehtiva seadusandlusega ja tema poolt sõlmitud lepingutega ning kandma seaduse silmis vastutust sõlmitud lepingute ebapiisava täitmise, keskkonna saastamise, monopolivastase seadusandluse rikkumise, tööohutuse tingimuste mittejärgimise, tarbijatele tervisekahju põhjustava toodangu realiseerimise eest. Jättes kõik tema poolt lõputöös tehtu dubleerimata, nendib autor, et ülesanded saab lahendada ja seatud eesmärk saavutada. Kokkuvõttes tänab autor veel kord proua Mari Suurväli lõputöö juhendamise käigus autorile antud vajalike ja õigete nõuannete eest.