Lõputööd (TT)
Kollektsiooni püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Lõputööd (TT) Märksõna "Economy and Management--Economic Analysis" järgi
Näitamisel1 - 4 4-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs CNC-freespingi ostu kasumlikkuse analüüs ettevõtte Kumex OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Kents, Sander; Pihl, ToomasKäesolevas lõputöös „CNC-freesipingi ostu kasumlikkuse analüüs ettevõtte Kumex OÜ näitel,“ uuriti, kui otstarbekas oleks plastide ja kummide valdkonnas tegeleval ettevõttel soetada omale tootmisseade, et valmistada juba tellitud detaile ise, mitte neid sisse ostes. Lõputöö eesmärgi jaoks püstitatud etapid leidsid kõik positiivse tulemuse ning said lahendatud. Et lõputöö tulem oleks võimalikult selge, otsis ja analüüsis autor erinevaid ettevõtteid ja nende hinnapakkumisi valitud detailidele juhuks, kui töö lõpplahendus on negatiivne, ehk pingi soetamine poleks kuidagi ettevõttele kasulik. Leiti mitmeid soodsamaid pakkumisi, kui ettevõtte oma tellimusi hetkel saab. Teiseks otsis autor võimalikult palju erinevaid freespinke plastdetailide töötlemiseks. Hinnapakkumisi tuli rohkelt ning nende hulgast sai ka välja valitud sobiv seade. Kolmandaks selgitati välja detailide töötlemiseks kuluv aeg ning ettevõtte kogukulud tellimuse täitmiseks. Freespinkide valikul toimus suhtlus tootjatega suuresti inglise keeles, samuti olid hinnapakkumised ja tehnilised spetsifikatsioonid välja toodud valdavalt inglise keeles. Mõlemates hinnapäringutes, nii detailide kui pinkide kohta, tulid vastused umbes 40 % ulatuses saadetud päringutest. Lõputöö koostamisel sai autor palju uusi teadmisi ning tähelepanekuid hinnapäringute, freespinkide ja sellega seonduva kohta, andmete analüüsimise ning üleüldiselt plastdetailide tootmise kohta. Lõputööst selgus, et ettevõttel oleks palju kasulikum neid tooteid tellida mujalt, kui hetkel. Lõputöö eesmärgi välja selgitamiseks püstitatud etappidest tuli välja, et tellija tellimus saaks valmis 160,2 tunni ehk siis ümardatult ühe töökuuga. Kui see tellimus oleks ainukene, tasuks pink end ära 7,1 aastaga, kui neid on rohkem, siis isegi ainult seitsme ja poole kuuga. Ainult isegi ühe samamahulise lisatellimuse puhul oleks tasuvusaeg juba alla viie aasta. Kuna antud tellimus pole tellija poolt ainuke, tuleb pingi soetamine kasuks. Kumex OÜ saab lõputöös välja selgitatud info põhjal teha edasised otsused oma tootmise arengu suunal, ning hakata detaile võimalusel ise tootma. Olenevalt tellimuste arvust, on võimalik, et väikeettevõte saab endale juurde lisaks ühe töötaja. Lõputöö peaeesmärk on täidetud – saadi teada, kuidas ning mis moel on freespinki kasumlik soetada. Lisaks veel sellega seotud palju olulist informatsiooni ettevõtte jaoks.Nimetus Piiratud juurdepääs Konkurentsivõime analüüs Auricu Oü näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Barinov, Juri; Pihl, ToomasEesti ehitusturgu iseloomustab 2015. aastal stabiliseerumine. Ehitustegevus on küll hoogustunud, kuid seda peamiselt avaliku sektori tellimuste ja Euroopa Liidu [EL] abirahade toel. Samas on aga Euroopa Liidu rahastamisperioodil 2014-2020 ehitusinvesteeringute osakaal tunduvalt väiksem kui seni ning see mõjutab tugevalt ehitussektori hetkeolukorda Eestis. Ehitusmahud on 2015 aastal vähenenud, kuid ehitustööde hinnatasemed on pigem kõikuvad ning hinnalangust ehitusmahtude vähenemine kaasa ei too. Ühelt poolt toob ehitushangete vähenemine kaasa konkurentsi tihenemise, mis ehitushindu alla surub. Teiselt poolt jätkub kindlasti veel teatud aeg sisenõudluse tõus, mis survestab hindasid altpoolt. Siit saab ka järeldad, et keskmine kasumimarginaal ehitusettevõtetel lähitulevikus väheneb. Käesoleva lõputöö teemaks oli konkurentsivõime analüüs Auricu OÜ –s. Töö tegemiseks ja eesmärgi saavitamiseks kasutati konkurentsianalüüsi statistilist meetodit, mis põhineb majandusaasta aruannete ja muu avaliku info baasil. Lõputöö eesmärgiks oli välja selgitada, turupositisoon ning uue tegevusala lisandumisega tehtud kulutuste efektiivsus ning tasuvus. Samuti analüüsida ka seda, kui lihtne või raske on siseneda uue teenusega turule. Töö käigus läbi viidud juhtkonna küsitlemisena leiti, et Auricu OÜ hoiab hetkel keskmist turupositsiooni nii tööde hinna kui ka teenuste mitmekülgsuse, kompaktsuse ja kvaliteedi poolest. Selle uurimuse raames selgus, et tähtsaim ei olegi turupositsioon, vaid oluline on efektiivsus ja olla kliendikeskne. Auricu OÜ kasutab diferentseerimise strateegiat eristudes konkurentidest kompaktse teenuse, hea teeninduse ja parema töökvaliteediga, kuna ettevõttes on tööl kvalifitseeritud lepinguline tööjõud ning ettevõtte tööjõu värbamine ei ole projektipõhine. Ettevõtte jaoks on vajalik koolitatud, professionaalne ja motiveeritud tööjõud, kes on erialaselt oma oskustes kompetentsed ning oma asjaajamistes tõhusad. Antud tegevusvaldkonnas on konkurentsieeliseks ka masinapargi olemasolu, mis näitab müügikasvu võimalusi tulevikus, pidevat valmisolekut kliendi tellimusele ehk tööde efektiivsust. Kuna rasketehnika on kallis ning rentimine kulukas, siis näitab oma masinapargi omamine ettevõtte tugevust ja pidevat valmisolekut kliendi vajadustele. 2012. aastal lisandunud uue tegevusharu trassitööde tegemisega tehti suuremahulisi investeeringuid 2012. aastal ka põhivarasse rasketehnika näol summas 162 885 euri. Nii suured investeeringud aga ei suudagi end paari aastaga ära tasuda vaid vajavad pikemat perioodi tehtud kulutuste tagasiteenimiseks. Selleks et osata hinnata investeeringu otstarbekust, arvutati välja tasuvusaja näitaja, mille järgi peaks antud investeering ära tasuma 4,15 aasta pärast ehk siis aastaks 2019. aastaks. See ei ole pikk aeg selleks, et oluline osa põhivarainvesteeringust sissetulekutega kaetud saaks. Sisenemine turule uue tegevusalaga ei olnud aga sugugi keeruline, kuna ettevõte tegutseb ehitusvaldkonnas juba aastast 2007, omab pikaajalisi koostööpartnereid ning kontakte erinevatelt tegevusaladelt. Suureks edu eeliseks olid ka head kliendisuhted, koostöö ning efektiive töökorraldus ning kompetentne ja kvalifitseeritud meeskond. Konkurentsis püsimiseks ei pea omama turul liidripositisooni, vaid oluline on olla oma töödes ja tegemistes efektiivne ning kliendikeskne. Lõputöö valmimisel olid suureks abiks analüüsitava ettevõtte Auricu OÜ juhtkonnaliikmed, kes võimaldasid ligipääsu vajalikele andmetele ja informatsioonileNimetus Piiratud juurdepääs Lehtmetallitöötluse ärimudel iduettevõtte loomiseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Bostan, Maksim; Suurväli, MariKäesolevas projektis uuriti lehtmetallitöötluse valdkonna põhjal iduettevõtte loomist. Kavandatava iduettevõtte põhitegevuseks on spetsialiseeritus metallist lehtmaterjali laserlõikamisele ning täpis painutamisele vastavalt kliendi vajadustele. Kavandatav idufirma ei müü toodangut vaid pakub tootmise teenust allhankena, seega areng suuresti sõltub aktiivsest müügitööst ja meeskonna pädevusest. Ärikeskkonna analüüsi abil selgitati välja potentsiaalsed võimalused ja raskused äriidee realiseerimisel. On kasutatud usaldusväärsed statistilised allikad ning turundusuuringu tulemused. Vastavalt nende tulemustele võib teha järelduse, et Eesti metallitöötlemise valdkond on stabiilselt arenev majandussektor ning omab potentsiaali ettevõtlusega tegelemiseks nii kohalikul turul kui ka toodangu ekspordile orienteerudes. Ekspordi võib nimetada selle valdkonna vedajaks, kuna kohalik tehnoloogiline tase, kvaliteet, töö tegemise kiirus on kõrgel tasemel ning tööjõukulud on kordades madalam võrreldes EL-28 (Euroopa Liidu liikmesriikide) keskmisega. Sellised ärikeskkonna tingimused tekkitavad suurt huvi välisinvestoritele. Kohaliku tööjõuturgu aga mõjutab see negatiivselt. Peamiseks raskuseks metallitöötlemise sektoris tegutsemiseks on seadmete operaatorite leidmine. Kohalikud ettevõtted on sunnitud õpetama ise või ostma värbamisteenust. See omakorda nõuab lisa ajalist- ja finantsressurssi. Et raskusi vältida tuleb võimalikud ohud ette näha ning strateegilised käigud ette valmistada. Iduettevõtte ärimudel kirjeldab firma toimimise loogikat alates äriidee tekkimisest kuni kavandatavate tegevuskulude arvutamiseni. Kavandatav ettevõtte pakkub jõudlust kaasaegse lõike- ja painutuse tehnoloogia abil. Spetsialiseeritus üksikutel töötlemise protsessidel annab konkurentsieelise kiiruse, kvaliteedi ja hinna suhtes. Vastavalt turundusuuringule, kohalikul turul on nõudlust käesolevas projektis kavandatava äritegevuse vastu. Potentsiaalsed ärisuhted võivad tekkida paljude metallitöötlemise ning metallitoodete tootmise firmadega, mille hulgas on ka välismaa ettevõtete filiaalid, kesk- ja väiketootjad sise- ja välisturul, ning eraklient.Nimetus Piiratud juurdepääs PVC uksekardina turustamis võimaliste hindamine ja analüüs Etra Balti AS näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Reha, Meelis; Nõuakas, KatiKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli leida ja kaardistada PVC uksekardina turustamisvõimalusi Eesti tööstusturul. Selleks viidi läbi kaks eraldiseisvat turu-uuringut, üks eraisikutele ja teine ettevõtetele. Tulemustest oli võimalik näha eraisikute väikest teadlikust toote suhtes. Samuti tõi eraisikutele suunatud turu-uuring välja, et eraisikutele seondub antud toode tööstusega ja ei nähta potentsiaali toote kasutamiseks oma majapidamises. Ettevõtetele suunatud turu-uuring näitas, et ettevõtted teavad PVC uksekardina olemasolu ja on väga positiivsed antud toote suhtes. Samuti tuli turu-uuringu tagajärjel välja, et tarbijad ei ole lojaalsed oma tarnijale. Antud lõputöö jaoks analüüsib autor läbi erinevad kliendid ja konkurendid. Tulemused on oodatavad. Suurimaks kliendigrupiks, millele peaks keskenduma, on tööstuskliendid. Kuigi enamasti on tegemist ühekordsete klientidega, toovad nad sisse suurima kasumi. Samuti on väiksem võimalus jääda sõltuvusse ühest ettevõtest. Antud olukorral on üks miinus. See vajab suurt tööjõu ressurssi, kuna kliente on vaja palju, et see taktika muutuks kasumlikuks. Konkurentide suhtes peaks ETRA otseselt astuma konflikti teiste tööstustoodete hulgimüüjatega. Tegemist on ettevõtetega, kes konkureerivad ETRA-ga teiste tootegruppide sees ning seega on tegemist tavapärase käitumisega. Vältida tuleks lähitulevikus otsesest konfliktist edasimüüjatega, olenemata sellest, et nad tegelevad samadele turusegmentidele müümisega. Toote hinnapoliitikas tuleks jälgida, et toote hind oleks vastavuses toote omadustega, suurkliendid saaksid allahindlust ning müügiosakonnal oleks mängimisruumi hinnapakkumise tegemisel. Lisaks sellele peaks ETRA mõtlema läbi oma turustasmisvõimalused ning võiks luua turunduseelarve. Seda eelarvet saaks kasutada toodete, antud juhul siis PVC uksekardina nähtavamaks tegemiseks otsingumootorite läbi. Turu-uuring tõi välja, et potentsiaalsed kliendid otsivad ise infot ning ETRA peaks end kergesti kättesaadavaks tegema nendele.