Teenusmajanduse instituut
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Teenusmajanduse instituut Märksõna "Economy and Management--Micro- and Macroeconomics" järgi
Näitamisel1 - 3 3-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Avatud juurdepääs Aktsiate tootluse prognoosimine regressioonanalüüsi abil(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Rosenfeldt, Märt; Tandru, DianaLõputöö oli koostatud teemal „Aktsiate tootluse prognoosimine regressioonanalüüsi abil“. Lõputöö eesmärk on anda ülevaade investeeringutest ning selgitada aktsiahinna tegureid ja koostada regressioonanalüüsi põhjal mudel aktsiaturu tootluse prognoosimiseks Investeerimist mõistetakse kui rahaliste vahendite paigutamist mingisugusesse varaklassi kasu saamiseks või rikkuse hoidmise jaoks. Investeerimise eesmärk on teenida kasu kapitalilt ehk investeeringu väärtuse tõusust ja/või teenida jooksvat intressitulu. Investeerimisvahendeid võib jaotada kaheks: kõrgema tootluse ja riskiga varaklassid ja madala tootluse ja riskiga investeerimisvahendid. Lõputöös keskendus autor aktsiatele, mis on kõrgema tootlusega. Teoreetilisest analüüsist selgus, et pikaajaliselt rikkuse kasvatamiseks on parim viis aktsiatesse investeerimine. Tehnoloogia arengu tagajärjel on maailm jõudnud selleni, et igal ühel on võimalik investeerida oma raha endale sobivasse varaklassi. Üheks populaarseimaks investeerimisinstrumendiks igapäeva investorile on olnud aktsiad, sest nende soetamine ei nõua rohkelt kapitali, samuti on aktsiad üks likviidsemaid investeerimisvahendeid ning tegemist on pigem passiivse varaklassiga. Uuringu käigus jõudis autor järeldusele, et enamikul muutujatest on aastase vaatlusperioodi tootluse prognoosimise jaoks tagasihoidlik jõud kogu vaatlusperioodi jooksul. See on kooskõlas varasemalt koostatud ja töös kajastatud Goyal ja Welchi (2008) uuringuga. Lõputöös pakub autor välja alternatiivse meetodi aktsiaturu tulude prognoosimiseks. Selleks on osade summa meetod, nagu on välja toonud Ferreira ja Santa-Clara (2008). Modelleerides eraldi aktsiaturu tootluse komponente, on valimivälise regressioonanalüüsi tulemused oluliselt paremad. Märkimisväärne osa paranemisest tuleneb pelgalt dividenditootluse ja kasumi kasvu komponentidest. Lõputöö eesmärk on täidetud ja on selgitatud investeerimisalaseid mõisteid ning erineva tootluse ja riskiga varaklasse. Samuti on lõputöös selgitatud aktsia hinna konsensuslik hinna kujunemine ning kirjeldatud aktsia hinda mõjutavaid tegureid. Rakendusliku tööna on koostatud regressioonanalüüsi põhjal eksperimentaalmudel aktsiaturu hinna prognoosimiseks 16 teguri põhjal. Empiirilise uuringu tulemusti analüüsides võib öelda, et enamike autori poolt valitud tunnuste alustel on raske genereerida usaldusväärseid valimisiseseid prognoose aktsiapreemia kohta. 16 muutuja hulgas on neli tegurit, mis andsid positiivse valimivälise R-ruudu väärtuse. Tulemustest võib järeldada, et loobudes traditsioonilisest regressioonist aktsiate tootluse prognoosimisel ja keskendudes osade summa meetodile, mis hõlmab dividenditootlust, S&P 500 aktsiaindeksi ettevõtete kasumi kasvutempot ja aktsia turuhinna-tulu suhtarvu kasvutempot, toob see investoritele statistiliselt ja majanduslikult olulist kasu.Nimetus Piiratud juurdepääs Investeerimisega alustamise võimalused minimaalsete rahaliste vahenditega Tallinna Tehnikakõrgkooli näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Lood, Kairit; Nukka, AveInvesteerimine on aktuaalne, kuna üha enam mõeldakse selle peale, kuidas tulevikku rahaliselt kindlustada. Läbi viidud uuringute põhjal on selgunud, et kuigi raha paigutamise peale mõeldakse, siis tegelikult ei teata võimalustest, kuhu saaks investeerida väikese algkapitaliga. Kui raha ei suunata edasi investeerimisse, siis aja jooksul selle väärtus langeb ning võimalik lisatulu jääb saamata. Investeerimisteemalise lõputöö eesmärk oli välja selgitada TTK üliõpilaste teadmised minimaalsete rahaliste vahenditega investeerimisel. Lõputöö on jagatud kolmeks peatükiks. Esimese osas kirjeldatakse investeerimise ajalugu, eesmärke, põhimõtteid ning vajalikkust. Antakse ülevaade finantsinstrumentidest, kuhu saab raha paigutada väikse algkapitaliga ning ühtlasi ka nende eelistest ja riskidest. Teises osas ehk empiirilise uuringu metoodikas kirjeldatakse uuringu koostamist lähtuvalt deduktiivsest uurimismeetodist. Kasutati kvantitatiivset uurimisviisi. Eesmärgi saavutamiseks viidi läbi üldkogumi ülene uuring kõikide TTKs õppivate tudengite seas. Tulemuste põhjal selgub, et TTK uuringus osalenud üliõpilaste teadmised minimaalsete rahaliste vahenditega on pigem keskmised või madalad. Naiste ja meeste võrdluses on näha, et meessoost vastanud üliõpilased hindavad oma investeerimisalaseid teadmisi pigem paremaks, kui naissoost õppurid. Eesti finantskirjaoskuse ehk rahatarkuse uuringust selgus, et kõrgharidusega elanikud hindavad oma investeerimisteadmisi kõrgemalt. Uuringus osalenutel üliõpilastel oli 9,8% enne TTKsse sisseastumist kõrgharidus. Töö autor analüüsis seda seisukohta ka TTK uuringust osa võtjatega, kuid selgus, et kõrgharidusega respondendid ei hinnanud oma teadmisi paremaks. Esmakordselt omandab kõrgharidust TTKs 90,2% osalejatest, mistõttu on tehnikakõrgkoolil oluline roll finantsteadmiste edasi andmisel. Respondendid on teinud ise uuringus ettepanekuid, kuidas investeerimisteadmiste taset TTKs tõsta. Investeerimisvõimalustest, kuhu saab raha paigutada minimaalsete rahaliste vahendite korral, teatakse paremini aktsiaid ning ühisrahastusplatvorme. Enamasti ollakse kursis, ettevõtetega, mis on rohkem avalikult tuntumad. Võlakirjade puhul on näha, et kuna need ei ole siiamaani olnud populaarsed väikeinvestorite ning alustajate seas oma kõrge hinna tõttu, siis seetõttu ei teadnud neid ka uuringus osalenud üliõpilased. Tulemustest selgub, et saadava sissetuleku ning panustatava summa vahel on seos, mida suurem on sissetulek, seda enim arvatakse, et investeerimisega saab alustada alates 100 eurost. Osalejad, kelle sissetulek on üle 1000 euro kuus on enim seisukohal, et raha paigutamisega on võimalus alustada alates 100 euroga kuus. Tulemusi analüüsides, on sooliselt näha, et osalenud naissoost üliõpilased on pigem arvamusel, et investeerimisega saab alustada ka alates 1 eurost võrreldes meessoost õppuritega. Uurimistulemustest selgus, et TTKs pakutav finantsharidus on vähene, selleks, et õppurite investeerimisteadmiste taset tõsta, tegid TTK uuringus osalenud üliõpilased ise erinevaid asjakohaseid ettepanekuid. Soovitakse, et koolis korraldataks investeerimisteemalisi koolitusi, seminare ning cashflow mänguõhtuid. Peamiselt on välja toodud, et tehnikakõrgkooli võiks kutsuda erialaspetsialiste rääkima investeerimisest ning selle vajalikkusest ning põhitõdedest. Uuringust tehtud järeldusi võiks kasutada selleks, et õppeasutuses finantskirjaoskuse taset tõsta.Nimetus Piiratud juurdepääs Tarbija ostukäitumise mõjutamine kaupluses Mohito(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Huik, Moonika; Vahtramäe, EvaTarbija ostukäitumine on tingitud inimese teadlikest kui ka alateadlikest vajadustest. Vajadus omakorda tekitab inimeses motivatsiooni, mis paneb inimese tegutsema. Töös on kirjeldatud ka motivatsiooniteooriat Abraham Maslow’i vajaduste hierarhiat. Soodsamaid ja igapäevases kasutuses olevaid kaupu ostetakse kergekäelisemalt kui kallimaid ja pikaajalisemaid tooteid. Iga inimese ostukäitumine on erinev, kuna iga inimene tajub asju erinev. Tarbija ostukäitumise mõjutamiseks on väga palju erinevaid võimalusi ja kriteeriume mida peaksid ettevõtted silmas pidama. Eelkõige peavad ettevõtted olema kursis, et kõik saab alguse sellest, kuidas inimesed tajuvad enda ümber olevat keskkonda. Inimesed tajuvad keskkonda läbi oma varasemate kogemuste ja teadmiste, nad leiavad mälestustest sarnasusi. Meeletajusid arvesse võttes on väga oluline see mida inimene näeb, kuuleb, haistab, kombib ja maitseb. Väga suur tähtsus on ka kaupluse kujundamisel, sest hea kaupluse kujundus kõneleb tarbijale nii mõndagi. Samuti loob meeleolu ja inspiratsiooni. Kujundus peab olema heas värvitoonis, sest värv mõjutab inimest väga suurel määral. Üheks suuremaiks klientide ostukäitumise mõjutajaks on kaupluses klienditeenindaja. Tema selgitab välja klientide vajadused ja leiab vajadustele lahendused. Ta on isik, kes on koha peal, kes on ettevõtte nägu ja temal on kõige suurem mõju veenda ja abistada klienti. Kliendi teekonna määramiseks paigutatakse kaupu erinevate reeglite järgi, mis lihtsustavad klientidel kaupu leida ja kätte saad. Tänu müüja heale veenmisoskusele otsustab klient kas sooritab ostu või mitte.Teema probleem seisneb selles, et ettevõtted ei pööra piisavalt tähelepanu sellele kuidas klientide ostukäitumist mõjutada. Merli Prangeli sõnul toimub ettevõtetes hoolimatus, töötajad paigutavad kaupa sinna kuhu juhtub. Ettevõtted ei oska kujundada kauplust inspireerivaks. Probleem seisneb ka ettevõtjates, kes ei keskendu piisavalt palju klienditeenindusele. Ettevõtjad on suunanud suurem osa tähelepanust tootele, kuid tegelikkuses kasum tuleb müügist.Uurimisobjektiks on tegurid, mille abil saab tarbija ostukäitumist mõjutada LPP Estonia ettevõtte Mohito jaekaupluses. Käsitletakse probleemi, mis seisneb Merli Prangeli sõnul selles, et ettevõtted ei kasuta piisavalt palju jaekaubanduses ostukäitumist mõjutavaid vahendeid, et tarbija ostukäitumist parandada, suunata või mõjutada. Lõputöö eesmärk on välja selgitada Mohito kauplustes klientide ostukäitumist mõjutavad tegurid. Uurimustöö on vajalik selleks, et teha ettepanekuid Mohito jaekaupluse klientide ostukäitumise mõjutamiseks. Lõputöö eesmärgi täitmiseks on püstitatud järgmised ülesanded: 1) selgitada teoreetilistele allikatele tuginedes välja erinevad võimalused tarbijate ostukäitumise mõjutamiseks ja ostukäitumuslikud tegurid jaekaubanduslikus tarbimises; 2) kaardistada Mohito jaekaupluste klientide ostukäitumist mõjutavad tegurid; 3) teha järeldusi ja esitada LPP Estonia OÜ ettevõttele ettepanekuid Mohito jaekaupluste klientide ostukäitumise mõjutamiseks. Lõputöö koosneb neljast peatükist, kus esimeses on välja toodud tarbija ostukäitumise olemus. Kirjeldab millest tingitult erineb tarbija ostukäitumine. Teises peatükis on kirjeldatud tarbija ostukäitumise mõjutegureid, mida peab silmas pidama nii alustav kui ka toimiv ettevõte. Kolmas peatükk hõlmab lõputöö metoodikat, kus on selgitatud andmete kogumise ja analüüsimise viise. Neljas peatükk tutvustab ettevõtet ja turundustegevust. Kõne all olevas peatükis on ka analüüsitud Mohito jaekaupluse kliendiküsitluse tulemusi, tehtud järeldused ja ettepanekud LPP Estonia OÜ ettevõttele.