Tööstustehnoloogia ja turundus
Valdkonna püsilink (URI)
Sirvi
Sirvides Tööstustehnoloogia ja turundus Pealkiri järgi
Näitamisel1 - 20 157-st
Tulemused lehekülje kohta
Sorteerimise valikud
Nimetus Piiratud juurdepääs 3D printereid turustava ettevõtte loomine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Komendant, Ott; / K N Nõuakas, KatiAutor valis lõputöö teemaks „3D Printereid turustava ettevõtte loomine.“ Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli 3D printimistehnoloogia võimaluste kirjeldus ning 3D printerite turustusvõimaluste hindamine, analüüs ja sellest lähtuvalt äriplaani koostamine.Tulemusteni jõudmiseks viis autor läbi kvantitatiivse turu-uuringu. Toetudes uuringust saadud tulemustele selgitati välja ettevõtte potentsiaalne klientuur, kelleks osutusid Harjumaal elavad inimesed vanuses 19-35 eluaastat. Töös tutvustab autor 3D printimise võimalusi ning koostas rajatava ettevõtte äriplaani. 3D printimise puhul on tegu tehnoloogiaga, mis võimaldab luua digitaalsest mudelist füüsikalise mudeli kiht kihi haaval. Tegu on tehnoloogiaga, mis leiutati 1980ndate aastate algul ning millel on potentsiaali peagi kujuneda üheks laialt levinud tootmismeetodiks. Erinevate allikate ja uuringute põhjal võib ennustada 3D printimise laialdast kasutuselevõttu lähimate aastate jooksul. Samuti on oodata tulenevalt tehnoloogia kiirest arengust 3D printimisseadmete odavnemist, mis omakorda teeb 3D printerid klientidele kättesaadavaks. Autor tõi töös välja valiku 3D printimisseadmeid ning printimiseks vajalikke täitematerjale. Veel kirjeldatakse, kuidas läbi viia edukas SWOT analüüs ja teostada finantsplaan. Samuti tutvustati ettevõtluse olemust, äriplaani koostamist kui ka turu-uuringu läbiviimist. Läbiviidud turu-uuringus andis oma vastused 112 inimest. Vastanutest 86% olid teadlikud 3D printimistehnoloogiast, kuid 85% ei olnud sellega otseselt kokku puutunud. Vastustest järeldus, et ettevõtte peamine sihtgrupp on inimesed vanuses 19-35 eluaastat, kes moodustasid ka 86% vastanutest. Veel selgusid peamised tootegrupid, mida inimesed oleksid valmis printima ning kui kõrget hinda on nõus potentsiaalne klient 3D printeri eest maksma. Koostatud uuringu ja töö põhjal võib järeldada, et koostatud äriplaan on reaalselt teostatav. Äriplaani täideviimiseks on vajalik algkapital 12 000 eurot, mille plaanib töö autor leida isiklikest vahenditest. Julgust äriplaani täideviimisel lisavad faktid, et 3D printimistehnoloogia puhul on tegemist noore ning Eestis vähelevinud valdkonnaga, tänu millele puudub hetkel turul tugev konkurents. Lisaks tugineb töö autor turu-uuringust saadud informatsioonile, milles kajastub inimeste teadlikus ning huvi 3D printimistehnoloogiate vastu. Ohuna toob autor välja selle, et tegu on veel küllaltki noore ning areneva valdkonnaga, mille tõttu tuleb ettevõttel olla pidevalt kursis turul toimuvate muutustega, mis välistaks ajas mahajäämise.Nimetus Piiratud juurdepääs 3D Skanneri Juurutamise Võimalused Tallinna Tehnikakõrgkooli Mõõtetehnika Laboris(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Grundsten, Siim; Vainola, VelloLõputöö "3D skanneri juurutamise võimalused Tallinna Tehnikakõrgkooli mõõtetehnika laboris" eesmärk oli uurida 3D skannereid, anda informatsiooni nende võimalikest kasutusaladest ja soovitada sobivat seadet Tallinna Tehnikakõrgkooli mõõtetehnika laborisse. Ülevaate saamiseks tuli välja tuua parameetrid, millega on võimalik skannereid omavahel võrrelda, ning uurida, milliseid tarkvarasid on tarvis 3D mudelite loomiseks. Lõputöö esimene osa käsitleb mitmesuguseid 3D skannerite mudeleid. Lähemalt kirjeldatakse seadmete tööpõhimõtteid ja parameetreid; selgitatakse, mis vahe on aktiiv- ja passiivskanneritel ning millised näitajad mõjutavad seadmete töö kvaliteeti. Lisaks tuuakse välja skannerite kasutamisvaldkonnad. Näiteks meelelahutusäris annab 3D skanner võimaluse luua madalama eelarvega eriefekte, arheoloogias aga saab digitaalselt salvestada ajaloolisi esemeid ja talletada vajalikku informatsiooni mõne tuleviku restaureerimistöö tarbeks. Samuti leiab 3D skannerile laialdast kasutust tööstuses: kvaliteedi kontrolli puhul saab mõõta detailide gabariite ja välja selgitada deformatsiooni kohti; pöördprojekteerimise korral annab skaneering detaili täpsete mõõtmetega digitaalse koopia ja see võimaldab eset CAD programmi abil täiustada. Teises osas antakse ülevaade 3D skaneerimise teenust pakkuvatest firmadest Eestis: iseloomustatakse firmat ja tuuakse välja ettevõtte peamised tegevusalad. Lisaks kirjeldatakse, millise tehnoloogiaga skannereid (enamasti aktiivskannereid) need firmad kasutavad ning millistele sihtrühmadele nende teenused on suunatud (peamiselt tööstusele ja avalikule sektorile). Peale selle loetletakse, milliseid 3D skaneerimise teenuseid Eestis üldse pakutakse, alustades hoonete mõõtmisest ja lõpetades hambaproteeside valmistamisega. Viimases osas on vaatluse all mitu erinevat 3D skannerit. Peatükis kirjeldatakse nende skannerite häid ja halbu külgi, selgitatakse erinevaid parameetreid ning loetletakse skannerite kasutusvõimalusi. Teada saab ka seda, kas tegu on tavakasutajale või tööstusettevõttele sobiliku seadmega. Tabelis on märgitud skannerite resolutsioon, mõõtmistäpsus ja hind - see annab hea ülevaate töös käsitletud seadmetest. Lisaks on eraldi koondtabelis välja toodud üheksa erinevat tarkvaraprogrammi, millega saab punktipilvest teha sobiva faili ja CAD programmis edasi töötada. Kuna Tallinna Tehnikakõrgkooli mõõtetehnika laborisse sobivale skannerile olid eelduseks võimalikult punktuaalne mõõtmistäpsus (umbkaudu 0,01 mm) ja portatiivsus, et seadet oleks võimalik kaasas kanda, siis lõpetuseks soovitataksegi laborisse kahte skannerit: Nikon ModelMaker MMDx ja Creaform HandySCAN 700. Mõlemad nimetatud seadmed peaks oma mõõtmetelt olema pigem väiksemad kui suuremad, kuid piisavad, et skanneriga oleks mugav ümber käia ja see oleks sobilik laboris kasutamiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs 3D-prinditud plastide mehaaniliste omaduste uurimine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Kivimäe, Mihkel; Pihl, Toomas3D-printerid ja tehnoloogia on tuleviku jaoks väga tähtsal kohal, selle abil on võimalik luua erinevaid prototüüpe kui ka varuosi erinevates valdkondades, kui ka hoonete ehituses, asenduselundite ning ka kunsti teostamisel. Autori eesmärgiks oli 3D-prinditud plastide mehaaniliste omaduste uurimine. Katsete põhjal selgusid erinevad tulemused ametliku standardiga. Esmalt tehtud tõmbekatse andis tulemused, mille eesmärgiks oli määrata materjalide suhteline pikenemine ehk plastus. Selle katse ajal muutusid katsekade ristlõike pindalad väiksemaks aga tugevamaks. Katse käigus selgus, et TPU 95A venis 88 % pikemaks, teised materjalid jäid ühe kuni kahe protsendi sisse. Tugevuse katse eesmärgiks oli määrata materjalide tõmbe tugevus. Selle katse käigus kasutati materjale 3 mm läbimõõduga ning teostati kaks katset iga materjaliga. Keskmiseks tõmbetugevuseks oli 0,02 N/mm2 kuni 0,035 N/mm2. Plastide kõvaduse määramise meetodil selgus, et autori Shore A duromeerti abil mõõdetud tulemused olid mõneti erinevad ametlikust standardist. CPE+ kõvadus oli kõige suurema erinevusega autori ja tootja poolt kirja pandud tulemusega. Teiste materjalide tulemused jäid tootja andmetest natukene kõrgemaks.Nimetus Piiratud juurdepääs 5S süsteemi rakendamine Printcenter Eesti AS järeltöötluse osakonnas(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Kostabi, Hendrik; Seene, Sten; Madis MoorPrintcenter Eesti AS on trükiteenuseid pakkuv ettevõte. Alustades alla kümne töötajaga on ettevõte kasvanud saja töötajani. Ettevõtte toodang on väga lai ja on võimeline valmistama erinevaid trükitooteid erinevatele materjalidele. Konkurentsieelise turul tagab lai tootevalik ning suurepärane tehnoloogiline masinapark. Kuid suurepärane tehnoloogiline masinapark ja lai tootevalik pole saavutanud ettevõtte tööjõu tootlikkuse suurenemist 10% võrra. Autor otsustas kasutada laialdaselt kasutust leidnud 5S meetodit antud ettevõttes, mis aitab tõsta tootmisefektiivust. Esmane eesmärk on luua puhas ja korrektne töökeskkond, kus kõikidel asjadel on oma kindel koht. 5S meetod koosneb viiest etapist: S1 – sorteeri, S2 – säti korda, S3 – särama, S4 – standardiseeri ja S5 säilita. 5S meetodi rakendamisel tuleb alustada esimesest etapist. Autori jälgimine Printcenteri järeltöötluse osakonnas näitas selgelt, et osakonnas valitseb “kaos”, mida on näha ka Sele 4 – Sele 11 pealt. Järgnevalt on autor etapp haaval teinud soovitusi 5S põhjal, mida saaks teha paremini antud osakonnas. Põhiline probleem ongi ebavajalike tarvikute või tootmisjääkide kuhjumine kohtadesse, mis ei ole sobilikud ning takistavad efektiivset tootlikust. Iga etapi lõpus on välja toodud protokoll eesmärkidega ja ettepanekutega, mis aitaks eesmärke saavutada. 5S ainuüksi ei aita tõsta tootmisefektiivust vaid aitab ka tagada tööohutuse, erinevate töövahendite õige hooldamise ja kasutamise. Just tänu 5S-i rakendamise käigus tulevad välja väärtust mitte omavad tegevused, mis aitavad kehtestada selged kontuurid ja distsipliini, et jätkata teiste kulupõhiste tootmiste projektidega. Lõputöö käigus toodi välja ettevõtte erinevad murepunktid põhinedes 5S-le, samuti tehti ka ettepanekuid töö hõlbustamiseks. Autor koostas professor Milvi Tepi audifaili põhjal kokkuvõtte töömotivatsioonist, mis on suunatud osakonnajuhtidele ja personalijuhtidele, et kuidas mõista paremini oma alluvaid. Oluline on kaasata ka töötajaid ja neid hoida piisavalt motiveeritutena.Nimetus Piiratud juurdepääs Ärikliendi müügistrateegia Profitex Invest OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Piir, Ragnar; Kiis, HelenKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli koostada müügistrateegia ettevõttele Profitex Invest OÜ. Selleks viidi läbi tootmishügieeni uuring Eesti toiduainetööstuste seas selgitamaks välja peamised probleemid ja ootused hügieenipartnerile. Tulemuste põhjal koostati müügistrateegia aluspõhimõtted ja tegevuskava nende elluviimiseks. Lähtuvalt lõputöö tulemustest ja peamistest järeldustest saab autor kinnitada, et lõputöö eesmärk, koostada ärikliendi müügistrateegia ettevõttele Profitex Invest OÜ, sai täidetud. Koostatud strateegiat esitletakse ettevõtte tegevjuhile edasiste tegevuste planeerimiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Ärikliendi müügistrateegia väljatöötamine AS Eesti Elecster näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Irina, Krotiuk; Aasjõe, Ülle; Paavi KarjatseAntud lõputöö eesmärk oli väljatöötada ettevõte AS Eesti Elecster ärikliendi müügistrateegia ja selleks olid läbi viidud mikro-, ja makroanalüüs, kliendi- ja konkurentsianalüüs ning ettevõtte SWOT-analüüs. Nende andmete põhjal on koostatud ettevõtte müügistrateegia tegevuskava, mille perioodiks on üks aasta. Lõputöö esimeses peatükis annab autor ülevaade B2B ja B2C turundusest ja müügist. Tuuakse välja nende erinevused ja B2B eripärad, millest tuleb lähtuda müügistrateegia väljatöötamisel. Samuti uuritakse kommunikatsiooni kanaleid ja hinnakujundamismeetodeid, mis sobivad kasutamiseks just B2B turgudel. Lõputöö teises peatükis on autori väljatöötatud ettevõtte müügistrateegia. Kõigepealt on antud AS Eesti Elecsteri lühitutvustus, ülevaade ettevõtte tegevusalast, ettevõtte struktuurist ja tehnoloogilistest võimalustest. Analüüsitakse mikrokeskonda, mis omakorda koosneb klientide ja konkurentide analüüsist. Samuti viiakse läbi makrokeskonna analüüs. Neist analüüsidest lähtudes koostatakse ettevõtte SWOT-analüüs, kus tuuakse välja ettevõtte peamised tugevused ja nõrkused ning võimalused ja ohud. Lähtuvalt hetkeolukorrast, püstitakse eesmärgid järgmiseks aastaks. Eesmärkide elluviimiseks koostati tegevuskava, mis näeb ette erinevate tegevuste läbiviimist. Tegevuskava on koostatud perioodiks 01.05.2015 kuni 01.05.2016, ehk üheks aastaks. Samuti on koostatud antud tegevuskava eelarve, kus on väljatoodud vajalikke tegevuste maksumus, tähtajad ja oodatavad tulemused. Perioodi lõpus analüüsitakse saadud tulemusi püstitatud eesmärkidest lähtudes ning koostatakse tegevuskava järgmiseks aastaks. Müügistrateegia ettevõtte AS Eesti Elecster baasil on koostatud ja seega võib öelda, et lõputöö eesmärk sai täidetud. Selle efektiivsust saab hinnata järgmisel aastal, siis kui ettevõtte majandustulemused on teada.Nimetus Piiratud juurdepääs Ärikliendi müügistrateegia väljatöötamine Wellmax Baltic OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Tolk, Silver-Henri; Täks, MargeKäesoleva lõputöö eesmärgiks oli koostada Wellmaxi ärikliendi müügistrateegia, tuginedes ettevõtte hetkeolukorra analüüsile, konkurentsi– ja turuanalüüsile, klientide ostukäitumisele ja kliendiuuringule. Tulemuste põhjal töötati 4P mudelit kasutades välja Wellmax Baltic OÜ ärikliendi müügistrateegia. Lõputöö esimeses osas käsitles autor äriliendi ostuprotsessi ning ärikliendi segmenteerimise põhimõtteid ja mudeleid, millest tuleks strateegia koostamisel lähtuda. Lisaks käsitleti konkurentsianalüüsi, turuanalüüsi ja SWOT analüüsi aluseid. Lõputöö teises osas tutvustati Wellmaxi kui ettevõtet, tegevusvaldkonda, ettevõtte kasutuses olevaid ressursse ja firma struktuuri. Seejärel anti ülevaade Wellmaxi hetkeolukorrast, mis hõlmas endas turuanalüüsi ja konkurentsianalüüsi. Turuanalüüsis lähtuti makrokeskonnast ja selle võimalustest ning ohtudest. Konkurentsianalüüsis kaardistati otsesed Wellmaxi konkurendid Alfafort OÜ ja Akordia Puit OÜ, toodi välja nende tugevused ja nõrkused, tehti järeldused ning toodi välja Wellmaxi konkurentsieelised. Lisaks võeti aluseks M. Porteri poolt välja toodud 5 jõudu ning analüüsiti nende mõjusid ettevõtte käekäigule. Lõputöö kolmandas osas käisitleti autori poolt läbiviidud kliendiuuringu meetmestikku, sisu ja tulemusi. Kliendiuuringu eesmärgiks oli nii olemasolevate kui potentsiaalsete klientide ootuste kaardistamine ja mis aitab luua pinnast klientide edasiseks veelgi vajaduspõhisemaks segmenteerimiseks. Tulemusi analüüsiti ja tehti järeldused ning nende põhjal tehti ettevõttele ettepanekud. Lisaks eesmärgi täitmisele, suudeti uuringi käigus saavutada kontakt potensiaalsete klientidega ning ilmutati mõlemalt poolt huvi tulevikus koostöövõimalusi arutada ja rakendada. Viimases lõputöö osas püstitati strateegia eesmärgid, mis annaksid tegevustele kindla suuna. Toodi välja Wellmaxi klientide ja potensiaalsete klientide segmenteerimise põhimõtted ja segmendid, kellega ettevõte tulevikus edasi töötab. Autor viis läbi ka Wellmaxi SWOT analüüsi ning tõi välja ettevõtte jaoks tähtsaimad tugevused ja nõrkused ning võimalused ja ohud, millega võib tulevikus Wellmax silmitsi seista. Strateegia raamistikuna kasutas autor 4P (hind, toode, koht ja toetus) meetmestikku, millest tulenevalt pakuti välja lahendused, mida ettevõte peaks rakendama strateegia edukaks elluviimiseks. Lisaks koostas autor tegevuskava, perioodi pikkusega 2 aastat, mis toob selgelt välja tegevused, tegevuste täitjad, tähtajad, tegevuste maksumused ja oodatavad tegevuskava tulemused. Kogu lõputöö olulisemate järeldustena võib välja tuua Wellmaxi väga tugeva turupositsiooni ja parima hinna ja kvaliteedi suhte võrreldes otseste konkurentidega. Uuringu tulemustest selgus, et lehise materjalile on ehitusturul suurenev vajadus ning äriklientidel on reaalne huvi oma toodete valmistamisel lehist kasutada. Lisaks selgus, et valdavalt kasutatakse uuritud segmentides standarmõõtudega materjale ja toorikuid, ning tooteid, mida pakub Wellmax tänasel päeval. Olulisemate ettepanekutena võib välja tuua vaheloa vajadust Harjumaa piirkonda, et tuua kaup oma klientidele lähedamale ning läbi vahelao olemasolu tõsta ettevõtte väärtust kliendi jaoks. Äriklientidele tuleks läheneda personaalselt. Tuleks taotleda FSC sertifikaat, mis tõendab materjali päritolu ja kvaliteeti ning regulaarste kliendi rahuoluuuringute läbiviimist. Eelpool mainitud ettepanekute rakendamine aitab tugevdada Wellmaxi turupositsiooni ja luua ärikliendi jaoks lisaväärtusi. Lähtuvalt teema käsitlusest ja lõputöö tulemustest saab öelda, et käesoleva lõputöö eesmärk koostada Wellmaxi müügi- ja turundusstrateegia, sai täidetud. Koostatud müügi- ja turundusstrateegia esitatakse Wellmax juhatusele analüüsimiseks ja edasiste turundustegevuste planeerimiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Ärikliendikeskse turundusplaani loomine tehniliste komponentide valdkonnas Wermundsen OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Eespere, Otto; Bergmann, MeelisLõputöö käigus koostas autor Wermundsen OÜ pakutavale Wexon tootevalikule turundusplaani. Töös keskenduti 2017. aastale sellel põhjusel, et struktuurimuutustest lähtudes oli vajalik luua turundusstrateegia ning meetmed, millele toetudes oleks võimalik edukalt saavutada seatud turunduseesmärgid 2017. aasta lõpuks. Töö käigus andis autor ülevaate firma ajaloost ning Wexon tootevaliku omapäradest, mida oli vajalik turundusplaani koostades järgida. Samuti võeti vaatluse alla firma sise-, mikro- ning makrokeskkonna tegurid. Mikrokeskkonda analüüsides määras autor kindlaks Wexon tootevalikule suurimat konkurentsi pakkuvad firmad, mis jagunesid insenerilahenduste pakkujateks ning tehniliste komponentide müüjateks. Samuti määras autor kindlaks viis potentsiaalset sihtsegmenti tehniliste komponentide turustamiseks ning koostas SWOT analüüsi. Viimane peatükk on keskendunud turundusstrateegia ning turundusplaani loomisele. Selle käigus lõi autor turundusstrateegia, mis näeb ette aktiivset tööd olemasolevate klientidega ning isikliku müügi tähtsust uute klientide puhul. Samuti leidis autor, et suurt rõhku oleks vaja turundamisel suunata peamistele tootegruppidele, sest läbi nende on firma suuteline paremini välja tooma enda strateegilisi eeliseid. Lisaks arvas töö autor, et tänu suurele tootevalikule ning kvaliteetsele oskusteabele on võimalik saavutada edu ka väiksema konkurentsitihedusega segmentides energia-, kütuse-, keemiatööstuste ning kütuste käitlejate näol, mida peaks Wermundsen OÜ ära kasutama. Läbi 4P turundusmeetmestiku tõi autor välja tegurid, läbi mille saavutatakse seatud eesmärgid 2017. aasta lõpuks. Autori lähtekohast on vajalik planeerida kliendikülastusi olemasolevate, kui ka potentsiaalsete klientidega, et kinnitada koostööd ning samuti viia tooted uute klientideni. Sellepärast on olulisel kohal tooteesitluste loomine, mida oleks võimalik kasutada kliendikülastustel. Samuti leiab autor, et uuendamist vajab firma koduleht ning tuleb luua lühikesed tootekataloogid. 2017. aasta viimases kvartalis on autori seisukohalt vajalik reklaamida Wexon tootevalikult ajakirjas Inseneeria ning samuti osaleda 2017. aasta Instrutec tööstusmessil uute koostöösidemete leidmiseks. Töö lõpus andis autor ülevaate turundustegevustele seatud tähtaegadest 2017. aastal ning samuti tõi välja ettepanekud, millele oleks vajalik tähelepanu pöörata tulevikus.Nimetus Piiratud juurdepääs Äriplaan nõrkvoolusüsteemide ehitusega tegeleva ettevõtte käivitamiseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Kuriks, Veiko; Aasjõe, ÜlleAntud äriplaan on koostatud nõrkvoolusüsteemide ehitusega tegeleva ettevõtte käivitamiseks. Paigaldustöid teostav ettevõtja peab olema kvalifitseeritud, omama vastavate tööde tegemiseks pädevustunnistust ning kasutama vaid oskustööjõudu, omama vastavate tööde tegemiseks MTR-registri tõendit ja turvategevuse luba, juhul kui on tegu turvasüsteemide paigalduse ja hooldusega. Töö teostamise eest vastutaval isikul peab olema ATS-litsents Turvatehnik III, ta peab tundma antud installatsiooni ja oskama vajalikke töid. Samuti on ettevõttele vajalk Turvalistents- tegevusluba Eesti Vabariigi Julgestuspolitseist. 2014a. on arutusel Julgestuspolitsei turvalitsentsi-tegevusloa vajaduse üle, kuid see lisab ettevõttele kindlasti usaldusväärsust just eraklientide silmis. Ettevõtte konkurentsieelis baseerub kliendisõbralikul hinnal ja ka teenuse kõrges kvaliteedis. Lisaks annab väikese konkurentsieelise ka ettevõte keskendumine turuniššile, mis on hetkel konkurentide poolt jäänud tähelepanuta. Pakutavaks teenuseks on erinevate nõrkvoolulahenduste ja nõrkvoolusüsteemide ehitamine nii ettevõtetele kui ka eraisikutele. Põhilisteks nõrkvoolusüsteemideks on automaatsed tulekahjusignalisatsioonisüsteemid, (ATS) nii konventsionaalsed-, kui adresseeritavad ATS süsteemid,valvesignalisatsioonisüsteemid, fonosüsteemid, videovalvesüsteemid, TV- võrgud, andmeside võrgud, läbipääsusüsteemid, helisüsteemid, turnikeed ja õekutsesüsteemid. Lisaks loetud süsteemidele on võimalik teostada erinevaid kaabeldus- ja paigaltustöid nii ventilatsioonilahenduste- kui ka automaatika tarvis. Põhilisteks sihtgruppideks on ehitusettevõtted, kellele pakutakse alltöövõttu. Lisaks veel ärikliendid ja ka eraisikud, kellele pakutakse otse erinevaid nõrkvoolulahendusi. Ettevõtetele alltöövõtu korras pakutav teenus seisneb peatöövõtjale hanke korras hinnapakkumise koostamisest, erineva suurusega objektid, nii kaubanduslikud pinnad kui ka eramud-korterelamud, tööstushooned jne. Hinnapakkumise sobivusel tööde teostamist, kooskõlastusi näiteks päästeametiga, süsteemide testimist ja teostusdokumentatsioonide vormistamist. Ettevõtte tarnijateks on erinevad kaubandusettevõtted, kes tegelevad vastavate seadmete- ning installatsioonitarvikute müügiga. Samuti sõlmitakse lepingud erinevate tööriistarentidega, tõstukite ja akulavade rendiks. Vajalikud põhivahendid on plaanis soetada Eesti Töötukassa poolt saadava võimaliku toetusega ning omaniku poolt sisse makstava osakaptaliga. Esialgu täiendavaid ruume ettevõttel tarvis ei ole, kuna seadmete ja kaupade ladustamiseks on võimalik kasutada isikliku garaaži. Kõige suuremaks põhivaraliseks ressursiks on kaubik, mida kasutatakse liikumiseks ja kauba ning materjalide objektitede transportimiseks. Kaubik peab olema piisavalt pikk, vedamaks ka kolme meetriseid torusi ja madala proofiiliga, mahtumaks garaaži. Samuti on vajalik kärukonks ehitustõstukite ja teiste seadmete transportimiseks. Tööriistad on komplekteeritud nii, et saab teostada kõik vajalikud installatsiooni- ja paigaldustööd, hooldustööd ning testimised.Tööriistadest on olemas proffesionaalne Makita aku-lööktrell ja tavaline akutrell, seega eelistatakse sama sarja ja tootja tööriistu. Tööriistad on mõeldud ühele, kahest inimesest koosnevale paigaldusmeeskonnale. Spetsiifilisemad ja kallimad tööriistad/seadmed (näiteks võrgutester andmesidevõrgule, võrgugarantii tagamiseks, fiiberoptilise kaabli keevitusseade jne.) võetakse vajadusel rendile. Ettevõtte üks olulisemaid võtmetegureid on tehniline kompentents töötajatel.Selline asjaolu võimaldab käivituskuludelt märkimisväärselt kokku hoida. Eeskätt seeläbi, et alustades ettevõtlust ei ole tingimata vajalik palgata palju töölisi. Ettevõtte juhatusel on enesel piisav kompententsi pakutavate teenuste osutamiseks ja tööde teostamiseks. Vajalaik on vaid üks lisapaigaldaja ja raamatupidaja. Konkreetsete ideede elluviimiseks vajalikke vahendeid ja võtteid tutvustatakse alljärgnevates tabelites, mille hulka kuuluvad detailsed arvutused. Antud plaani koostades on lähtutud Eesti Vabariigis kehtivatest seadustest, ärieetikast ja üldtunnustatud normidest. Alustaval ettevõttel ei ole kindlasti lihtne võrdlemisi tiheda konkurentsiga ärimaastikul läbi lüüa, kuid oleme leidnud võimalused seda siiski teha.Äritegevust planeerides on paika seatud ka kasumiprognoos järgnevaks kolmeks aastaks. Aastaga 2014 on planeeritud tekitada müügitulusid mahuga 35675 eurot, millest kasumi osakaal on ligi 8500 eurot. Teisel aastal on plaanis kasvatada käivet, kuid mitte suurendada oluliselt põhivaralisi ja tööjõu ressursse. Tegutsemise kolmandal aastal on võimalik prognoosida stabiilset ja kindlat positsiooni turul, seda eeskätt tänu teenuste kõrgele kvaliteedile ja meeldivale hinnapoliitikale. Olles endiselt väikeettevõte, jäädakse kliendi suhtes äärmiselt paindlikuks ja nimetatud asjaolu on oluline tegur püsiva kliendisuhte hoidmiseks. Diplomitöö käigus leidsid püstitatud eesmärgid ammendava ja ettevõttele väärtusliku lahenduse. Diplomitöö mahuks on 88 lehekülge, töö on koostatud eesti keeles, lisas toodud materjalid on diplomitöö illustreerimiseks (koosneb kuuest lisast) ning kasutatud kirjandus koosneb 29 allikast.Nimetus Piiratud juurdepääs Äriplaan turundusteenust pakkuva ettevõtte käivitamiseks(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Saarm, Henry; Kiis, HelenÄriplaan on koostatud ettevõte jaoks, mis pakub internetiturunduse teenuseid. Ettevõte pakub sotsiaalmeedia haldust, SEO (Search Engine Optimization) ehk otsingumootori optimiseerimist, emaili turundust, veebilehtede loomist ning foto- ja videograafia teenuseid. Firma eesmärkideks on pakkuda kvaliteetset teenust konkurentsivõimelise hinnaga, luua püsiv kliendibaas ja leida palju koostööpartnereid. Pikemas perspektiivis on firma eesmärk laieneda üle Eesti. Äriidee peamiseks riskiks on suur konkurents. Ettevõtte sihtgruppideks on mikroettevõtted, kes ise turundusega tegeleda ei jõua või ei suuda palgata turundusspetsialisti. Sihtgrupid on ettevõtted, millede töötajate arv ei ületa kümmet ja käive on maksimaalselt 2 miljonit. Ettevõtte konkurentsieeliseks on paindlik teenuste valik ja kvaliteetne klienditeenindus. Esimese tegevusaasta eesmärgiks on luua ettevõte, kus töötab ettevõtte ainuomanik üksi. Lisaks plaanitakse sõlmida teisel aastal pikaajaline koostööleping vähemalt viie püsikliendiga. Ettevõtte käivituskulud kaetakse täielikult omakapitalist ja ettevõtte majandustegevusega ning täiendav pangalaen ei ole vajalik. Äriplaani maht on 46 lehekülge, äriplaani keel on eesti keel. Lisades kajastuvad finantsprognooside tabelid.Nimetus Piiratud juurdepääs Äriplaani koostamine ettevõttele North Solar OÜ(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2018) Luste, Janno; Koitmäe-Pihl, AnnikaKäesolevas lõputöös käsitletakse loodava ettevõtte North Solar OÜ äriplaani ning tegevusi. Ettevõtte põhitegevuseks on päikeseenergia täislahenduste müümine. Lahenduste pakkumine hakkab toimuma koostöös ettevõttega NAPS Solar Estonia OÜ ning jaguneb müügilähenemiste kaupa järgnevalt: Peamiseks müügikanaliks saab toodete ja lahenduste tutvustamine F2F (Face-to-Face) viisil kaubanduskeskustes, laatadel, messidel ja muudes rahvarohketes paikades. Sekundaarne ning F2F müüki toetav kanal saab olema müümine TM (Telemüük) teel. TM aitab järelteenindada potentsiaalseid kliente, kel lahenduste vastu on huvi olemas kuid, kellel ei ole võimalik koheselt ostuotsust langetada. TM kanalit pidi viiakse lõpuni pooleliolevad tehingud ja kliendisuhtlused. Lisaks annab see ettevõttele otsese ja ausa tagasiside klientidelt, mis aitab aja jooksul töö efektiivsust ja klienditeenindust veelgi tõsta. Ühtlasi annab see ka võimaluse pakkuda tasuta konsultatsiooni kõikidele, kel teema huvi pakub. Samuti hakkab ettevõte tulevikus pakkuma taastuvenergiaga seonduvaid konsultatsioone ja- ka koolitusi. Hooajaliselt on kavas rakendada ukselt-uksele (Door-To-Door ehk D2D) müüki, kuid seda peamiselt suveperioodidel. Kogu ettevõtte tegevust ning brändi hakkab toetama ka tugev kajastus sotsiaalmeedias ning internetiturunduse ja- reklaamikanalites. Eesmärk on tekitada inimestes teadlikkust päikeseenergia võimekuse osas, lisades sinna võimaluse mugavalt soetada North Solar OÜ käest parima kvaliteediga, Eestis toodetud päikeseenergia lahendus. Lähtudes loodava ettevõtte esmastest vajadustest ning võimalustest asub loodava ettevõtte kontor omaniku kodus (Tuisu-7-10). Kui ettevõttesse lisandub ka järgmine töötaja, võetakse üürile juba kasvuruumiga üüripind, mis mahutaks kontorisse kuni 6 inimest. North Solar OÜ jaoks on esimese tegevusaasta jooksul sihitud sihtrühm peamiselt elumaja omanikud ja väikesed ühistud, kes soovivad oma elektriarveid vähendada või nulli viia, hakates samaaegselt mikrotootjaks, tootes otse oma maja katusel 100% taastuvat ja puhast energiat. Oma peamiste klientidena näeb ettevõte just eraldiseisvate majade omanikke, kelle maja ei ümbritseks kõrged puud, mis võiksid katusele langevat valgust varjutada. Samuti eelistatakse viilkatusega maju, mille ühtlane katusepind on suunaga ida või lõuna poole, tagamaks maksimaalse süsteemi tootluse. Eraldisesivate majade omanike eelis näiteks kahepere elamute ees on ettevõtte jaoks väiksema arvu otsustajate protsessi kaasamise vajadus, mis omakorda lühendab müügitsüklit ja aitab kiiremini tulemusi saavutada. Konkurente on ettevõtte põhitegevusele toetudes (EMTAK 4321- Elektriinstallatsioon), Eestis ligi 400. Suuremateks konkurentideks saab pidada Energogen OÜ-d, Solar4You OÜ-d, Sigmasystems OÜ-d ning suurimateks konkurentideks saab pidada Smartecon OÜ-d ning Energiapartner OÜ-d. [5] Käesoleva lõputöö üheks eesmärgiks oli NAPS Solar Estonia OÜ-ga tutvumine. Töös anti põhjalik ülevaade North Solar OÜ ajaloost ning vaadati üle ka tootmise tehnoloogiad. Loodava ettevõtte eesmärkide püstitamine ning tuleviku missiooni ja visiooni koostamine olid samuti ühed töö eesmärkidest ning olulistest aspektidest. Visiooniks sai visioon toimetada päikeseenergia igasse kodusse ja läbi selle kasvada usaldusväärseimaks energiaettevõtteks Euroopas. North Solar OÜ missioon ja olemasolu põhjus on aidata inimestel pärandada järgnevatele põlvkondadele parem ja puhtam tulevik. Ettevõtte tegevuseesmärgid jaotati kolmeks: lühiajalised, keskmise pikkusega ning- pikaajalised eesmärgid. Töö käigus töötati välja toimiv ärimudel ning see dokumenteeriti lihtsal kujul, et seda saavad lisaks asutajale järgida ja uurida ka ettevõttega alles tulevikus liituvad inimesed. Pakutavate toodete analüüs ja tutvumine sa läbi võetud 7. peatükis, kus anti ülevaadet ettevõtte poolt pakutavatest päikeseenergia täislahendustest, mille peamisteks kolmeks komponentideks on Kvaliteetsemad päikesepaneelid, soodsamad Aasia päikesepaneelid ning inverterid. Kõikidee komponentide plusse ja miinuseid analüüsiti ning neist anti ka hea ülevaade. Ettevõtte käivitamiseks vajalik tegevuskava koostati peatükis 14 ning selle abil on kindel samm haaval kavas olevaid tegevusi ellu viima. Tegevuskava koostamine oli samuti üks töö eesmärkidest, mis on edukalt saavutatud. Atraktiivse ning kvaliteetse North Solar kaubamärgi loomine oli üks käesoleva töö peamiseid eesmärke. Peatüks number 11, kus käsitleti turundustegevusi, koostati North Solar OÜ-le ka kaubamärk, mis nagu austaja soovis, annab edasi rohelise mõtteviisi ning kvaliteedi. Loodud kaubamärki ja logo hakkab ettevõte kasutama igal võimalusel. See trükitakse esindaja t-särkidele, visiitkaartidele, lendlehtedele ja stendidele. Kuna oluline osa ettevõtte turundusstrateegiatest viiakse läbi interneti vahendusel, hakkab ettevõte logo ja loodud temaatikat kasutama ka kodulehel, sotsiaalmeedias ning internetireklaamides. Töö tulemusena julgeb autor öelda, et saavutatud eesmärgid on täidetud. Välja on Töötatud äriplaan North Solar OÜ-le, ning on tõestatud ära olemasoleva äriidee toimivus. Üks töö peamisi eesmärke oli kvaliteetse ning põhjaliku äriplaani abil äratada huvi ka potentsiaalsetes investorites. Peab tõdema, et investoreid veel kaasatud ei ole, kuid ettevõtte asutaja on oma ideed esitlenud kahele võimalikule investorile, kellest ühega on jõutud juba läbirääkimiste faasi. Lisaks saab öelda, et ajastus käesoleva äriplaani elluviimiseks on analüüsi käigus osutunud soodsaks. Turul on ruumi loodava ettevõtte tegevuse laiendamiseks, potentsiaalseid kliente on palju ning huvi taastuvenergia sektori ja- lahenduste vastu on vaid tõusev. Sellest tulenevalt jätkub tempokas töö North Solar OÜ kasvatamiseks ning juba on asutamisel ka juriidiline vorm nimega North Solar OÜ.Nimetus Piiratud juurdepääs Äriplaani loomine Color It OÜ näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2014) Salumaa, David; Bergmann, MeelisTöös kirjutati lahti ettevõtte peamised pakutavad teenused ning tehti vajalikud omahinna ja kasumi arvutused. Selgitati välja prognoositavad tootmismahud viie aasta lõikes ja maksimaalne tootmismaht ning toodi välja oma tootmishoone püstitamiseks vajalikud kulutused. Uurimustööst selgus, et senise hinnakirja järgi teenust pakkudes oleks ettevõtte keskmine kasum teenuse pealt 40%. Kasumi arvelt on võimalik ettevõtetele ja eraisikutele teha kuni 20% soodustust. Varasem vahendusega teenitav kasum oli kõigest 5%. Ettevõte peaks suuremat tähelepanu pöörama kõrgläikelisele viimistlusele mille populaarsus Eestis on tõusuteel ning kasum suurim. Tootmishoone püstitamiseks on ettevõttel vaja teha 16700 eurone investeering. Finantsprognoosist selgus, et oma tootmisega suudaks ettevõte juba esimesel aastal teenida piisavalt kasumit, et katta tootmise alustamiseks vajaminevad investeeringud. Prognoositava käibe ja kasumi järgi on ettevõttel kasulik alustada oma tootmisega. Kuna otseseid konkurente on vähe ja turuliidri positsioon hõivamata, on targa tegutsemise puhul võimalik aastaks 2019 saavutada turuliidri positsioon. Suurim võimalus positsiooni haaramiseks on hea kvaliteet ja tõhus müügitöö. Väga olulisel kohal on kliendi tähtaegadest kinnipidamine ja teenuse hind, mille puhul ettevõte teenib kasumit ning kliendid on hinnaga rahul.Nimetus Piiratud juurdepääs AS Fors MW tootmise kvaliteedikorralduse aluste loomine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2017) Niinep, Britta-Patricia; Jagomägi, Andres; Risto AasaRahvusvaheline ettevõte AS Fors MW toodab metsandus-, põllumajandus- ja ehitusmasinaid. Ettevõtte arengus on kätte jõudnud etapp, kus on vaja luua süsteemsed kvaliteedijuhtimise alustalad. Kvaliteedijuhtimise süsteemi kaardistamisel anti ülevaade ISO 9001 standardist, tootmistsehhi esmavajadustest, ettevõtte kulusäästliku mõtlemise alustest ja tootmisprotsessi väärtusahelast. Kvaliteedijuhtimine ootab juhtidelt kõikidele ettevõtte protsessidele ja protsessiomanikele (tööde teostajatele) standardi nõuetepõhist tähelepanu ja nõudlikkust ehk kvaliteeti. Seetõttu on oluline kõik firmas kvaliteedi tagamiseks tehtav seostada ühtsesse juhtimissüsteemi, mis kaasaks süsteemselt kõiki protsesse nii firma sees kui väljas nende muutustes. See on aeganõudev tulevikku vaatav tegevus. Kuigi kvaliteedidokumendid vastavushindamiseks võib valmis kirjutada ühe aasta sees, siis süsteemi juurutamine võtab aastaid. Isegi Toyota on vastanud küsimusele, kas nende kvaliteedisüsteem on „valmis“: see ei saa iial valmis. See kogu aeg muutub paremaks läbi kaizeni. AS Fors MW alustas kvaliteedikorralduses olulise töökultuuri elemendiga - korras töökohaga, 5S. See on oluline kvaliteedisüsteemi staatiline element läbi kogu ettevõtte (töökoht on kõigil) ning oluline element ka kvaliteedijuhtimise kõigi nõuete (10) täitmise eduks. Kvaliteedikorralduse süsteemi aluste kujundamiseks valiti ISO 9001 kvaliteedijuhtimise rahvusvaheline standard. Vastavalt töös käsitletud teemadele on välja toodud ISO 9001 kvaliteedijuhtimise standardi põhimõtted ja nõuded. Väärtusahela koostamine oli sisendiks kvaliteedikorralduse aluste loomisel. Väärtusahela hetkeseisu kaart tõi esile tootmisprotsessi olulised kriitilised kontrollpunktid, kus on vaja rakendada kas protsessi sisendite kontrolli või tõhusat protsessi sooritusjärgset kontrolli. Süsteemse kvaliteedikorralduse sisseviimine juhtimise kvaliteedi parendamiseks lõputöö raames algas hetkeolukordade kaardistamisega. Vajaduspõhiselt keskenduti mõõteriistade ohje loomisele ja rakendamisele ning sissetuleva lähtematerjali jälgitavuse parendamisele. Lõputöö teemale põhinedes koostati juhendeid ja protsessi kirjeldusi, mis tagavad süsteemse kvaliteedikorralduse. Kvaliteedikorralduse majanduslik mõju on otseses seoses mittevastavuste vähendamisega. Tootmisettevõttes määrab protsesside teostamise kvaliteet tulemuslikkuse. Kvaliteedikorralduse seisukohast on tuntud teadmus, et mida hiljem tootmisprotsessis viga avastatakse, seda suurem on praagist, mittevastavast teostusest tingitud kahjum. Ettevõte AS Fors MW on lõputöö käigus pakutud lahendused kvaliteedikoosolekul arutusele võtnud ja rakendatud on lahendused nii mõõtevahendite ohje kui ka sissetuleva lähtematerjali jälgitavuse osas.Nimetus Piiratud juurdepääs AS Saku Metall Uksetehase metallukse tootmise painutustehnoloogia parendamine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2020) Matt, Marita; Raju, RaunoAS Saku Metall Uksetehas on Eesti kapitalil põhinev ettevõte, mille põhitegevuseks on erinevate metalluste, terasprofiiluste ja muude terasprofiiltoodete tootmine. Lõputöös on käsitletud ettevõtte jaoks olulist probleemi, kus ukselengide tootmisvõimsus on väike ning praegune painutustehnoloogia ja seade ei võimalda ukselenge algusest lõpuni ilma üleliigsete liigutuste tegemiseta valmis teha. Käesoleva lõputöö eesmärgi saavutamiseks täideti uurimisülesanded, kus uue painutustehnoloogia soetamise jaoks saadeti hinnapäringud painutuspinke tootvatele ettevõtetele, analüüsiti saadud pakkumisi ning valiti välja ettevõtte jaoks kõige sobivam painutuspink. Uue painutuspingi soetamiseks määrati ettevõtte jaoks olulised kriteeriumid, millele uus painutuspink peab vastama. Seejärel küsiti hinnapakkumist kolmelt erinevalt painutuspinke tootvalt ettevõttelt, milleks olid Amada, Trumpf ja Finn-Power. Amada painutuspinkidest küsiti pakkumist Amada HFE 3i seeria ning Amada HG 220/4 seeria mudelitele. Trumpfi painutuspinkide valikust küsiti pakkumist Trumpf TruBend 5230 mudelile ning Finn-Poweri painutuspinkide valikust küsiti pakkumist Prima Power Ep-2040 painutuspingile. Hinnapakkumiste võrdlusest selgus, et ettevõtte jaoks kõige sobivam painutuspink on Trumpf TruBend 5230. Põhiliseks põhjuseks, miks antud painutuspink sai valituks oli see, et Trumpf oli ainuke painutuspink, kus on võimalik leng otsast lõpuni valmis teha. Kõikide teiste painutuspinkide puhul kaasnesid lisaks veel mõned operatsioonid. Lisaks võrreldi omavahel senist ettevõttes kasutusesolevat Amada HFE 130-3 painutuspinki ning analüüsi käigus välja selgitatud uut Trumpfi TruBend 5230 painutuspinki. Antud võrdluses toodi välja põhilised eelised, kuidas uue painutuspingi soetamine aitab kaasa ettevõtte efektiivsuse tõstmisele.Nimetus Piiratud juurdepääs AS Tehas Metallisti armatuurvõrkude ekspordisuutlikkuse tagamine Soome(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2015) Aedma, Andra; Jagomägi, AndresLõputöö käigus sertifitseeriti AS Tehas Metallisti toodetud armatuurvõrgud vastavuses Soome kvaliteedistandarditele ning neile omistati FI kvaliteedimärgis. Tulemi saamiseks koostati AS Tehas Metallistile tooteteostuse juhend, mis käsitleb armatuurvõrkude tootmisprotsessi lähtematerjalide tarnest kuni kauba väljastamiseni, samuti koostati mõõtmistehnoloogia juhend, kus kirjeldatakse pikkusmassi, ribigeomeetria, tõmbe- ja paindekatse ning keevituse põikjõu testide läbiviimist ja katsetingimusi. Nii tooteteostuse kui ja mõõtmistehnoloogia juhend vastab Euroopa standarditele EN ISO 15630-1, EN ISO 15630-2 ja TR 361 ning Soome standarditele SFS 1257 ja SFS 1270. Kogu protsessi käigus tehti koostööd inspekteeriva Eesti ettevõtte Inspecta OÜ ning Inspecta OÜ poolt AS Tehas Metallisti kontrollima volitatud Soome ettevõtte AS VTT-ga. Soome inspekteeriv ettevõte AS VTT kontrollis AS Tehas Metallisti armatuurvõrkude vastavust enda laboris ning kinnitas toodete sobivust Soome kvaliteedistandarditega. Inspecta OÜ väljastas vastavushindamise tulemusel AS Tehas Metallistile FI sertifikaadi. Sertifitseeritud armatuurvõrkude müüki alustati märtsis 2015. Lõputöös tehti kolme tootegrupi (armatuurvõrgud, rangid, karkassid) müügimahu võrdlus tonnides perioodil märts kuni aprill aastatel 2014 ja 2015. Võrdlusest selgus, et müügimahud vaadeldavatel perioodidel on jäänud üldjoontes samaks. See tähendab, et vaatamata Soome majanduslangusele ei ole ettevõtte ekspordimahud vähenenud ja firma on suutnud säilitada partneripoolse huvi ja seeläbi hoidnud oma positsiooni Soome turul. Analüüsides FI kvaliteedimärgisega armatuurvõrkude mahtu kogu müüdud toodangust, moodustab see 21%, kui keskenduda vaid Soome ekspordile, siis moodustavad sertifitseeritud võrgud koguni 51%. Müüdud toodangu statistika näitab selgelt, et just tänu FI kvaliteedimärgisega toodetele on ettevõtte ekspordi ja kogumüügi maht püsinud samal tasemel. Soome partnerite kvaliteedinõuetele vastamata oleks riigis, kus valitseb ka majanduslangus, väga keeruline oma positsiooni säilitada. Tänaseks on AS Tehas Metallistis toimiv kvaliteedikorraldus ning armatuurvõrkudele on omistatud FI kvaliteedimärgis, tagades toodete jätkusuutliku ekspordi Soome.Nimetus Piiratud juurdepääs Automaadi AK-4 luku tööd selgitava õppemudeli projekteerimine ja valmistamine 3D printeriga(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2016) Martin, Lember; Pihl, Toomas; Ganina SvetlanaLõputöö eesmärgiks oli projekteerida ning seejärel valmistada väljaõppemudel automaadi AK-4 lukust kasutades 3D printerit. Selleks püstitati nõuded, millele mudel peab vastama. Väljaõppevahendiga peab olema võimalik visualiseerida relva luku tööpõhimõtet ning samuti esitati nõue, et mudeli põhiosad nagu lukupea, lukukiil, tõmmik, rullikud ja lööknõel peavad sarnanema originaaldetailidega. Lõputöö sai alguse 2015. aasta novembris, kui alustati taustainformatsiooni kogumisega ja olemasolevate detailide ja materjalide kogumisega, mida sai hiljem kasutada mudeli valmistamisel. Valminud mudeli näol on kindlasti tegemist prototüübiga, mille täiustamisega on töö autoril soov edasi minna. Kindlasti on vaja mudeli otstarbekuse ja efektiivsuse üle teiste olemasolevate vahenditega võrreldes teostada uuring, kus oleks võimalik katsetada õppevahendit väljaõppe käigus.Nimetus Piiratud juurdepääs Automatiseeritud ürituste korraldamise platvormi äriplaani koostamine(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-05-22) Liik, Mattias; Mari, SuurväliTöö eesmärgiks oli anda ülevaade ettevõtte alustest, analüüsida ärimudelit, mille alusel on teostatud äriplaan ning testida äriideed teoreetiliselt enne selle teostama asumist. Teoreetilises osas anti ülevaade ettevõtluse teoreetilistest alustest, vaadeldi äriplaani osasid ning tutvustati Canvase ärimudelit, mis oli eeskujuks praktilise osa koostamisel. Praktiline osa koosneb äriplaanist, mille käigus koostati küsimustik eesmärgiga välja selgitada platvormi vajalikkust. Praktilises osas sõnastati ettevõtte tegevuse eesmärk, milleks on pakkuda kliendile professionaalset ja kasutajasõbralikku teenust ürituste korraldamise platvormina, et viia kokku klient kõikide teenusepakkujatega, keda vajatakse ürituste korraldamiseks.Teenuste osutamise tähtsaimaks instrumendiks on luua automatiseeritud platvorm, mille kaudu ettevõte ühendab kliendid ja teenusepakkujad, leides kliendile mõistlikud pakkumised ja võimalused sündmuse läbiviimiseks. Kõik pakkumised tulevad ühte keskkonda ning nendest on lihtne valida sobivaim pakett.Potentsiaalsed kliendid võivad olla erakliendid, ärikliendid, kultuuriasutused või haridusasutused, kes otsivad oma sündmustele asukohta, esinejat või tehnilist partnerit. Teiselt poolt on üritustele suunatud ettevõtted, kes soovivad müüa oma teenust All for Events platvormi kaudu, kiirendades suhtlust ja jõudes rohkemate klientideni. Analüüsides küsimustikku võib järeldada, et teenuse osutamine on vajalik ja õigustatud, sest see kiirendab ürituste korraldamise protsessi. Samuti vaadeldes finantsanalüüsi ja turu-uuringut võib järeldada, et ettevõte on konkurentsivõimeline. Turu-uuringu käigus koostati küsimustik, mille eesmärgiks oli välja selgitada, milline on inimeste üldine kogemus ürituste korraldamisega ning kas platvorm, mis ühendab kliendid teenusepakkujatega lihtsustaks korraldamise protsessi. Küsimustik koostati Google Forms keskkonnas ning selle levitamiseks kasutati sotsiaalmeediakanalt Facebooki. Küsimustik oli jaotatud kolmeks erinevaks osaks. Esimeses osas koguti informatsiooni vastaja kohta ning tehti kindlaks, kas vastajal on kogemusi ürituste korraldamisega. Küsimustiku teine osa keskendus sellele kas vastajal on tulevikus plaane korraldada mõnda üritust. Kolmandas osas uuriti vastaja kogemuse olemasolul ürituste korraldamise protsesse ja selle puudujääke. Samuti vastati sellele, millist liiki teenusepakkujaid kasutati. Uurimisküsimustiku sisu koosnes 22 küsimusest, kus oli valikvastused kui ka vabas vormis vastused. Küsimuste vastuste analüüsist selgus, et üle poole vastanutest pole kasutanud ürituste korraldamise teenust. See osa vastanutest on potentsiaalne sihtrühm loodava teenuse tarbimisel. Finantsprognoos näitab loodava ettevõtte toimimisvõimet ettevõtlus keskkonnas. Teoreetilises osas vaadeldu on leidnud praktilise väljenduse äriplaani koostamisel. Canvase ärimudel on lahti kirjutaud lisas 4, prototüübi näidis vaadeldav lisas 2 ning teoreetilises osas vaadeldud SWOT analüüs leiab praktilise rakenduse ettevõtte potentsiaali hindamiseks.Nimetus Piiratud juurdepääs Autoremonditöökoja loomise äriplaan(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-05-26) Üksvärav, Rasmus; Suurväli, MariAutori poolt sissejuhatuses püstitatud ülesanded said lahendatud: • Tutvuti põhjalikult ettevõtlusvaldkonda puudutava teoreetilise materjaliga; • Koostati äriplaan; • Jõuti järeldusele, et äriplaanis kajastatud ettevõte on kasumlik ning äriidee võiks realiseerida Esimeses peatükis käsitleti ettevõtlust puudutavaid teoreetilisi materjale. Teoreetilise materjali läbi töötamine oli äriplaani kirjutamise aluseks. Erinevate raamatute ja veebimaterjalide käsitlemise käigus sai töö autor ülevaate ettevõtlusest, ettevõtja vajalikest isikuomadustest, erinevatest ettevõtluse juriidilistest vormidest, ärimudeli koostamisest ja SWOT analüüsist, ärikeskkonna analüüsist, turundusest, personalist, ettevõtlusega kaasnevatest riskidest ning ettevõtte käivitamisest. Teises peatükis pandi paika ettevõtte missioon, visioon ning eesmärgid. Kolmandas peatükis andis töö autor ülevaate ettevõttest: koostati ettevõtte profiil ning kirjeldati millised ressursid ja vahendid on juba olemas ning mida peaks antud ettevõtte tegevusega alustamiseks juurde soetama. Neljanda peatüki sisuks on keskkonnaanalüüs, mille käigus analüüsiti Eesti majanduskeskkonda 2021. aasta seisuga. Selleks, et lõputöö oleks ajakohane kirjeldati Venemaa – Ukraina sõja mõjusid nii maailma majandusele, kui ka Eesti majandusele. Viiendas peatükis käsitleti turuanalüüsi, mis koosneb turu - uuringust, turutrendidest, SWOT analüüsist ning konkurentide kirjeldusest. Turu – uuringu koostamiseks loodi küsimustik, saadeti küsimustik laiali ning analüüsiti saadud vastuseid. Saadud vastuste põhjal koostati turundus ja tegevusplaan. Kuuendas peatükis pandi paika ettevõtte strateegiline plaan, koostati pakutavate põhi – ja lisateenuste nimekiri, teenuste hinnakiri ning toodi näide ühest põhiteenuse töökäigust. Seitsmenda peatükis kirjeldatakse lähemalt ettevõtte turundusplaani. Turundusplaani aluseks võeti turuanalüüs, mille põhjal kaardistati efektiivsemad turunduskanalid. Lisaks kirjeldati ettevõtte kodulehe loomist ja sotsiaalmeedia turundusvõimalusi. Kaheksandas peatüki eesmärk oli luua ülevaade ettevõtte juhtimisest ja personalist. Kirjeldati lähemalt vajatavat tööjõudu ning töötasu arvestamise põhimõtteid. Üheksandas peatükis toodi välja ettevõtte riskianalüüs, mis omakorda jaotus tegevusega alustamisega seotud riskideks ning tegevusriskideks. Peamiste riskidena toodi välja tööohutusnõuete mitte järgimine ning uute odavamate teenustega konkurentide turule tulek. Kümnendas peatükis tõi autor välja ettevõtte käivitamise tegevuskava. Tegevuskavas toodi välja olulised punktid ettevõtte käivitamisel ja vastav ajakava. Üheteistkümnendas peatükis koostati loodava ettevõtte finantsprognoosid. Prognoosid tehti esimeseks, teiseks ning kolmandaks tegevusaastaks. Prognoositi potentsiaalseid kulusid ja tulusid, mille alusel loodi bilansiprognoos, kassavoogude prognoos ning kasumiprognoos. Autori panus käesoleva töö koostamisel on olnud suur. Töötati põhjalikult läbi ettevõtlusega alustamiseks vajalikud teoreetilised materjalid, tehti turu - uuring ja ärimudel ning lõpuks eelneva baasil koostati äriplaan. Koostatud äriplaan vastab Eesti Töötukassa ettevõtlusega alustamise toetuse taotlemise nõuetele. Lõputöö autor soovib tänada juhendajat Mari Suurvälja, kelle kasulikust nõust oli palju abi töö valmimisel.Nimetus Piiratud juurdepääs Barjäärpinnete tehnoloogia ja omadused(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2019) Krull, Krista; Pihl, ToomasTermiliselt pihustatud keraamilisi pindeid kasutatakse laialdaselt erinevates tööstusharudes, kulumise ja korrosioonikaitse, soojus- ja elektriisolatsiooni ning muude spetsiaalsete rakenduste jaoks. Oksiidid on termopihustamisel kõige silmapaistvam materjalirühm nende heade füüsikaliste ja mehaaniliste omaduste tõttu. Tänapäeval on mitmesuguseid täiustatud keraamikaid, igaühel neist on oma spetsiifilised omadused ja eelised. Eelkõige nende sobivus masstoodangus kasutatavate toodete puhul teevad need üheks kõige mitmekülgsemaks materjalide rühmaks maailmas. Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli uurida keraamiliste pihustuspinnete mehaanilisi ja isolatsiooniomadusi. Uuringus kasutati kolme erinevat keraamilist pulbermaterjali: alumiinium,- kroom- ja tsirkooniumoksiidi. Katsekehade alusmaterjaliks kasutati terast ja alumiiniumi. Termopihustuse tehnoloogiaks valiti gaasileekpihustuse meetod. Esimeses osas anti ülevaade pindamisprotsessist, erinevatest pindamistehnoloogiatest ja tehnokeraamikast üldiselt. Uuriti keraamiliste pulberpinnete mehaanilisi omadusi, nakketugevust ja pinna struktuuri. Pihustuspinnete nakkumistugevus alusmaterjaliga on üks põhilisi kriteeriume, mis võimaldab määrata pinde kasutusala ja omadused. Tsirkooniumoksiid on suur tugevuse ja purunemissitkusega mistõttu sobib hästi sisepõlemismootorite silindrite ja hülsside valmistamiseks. Pinnete struktuuruuring annab ülevaate pinnete kvaliteedist. Pinde kvaliteet ja omadused sõltuvad nii peale kantud materjalist kui ka pindamise tehnoloogiast. Pinde kvaliteeti mõjutavad defektid nagu poorid ning sulamata või oksüdeerunud osakesed. Pinde poorsusega määratakse ära pinde rakendusvaldkond. Poorid võivad anda positiivset efekti ja tõsta kulumiskindlust, kui pinnatud detailid töötavad hõõrdekulumise tingimustes, kuna poorides säilib õli. Kroomoksiid on laagrite ja pumpade jaoks eelistatud metalliliste materjalide kattekihiks, selle väga heade triboloogiliste omaduste tõttu. Lõputöö teise osa väljundiks oli keraamiliste materjalide barjääromaduste uurimine. Kõrgetel temperatuuridel töötavatel detailide töökindluse tagavad alusmaterjali koostis, selle soojuspaisumise tegur ning adhesioon barjäärpinde materjaliga. Tsirkooniumoksiid on gaasileek pihustusel enim kasutatav barjäärpinne. Tsirkooniumoksiid pinne on mõeldud kasutamiseks koos aluskihiga ja seepärast talub ka vahelduvaid temperatuure. Barjääromadused sõltuvad ka pinde paksusest ning soojusisolatsiooni efektiivsus tõuseb alates pinde paksusest 0,1 mm. Tsirkooniumoksiid on suure kuumpüsivusega ja väikse soojus juhtivusega, mis teeb temast suurepärase soojusisolaatori. Keraamilised materjalid leiavad oma kõrge sulamistemperatuuri tõttu kasutust paljudes kõrge temperatuuriga töötavates rakendustes. Selleks, et keraamilised materjalid täidaksid barjäärpinnete omadusi peavad nad täitma kriteeriumeid nagu tugevus, madal soojusjuhtivus, faasi stabiilsus kõrgetel temperatuuridel, kõrge soojuspaisumistegur ja madal elastsusmoodul.Nimetus Piiratud juurdepääs Brändi tuntuse kasvatamine digiturunduse näitel(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2022-05-23) Janu, Liisa-Kai; Suurväli, MariAntud bakalaureusetöö eesmärgiks on võrrelda erinevaid Eesti ettevõtteid ning analüüsida erinevate ettevõtete poolt sotsiaalmeedias reklaamitavat sisu. Selleks tutvustati töös kõigepealt sotsiaalmeedia erinevaid kanaleid ning seletati lahti turundusega seotud tähtsamad mõisted. Samuti uuris töö autor süvitsi kahe ettevõtte sotsiaalmeedias kulutatavate rahade kasutust ning analüüsis millele tähelepanu pööran. Lisaks tegi ta küsitluse erinevatele Eesti ettevõtetele, kus uuriti millised on populaarsemad kasutatavad sotsiaalmeedia kanalid, kui palju reklaamile raha kulutatakse ja mis on ettevõtete arvates kõige efektiivsem viis sotsiaalmeedias turundamiseks. Kuigi käesoleva bakalaureusetöö põhieesmärk on uurida kuidas on kõige tõhusam teha enda väikeettevõttele ilma suurte reklaami rahadeta reklaami, siis toob autor välja ka kuidas kasutavad suurettevõtted turundusrahasid, et võrrelda antud tulemusi. Põhiline muutus turul viimaste aastate jooksul on e-turunduse kasv. Reklaami tehakse ettevõtetele põhiliselt sotsiaalmeedia kanalites. Populaarseimateks kanaliteks on Facebook, Instagram ning YouTube. Kuid jätkuvalt on siiski olulised traditsioonilise turunduse 4P-d, samuti müügiprotsess, inimestega näost näkku kohtumine ja palju muud. Autor viis käesoleva bakalaureusetöö raames läbi uuringu kahe ettevõte baasil. Üheks ettevõtteks oli suurettevõtte, mis tegeleb vee tootmisega. Teiseks ettevõtteks valis autor väikeettevõtte, mis toodab fotoalbumeid. Mõlemad ettevõtted soovisid jääda konfidentsiaalseks, kuid olid nõus avaldama, kuidas kasutavad nemad oma reklaamile planeeritud eelarvet, ning mis kasu see neile on toonud. Uuringus osalenud ettevõtted kasutavad sotsiaalmeedias reklaamimiseks Facebooki, Instagrami ning ettevõte A ka YouTube'i ning Delfit. Samuti tegi töö autor küsitluse 31. ettevõttele. Küsitluse käigus selgus, et kõige sagedamini kasutavad ettevõtted sotsiaalmeedia postituste tegemiseks töötajat oma enda firmast. Samuti selgus, et pole väga populaarne kasutada tasulist reklaami, mis piirab suurema hulga inimesteni jõudmist ning seeläbi pärsib potentsiaalse toote või teenuse müüki. Kui ettevõte tellib aga teenust väljast sisse siis küsitluse käigus selgus, et keskmine summa mida ettevõte sellele ühel aastal kulutab on kuni 100 eurot. 49 Sotsiaalmeedia reklaami tulusust peetakse kesiseks ning autori arvates võib probleem seisneda selles, et ettevõtted ei analüüsi turundusele kulutatavate rahade voogu, mille tulemusena ettevõtted ei tea, mida nad teevad valesti ning kuhu nad peaksid reklaami suunama. Populaarseimateks sotsiaalmeedia kanaliteks ettevõtete jaoks on Facebook, Instagram, YouTube vähem populaarsem on TikTok, Linkedin ja Pinterest. Enim kasutavad ettevõtted sotsiaalmeedia kanaleid toote või teenuse reklaamimiseks, samuti brändi tuntuse kasvatamise eesmärgil, uudiste reklaamimiseks, sooduspakkumiste ja kampaaniate tutvustamiseks, klientide tagasiside saamiseks. Vähem populaarsemateks põhjusteks on konkurentide tegevuse jälgimine, suhtlus B2B tasandil ja töötajate otsimine läbi erinevate sotsiaalmeedia platvormide. Populaarseimad teist tüüpi sotsiaalmeedia turunduse viisid, mida ettevõtted kasutavad on e-maili turundus, suunamudijate kaasamine, televisioonis toote või teenuse reklaamimine. Vähem populaarsemaks osutusid raadios, välimeedias, blogides ja ajalehtedes ning ajakirjades reklaamimine. Töö autor toob välja mõned soovitused, mida peaksid ettevõtted jälgima endale reklaami tehes: • postitada tuleb tihedalt ning postitused tuleb läbi mõelda • postitusi tuleb hiljem analüüsida ning selgitada välja, mis on antud ettevõtte jaoks parimad sotsiaalmeedia kanalid • tegeleda pidevalt tootearendusega • kasutada võimalikult palju erinevaid sotsiaalmeedia kanaleid • kasutada ära tasuta reklaamimise erinevaid võimalusi, mis tähendab et teha koostööd erinevate inimeste, ettevõtetega ja suunamudijatega • pöörata tähelepanu postituste sisule • jälgida, mida konkurendid postitavad ning kuidas sellele reageeritakse • ettevõttel peaks olema kindlasti oma koduleht, sest siis on ta paremini leitav Eelpooltoodut analüüsides selgus, et Kaisukaer tootele sotsiaalmeedia kanalites järjepidevalt reklaami tehes, tehes loosimänge ja kaubamärgi kasvades ka suunamudijate kaasamise läbi võiks õnnestuda selle kaubamärgi kasvatamine ja potentsiaalsete ostjateni jõudmine.