Tagastuslogistika toimingute planeerimine äriklientidele lisandväärtuse pakkumiseks Itella SmartPOST OÜ näitel

Kuupäev

2015

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Antud töö on kirjutatud Itella SmartPOST OÜ ettevõtte põhjal. Itella SmartPOST OÜ on Eesti esimene ja populaarseim iseteeninduslike pakiautomaatide teenuse pakkuja. Lõputöö teema valik tulenes aktuaalsest olukorrast, kus ettevõttel puudub veebikauplustest ja postimüügikataloogidest tellitud, kuid klientide poolt siis tagastatud pakisaadetiste sorteerimiseks, käitlemiseks ja pakendamiseks vajalik süsteem koos inventari, personali, seadmestiku ja töökorraldusega. Sellest tulenevalt on lõputöö eesmärk planeerida ettevõttele tagastuslogistika teenuse osutamiseks vajalikud toimingud, millega saaks tulevikus pakkuda äriklientidele lisandväärtust. Lõputöö teostamiseks on autor kasutanud kvantitatiivset uurimismeetodit ning kasutanud nii teiseseid andmeid ettevõtte andmebaasist kogutud pakisaadetiste statistika näol, kui ka esmaseid andmeid, mis koguti läbi viidud tagastatud paki toimingute läbi viimise mõõtmiste näol. Diplomitöös on planeeritud tagastussaadetiste käitlemise toimingud, kaubakäitleja töökoht ja nende võimalik paigutus ettevõtte kaubaterminalis. Välja on arvutatud vaja minev personali vajadus ja planeeritud projekti kasumlikkus. Antud lõputööst saadav kasu ettevõttele oleks suurenev rahulolu ja lojaalsus nii era- kui ka äriklientide poolt. Samuti muutuks ettevõte äriklientide silmis atraktiivsemaks kuna suudaks pakkuda kahte teenust korraga. Seda transpordi- ja tagastuslogistika teenuse paralleelse pakkumise näol. Samuti suureneks ka ettevõtte kasum.


The base company for this diploma thesis is Itella SmartPOST OÜ. Itella SmartPOST is automated parcel delivery service provider in Estonia and Finland. The reason to write a thesis on this topic came to agenda because the company does not have a proper solution to provide a reverse logistics service to its business customers. According to the probleem, the aim of this diploma thesis is to plan a reverse logistics operations to add value to business customers. Author also calculates costs and revenues which are associated due to offering the planned reverse logistics service. To achieve the goal of this diploma thesis, author collected both, secondary data from companys database about eights biggest business customers statistics about returned products and also a primary data which were collected via conducted measurements about the time expenditure of one returned product handling. In this current thesis, parcel handling operations and material handler workstation are planned. Costs and revenues which are associated due to offering the planned reverse logistics service are also calculated. Benefits from this diploma thesis to the company would be opportunity to add value to business customers, which would make the company more attractive because it would provide two services simultaneously. Transport service and reverse logistics service. Loyalty and clients contentment would be increased. Business customers would be more addicted to the company. Also the companys customer base and the profit would increase.

Kirjeldus

Märksõnad

Viide