Naiste vabaajarõivaste kollektsiooni mudelite arendus

Kuupäev

2018

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli välja arendada alustava ettevõtte uue brändi esmane kollektsioon naiste vabaajarõivaste näol, millega loodetakse turule tulla 2018. aasta juunikuuks. Brändi kontseptsioon toetub kolmele eraldi seisvale kollektsioonile A1, A2 ja A3, mis eristuvad käekirja poolest, kõnetavad erinevaid sihtgruppe ning on inspireeritud sportlikke rõivaste igapäevasest kasutamisest. Lõputöö kirjalik osa annab detailse ülevaate loodavate mudelite kavandamisest kuni näidismudeli valmimiseni. Tööprotsessi käigus keskendutakse kahele kollektsioonile -A1 ja A3. Kollektsioonist A1 valmistatakse sirgelõikeline ümara kaelusega T-särk, poolliibuva siluetiga V-kaelusega T-särk ja dressikomplekt, mis koosneb pluusist ja pükstest. Eelnimetatud mudelid on lihtsa lõikega, mis tuleneb ettevõtte soovist ühendada kollektsiooni loomine ja baaslõigete valmistamine, et kiirendada tootearenduslikku protsessi järgmiste loodavate mudelite puhul. Lisaks põhilõikelistele mudelitele, valmistatakse tootearenduslik mudel kollektsioonist A3, mis on inspireeritud tänavamoest ning annab aimduse ettevõtte suunitlusest vabaajarõiva brändi loomisel. Esimeses peatükis antakse ülevaade brändi kontseptsioonist, mida arvestatakse mudelite loomise protsessis. Kavandatud mudelite tööjooniste põhjal kirjutatakse tehnilised kirjeldused ning valitakse sobilikud materjalid. Teine peatükk keskendub mudelite põhilõigete valmistamisele, milleks on võetud ettevõttes kasutatava proovimodelli figuurimõõdud. Konstrueerimismetoodikana on kasutatud Antonio Donnanno raamatut „Fashion Patternmaking Techinques“, mis keskendub kergete rõivaste konstrueerimisele. Seda on kombineeritud Mülleri metoodikaga, millest on rakendatud mõningaid valemeid. Igale mudelile valmistatakse makett, mille põhjal korrigeeritakse mudelite põhilõiked. Kolmas peatükk annab detailise ülevaate mudelite tehnoloogilisest töötlemisest, mis keskendub moekohaste lekaalide valmimisele, mudelite sõlmede töötlemisjärjestusele, seadmete valikule ning tehnilisele paljundamisele. Paljundamise aluseks on võetud ettevõttes kasutatav suuruste ja mõõtude tabel, mis osaliselt toetub Briti standardile. Kõik mudelid paljundatakse suurustesse S, M ja L. Neljas peatükk arvutatakse mudelite valmistamiseks vajalikud materjalide kulunormid, mida hiljem arvestatakse omahinna kujunemisel. Arendusjärgus ettevõtte soov ühendada kollektsiooni loomine ja baaslõigete valmistamine sai täidetud. Näidismudelite valmistamiseks ei ole kasutatud kangast, mida planeeritakse kollektsiooni, seetõttu võib tulla muudatusi mudelite moekohastes lõigetes ja tehnoloogilises töötlemises.


The aim of this thesis is to develop leisure wear brand collection for women, which is expected to enter the market by June 2018. The brand relies on three separate collections – A1, A2 and A3, which are inspired by streetwear and athleisure trends. Collections are distinguished by handwriting and directed to different target groups. The thesis is focusing on two collections- A1 and A3. Five products are made during the process. The written part of the thesis provides a detailed overview from designing process until completion. The opening chapter focuses on concept of new leisure wear brand, which is taken into account in product designing process. The descriptions of the products and used materials are also mentioned. The second chapter concentrates on process of creating the basic and modelled patterns, which are controlled with prototypes. The third chapter describes technological processing of products. The cost of materials and threads are calculated in fourth chapter. Cost rates are necessary for final price calculations of the products. The purpose of thesis was achieved, but primary products were not made of original fabrics, which can be the cause of the changes in modelled patterns and technological process.

Kirjeldus

Märksõnad

Viide