Töömotivatsiooni uuring Kaitseväe 1. jalaväebrigaadi tehnilises toetusmeeskonnas

Kuupäev

2021-05-12

Väljaande pealkiri

Väljaande ISSN

Köite pealkiri

Kirjastaja

Tallinna Tehnikakõrgkool

Kokkuvõte

Lõputöö eesmärk, hinnata Eesti Kaitseväe 1. jalaväebrigaadi tehnilise toetusmeeskonna töömotivaatoreid ning motivatsioonisüsteemi, et leida võimalusi nende paremaks töömotivatsiooni toetamiseks ja lähtuvalt uuringu tulemustest teha juhtkonnale parendusettepanekuid, autori hinnangul saavutati. Eesmärgi saavutamiseks püstitatud uurimisülesanded said kõik täidetud. Esimene peatükk koosnes teoreetilisest raamistikust kus anti ülevaade töötajate motivatsiooni teoreetilisest raamistikust üldiselt ning töömotivaatorite kaupa. Teises peatükis selgitati välja olulisuse ning rahulolu hinnangud töömotivaatoritega ning analüüsiti motivatsioonisüsteemi Kaitseväe 1. jalaväebrigaadi Tehnilises toetusmeeskonnas. Kolmandas peatükis analüüsiti saadud uurimistulemusi ja leiti võimalusi töötajate paremaks töömotivatsiooni toetamiseks ning tehti selleks ka juhtkonnale parendusettepanekuid. Autor toob välja olulisemad uurimistulemused: • valdav osa tehnilise toetusmeeskonna töötajatest ei ole rahul oma palgaga; • uuringust selgus, et tehnilise toetusmeeskonna töötajad ei saa oma tehtud töö kohta piisavalt tagasisidet; • uuringus osalejad sooviksid rohkem paindlikku tööaega; • Tehnilise toetusmeeskonna töötajad tunnevad, et nende erialasesse arengusse ei panustata ning praegusel töökohal ei ole neil karjäärivõimalust; • motivatsioonisüsteem ei ole koondatud ühte kohta ning kõigile lihtsalt kättesaadavaks. Tuginedes teoreetilisele osale ning uurimistulemustele tegi lõputöö autor alluvate töömotivatsiooni toetamiseks juhtkonnale 15 ettepanekut millest 6 olulisemat on: • vaadata üle tehnilise toetusmeeskonna palgad ning võrrelda neid konkurentide või üldise tööturuga. Vajadusel luua rohkem võimalusi palgavahe kompenseerimiseks. Näiteks lisatasu teenimise võimalused(ületundide tasustamine, õppustele kaasamine, materiaalne tunnustamine); • anda tehnilise toetusmeeskonna töötajatele rohkem individuaalset tagasisidet tööalase arengu ja tööülesannete täitmise kohta; • võimalusel anda tehnilise toetusmeeskonna töötajatele rohkem vabadust oma tööaja ning koha planeerimisel; • luua võimalused töö rikastamiseks. Võimalusel roteerida ka tehnilise toetusmeeskonna töötajaid või anda neile lisaks olemasolevatele uusi tööülesandeid;39 • saata tehnilise toetusmeeskonna töötajad iga aasta vähemalt ühele töö alasele koolitustele; • teha personaliosakonnale ettepanek koondada motivatsioonisüsteemi kõik aspektid ühte kohta ning teha see IT töötajatele lihtsasti kättesaadavaks. Samuti peaks olema selgelt eristatavad hüved tegevteenistujatele ning tsiviilteenistujatele. Motiveeritud töötaja aitab organisatsiooni eesmärke täita. Kuigi alluvate motivatsiooni ning motiveerimist on uuritud juba väga palju on siiski see paljude juhtide jaoks keeruline. Suur osa sellest sõltubki just juhist. Kuid samas peab ka töötaja andma oma panuse. Omavaheline suhtlus on aluseks heaks koostööks ning loob aluse ka mõlema osapoole motiveerimiseks. Motivatsioonisüsteemis peaks olema piisavalt kõigile kuna see mis motiveerib ühte ei pruugi motiveerida teisi. Ka inimeste soovid ja eelistused muutuvad ajaga seega ei tohiks unustada motivatsioonisüsteemi uuendamist.


The final thesis “Work motivation study among Defence forces 1. infantry brigade technical support team” consists of 3 chapters and 54 pages, 2 tables, 11 figures, 3 appendixes, 63 literary sources and an English summary. In recent years different studies have shown that employees satisfaction with work has dropped. It is also dropped in civil service. In Estonian Defence forces there have been studies of motivation among officers and non-commissioned officers but not any studies about IT workers motivation. A recent study showed that highest rate of considering leaving work in Estonian Defence forces was among IT and communication employees. The aim of thesis is to evaluate Estonian Defence forces 1. infantry brigade technical support teams work motivators and motivation system, to find opportunities for their better work motivation support and to make proposals for the management. Thesis research tasks were: • analyze theoretical starting points of motivation and explain organization motivation system theoretically; • choose the right method to carry out the research; • carry out research and evaluate the importance and satisfaction with work motivators in 1. infantry brigade technical support team; • to analyze the organization’s motivation system based on theoretical starting points; • based on the analysis of the survey, make proposals to the team leader to better support the employee's work motivation and to improve the motivation system. The aim of thesis base on theoretical analysis and empirical research. Overview of work motivation theoretical starting points are in the first part of the thesis and the second part is to introduce the methodology of the study. The last part of the thesis gives analysis, conclusions and suggestions for the team leader. Empirical study was conducted in combined method, consists of qualitative and quantitative data collecting methods. The sample consisted of 11 technical support team employees, the author compiled a questionnaire for them and an interview with technical support team leader. Unstructured participatory observation was also used.41 Based on the theoretical part and the research results, the author made 15 proposals to the management to support the work motivation of employees, 6 of which are the most important: • review the salaries of the technical support team and compare them with competitors or the general labor market. If necessary, create more opportunities to compensate for the pay gap. For example, opportunities to earn bonus (overtime pay, involvement in exercises, material recognition); • provide IT employees with more individual feedback on professional development and job performance; • if possible, give IT employees more freedom in planning their working hours and places; • create opportunities for job enrichment. If possible, also rotate IT employees or give them new tasks in addition to the existing ones; • send IT employees to at least one course every year; • propose to the human resources department to consolidate all aspects of the motivation system in one place and make it easily accessible to employees. There should also be a clear distinction between benefits for active and civil workers.

Kirjeldus

Märksõnad

TTK Subject Categories::Infosüsteemid::IT juhtimine

Viide