Sonberg, JaanSonberg, Eero2021-03-172021-03-172018https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/1930Käesolev lõputöö eesmärgiks oli teada saada, kuidas kõige efektiivsemalt ja väikseima ajakuluga teostada raudtee ehitustöid Põlva raudteejaamas. Tagamaks kõige efektiivsem kapitaalremondi plaan, tuleb eelnevalt teostada uuringud antud jaamas, minema ise kohale ja vaatlema objekti ja olema võimeline mõtlema ruumiliselt. Esmalt tuleb tutvuda mõõduvaguni poolt tehtud lindiga, mis annab kõige parema ülevaate olemasoleva tee seisukorrast. Seejärel tuleb teostada kohapeal visuaalsed vaatlusi ja mõelda kuidas masinad võiksid mingis olukorras paikneda, sest nii saab kõige parema tulemuse nii ajaliselt kui ka rahaliselt. Kolmandaks tuleb teostada läbimõeldud plaan mille eesmärgiks on kõikides „positsioonides“ olla edukas. Neljandaks tuleb teha joonised/skeemid, et anda edasi endapoolt mõeldud lahendused ja teostused, et kõigile oleks kõik lihtsasti arusaadav. Nagu töös selgus, siis antud kapitaalremondi teostamiseks kulub aega keskeltläbi üks kuu, mille sisse on arvutatud nii tee eemaldamine kui ka uue tee toppimine. Lõputöö tegijale andis antud teema mingil määral uusi teadmisi, pani mitmes olukorras mõtlema kuidas peaks mingeid olukordi lahendama ja kuidas tagada kõige efektiivsem plaan. Kokkuvõtvalt peab osaval kapitaalremondi plaani teostajal olema nii ruumiline mõtlemine kui ka teadmised ja kogemused antud valdkonnas kus töid teostatakse.The purpose of this paper was to find the most efficient and the least time-consuming railway construction and maintenance works in Põlva train station. In order to execute the most efficient general overhaul, the object must be examined and analysed first. This can be achieved by contemplating the station and thinking visually and spatially. The first goal is to analyse the tape made by a measuring wagon, which gives the best overview of the existing railroad’s condition. The next step would be a visual observation and setting up a strategy for the machinery placement. If this step has been advised thoroughly, the project will be more efficient in terms of time and finances. Developing a full strategy and work plan is the third step and lastly creating schemes and figures are necessary to ensure that everyone has an overview and understanding of the project and work plan. This paper found that the Overhaul of Põlva train station would last for approximately a month, in which removing old rails and replacing them with new ones has been taken into account. The author has gained some new insights about the relevant topic and by creating this paper he has developed new skills regarding analytical thinking and composing an efficient strategy. In conclusion, the executor needs to have spatial thinking skills and both, theoretical and practical knowledge and experience in order to accomplish a well-made overhaul.Construction--Road Construction--Road BuildingEhitus--Teedeehitus--Teede ehitamineTeedeehitusRoad ConstructionPõlva raudteejaama kapitaalremontThe overhaul of the Põlva train stationthesis