Vahula, TriinAnnamaa, Reelika2021-05-052021-05-052021-05-05https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/3152Töö pealkiri on „Digitaalse sõltuvuse mõju laste sotsiaalsele- ja vaimsele arengule“. Lõputöö koosneb 51 leheküljest ning sisaldab 40 eestikeelset ja 7 ingliskeelset allikat. Digitaalsest meediast on viimastel aastakümnetel saanud üha populaarsem meelelahutuse lihtsustamise viis. Statistikaameti andmetel omab peaaegu 90% 12-14-aastastest lastest nutitelefoni, mis võimaldab neil suhelda sõprade ja maailmaga. Kuna digitaalsete vahendite laialdane kasutamine mõjutab laste vaimset- ja sotsiaalset arengut, otsustasin olukorda edasi uurida. Lõputöö raames koostati ja saadeti küsimustik viiekümnele lapsele ja nende vanematele, et hinnata laste harjumusi kasutada digitaalseid seadmeid ja leida seos digisõltuvusega. Kuigi uuringust selgus, et kui lapsed ei tunne end digitaalselt sõltuvana, näevad vanemad selgelt muutusi lapse käitumises ja õpitulemustes. Lisaks märkisid vanemad, et lapsel on vähenenud huvi füüsilise tegevuse ja sotsiaalsuse vastu väljaspool digitaalset meediat. Lapsed hindasid olukorda keskmiselt ja leidsid, et suurem osa suhtlemisest toimub digitaalsete vahendite abil ega vaja suhtlemiseks sõpradega kohtuda. Lisaks kinnitati õpitulemuste langust ja uneaja vähenemist laste puhul, kes veedavad rohkem aega digitaalseadmetega.The title of the paper is „The impact of digital addiction on children's social and mental development“. The dissertation consists of 51 pages and contains 40 sources in Estonian and 7 in English. Digital media have become an increasingly popular means of easing entertainment in recent decades. According to Statistics Estonia, almost 90% of 12-14 year-old children own a smartphone that allows them to stay in touch with friends and the world. As the widespread use of digital tools affects the mental and social development of children, I decided to look into the situation further. As part of the dissertation, a questionnaire was prepared and sent to fifty children and their parents to assess the children's habits of using digital devices and to find a connection with digital addiction. Although the study found that when children do not feel digitally addicted, parents clearly see changes in their behavior and learning outcomes. In addition, parents noted that the child has decreased interest in physical activity and sociality outside of digital media. The children assessed the situation on average and found that most of the communication takes place using digital means and do not need to meet friends to communicate. In addition, the decline in learning outcomes and the reduction in sleep time were confirmed for children who spend more time with digital devices.etTTK Subject Categories::SotsiaaltööSotsiaaltööDigisõltuvuse mõju laste sotsiaalsele- ja vaimsele arenguleThe impact of digital addiction on children's social and mental developmentlõputöö