Kiis, HelenViilup, Mia Laurel2024-06-032024-06-032024-05-19https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/5256Veebikaubandus on viimaste aastakümnetega kasvanud tugevaks kaubanduslikuks jõuks, mis pakub klientidele kiiret, mugavat ja personaliseeritud teenust. Tehnoloogilised uuendused on suurendanud veebis ostmise turvalisust ning muutnud ostu sooritamise võimalikuks igal pool ja igal ajal. Seejuures on oluline pakkuda klientidele tasemel kasutajakogemust, et suurendada käivet ning püsida konkurentsis. Antud lõputöö teemaks oli „Sportland AS veebipoe kasutajasõbralikkuse parendamine“. Töö eesmärgiks oli tuvastada veebipoe probleemkohad ning leida neile võimalikud parenduslahendused. Positiivne kogemus veebilehel vähendab hüljatud ostukorvide arvu ja suurendab korduvostu tõenäosust. Töö käigus uuriti veebikaubanduse alast kirjandust ja statistikat, et tutvuda teema ajaloo ja erinevate näitajatega. Uurimise käigus selgus, et veebikaubanduse moodustab olulise osa kogukaubanduse käibest. Statistikast sai ülevaate viimaste aastate käibest ning mobiilikaubanduse osakaalust. Uurimise käigus viidi läbi intervjuu Sportlandi turundusjuhiga. Intervjuu käigus koguti infot veebipoe tausta ja tekkimise kohta ning tutvuti erinevate asjaoludega, mis võivad veebipoes probleeme tekitada. Töö kolmandas osas uuriti veebipoe tagasisidest selgunud probleemkohti ning analüüsiti nende võimalikke tekkepõhjuseid. Veel koostati võrdlus konkurentide vahel. Analüüsi käigus oli võimalik tuvastada konkureerivate ettevõtete tugevused ning koguda ideid Sportlandi veebipoe parendamiseks. Töö viimases osas koostati eelnevalt kogutud teabe ning analüüside põhjal järeldused ja ettepanekud Sportlandi veebipoe kasutajasõbralikkuse parendamiseks.Over the past decades, e-commerce had grown into a powerful commercial force that offers customers a fast, convenient and personalized service. Innovations in technology have made transactions safer and accessible no matter the time or place. It is crucial to offer customers a great user experience and constantly develop user interface to match customer needs. The topic of this bachelor thesis is „Improving the Online Store User Experience of Sportland AS“. The primary purpose of this thesis is to identify various user experience and interface issues within Sportland’s online store that impact customer satisfaction. In this thesis the author used qualitative and quantitative methods to gather information. The author carried out an interview with Henri Kruusel, Sportland’s marketing manager and chairman of the board of the Estonian e-commerce association. To identify the problems in Sportland’s online store, the author analyzed the results of the feedback survey. The research paper consists of five sections. In the first part, there is an introduction of e-commerce importance in commerce, which revealed that growing importance of online commerce. Secondly, introduction of Sportland. In the third part there is Sportland’s online store Swot-analysis, which revealed the strenghts, oportunities, threats and weaknesses of the online store. In the fourth part, there is a comparison of competitors, during which the strenghts and weaknesses of competitors were identified and analyzed to gather ideas on how to improve the online store of Sportland. The last part of the thesis consists of conclusions and proposals, where the author analysed the information gathered during the research and made proposals on how to improve the online store of Sportland.etInfosüsteemidRessursikorraldus (moetööstus)Sportland AS veebipoe kasutajasõbralikkuse parendamineImproving the Online Store User Experience of Sportland ASlõputöö