Aasjõe, ÜlleValdma, Regina2021-05-312021-05-312021-05-16https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/3473Antud lõputöös uuriti põhjalikumalt turundusmeetmestikku ja kuidas selle abil müüki edendada, mis on tänapäeval turunduses muutunud ning kuidas digitaalsel ajastul tarbijani oma toodetega jõuda. Uuriti, mida sisaldab klassikaline 4P turundusmeetmestik ning samuti, mida sisaldab tänapäeval laialdasemalt kasutatav 4C turundusmeetmestik, mis on kliendikesksem. Teooriaga tutvuti ka tarbijate ostukäitumise, sihtturunduse, müügitoetuse ja eetika osas. Lähemalt uuriti ka digiturunduse olemust, mis tehnoloogia arenguga on muutunud ettevõtete jaoks väga oluliseks osaks turundustegevuses. Sihtturu tundmine on samuti väga oluline ka digiturunduse puhul, on oluline teada milliseid kanaleid ettevõtte sihtturg enim kasutab. Digiturunduse osas keskenduti aspektidele, mis on olulised kodulehe, Facebooki, e-maili turunduse ning Google Analytics kasutamisel ja arendamisel. Kuna käesolevas lõputöös tehakse ettepanekuid turundusmeetmestiku loomiseks mikroettevõttele, siis uuriti ka lähemalt kuidas erineb turundus väikeettevõtete jaoks. Selgus, et suurim erinevus seisneb eelarve suuruses ja olemasolevates tööjõuressurssides. Väikeettevõtete turunduseelarve on tavaliselt väga väike ning puudus on ka erinevate spetsialistide osas. Väikeettevõtete piiratud ressursid paistavad olulisel määral välja müügikommunikatsiooni osas, seetõttu on eriti oluline ettevõtte jaoks tunda oma sihtturgu ning nendeni jõudmiseks on heaks võimaluseks digiturundus, sest see on tunduvalt odavam kui traditsioonilise turunduse vahendid. Empiirilises osas tutvustati esmalt ettevõtet ning nende pakutavaid tooteid ja teenuseid. Läbi viidi toodete ja teenuste müügianalüüs, mida antud ettevõttes varem ei olnud tehtud. Müügianalüüsist tuli välja, milliseid tooteid ja teenuseid kõige rohkem ostetakse ja millal, samuti andis see ülevaate kuidas erinevate kategooriate müük kolme aasta jooksul muutunud on. Läbi vabas vormis peetud intervjuu ettevõtte juhtidega, selgitati välja kes on ettevõtte peamised kliendid. Kliente kirjeldati erinevate ajaperioodide kaupa, sest näiteks suvel külastavad ettevõtet rohkem turistid, kuid talvel pigem kohalikud elanikud ja suvehiidlased. Samas leiti kõikide kliendigruppide vahel ka ühiseid jooni, mis võimaldas ka klienti üldistada terve aasta vältel. Ettevõtte sise- ja väliskeskkonna analüüsimiseks viidi läbi SWOT analüüs, kuhu pandi kirja ettevõtte sisemised tugevused ja nõrkused ning välised võimalused ja ohud. Samuti viidi läbi konkurentsianalüüs, et sellest lähtuvalt kindlaks määrata ettevõtte konkurentsieelised. Kirja pandi ka turunduseesmärgid: suunata ettevõtte tooted ja teenused tavatarbijatele ning suurendada ettevõtte nähtavust. Empiirilise osa viimases peatükis tegi autor ettepanekuid turundusmeetmestiku loomiseks, lähtudes turundusmeetmestiku neljast osast. Tarbija saadava väärtuse ehk toote osas soovitati uute mudelite loomisel lähtuda müügianalüüsist, seega luua juurde mudeleid naiste pikkade jakkide kategooriasse. Samuti laiendada tootevalikut sisustustoodete näol, see pakuks ka olemasolevatele klientidele midagi uut. Kulutuse tarbijale ehk hinna osas tasuks läbi mõelda hinnastamise strateegia, juhul kui ettevõtte soovib pakkuda tooteid edasimüügiks teistesse kauplustesse. Hetkel ei arvestata toodete hinnastamisel edasimüügiga, seega kui praegu ettevõte sooviks mõnele kauplusele oma tooteid edasi müüa, siis ei oleks see ettevõttele kasumlik. Mugavuse ehk jaotuskanalite puhul soovitati ettevõttel avada veebipood, mis muudaks veebitellimuste sooritamise klientide jaoks kiiremaks ja mugavamaks. Teabe ehk müügitoetuse osas soovitati ettevõttel keskenduda toodangu keskkonnasõbralikkusele, jääkvilla kui kasutamata ressursi realiseerimisele ning ajalooliste villatöötlemise seadmete kasutamisele tootmises. Jätkusuutlikkus on kasvav trend, mis muutub tarbijate jaoks üha olulisemaks ning seetõttu oleks oluline tarbijaid teavitada sellest, et antud ettevõtte jaoks on see samuti väga oluline ning nende tootmine ja toodang on jätkusuutlikud. Samuti tuleks müügitoetuses rohkem rõhku panna sellele, et ettevõtte näol on tegemist ühega vähestest villavabrikutest Eestis, kes töötleb villa üle saja aastastel seadmetel ja külastajatel on seda protsessi võimalik vabrikus ka aastaringselt näha. Lõputöö eesmärgiks oli teha ettevõttele OÜ Hiiu Vill ettepanekud turundusmeetmestiku loomiseks, mille läbi oleks võimalik ühtlustada ettevõtte käivet aasta lõikes. Tehtud ettepanekud aitavad suurendada ettevõtte käivet ja nähtavust madalhooajal läbi digiturunduse ning seeläbi aitavad ühtlustada ettevõtte käivet aasta lõikes.The following thesis Developing a Marketing Mix on the Example of OÜ Hiiu Vill was written to increase the company’s visibility and direct their products to regular consumers, instead of tourists. OÜ Hiiu Vill is a small family company, located in Hiiumaa. It was founded in 1992 by Tiiu and Jüri Valdma, the company is now managed by their son Mihkel and her wife Kadri, who are also the parents of this thesis’s author. The company produces woolen knitwear from local sheep wool sourced from Hiiumaa. OÜ Hiiu Vill is located in Vaemla wool mill where they produce woolen yarn on machinery that is over 100 years old. The manufacturing of the products has always been the company’s main priority and thanks to the tourists who visit Hiiumaa, the company’s shop has always been empty of products by the end of the summer, so marketing on a larger scale hasn’t been necessary. Because the company is also a working museum, it is considered a tourist attraction and therefore the company has advertisements in Hiiumaa’s tourism catalogue and on different tourism’s websites. The company’s customers growth is directly in compliance with the overall growth of tourists in Hiiumaa. The company’s biggest issue has to do with the fact, that their turnover is very dependent on tourism, which can be very vulnerable, this has also been demonstrated by the worldwide pandemic, that caused for borders to close and stopped tourists from visiting Hiiumaa. Uneven turnover distribution is another issue the company faces, the main tourism season is during the summer, which is during June, July and August, that’s the time the company gets the main part of the year’s turnover and they have to survive the rest of the year with mostly summer’s turnover. The purpose of this thesis was to give proposals to create a marketing mix, which would help to increase the company’s visibility and direct their products to regular consumers, instead of tourists. While making the proposals, it was considered that it is a small company and financial resources are limited. Marketing theory is examined in the first chapter, the differences between the traditional 4P marketing mix and 4C marketing mix, which is more customer friendly. Customer behavior is also introduced and how it has changed nowadays, target market and its importance is introduced as well. Sales promotion and how the digital age has changed and improved parts of it, is examined. Marketing for small companies and how it differs from regular marketing is explored briefly. For the final part in the marketing theory chapter, social responsibility and ethics are analyzed. The second chapter starts with the more thorough introduction of the company OÜ Hiiu Vill and their products and services. It is followed by a sales analysis of their products and services for the last three years. A customer analysis was conducted according to the interview performed with the company’s owners, that helped to determine the target market. A SWOT analysis was conducted to analyze the company’s strengths, weaknesses, possibilities and threats. This is followed by a competitor’s analysis, which helped to determine competitive advantages and after that marketing goals were also set. Finally, the proposals for creating a marketing mix are written according to consumer wants and needs, cost, convenience and communication. For consumer wants and needs it is suggested to use the results of the sales analysis when developing new products. In addition, to expand the product range the company could develop a home decor collection, this would also offer something new to the existing customers. On product’s packaging, the company should use Hiiumaa’s green label logo, which has been assigned to all of the company’s products and services, this gives certainty to the customers that the product is of high quality and environmentally friendly. For cost, the company should rethink their pricing strategy, so that they could offer their products for sale to different retailers in bigger cities like Tallinn or Tartu. At the moment the product’s markup is too small to offer their products to resellers. For convenience it is suggested that the company opens an online store, to make online orders more convenient for the customers. For communication the company should focus on sustainability, using wool in their products that is considered unusable and that is commonly thrown away and also the historical machinery used in the production process and the fact, that customers are able to see the machinery in the wool mill. Sustainability is becoming more and more important for customers, so it’s important to let the customers know how this company is economically friendly and what they do differently in their production process. It should be emphasized that the company is one of the few historical wool mills in Estonia, where customers can actually see the machinery and how it works.etTTK Subject Categories::Majandus and ärijuhtimine::Ettevõtlus ja turundusRessursikorraldus (moetööstus)Turundusmeetmestiku loomine ettevõtte OÜ Hiiu Vill näitelDeveloping a Marketing Mix on the Example of OÜ Hiiu Villlõputöö