Maas, ReneRummel, Joel2023-05-122023-05-122023-05-12https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/4703ACE Logistics Estonia AS rahvusvaheliste maanteevedude osakonna kulude optimeerimise võimaluste otsimiseks võttis autor erinevatelt ettevõtetelt analüüsimiseks vajalikke hinnapakkumisi. Töö käigus analüüsiti erinevaid võtteid, mis võiksid aidata vähendada veokorralduslikke kulusid ning võrreldi neid hetkel kasutuses olevate lahendustega. Esimese võimalusena käsitles autor ettevõttele enda veokite soetamist. Hetkel ei ole Euroopa otsevedude osakonnal oma masinaparki – kasutatakse Leedu ja Läti partnerite poolt pakutava teenusena autosid, millele planeeritakse ise kaubakoormaid. Kulude võrdluseks koguti kokku kõik kulud, mis soetamisega kaasneksid ning lisaks arvestati ka jooksvaid kulusid ning arvutati välja ühe kilomeetri kulu. Saadud tulemust võrreldi hetkel koostööd tegevate partnerite hinnakirjadega. Tulemusena selgus, et oma autode soetamisel tekkiv kilomeetri hind ei oleks soodsam, kui hetkel ühe partneri poolt pakutav kilomeetri hind. Tulemusena selgus, et oma auto soetamisel saadav kilomeetri hind tuleks madalam, kui teise partneri poolt pakutav. Lisaks oli arvutuste käigus selgelt näha, et teise partneri poolt pakutava teenuse hinnakiri on tugevalt kõrgem, kui oleks oma auto soetamisel ning lisaks ka esimese partneri poolt pakutava kilomeetri hind. Autor soovitas ettevõttel hetkel mitte autosid soetada ja võimalusel küsida lisaautosid praeguselt madalamat hinda pakkuvalt koostööpartnerilt, sest nende poolt pakutava teenuse hind on optimaalne. Lisaks soovitas autor pidada läbirääkimisi teise partneri esindajatega, et alandada hinnakirja. Hetkel pakutava teenuse hind tundub olevat põhjendamatult kõrge. Teise kulude optimeerimise võimalusena käsitles autor intermodaalsete vedude teostamist. Hetkel veetakse Lääne – Euroopa suunal kaupa vaid maanteed mööda. Selle võrdluseks kõrvutas autor mere- ja maanteetranspordi kombineerimisel tekkivad kulud unimodaalse veoviisi kuludega. Esimesel juhul uuriti välja, millised oleksid kulud hetkel koostööd tegevate partneritega, kui kasutada ka meretransporti. Kulude võrdluses maanteetranspordiga sai selgeks, et Lõuna – Saksamaa suunal ei oleks kasulik meretranspordiga hetke partneritega vedusid kombineerida. Küll aga tekkisid kulude võrdluses positiivsed ilmingud Belgia, Hollandi ja Saksamaa tööstuspiirkonna veoringide planeerimisel. Mõnel suunal olid kulude suurusjärgud sarnased – nende puhul soovitas autor veokorraldajal jälgida reaalseid laevapileti hindasid, et selgitada välja konkreetsed kulud ning seejärel võrrelda neid. Võrdluses selgus, et mõne marsruudi puhul oli kombineeritud transpordikulud palju madalamad kui unimodaalse transpordi omad. Viimase võimalusena kulude optimeerimiseks uuris autor võimalusi ilma autota haagise laevatamiseks. Läbi viidi samade marsruutide kulude arvutamine ning hiljem võrreldi saadud tulemusi. Tulemusena selgus, et haagist intermodaalse transpordi veoühikuna kasutades oleks veokorralduslikult mitmel juhul kõige madalamate kuludega. Mitte ühegil juhul ei olnud antud lahendus kõige kõrgemate kuludega. Autor leidis, et haagise laevatamine võiks olla veokorralduslike kulude optimeerimiseks sobiv lahendus. Autor ei soovita ettevõttel hetkel oma masinaparki soetada, sest hetkel on ühe koostööpartneri poolt pakutav ühe kilomeetri hind odavam, kui oma auto puhul tekkivad kulud. Küll aga soovitab ta ettevõttel tegelema hakata kombineeritud transpordiga, sest see võib aidata langetada veokorralduslikke kulusid.This thesis was compiled to find out solutions for optimizing the costs of international road transport on the example of ACE Logistics Estonia AS. The author has set the following research questions: • In which case it would be beneficial for the company to acquire a truck? • In which case would intermodal transport costs towards Western Europe be lower than road transport costs at the moment? Since February 2022, many costs in different fields have increased. ACE Logistics Estonia is interested in reducing its road transportation costs. The purpose of the thesis is to find solutions for optimizing the costs. Thesis has been divided into three parts In the first part there is introduction of ACE Logistics Estonia AS and its services. In the second part author introduces theoretical part of road transports essence and peculiarity. Third part includes an interview with ACE Logistics Estonia AS workers and author analyses different costs of purchasing truck. In addition there were calculations about combined transport when using current partner trucks and when renting trailer for sea transport and having partners that move trailer in Estonia and in Western Europe. Author collected data about different costs if company would decide to buy truck. Author calculated price per one kilometre. The result was that buying truck for ACE Logistics Estonia would not lower the costs of planning road transport as at the moment ACE Logistics has partner that offers lower price per kilometer. Second calculation was about combined sea- and road transport costs with current partners trucks. Author summarized all costs for 8 different import and export routes and compared the results to the costs for moving only by road. As third possibility author analyzed using only trailer as intermodal unit. Author contacted two companies that could move trailer in Estonia and in Western Europe. The costs were summarized and compared to unimodal transport costs and also with costs of combined transport with current partners. As the result author submitted proposal to company to not acquire truck for company as it would not be profitable comparing to one current partner. Also author recommended to start working on intermodal transport with current partners and with moving only trailer as intermodal transport unit.etTransport::LogistikaTransport ja logistikaTäis- ja osakoormate rahvusvaheliste maanteevedude kulude optimeerimise võimalused ACE Logistics Estonia AS näitelOpportunities for Optimizing the Costs of International Road Transport of Full and Part Loads on the Example of ACE Logistics Estonia ASlõputöö