Mill, TarvoKurling, Karmo2024-06-052024-06-052024-05-08https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/5347Lõputöö eesmärk oli analüüsida Kohtla-Järve linna hetkelist teede ja linnatänavate seisukorda, linnavalitsuse teedehoiu struktuuri, eelarvet, lähitulevikus plaanitavaid projekte. Hinnata esinevaid tee defekte, nende tekkepõhjusi ja pakkuda võimalikke lahendusi vastava kohaliku omavalitsuse teede rahastamise võimalustele. Lõputöö käigus tehtud uurimustest selgus, et Kohtla-Järve linna tänavate seisukorda on üldiselt rahuldav, kuigi esines halvemas seisundis linnaosi ja tänavaid. Linnaosadest halvimas seisundis on Oru linnaosa tänavad. Teistes linnaosades – Kukruse, Sompa, Ahtme, Järve on tänavad valdavalt rahuldavas seisundis. Põhitänavad on üldiselt rahuldavas seisundis. Jaotus- ja kõrvaltänavad on pigem rahuldavas seisundis. Kvartalisisesed tänavad on pigem halvas seisundis. Vaatluse käigus selgus, et enim levinud defektid on vuugi-, piki-, võrkpragunemised. Lisaks ebatasasused ja vajunud kaevuluugid. Enim levinum remondimeetod oli asfaltbetooni lappimine. Üksikud tänavad olid rekonstrueeritud ja mõningat taastusremonti oli teostatud mõnel teelõigul, mis ei hõlmanud siiski kogu tänava pikkust. Lõputöö käigus uuriti ka Järve linnaosa alt läbivaid vanu põlevkivi altkaevandatud alasi ja nende võimaliku mõju teede seisukorrale, aga kindlat mõju teede lagunemisele ei leidnud tõestust. Võimalikud märgid nagu laiad vuugipraod, võivad viidata maa murdumisele ja hilisele vajumistele. Lõputöös selgus, et riigieelarves määratakse kohalike teede hoiu toetuseks 29 313 000 eurot, millest Kohtla-Järve linn saab 527 336 eurot. Lisaks linna eelarves määratakse igal aasta 500 000 eurot teede kapitaalremondile. Kohtla-Järve linna teehoiu mõeldud eelarvest jääb pea igal aastal aukude ja pragude remondist üle ca 820 000 eurot, mida saaks kasutada tänavate taastusremondi, pindamise või rekonstrueerimisele. Suurte tänavate rekonstrueerimis teostamisel jääb aga raha puudu teiste remonditööde teostuseks. Paremaks teehoiu mõeldud eelarve kasutamiseks soovitab autor tellida vajalike uuringud ning teha valmis teehoiukava et saada parem ettekujutus tänavate seisundist ja vajaminevatest finantsidest. Samuti palgata linnavalitsusse teedespetsialist kes suudaks süvitsi tegeleda Kohtla-Järve tänavate ja teede taristu korrashoiu kavandamise, ehitamise, hooldusega.The aim of the thesis “Analysis of the condition of local government streets” was to analyze the current condition of urban roads and streets in Kohtla-Järve as well as the city government's road management structure, budget and projects planned in the near future. The author has also assessed existing road defects, their causes and offered possible solutions to the respective local government's road financing possibilities. Research carried out in the course of preparing the thesis revealed that the condition of the streets in Kohtla-Järve is generally satisfactory, although there are city districts and streets that are in worse condition. Among all city districts, the situation with the street condition is worst in the Oru district. The streets in other city districts - Kukruse, Sompa, Ahtme and Järve - , are mostly in a satisfactory condition. The main streets are generally in a satisfactory condition. The distribution and side streets are in more or less satisfactory condition. Streets within housing developments are in a rather poor condition. In visual observation it was detected that the most common defects are cracks in joints, longitudinal cracks and web cracks. Also surface roughness and sinking of manhole covers should be mentioned. The most common repair method of defects has been patching of asphalt concrete. Individual streets have been renovated including some sections of streets although the renovation did not include the entire length of the street. In the course of the preparation of the thesis, also the underground areas of old oilshale mines that pass through the Järve district and their possible impact on the condition of roads has been examined, but there was no evidence of a definite impact on the breakdown of roads. Signs such as wide cracks in joints may indicate ground breakage and delayed sinking. The thesis has shown that in the state budget, EUR 29,313,000 is allocated for the management of local roads, of which the city of Kohtla-Järve receives EUR 527,336. In addition, In the city's budget, EUR 500,000 is allocated annually for capital repair (overhaul) of streets and roads. Almost every year, approximately EUR 820,000 is left over from the planned budget of Kohtla-Järve for road management allocated for the repair of holes and cracks, which could be used for street renovation, paving or renovation. However, when the focus is on the renovation of large streets, there will be less funding for other repairworks. In order to make better use of the budget allocated for road management, the author recommends commissioning necessary studies and preparing a road management plan to get a better overview of the condition of the streets and required funding. Also, the city government should hire a road specialist who could focus in the planning, construction and maintenance of the infrastructure of Kohtla-Järve streets and roads.etEhitus::Teedeehitus::Teede ehitamine::Teede hooldus ja korrashoidTeedeehitusKohaliku omavalitsuse tänavate seisukorra analüüsAnalysis of the Condition of Streets in a Local Municipalitylõputöö