Uueküla, KatrinVaripuu, Kaur2024-06-052024-06-052024-05-10https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/5338Käesoleva lõputöö eesmärk oli käsitleda tööprojekti staadiumis ehitusprojekti koostamist. Töös kasutati näitlikustamiseks riigitee 11334 Raeküla tee km 2,3 – 2,7 arendusala siseste teede projekti. Lõputöös kirjeldatakse kõnealuse projekti tarbeks kasutatud lähtematerjale, tutvustatakse projekteerimise protsessi läbi konkreetse töö, ning arutletakse, kuidas see projekt säästab keskkonda ja mis olid need vead, mis oleks võinud jääda tegemata. Töös on arvestatud asjakohaste juhenditega, olemasoleva olukorraga ning valla- ja tellija poolsete soovidega. Töös on välja toodud objekti iseloomustus. See sisaldab informatsiooni, mis tulenes lähteandmetest ning objektiga kohapeal tutvumisest. Projekteerimisprotsessi käigus lahendati liikluskorraldus, kõik teede ristumiskohad ka jalg- ja jalgratta teedevõrk. Lisaks on lahendatud koostöös teiste projekteerijatega sademevete ärajuhtimine. Põgus tutvustus anti ka katendite arvutamisest ja uuriti lähemalt, mis BIM on ja kuidas see võiks olla kasulik käesolevale kui ka tuleviku objektidele. Keskkonnaaspektile pööratakse tänapäeval üha enam rõhku ja ka käesolevas lõputöös on sellest päevakajalisest teemast kirjutatud. Kõige keskkonnasõbralikum osa selle projekti puhul oli otsus teha kitsamad ühesuunalised sõiduteed ja seeläbi hoida kokku materjale. Lõputööd alustades oli autoril sisemine soov mahtudest samuti kirjutada, et tehtud töö analüüs oleks ilmekam. Tööst aga puudub objekti mahtude arvutamine, kuna paralleelselt lõputöö kirjutamisega käis veel projekteerimise protsess ja projekt oli pidevas muutumises.The following thesis Operational Building Design Documentation for a Residential Development is to introduce the preparation of a construction project at the design stage. The project of the roads within the development area of the Raeküla road km 2,3 - 2,7 of the national road 11334 was used as an illustration. The thesis describes the source materials used for this project, introduces the design process through specific work, and discusses how this project saves the environment and what were the mistakes that could have been avoided. The work has taken into account the relevant guidelines, the existing situation and the wishes of the municipality and the client. A characterization of the site has been provided. It contains information derived from the source data and from an on-site inspection of the site. During the design process, the traffic management, all road crossings and the pedestrian and cycle network were resolved. In addition, storm water drainage has been solved in cooperation with other designers. A brief introduction was also given to the calculation of pavements and a closer look was taken at what BIM is and how it could be useful for current and future projects. The environmental aspect is nowadays receiving more and more attention, and this thesis has also written on this topical subject. The most environmentally friendly part of this project was the decision to make narrower one-way carriageways and thus save materials. When starting the thesis, the author had an inner desire to write down the volumes as well, in order to make the analysis of the work done more obvious. However, there is no calculation of the volumes of the object, because the design process was still going on in parallel with the writing of the thesis and the project was in constant change.etEhitus::TeedeehitusTeedeehitusElamuarenduse teedevõrgu tööprojektOperational Building Design Documentation for a Residential Developmentlõputöö