Lõhmus, VilluVaher, KristoKink, Karl2024-05-162024-05-162024-05-15https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/5218Antud lõputöö eesmärgiks oli täiendada Tallinna Tehnikakõrgkoolis õpetatavat mobiilrobootika kursust (TRO013) ROS (Robot Operating System) materjalidega. Ülikooli eesmärgiks on pakkuda üliõpilastele ajakohaseid teadmisi ja oskusi, mis on vajalikud tööturul edukaks toimetulekuks. Lõputöö alguses antakse ülevaade ROS süsteemi ajaloost, kasutusvaldkondadest ja võrreldakse ROS ja ROS 2 raamistikke. Lisaks antakse ülevaade robootika arendusstrateegiatest ning tutvustakse õppetöös vajalikke keskkondasid Moodle ja GitHub. Lõputöö raames on koostatud 16-nädalane kursus, mis on jaotatud kuueks mooduliks. Õppetööd toetavad lõputöö käigus loodud teoreetilised ja praktilised õppematerjalid ja harjutused, mille läbimisel omandab tudeng baasteadmised ROS 2 raamistikust ja simulatsiooniplatvormist Gazebo. Töö käigus loodi õppematerjalid simulatsioonipõhise õppekeskkonna loomiseks, mis võimaldab tudengitel arendada ja katsetada roboteid virtuaalses keskkonnas. Loodud õppematerjalid ja praktilised harjutused toetavad tõhusalt mobiilrobootika õpetamist ja võimaldavad tudengitel omandada olulisi oskusi kaasaegses robootikamaailmas. Autori hinnangul saab tulevikus kursust veelgi täiendada kui arendada välja füüsiline robotiplatvorm ning selle põhjal täiendada kursuse materjale, et pakkuda veelgi põhjalikumat ja praktilisemat õppetööd.The aim of this thesis was to enhance the mobile robotics course (TRO013), taught at Tallinn University of Applied Sciences, with ROS (Robot Operating System) materials. The aim of the university is to provide students with up-to-date knowledge and skills necessary to succeed in the labor market. The thesis starts with an overview of the history of the ROS system, the areas of application and a comparison between ROS and ROS 2 frameworks. In addition, an overview of development strategies in robotics is given and the Moodle and GitHub environments are introduced. The thesis consists of a 16-week course divided into six main modules. Theoretical and practical learning materials and exercises created during the thesis support the teaching, and by completing them the student will acquire basic knowledge of the ROS 2 framework and the simulation platform Gazebo. During the thesis, teaching materials were developed for the creation of a simulation-based learning environment that allows students to develop and test robots in a virtual environment. The created learning materials and practical exercises effectively support the teaching of mobile robotics and enable students to acquire essential skills in the modern robotics world. The author believes that the course can be further enhanced in the future by developing a physical robot platform and based on this, supplementing the course materials to provide even more in-depth and practical learning materials.etÕppematerjalide loomineRobotitehnikaMobiilrobootika õppeaine täiendamine ROS 2 materjalide põhjalEnhancing the Mobile Robotics Subject with ROS 2 Materialslõputöö