Saremat, TarmoDambe, Kristel2024-05-072024-05-072024-05-06https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/5032Lõputöö eesmärk oli vähendada ettevõtte x lao- ja logistikakulusid ning tuvastada probleemsed kohad praakide ja aegunud toodete tagastamisega seotud protsessides. Selleks analüüsiti 2023. aastal praagilattu ja sealt väljastatud laoliikumisi. Lõputöös püstitud uurimisülesannete täitmiseks kasutati kvantitatiivset uurimismeetodit. Uurimisülesanneteks oli analüüsida praagiladu ja praakide ning aegunud toodete liikumisi kesklattu ja praagilaost tarnijale ning analüüsi andmetele tuginedes teha ettepanekuid praagilao haldamise parendamiseks. Analüüsi käigus leidis autor vastused töö alguses püstitatud uurimusküsimustele. Analüüsi käigus selgus, et praagilattu tehtud laoliikumisi oli 706 tükki ja praagilaost välja 220 tükki. Praakide ja aegunud toodete tagastusprotsessi probleemsed kohad olid liiga tihe tagastusliikumiste sagedus kauplusest lattu, kuna liikumisi oli palju ja tagastatavate toodete arv väike. Töö käigus tegi autor ettepaneku tagastusliikumiste arvu vähendada ning näitas arvutuste kaudu, milline oleks rahaline võit olnud, kui ettepanekut oleks rakendatud juba aastal 2023. Analüüsist selgus, et praagilattu jõudsid tooted, millega oleks saanud tegeleda juba kaupluses kohapeal. Sellised tooted olid näiteks praaktooted, mida tarnija ei soovi tagasi ja kaupluses rikutud tooted, mida tarnija ei võta tagasi. Kuluefektiivsuse saavutamiseks probleemi lahendamisel tegi autor ettepaneku täiendada juhendeid ja suurendada koostööd erinevate tarneahela osapoolte vahel. Sissejuhatuses püstitatud uurimisülesanded said lahendatud ning uurimisküsimustele leiti töö käigus vastusedThe scope of this thesis was to decrease warehousing and logistics costs for company X and detect the shortcomings in the recall process of defective and expired products. To achieve this, a return process analysis was carried out, which included transfer orders of defective and expired goods between stores, warehouse, and vendor. The thesis uses quantitative research method. The goals of the research were: to analyse the logistics of defective and expired items from the central warehouse to the vendor; and propose suggestions to improve defective and expired item return process. The author of the thesis found solutions for the research questions, proposed in the beginning of the thesis. The analysis revealed that there were 706 return documents sent from store to warehouse and 220 documents were picked from warehouse to return to vendor. The main returned item categories were gifts, books, and stationery items. The main shortcoming in the management process of defective and expired items was, that the goods were sent from the shops to the warehouse too often and in small quantities. The author proposed in the thesis to decrease of logistical interval and show in calculation, what would have been the financial gain, if the proposition would have been applied already in 2023. The analysis showed that there were products sent to warehouse, which could have been dealt with in the stores. This includes defective or damaged products, that vendor does not want to reclaim. To achieve cost effectiveness, the author made propositions to upgrade manuals and increase cooperation between different parties of the supply chain. The research tasks raised in the introduction were solved and answers for the research questions were foundetTransport::Logistika::Logistika ja tarneahela juhtimineTransport ja logistikaLogistikakulude vähendamise võimalused praagilao analüüsi kauduPossibilities of reducing logistics costs through the analysis of defective product returnslõputöö