Vennikas, HenriIlves, Argo2023-05-082023-05-082023-05-08https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/4621Lõputöö eesmärk on kavandada LIN-juhtimisega generaatori õppestendi prtotüüp, mida saab edaspidi kasutada laboritingimustes õppevahendina. Prototüübi jaoks on kasutusel Toyota Proace'i generaator ja NXP arendusplaat. Töös uuritakse generaatori tööpõhimõtet, LIN protoklli toimeloogikat ja tarkvara arendusprotsessi autotööstuses. Lisaks on töö raames koostatud näidiskava stendil laboritöö läbi viimiseks, mida saab võtta aluseks lõpliku versiooni koostamisel. Töö on aluseks stendi edasiarendamiseks juhendajatele ja tudengitele, mis on võimalus õppeprotsessi mitmekesistamiseks. Prototüübi loomine oli hea võimalus kasutada praktikas erinevaid õpingute raames saadud teadmisi ja oskusi.The aim of this thesis is to design a prototype of a LIN-controlled alternator training stand that can be used as a learning tool in laboratory environments. The prototype uses a Toyota Proace alternator and an NXP development board. The work examines the operation of the alternator, the logic of the LIN protocol, and the software development process in the automotive industry. In addition, a sample training plan has been developed for conducting laboratory work on the stand, which can serve as a basis for developing the final version. The work serves as a foundation for further development of the training stand for instructors and students, providing an opportunity to diversify the learning process. Creating the prototype was a good opportunity to apply various knowledge and skills acquired during the studies in practice.etTransport::Autotehnika::Autode ehitus::Auto elektriseadmedAutotehnikaLIN juhtimisega generaatori õppestendLIN-Controlled Alternator Stand for Educationlõputöö