Beilmann, MerjeKalmet, Merleen2021-03-172021-03-172020https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/2867Antud lõputöö eesmärgiks oli koostada furnituuride ehk kinnitusvahendite mõistekataloog, mis sisaldab seletavaid pilte ja eestikeelseid nimetusi kinnitusvahenditest. Kataloog on koostatud ettevõttele YKK. Lõputöö koostamisel on käsitletud teoreetilist materjali B2B kliendi, kataloogi ja veebikataloogi koostamise ning äritegevuse kommunikatsiooni kohta. Kogutud teoreetilise informatsiooni põhjal on selgeks tehtud, miks on vaja ja mida silmas pidada kataloogi koostamisel. Töö raames koguti mõistekataloogi koostamiseks vajalikud pildid ning Eesti Keele Instituudi ja YKK Eesti esindaja kinnitusel sobivaimad nimetused furnituuridele. Mõistekataloogi koostamiseks otsiti parima hinnaklassi ja kvaliteeti pakkuv ettevõte. Teoreetilises osas tuuakse välja, et tänapäeval on oluline roll turunduses nii veebikataloogidel kui ka paber kataloogidel, hoolimata praegusest internetiajastust. Mõlema praktiseerimisel saavutab ettevõte mingil määral kasumlikkust, kas siis saades uusi kliente või parandades suhtlust olemasolevate klientidega. Lisaks käsitleti kliendisuhteid ärilt-ärile strateegiale tuginedes, sest ettevõte YKK, kellele on antud uurimustöö suunatud, on samuti ärilt-ärile müügistrateegiaga tegutsev ettevõte, kes müüb oma toodangut peamiselt rõivatööstus ettevõtetele, et nemad saaksid kasumlikult tegutseda. Empiirilises osas tutvustati kõigepealt ettevõtte YKK tegevust, keskenduti mõistekataloogi koostamise protsessile ja selle valmimiseks vajaminevatele tegevustele. Esimeseks ülesandeks oli valida sünonüümidest sobivamad nimetused kinnitusvahenditele ja nende detailidele, nimetuste sobivust kinnitas ka Eesti keele instituut. Järgmiseks tuli valida sobivamad pildid kinnitusvahenditest, mille saatis YKK turunduse osakond. Peale vajaliku informatsioon kogumist, tuli leida kriteeriumitele vastav printimis teenust pakkuv ettevõte. Edasine töö kulges Mprint OÜ ettevõttega koostöös. Mille tulemusel valmis mõistekataloog. Koostatud lõputöö on YKK Eesti harukontorile kasulik, sest töös valminud eestikeelne mõistekataloog peaks vähendama ettevõtte probleeme kommunikatsioonis, mis varasemalt tulenesid inglisekeelsete nimetuste kasutamise tõttu. Käesoleva lõputöö osana koostati ettevõttele YKK eestikeelne mõistekataloog, seeläbi saavutati ka püstitatud lõputöö eesmärk.The following thesis Compiling the Subject Catalogue for Company YKK was to make a catalog which contains pictures of the fasteners and their name in Estonian. Catalogue was made for the company YKK. Little or incomprehensible information about the names in Estonian of some fasteners became decisive in the choice of the topic of the thesis. The theoretical part of thesis includes the topics about business to business client, about web-catalogue, catalogue and how to make it and business communication also, with a greater focus on external communication. On the basis of the information gathered, why is it important to the business to have a web-catalogue and how to make and why is catalogue good for a company have been made clear. Research was conducted to collect knowledge how to make a catalogue. Based on the gathered information the subject catalog was made. From a theoretical part turns out that both online and paper catalogues play an important role in marketing today, despite the current technology era. By practicing both, web-catalogue and paper catalogue, the company achieves profit, either by gaining new customers or by improving communication with existing customers. In addition theoretical part included customer relationship on business to business basis, as well as YKK, which is the target of this research, is also a business to business sales company that sells its products mainly to apparel companies which need them to make profit. In the empirical part of the thesis was focused on the process of compiling the subject catalogue and the activities required for its completion. The YKK business activity was also introduced. The first task was to choose suitable names in Estonian to fasteners and their details, the suitability of the names was also confirmed by the Estonian Language Institute. Next task was to choose suitable Pictures of the fasteners sent by YKK’s marketing department. Once the necessary information had been gathered, a printing service company had to be found. Further work took place in cooperation with company Mprint OÜ. Subject catalogue was finished. In a conclusion, this graduation thesis is very useful for the YKK Estonian branch, because the Estonian-language subject catalogue, which was completed in the dissertation, solves the company’s problem of misunderstanding customers. It is also a necessary catalog of terms for all other professionals in the field of clothing and textiles, sewing companies and for schools teaching clothing and textiles also. The subject catalog was made for the company YKK and thereby the aim set in this thesis was achieved.Clothing and Textiles--Field StudiesRõivad ja tekstiilid--TööuuringudRõiva- ja tekstiiliala ressursikorralduseResource Management in the Clothing and Textiles IndustryMõistekataloogi koostamine ettevõttele YKKCompiling the Subject Catalogue for Company YKKthesis