Karpenko, JuliaAru, Karl2023-05-082023-05-082023-05-08https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/4588Lõputöö eesmärgiks oli uurida digitaliseerimise olulisust ettevõttele ning selgitada välja sõidukite jaemüügi veebipoe loomise otstarbekus ja vajalikkust. Viidi läbi ka uuring selgitamaks välja tarbijate vanuselised eelistused, olulised ostutegurid ning vajalikud veebipoe funktsioonid. Autor valis antud teema kuna Eesti hetkel sellist lahendust ei pakuta ning inimeste ostukäitumised on suures muutuses. Tänu sellele on kaasnenud ka salongikülastatavuse langus margiesinduses. Digitaliseerimisega suureneb müügiesinduse ulatus, sest see muutub kättesaadavaks 24/7. Kuna konkurents sõidukite müügiturul on väga tihe, võidab see, kes mõistab paremini tarbija käitumist ning kellel on eelis konkurentide ees lisaväärtuste näol. Töö teoreetilises osas andis autor ülevaate digitaliseerimise vajalikkusest, tarbijate autoostu ootuste kasvust, digitaliseerimise mõjust margiesindusele ning omnikanali efektiivsusest seostada klient brändiga igas puutepunktis. Lõputöö teises osa andis autor ülevaate uuritava ettevõtte äritegevuse kirjeldusest, majandustulemustest, ettevõte visioonist ja missioonist, juhtimisstruktuurist, Audi põhiväärtustest ning praegusest müügiprotsessist. Lõputöö kolmandas osas kirjeldas autor loodava veebipoe kontseptsiooni ning selle funktsioone. Andes põhjaliku ülevaate igast vajalikust funktsioonist, mis peaksid veebilehel esindatud olema, et luua kasutajasõbralik ning toimiv platvorm. Neljandas osa viis autor läbi küsitluse potentsiaalsete klientide hulgas ning analüüsis saadud tulemusi. Uuringus osalejate vastuste analüüsist leidis autor püstitatud uurimisküsimustele vastused. Uuringu tulemustena selgus, et Y-generatsiooni eelistus on valida endale sobiv sõiduk müügiportaalist, kuid veebipoe olemasolul sooritaks 10-22% selle generatsiooni inimestest ostu margiesinduse veebipoest.The aim of the thesis was to investigate the importance of digitalization for a company and to determine the feasibility and necessity of creating a webshop for vehicle retail. A survey was conducted to identify consumers' age-related preferences, important purchasing factors, and necessary webshop features. The author chose this topic because such a solution is not currently available in Estonia and people's buying behaviors are undergoing significant changes. Digitalization increases the reach of the sales showroom because it becomes available 24/7. In a highly competitive vehicle sales market, those who better understand consumer behavior and have an advantage over their competitors in terms of additional value will emerge as winners. The theoretical part of the thesis provided an overview of the necessity of digitalization, the growth of consumer expectations for car purchases, the impact of digitalization on brand dealerships, and the effectiveness of omnichannel in connecting customers with the brand at every touchpoint. The second part of the thesis provided an overview of the business description of the company being investigated, its financial results, its vision and mission, management structure, Audi's core values, and the current sales process. In the third part of the thesis, the author described the concept and functions of the webshop to be created. A detailed overview of each necessary function that should be represented on the website was provided to create a user-friendly and functional platform. In the fourth part, the author conducted a survey among potential customers and analyzed the results obtained. Through the analysis of survey participants' responses, the author found answers to the research questions posed. The survey results showed that the preference of the Y generation is to choose a suitable vehicle from a sales portal, but with the presence of a webshop, 10-22% of people from this generation would make a purchase from the brand dealership webshop.etTransport::AutotehnikaTransport::AutotehnikaAutotehnikaSõidukite jaemüügi veebipoe loomineEstablishing Vehicle Retail Online Storelõputöö