Vahtramäe, EvaPajumägi, Kati2024-05-142024-05-142024-06-01https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/5185Lõputöö esimeseks uurimisülesandeks oli anda ülevaade ettevõtlusega alustamise kavandamisest ja äriplaani struktuurist ning koostada empiirilise uuringu metoodika. Töö esimeses osas anti ülevaade erinevatest ettevõtlusega alustamisega seotud teemadest, sealhulgas ettevõtluse alustamise võimalustest ja ettevõtluskeskkonnast, ettevõtlusega alustamise planeerimisest, äriplaani ja selle komponentidest, finantsprognoosimisest ja äriidee kasumlikkuse hindamisest. Töö teises osas käsitleti empiirilise uuringu metoodikat ja selgitati, kuidas plaanitakse uuring läbi viia. Seatud uurimisülesanne sai edukalt täidetud, sest töö esimeses osas anti põhjalik ülevaade protsessidest ja metoodikatest, mis on olulised ettevõtlusega alustamiseks ja tugeva äriplaani väljatöötamiseks. Teiseks uurimisülesandeks oli sõnastada loodava ettevõtte eesmärgid, missioon ja visioon. Määratledes ettevõtte visiooni, milleks on kvaliteetsete ja uute brändide toodete toomine Eesti turule, lahendades vajaduse erinevatele hobitoodetele spetsialiseerunud tervikliku veebipoe järele. Ettevõte püstitas lihtsa, kuid ambitsioonika missiooni saada üheks Eesti tuntuimaks hobikaupade e-kaubanduse platvormiks, mis on tuntud oma laia tootevaliku ja suurepärase hinna-kvaliteedi suhte poolest. Lisaks püstitati äriplaanis lühi-, keskmise ja pikaajalised eesmärgid, sealhulgas näiteks tarnijatega kokkulepete sõlmimise, veebikanalite loomise, turunduskampaaniate algatamise, tootepakkumiste laiendamise, kaubamärgi tuntuse suurendamise, protsesside optimeerimise ja konkreetsete tulueesmärkide saavutamise visandamise. Eeltoodust tulenevalt sai uurimisülesanne täietud. Kolmandaks ülesandeks oli viia läbi turu-uuring ja selgitada seeläbi välja sihtgrupi huvi pakutavate toodete vastu. Ülesande täitmiseks viidi läbi elektrooniline küsitlus Tallinna Tehnikaülikooli üliõpilaste seas aprillis 2024. Küsitlus andis väärtuslikke andmeid tarbijate eelistuste ja ostukäitumise kohta. Tulemused näitasid märkimisväärset huvi hobide ja vaba aja veetmisega seotud toodete vastu, kusjuures erilist huvi näidati üles pusledele, lauamängude, maalimiskomplektide ja Lego alternatiivide vastu. Suur osa vastanutest väljendas huvi osta nimetatud tooteid e-kaubanduse platvormilt. Lisaks selgus küsitlusest, et tarbijate käitumist mõjutavad tegurid nagu hinnatundlikkus ja suusõnalised soovitused. Lisaks selgusid ka eelistused seoses puslede ja Lego alternatiivide suuruste kohta ning keskmised kulutused ostukorvi kohta selliseid tooteid ostes. Need tulemused annavad teavet tootevaliku, turundusstrateegiate ja üldise äriplaneerimise kohta kavandatava ekaubandusettevõtte puhul, et tagada tarbijate eelistustele ja turunõudlusele vastavus. Seega, püsitatud uurimisülesanne sai täidetud. Järgmseks uurimisülesandeks oli analüüsida ettevõtte spetsiifikast lähtuvalt ettevõtluskeskkonda ja koostada SWOT-analüüs. Hobid & Huvid OÜ alustab tegevust muutuvas väliskeskkonnas, mida mõjutavad erinevad poliitilised, majanduslikud, sotsiaalsed ja tehnoloogilised tegurid. Analüüs hõlmas Eesti poliitilist maastikku, majandusprognoose, ühiskondlikke muutusi, tehnoloogilist arengut ning äritegevust mõjutavaid õiguslikke ja regulatiivseid raamistikke. SWOT-analüüsiga tuvastati ettevõtte tugevad ja nõrgad küljed, võimalused ja ohud, mis annavad väärtusliku ülevaate ettevõtte konkurentsipositsioonist ja kasvuväljavaadetest. Vaatamata sellistele probleemidele nagu piiratud e-kaubanduse kogemus ja finantsvahendite piiratus, on ettevõtte mitmekesine tootevalik, konkurentsivõimeline hinnakujundus ja kasvuvõimalused hea positsioon, et luua Eesti turul konkurentsivõimeline e-pood. Võimalusi ära kasutades ja ohte leevendades saab Hobid & Huvid OÜ dünaamilises ärikeskkonnas tõhusalt navigeerida ja oma strateegilisi eesmärke saavutada. Samas seisab Hobid & Huvid OÜ silmitsi mitme konkurendiga, kes pakuvad tootegruppe, mis konkureerivad tema pakkumisega. Analüüsis tehti kindlaks peamised konkurendid ja toodi välja Hobid & Huvid OÜ ainulaadsed müügiargumendid, nagu näiteks laiem tootevalik ja keskendumine klientide jaoks parema hinna-kvaliteedi suhte tagamisele. E-poe sihtgrupi mõttes plaanitakse keskenduda strateegiliselt noortele täiskasvanutele ja täiskasvanutele ning luua turundukampaaniad sotsiaalmeediaplatvormidel nagu Facebook ja Instagram. Hoolimata võimalikest väljakutsetest on ettevõtte asutajal kavas suurendada oma turundusteadmisi õppimise ja oskuste arendamise kaudu. Ülesanne analüüsida ärikeskkonda, viia läbi SWOT-analüüs ja koostada turundusplaan sai täidetud. Viimaseks uurimisülesandeks oli koostada turundusplaan ja finantsprognoosid ning teha järeldusi äriidee elluviimise tasuvuse osas. Äriplaani raames koostati Hobid & Huvid OÜ finantsprognoosid: bilanss, kasumiaruanne ja rahavoogude aruanne. Finantsprognoosid koostati aastateks 2025-2027, võttes arvesse konkureerivate ettevõtete finantsandmeid ja turu-uuringu käigus kogutud andmeid. Müügiprognoosi koostamisel lähtuti järgmistest tootekategooriatest: pusled, Lego alternatiivid, mudelid, konstruktorid ja värvimiskomplektid. Lisaks võeti arvesse nii konkurentide hinnakujundust kui ka võimalikke kulude kokkuhoiu võimalusi. Rahavoogude prognoos näitas ettevõtte võimet katta kulusid ja luua positiivseid rahavooge prognoosiperioodi jooksul. Samuti selgus kasumiaruandeist, et ettevõte jääb prognoosi kohaselt kasumlikuks ka pärast seda, kui ta hakkab töötajale palka maksma. Erinevaid finantsnäitajad väljendasid ettevõtte konkurentsivõimet ja kasumlikkust võrreldes tööstusharu keskmistega. Hoolimata sellest, et mõned näitajad jäävad veidi alla tööstusharu keskmisele, näitavad finantsprognoosid üldiselt, et äriidee on kasumlik ja seda tasub teostada. Finantsprognooside koostamise ning äriidee teostatavuse kohta järelduste tegemise ülesanne täideti edukalt.The title of the this Final Thesis is „Preparing a business plan for Hobid & Huvid OÜ“. The thesis is 62 pages in lenght and includes 10 tables, 8 figures and 7 appendices. The thesis consists of three parts. In the first part, the options for starting a business and the impact of the business environment on entrepreneurship are explained, and methods for analysing the impact of environmental factors are outlined. In addition, it describes how to plan a business start-up and gives an overview of the principles of business plan design. The second part of the thesis describes the methodology of the empirical study and gives an overview of the objective, the problem, the tasks set, the research strategy and the methods of data collection and analysis. The third part of the thesis covers the preparation of a business plan for the company Hobid & Huvid OÜ. It deals with the general data of the company, the business idea, the business environment, the market and the business plans. An electronic survey was carried out in order to obtain clearer information on the market, the results of which are discussed in the third part. Financial forecasts for the company for the period 2025-2027 were also prepared. Preparing a business plan for a start-up company is necessary to assess the feasibility and success of the business idea and to map out potential risks and how to mitigate them. The business plan will determine whether or not it is reasonable and profitable to carry out the business. The problem of the thesis is that there is a lack of an e-shop on the Estonian market that offers different product groups and a wide range of goods that are cheaper than many products of well-known brands. The aim of the thesis is to draw up a business plan for a new e-commerce company in order to find out the profitability of implementing the business idea. The following tasks have been set in order to fulfil the objective of the thesis: • to provide an overview of business start-up planning and the structure of the business plan and to draw up an empirical study methodology; • formulate the objectives, mission and vision of the business to be created; • to carry out a market survey to identify the target group's interest in the products offered; • analyse the business environment in relation to the specific nature of the company and prepare a SWOT-analysis; • draw up a marketing plan and financial forecasts and draw conclusions as to the viability of implementing the business idea. The thesis takes an in-depth look at business start-up planning and business plan structuring, with a particular focus on crafting an empirical research methodology. In the initial phase, it provides a thorough overview of various aspects related to entrepreneurship initiation, encompassing opportunities in entrepreneurship, the entrepreneurial environment, planning for entrepreneurship initiation, the anatomy of a business plan, and financial forecasting. This theoretical foundation sets the stage for the subsequent discussion on empirical research methodology, elucidating the planned approach for conducting the study. Subsequently, the thesis addresses the formulation of objectives, mission, and vision for the company. By articulating a vision on introducing quality and innovative branded products to the Estonian market together with stating the mission to become one of Estonia's premier e-commerce platforms specializing in hobby goods, the company sets ambitious yet attainable goals. Short-term, medium-term, and long-term objectives outlined in the business plan, ranging from supplier agreements to marketing campaigns, underscore the strategic foresight. Furthermore, the thesis undertakes a market research to find out consumer interest in the proposed products, particularly among Tallinn University of Technology students. The electronic survey conducted in April 2024 yields valuable insights into consumer preferences and purchasing behavior, revealing significant interest in hobby-related products such as puzzles, board games, painting kits, and Lego alternatives. The findings not only inform product selection and marketing strategies but also highlights the viability of the business idea. Through market analysis the thesis underscores the alignment of the entrepreneurial venture with consumer preferences and market dynamics. The aim of the thesis was to prepare a business plan for a company to start an e-commerce business and also to assess the profitability of the business idea. In author’s opinion the aim was achieved. The financial projections and market researched showed that the business idea is potentially profitable. Thus it was concluded that the business idea should be implemented.etMajandus and ärijuhtimine::Ettevõtlus ja turundusMajandusarvestusÄriplaani koostamine ettevõttele Hobid & Huvid OÜPreparing a business plan for Hobid & Huvid OÜlõputöö