Vahtramäe, EvaAavik, Andra2021-05-112021-05-112021-05-10https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/3284Lõputöö uurimisobjektiks oli ettevõtete sotsiaalmeedia turundustegevus Eesti kaubandusettevõtetes. Lõputöö akadeemiline nimi on „Sotsiaalmeedia kasutamine Eesti kaubandusettevõtete turundustegevuses“. Lõputöö esimese ülesandena loodi teoreetiline raamistik sotsiaalmeedia kasutamise kohta kaubandusettevõtetes. Toodi välja turundustegevuses sotsiaalmeedia kasutamise teooria, sotsiaalmeedia kanalid, kus teha turundustegevust ning kuidas mõõta selle efektiivsust. Teoreetilisest uurimisülesandest selgus, et sotsiaalmeedia turundus ehk lühendina SMM on kommunikatsioonivahend, mis on üsnagi kooskõlas reklaamiga. Sotsiaalmeedias turundamine kokkuvõtvalt hõlmab enda all strateegiate koostamist, nende teostamist ning seejärel klientidega suhtlemist. Sotsiaalmeedia kasutamine ei ole keeruline, kuid seda tuleb teha professionaalselt jättes kliendile tunde, et tema poole pöördutakse personaalselt. Täna, 21. sajandil ei ole sotsiaalmeedia kasutamine enam pea kellelegi võõras. Peamisteks sotsiaalmeedia kanaliteks, kus tehakse kaubandustööd on Facebook, YouTube, Instagram ja ka viimasel ajal kuulsust koguv Tik Tok. Sotsiaalmeedia annab kauplejatele vabaduse, ettevõttele võimaluse läheneda kiiremini oma sihtgrupini, turule annab võimaluse laieneda ning tarbijale annab võimaluse teha suurema valiku seast oma otsuse. Sotsiaalmeedia on loonud kaubandusele igati soodsad võimalused ja seda nii tarbija kui kaupleja jaoks. Lõputöö empiirilise uuringu teostamiseks viidi läbi küsitlus ajavahemikul 03.03.2020 kuni 03.04.2020 ja andmete kogumisel kasutati internetikeskkonda SurveyHero. Osalenud ettevõtteid oli kokku 32. Küsitluse peamine vastaja oli mikroettevõte. Suurettevõtteid osales küsitluses kokku neli, mis tõi omakorda head võrdlusmomendid. Kõige rohkem oli küsitluses ettevõtteid, kes on tegutsenud 20 ja rohkem aastat, mis andis tulemustele kogemustega vastuseid. Osales ka ettevõtteid, kes on eksisteerinud kaks kuni neli kuud ning, kellel esialgu ei olegi tulemusi, mida üldse analüüsida. Sellised ettevõtted vastasid olemasoleva infol ning tuleviku eesmärkide põhjal. Uuringu tulemuste põhjal saab väita, et sotsiaalmeedia on ettevõtete puhul saanud tavaliseks ning seda kasutatakse ettevõtte paremaks reklaamimiseks. Üle poolte vastanutest on kasutanud sotsiaalmeediat turundamiseks viis ja rohkem aastat. Kõige populaarsem turunduskanal on Facebook, sest seda peetakse edukaks ristturunduse paigaks. Jätkuvad Instagram ja Google+, kuid olulisel kohal peetakse tänapäeval ka LinkedIn’i. Parimaks turundusmeetmeks saab tunnistada hinnakampaaniad. Kuid kliente tõmbab ka edukalt mõjuisikud (influencerid), kes toodavad kvaliteetset sisu ning on ise ka usaldusväärsed. Võrdväärse tulemuse andsid ka sooduskoodid. Sotsiaalmeedias reklaamimise tulemusel on toimunud ettevõtetes kõige rohkem klientide arvu tõus. Seejärel sama tulemuse andsid brändi nime populariseerimine ja müügitulu tõus. Sarnaselt ka edasi on tõusujoones ettevõtetel kodulehe ja poe külastamine, püsiklientide tekkimine ja päringute saamine. See tähendab seda, et sotsiaalmeedia annab ettevõttele juurde huvi ja usaldust tekitama olukorda, kus klient sooritab ostu. Turundustegevust mõõdetakse ettevõtetes erinevate programmidega ning seejärel analüüsitakse. Kõige rohkem ettevõtted analüüsivad turundustegevust müügitulemuste põhjal. Sotsiaalmeedia turundus kuulub turundusevaldkonda, millest ka selgub, et vastanud ettevõtetes tegeleb sotsiaalmeediaga turundusjuht või turundusspetsialist. Ettepanekute põhjal saab välja tuua, et ettevõtted eelistaksid palgatud professionaalset isikut, kes tegeleks sotsiaalmeediaga. Sellisel juhul jääks turundusinimestele rohkem aega tegeleda turundustööga ja sotsiaalmeediasse sisuloomisega tegeleks keegi teine, kes olekski sellise suunitlusega. Uuringu tulemuste selgus, et kõige suuremaks probleemiks sotsiaalmeedia turundamise juures ongi tööjõupuudus/ajapuudus klientidele vastamisel. Sotsiaalmeedias turundamisel on oluline võti. See loob ettevõttele maine, kuidas on sisu organiseeritud ning kuidas on inimestele püütud oma tooted või teenust pakkuda. Valitud kogumise ja analüüsimise meetodid empiirilise uuringu teostamiseks võimaldasid saada ülevaate ja analüüsida kaubandusettevõtete turundustegevust sotsiaalmeedias. Lõputöö eesmärk ja uurimisülesanded said täidetud. Läbi viidud küsitluse käigus selgitati välja, millised on sotsiaalmeedia turundustegevused, turundusmõõdikud, turundusega tekkinud probleemid ning ettepanekud, kuidas probleeme lahendada ja vältida.  The aim of this thesis is the marketing of corporate social media in an Estonian trading company. The academic name of the dissertation is „Social media marketing in an Estonian trading company“.The first task of the dissertation was to create a theoretical framework for the use of social media in a commercial enterprise. The theory of the use of social media in marketing activities , the channels of social media where to conduct marketing activities and how to measure its effectiveness were pointed out. The theoretical research task revealed that social media marketing, or SMM for short, is a communication tool that is quite in line with advertising. In short, social media marketing involves developing strategies, implementing them, and then interacting with customers. Using social media is not difficult, but it must be done professionally, leaving the client feeling that they are being approached in person. In the 21st century, the use of social media is familiar to everyone. The main social media channels where commerce is done are Facebook, YouTube, Instagram and Tik Tok, which has recently gained fame. Social media gives traders freedom, allows the company to approach its target group faster, gives the market the opportunity to expand, and gives the consumer the opportunity to make a wider choice. Social media has created very favorable opportunities for trade, both for consumers and traders. In order to carry out the empirical study of the thesis, a survey was conducted between 03.03.2020 and 03.04.2020. The SurveyHero online survey tool was used to collect the data. There were a total of 32 participating companies. The main respondent of the survey was a micro-enterprise. A total of four large companies participated in the survey which made a good comparison. The largest number of companies in the survey had been operating for 20 years or more, which gave experiential answers. There were also companies that have been around for two to four months and do not have any results at all to analyze. Such companies responded on the basis of existing information and future goals. Based on the results of the survey, it can be said that the use of social media has become common in companies and is used to promote the business. More than half of the respondents have used social media for marketing for five years or more. The most popular marketing channel is Facebook, as it is a successful cross-marketing site. Followed by Instagram and Google+, as well as LinkedIn. Price campaigns can be considered the best marketing measure. Customers are also attracted by influencers who produce high-quality content and are trustworthy themselves. Discount codes also gave an equivalent result. The number of the company's new customers has grown the most due to social media advertising. The popularization of the brand name gave the same result and increased sales revenue. Thanks to social media marketing, visiting the company's website and store, creating regular customers and receiving inquiries are also on the rise. This means that social media gives the company interest and credibility for the customer to make a purchase. Marketing activities are measured in companies with different programs and then analyzed. Most companies analyze marketing activities based on sales results. Social media marketing belongs to the field of marketing, which means that in the companies that responded to the survey social media is handled by a marketing manager or a marketing specialist. Based on the proposals, it can be pointed out that companies would prefer a hired professional to deal with social media. In this case, marketing people would have more time to do their work and the creation of content on social media would be done by a person with such skills. The results of the survey revealed that the biggest problem in social media marketing is the lack of staff/time to respond to customers. Social media is an important part of marketing. Organized content builds a company's reputation and helps to sell a product or service. The chosen collection and analysis methods for conducting the empirical study provided an overview and analysis of the martkeing activities of commercial companies on social media. The aim of the dissertation and research tasks were fulfilled. The survey found out problems with marketing, what the social media marketing activities and metrics are and suggestions on how to solve and problems were added.etTTK Subject Categories::Majandus and ärijuhtimineKaubandusökonoomikaSotsiaalmeedia kasutamine Eesti kaubandusettevõtete turundustegevusesSocial media marketing in an Estonian trading companylõputöö