Kiis, HelenVanem, Anette2023-05-162023-05-162023-05-15https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/4741Käesoleva lõputöö teemaks on ettevõtte identiteedi loomine Tunke OÜ näitel. Eesmärgi saavutamiseks uuriti teoreetilist materjali, viidi läbi kombineeritud kvalitatiivne-kvantitatiivne uuring ja teostati konkurentsi võrdlus. Teoreetiline osa andis ülevaate sellest, mis on bränd ja bränding ning millistest osadest koosneb ettevõtte identiteet. Saadava teoreetilise materjali kogumiseks ja analüüsimiseks kaustati peamiselt ingliskeelseid allikaid. Empiiriline osa koosnes kolmest osast. Esmalt uuriti ettevõtte olemust ja väärtusi, millele identiteeti luuakse. Anti ülevaade rõivastest, sihtgrupist, väärtustest, missioonist ja visioonist ning toodi välja brändi nime ja toodete taga olev sisu. Teiseks vaadeldi turul olevaid konkurente ja võrreldi ettevõtet nelja konkurendiga. Võrdluses lähtuti järgmistest näitajatest: nähtavust klientidele, identiteeti, turunduslikku kommunikatsiooni ja tootegruppe omavahel. Seejärel analüüsiti tehtud võrdlust. Kolmandaks viidi läbi kombineeritud kvalitatiiv-kvantitatiivne uuring praeguste ja potentsiaalsete klientide seas. Intervjuu käigus selgus, et tarbijatel on mitmekülgsed brändi- ja rõiva eelistused. Samas selgus, et varieeruvus eelistuste vahel tuleneb kantavast rõiva stiilist, mitte vanusest tulenevalt. Kogu saadud sisend oli vajalik brändiraamatu loomisel ja tulemus on kombinatsioon kõikidest saadud töö tulemustest. Uuringu tulemuste põhjal loodi Tunkele neutraalne identiteet looduslike toonide ja stiiliga, mis oli klientide eelistatud stiil. Praktilise töö tulemusena valmis 16-leheküljeline brändiraamat Tunke OÜ-le. Käesolev lõputöö on oluline panus Tunke OÜ turundusstrateegiasse, aidates neil luua selge ja järjepideva identiteedi, mis võimaldab ettevõttel end turul positsioneerida. Lisaks annab töö ülevaate identiteedi loomise protsessist ja brändiraamatu koostamisest, mis on väärtuslik teadmine turundus valdkonnas tegutsedes. Kokkuvõttes rõhutab töö autor, et identiteet on ettevõtte üks peamisi aluseid. Hea toote ja vastava ning tugeva identiteedi kombinatsioon on ettevõttele vajalik soovitud tulemuse saavutamiseks konkurentsivõimelisel turul. Lõpetuseks loodab töö autor, et valminud lõputööst on ettevõttele kasu ja see aitab kaubamärgil saavutada soovitud eesmärgid. Loodetakse, et loodud identiteet võetakse turul tarbijate poolt soojalt vastu ja see loob ootuspärast väärtust nii klientidele kui ettevõttele Tunke OÜ.In today's highly competitive market, a good product is not enough for an enterprise to succeed. A company should have a complete value proposition, which includes a strong and distinctive identity, to begin creating a strong brand. A brand is born when a company creates certain emotions in the customer and associates certain values and personality with the brand. To turn a product into a brand, a strong identity must be established, followed by a communication strategy and then consistently used. The foundation of identity creation is to find ways to create an emotional connection with the customer that helps achieve a long-term relationship and trust. A strong and consistent identity helps a company stand out in a competitive market, contributes to the growth of brand awareness, and directly affects the company's development potential. The creation of the identity of an enterprise involves developing a unique name, design, and image for the product or service, which primarily targets consumers, in order to gain their loyalty. The identity consists of several different elements, including branding and visual identity. When creating the identity, the nature and image of the product or service are taken into account, as well as the message it should convey to the customer. This applied bachelor's thesis focuses on creating the identity of Tunke OÜ through the creation of a brand book. The initial purpose of the brand book is to define the guidelines for the brand identity. To achieve this goal, it is important to understand the nature of a brand book and then take the necessary steps to create it. The research tasks set out to achieve this goal are as follows: • Understand what a brand, branding, and identity are and what components they consist of. This requires studying the necessary theoretical literature. • Familiarize oneself with this particular enterprise to understand what the created identity should look like. • Research competitors in the market and compare them with each other. • Conduct an interview using a combined research method with both existing and potential clients. This is to gain the necessary input to create a brand book. • Create a brand book based on theoretical data and research results that aligns with the values and nature of the company. This applied thesis consists of four chapters, of which the theoretical part focuses on the essence of a brand and branding to better understand the process of creating an identity. It also highlights the necessary components for creating an identity, such as the brand book, customer persona, logo, typography, signature colours, communication language, and identity carriers. The second chapter introduces the Tunke enterprise, for which the identity is created. In addition, it highlights competitors and compares their identity and marketing communication.etRõivad ja tekstiilidRessursikorraldus (moetööstus)Ettevõtte identiteedi loomine Tunke OÜ näitelDevelopment of a Brand Identity Utilizing the Tunke OÜ Case Study as a Referencelõputöö