Maasik, LiinaLaisaar, Saskia2024-06-032024-06-032024-05-21https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/5261Koolituspuudus ja vajalikkus on ettevõtetes aktuaalseteks teemadeks. Antud lõputöö on koostatud hindamaks analüüsitavas ettevõttes Põldma Kaubanduse Aktsiseltsis läbiviidud koolitusprojekti. Lõputöö aktuaalsus seisneb selles, et ettevõttes pole siiani koolitusi sel viisil arendatud ja analüüsitud, kuid töötajatelt oodatakse pühendumist töösse. Et parendada töötajate teenindusoskusi ning suurendada ka kogu ettevõtte konkurentsivõimet, käivitati antud koolitusprojekt, mis viidi läbi 2023. aasta septembrist kuni detsembrini. Kuna projekt on ettevõttes esmane kogemus, soovitakse teada saada, milliseid muutusi tõi see kaasa ning kas ka tulevikus jätkata. Sellega seoses on püstitatud eesmärgiks hinnata Põldma Kaubanduse Aktsiaseltsis teeninduskoolituste projektis osalenud teenindajate teenindusvalmiduse ja müügitulemuste muutust, et teha ettepanekuid koolitusprojektiga jätkamiseks ning ettevõtte konkurentsivõime tõstmiseks. Lõputöö uurimisküsimuseks on: kuidas on projekt mõjutanud koolitustel osalejate teenindusvalmidust ning müügitulemusi? Küsimusele vastuse saamiseks viidi läbi uurimus, mis hõlmas kahte uurimismeetodit: küsitlust ja dokumendivaatlust. Dokumendivaatluses võrreldi omavahel kahe kuu kaupluste tulemusi: kuu, mil koolitusprojekt algas ehk september 2023 ning kaks kuud pärast koolitusprojekti lõppu ehk märts 2024. Kaupluste tulemused võeti ettevõtte müügisüsteemist. Tulemustest selgus, et enamik kaupluste näitajad on saavutanud võrreldes koolitusperioodi algusega tõusu. Kui käive oli enne kõikidel kauplustel negatiivne, on pärast koolitusperioodi tõusnud enamik kauplustel positiivse näitajani. Lisaks on tõusnud kaupluste lisamüügi näitaja, müük külastaja kohta ja käive arve kohta. Suurimat langust on näha tükilises müügis kuu kohta, kus kolmel kauplusel neljast oli see uuringuperioodi jooksul langenud. Küsitlus viidi läbi küsimustiku vormis ettevõtte töötajate seas, kes osalesid teeninduskoolitustel. Valimiks oli 18 vastajat. Küsitluse vastustest selgus, et 94% vastajatest on koolitustel osalemisest huvitatud, millega saab ettevõte arvestada koolituste korraldamisel. Lisaks tuli välja, et vastajate arvates on tõusnud nende teenindusoskused ja teenindusvalmidus koolitusperioodi jooksul ning projekt mõjus kokkuvõttes hästi nii tiimiliikmetele kui ka kauplustele. Ka müügitulemuste tõus näitab omakorda teenindusvalmiduse paranemist. Koolitusprojektiga jätkamist pooldas 83% vastajatest. Uuringu tulemuste põhjal toodi välja ettepanekuid seoses koolitusprojektiga: Selgitada töötajatele teeninduse ning müügitulemuse vahelisi seoseid igapäevases töös, tuues välja koolituste vajalikkus ettevõtte arengut ning konkurentsivõimet arvestades. Planeerida edaspidi koolitusi vastavalt töötajate ootustele ning vajadustele, lähtudes personaalsetest oskustest. Jätkata koolitusprojekti korraldamist teenindajate teenindusvalmiduse ja arengu toetamiseks ning planeerida koolitused selliselt, et teenindajatel oleks koolituste aeg ette teatatud piisava ajavaruga. Koolitusprojekti ülesehitust peaks täiendama mitmekülgsemaks ning lisama juurde praktilisi ülesandeid ja omavahelisi võistlusi, võib olla täiendada ka teooreetilist lähenemist. Samuti tuleks valida osalejate vanusest ja kogemusest lähtuvad koolitusvormid ja meetodid. Lõputöös püstitatud ülesanded ja eesmärk said täidetud- toodi välja muutused nii kaupluste tulemuses kui ka töötajate teenindusoskustes. Töö alguses esitatud küsimusele leiti vastus. Teenindajate teenindusvalmidus on tõusnud ning see on omakorda mõjutanud müügitulemusi kasvu suunas. Lisaks tehti ettepanekuid koolitusprojektiga jätkamiseks ja ettevõtte konkurentsivõime tõstmiseks. Koolituste läbiviimine on ka tulevikus oluline, et tagada töötajate pidev areng ja pädevus.The title of following graduation thesis is Evaluation of the Training Project in Company Põldma Kaubanduse AS. The purpose of this thesis is to evaluate the changes in the service readiness and sales results of the employees, who participated in the service training projects, in order to make suggestions for continuing the training project and increasing the company's competitiveness. The training project was conducted from September 2023 to December of the same year. Põldma Kaubanduse AS is a family business founded in 1995 by entrepreneur Heinar Põldma, which includes the stores established by the company. The stores are located in Estonia, Latvia, Lithuania and Poland, and there are more than 120 of them in total. The company's goal is to constantly develop, by increasing sales, but also by expanding the knowledge and skills of its employees. The company has four core values: honesty, care, development and openness. The company is an importer of a large number of brands, such as Guess, Tommy Hilfiger, Pepe Jeans, Calvin Klein, Tommy Jeans, Calvin Klein Jeans, Mustang, Tom Tailor, Pierre Cardin, Camel Active, Molly Bracken, etc. In addition, the stores offer the company's own product range, called Denim Dream. To achieve the aim of the thesis a study was carried out in the company, which included two research methods: survey and document observation. The document observation compared the results of the stores of two months: September 2023 and March 2024. The results of the stores were taken from the company's sales system. The results revealed that most of the store's indicators have achieved an increase compared to the beginning of the training period. If the turnover in all stores was negative before, after the training period, most of the stores have increased to a positive indicator. In addition, the indicator of additional sales of stores, sales per visitor and turnover per invoice has increased. The only decrease can be seen in unit sales per month, where three out of four stores had a decrease during the study period. The survey was conducted in the form of a questionnaire among company employees who participated in service training. The sample consisted of 18 respondents. The answers to the survey revealed that 94% of respondents are interested in participating in trainings, which the company can take into account when organizing trainings. In addition, it turned out that according to the respondents, their service skills have improved during the training period, and the project overall had a good effect on both the team members and the stores. 83% of the respondents were in favor of continuing with the training project. Based on the results of the study, suggestions were made regarding the training project: • Involve more trainers so that one trainer has fewer stores and it is possible to delve deeper into the development of each store. • To plan future trainings according to the expectations and needs of the employees, planning the trainings with sufficient reserve in advance. • Continuing with the training project contributes to the development and stability of the quality of work. • The structure of the training project should be made more versatile and practical tasks and competitions should be added, there may also be theory. Answers were found to the research question posed in the thesis and the goal was fulfilled - changes were brought out both in the results of the stores and in the service skills of the employees. In addition, proposals were made to continue with the training project and increase the company's competitiveness. Conducting trainings will also be important in the future to ensure the continuous development and competence of employees.etRõivad ja tekstiilidRessursikorraldus (moetööstus)Koolitusprojekti hindamine ettevõttes Põldma Kaubanduse AktsiaseltsEvaluation of the Training Project in Company Põldma Kaubanduse ASlõputöö