Aasjõe, ÜlleKarro, Kristin2024-06-032024-06-032024-05-20https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/5257Digiturundus võimaldab ettevõtetel lihtsasti ning odavalt jõuda oma toodangu või teenusega välisturule. Selleks, et digiturundusega oma soovitud ekspordieesmärgid saavutada, on aga oluline kõigepealt välja selgitada, millised digiturunduskanalid valitud turul toimivad. Ettevõte TUUB OÜ soovis laieneda oma toodetega Soome turule. Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli pakkuda TUUB OÜle sobiv digiturunduskanal Soome turul kasutamiseks. Lõputöö teoreetilises osas andis autor ülevaate digiturundusest ning selle kasust ettevõttele. Seejärel analüüsis autor erinevaid Soome digiturunduse teemalisi uuringuid ning selgitas nende põhjal välja, millised olid populaarsemad digiturunduskanalid Soome turul. Autor andis kanalitest töös ka teoreetilise ülevaate. Seejärel valis autor populaarsemate kanalite seast TUUB OÜle Soome turu jaoks sobivad digiturunduskanalid. Lõputöö empiirilises osas piloteeris töö autor TUUBi jaoks valitud digiturunduskanalites reklaamkampaaniad. Seejärel analüüsis autor mõlema digiturunduskanali reklaamkampaaniate tulemusi ja võrdles neid omavahel. Saadud tulemuste põhjal otsustas autor, kumb kanal sobiks ettevõttele Soome turul kasutamiseks. Piloteeritud reklaamkampaaniate tulemusi analüüsides selgus, et Meta Ads kanali keskmine klikihind oli peaaegu 10 korda odavam kui Google Ads kanali keskmine klikihind, seega sai ettevõte Meta Ads kanalis väiksema eelarve eest suurema hulga kodulehe külastusi. Meta Ads kanalist tuli päevas keskmiselt 2,86 toodete ostukorvi lisamist. Google Ads kanali kampaaniatest ei tulnud aga ühtegi toodete ostukorvi lisamist kogu kampaaniate perioodi vältel. Samuti ei tulnud Google Ads kanalist kampaaniate perioodil ühtegi ostu, kuid Meta Ads kanalist tuli kampaaniate perioodil kokku 35 ostu. Aasta enne reklaamkampaaniate piloteerimist, tuli Soomest samal perioodil ainult üks ost, seega oli autori arvates näha, et Meta Ads digiturunduskanal töötas ettevõtte jaoks tõhusalt, kasvatades ettevõtte müüki. Autor viis läbi ka intervjuud ettevõtte tegevjuhiga. Esimene intervjuu viidi läbi enne kampaaniate piloteerimist, et selgitada välja tegevjuhi ootused tulemuste osas. Teine intervjuu viidi läbi peale kampaaniate piloteerimist, et selgitada välja, kuidas jäi TUUBi tegevjuht tulemustega rahule. Tulemustest selgus, et Meta Ads kanal vastas ettevõtte tegevjuhi poolt püstitatud eesmärgile. Ettevõtte tegevjuht mainis esimeses intervjuus, et tema loeks digiturunduskanali ettevõtte jaoks Soome turul toimivaks juhul kui konversioonimäär kanalis on esialgu vähemalt 0,1%. Google Ads konversioonimäär oli kogu perioodi vältel 0%, kuid Meta Ads kampaaniate konversioonimäär oli viimasel kampaaniakuul ehk aprillis 0,67%. Ettevõtte tegevjuht mainis peale kampaaniate piloteerimist läbi viidud intervjuus samuti, et jäi saadud tulemustega rahule. Lõputöö eesmärk sai täidetud. Reklaamkampaaniate tulemustest selgus, et Meta Ads kanal toimis ettevõtte jaoks Soome turul tõhusalt. Seega pakkus autor ettevõttele Soome turul edasiseks kasutamiseks Meta Ads kanali. Autor sai töö käigus vastuse ka teisele töö alguses püstitatud uurimisküsimusele, mille eesmärgiks oli välja selgitada, millised reklaamkampaaniad ettevõtte TUUB OÜ jaoks Soome turul kõige tõhusamalt töötavad. Selgus, et kõige tõhusamalt toimis ettevõtte jaoks viimasena loodud Meta Ads kampaania, mille sihtrühm erines teiste kampaaniate sihtrühmadest. Antud kampaania oli sihitud Soomes ainult naistele. Samuti oli kampaania vanusevahemikuks määratud 20.-60. aastased elanikud. Lisaks oli kampaania sihitud just neile inimestele, kes on omadustel või käitumiselt sarnased TUUBi kodulehte varasemalt külastanud inimestele. Seega toimis TUUBi jaoks Soome turul kõige tõhusamalt just sellise sihtrühmaga seadistatud reklaamkampaania. Tuginedes reklaamkampaaniate piloteerimise käigus saadud tulemustele ja tegevjuhiga läbi viidud intervjuudele on autori ettepanekud ettevõttele TUUB OÜ järgnevad: • Jätkata reklaamkampaaniate suunamist Soome turule läbi Meta Ads kanali ja jälgida ja analüüsida selle vältel tulemusi. • Teha koostööd Soome suunamudijaga. • Rakendada TUUBi Soome veebisaidil otsingumootoritele optimeerimist. • Juhul kui turundustegevus Soome püsib tegevjuhi jaoks piisavalt edukana, siis katsetada Soome kaupluses pop-up nurka TUUBi toodetega. Antud lõputööd oleks võimalik edasi arendada katsetades TUUBi jaoks Soome turul ettepanekutes välja toodud turundusmeetodeid ning analüüsida, kuidas mõjutavad need lehe külastatavust ja oste. Meetodite tulemuslikkust saaks analüüsida läbi Google Analytics platvormi võrreldes seda, kuidas muutuvad veebisaidi külastused ja ostud peale vastavate meetodite rakendamist.In the current business environment, an increasing number of companies aspire to expand their services onto foreign markets, and digital marketing is one of the main solutions to overcome geographical barriers and reach a global audience effectively. The primary objective of this thesis is to identify a suitable digital marketing channel for TUUB OÜ to facilitate their expansion into the Finnish market. In order to achieve that the author firstly analyzed Finnish digital marketing-themed case studies to determine the most popular digital marketing channels in Finland. Based on the studies the most popular digital marketing channels that were suitable for TUUB OÜ were Google Ads and Meta Ads. The author interviewed TUUB’s CEO to understand their expectations regarding the campaign’s results. The campaigns were considered successful if the conversion rate per digital marketing channel reached at least 0.1%. Afterwards, a couple of test campaigns were conducted in the Finnish market using Google Ads and Meta Ads channels to assess their effectiveness. Subsequently, a thorough analysis was conducted to map out which digital marketing channels were the most efficient for TUUB OÜ. After piloting all of the campaigns across selected digital marketing channels, it was revealed that the Meta Ads channel performed better for the company. The cost per click in the Meta Ads channel was nearly 10 times cheaper than that of Google Ads, which allowed the company to generate a higher number of website visits for a smaller budget. During the campaign period, there were a total of 35 purchases from the Meta Ads channel, in comparison to the Google Ads channel where there weren't any purchases at all. Another interview was conducted after the campaigns were completed in Finland to determine if the CEO was satisfied with the results. Based on the results, the conversion rate for Google Ads was 0% but for Meta Ads it was 0.67%. From these results, it can be concluded that CEOs expectations were met. This demonstrates that conducting campaigns on the Meta Ads channel was the most suitable and efficient approach for TUUB to expand into the Finnish market. Based on the results obtained during the piloting of campaigns and interview with the CEO, the author proposes the following recommendations for TUUB: • Continue directing advertising campaigns to the Finnish market through the Meta Ads channel to further monitor and analyze the results. 40 • Explore collaboration opportunities with local Finnish influencers. • Implement search engine optimization for TUUB. • If marketing activities in Finland remain sufficiently successful for the CEO, consider experimenting with a pop-up corner featuring TUUB's products in Finnish stores.etMajandus and ärijuhtimine::Ettevõtlus ja turundusRõivad ja tekstiilidRessursikorraldus (moetööstus)Digiturunduskanalid Soome turul TUUB OÜ näitelDigital Marketing Channels in the Finnish Market. Case Study: TUUB OÜlõputöö