Ševtšenko, EduardLimberg, Madis2021-05-132021-05-132021-05-13https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/3390Lõputöö eesmärk oli leida võimalusi, kuidas parendada jaotusterminali efektiivsust AS Rain Transport Tallinna näitel. Leida võimalikud lahendused töökorralduse muudatusteks ja analüüsida tööprotsesse, et tõsta jaotusterminali efektiivsust. Töö tulemusena selgub, millised on vajalikud tegevused, et tõsta efektiivsust. Lõputöö raames mõõdistati jaotusterminali läbivate kolme võtmekliendi veokite arv ja aluste arv. Andmed koguti 01.01.2021-31.03.2021 ajavahemiku kohta. Kaardistati võtmeklientide tööprotsessid ja terminali töökorraldus ja terminaliplaan. Töökoormuse jaotusest tööaja lõikes kaardistati kõik 16.04.2021 terminali saabunud ja väljunud veokid kellaajaliselt ja mitu alust nad tõid või välja viisid. 16.04.2021 mõõdeti ka tööprotsessidele kuluvat aega. Tulemused näitasid, et töökoormus on suurem esmaspäeval ja reedel ja kellaajaliselt esimeses vahetuses kella 06:00 ja 09:00 ja teises vahetuses kella 17:00 ja 19:00 vahel. Pärast neid kellaaegasi ei vajata terminalis enam 4 terminalitöötajat. Vahetuste ümbertõstmisega oleks võimalik ettevõttel kahe terminalitöötaja palgakulud kokku hoida, mis aastas tähendaks 47 000 euro suurust kokkuhoidu. Terminali jaotus tsoonide põhjal, kus on kaks Tallinna ja selle lähiümbruse tsooni ei ole efektiivne. Et vabastada terminalipind topelt aladest, tuleks klient 1 Tallinna ja lähiümbruse ala ära kaotada ja terminali jaotusalad ümber teha. Sellega seoses oleks kõigile üheselt mõistetav kuhu tsooni kaup viia. Tööprotsesside digitaliseerimisega ollakse jäänud hiljaks. Tööprotsesside kaardistamise käigus tehtud mõõtmised näitasid, et ajavahemikul 01.01.2021-31.03.2021 manuaalselt sisestamisele kulus aega 217 töötundi. Kui ära kaotada ainult POD-de ümbertöötlemine ja vedudeks sisestamine oleks võimalik kokku hoida 112 töötundi. Kui sinna lisada veel manifesti pealt andmete sisestamine Excelisse 68 tundi, siis kahe tööprotsessi muudatusega oleks võimalik kokku hoida aastas rahaliselt 11 244 eurot. Autor leiab, et lõputöö on eesmärgi täitnud. Välja on toodud kuidas terminali plaani, töökorralduse, muutmisega oleks võimalik töö efektiivsust tõsta. Digitaliseerimisega peab kiiremas korras edasiminema ja klientidega leidma lahendused, et ettevõttes vähendada manuaalset andmete sisestamist. Digitaliseerimisest tulenev kasu oleks suurem, kui ainult sellele kuluv töö, kuna hetkel andmete sisestamisega tegelevad töötajad saaks tegeleda tegevustega, mis ettevõttele kasu tooks. Nende tegevuste parendamisega kasvaks ettevõte konkurentsivõime turul.Improving the work process efficency of the crossdock terminal based on company AS Rain Transport. The logistics is a very highly competitive market and at the same time the field is very price sensitive. Customers are expecting their ordered products to be delivered as soon as possible and because of that distribution centers have become critically important. It is very important for a distribution center to have efficient workflow in order to be competitive. The efficient workflow plays a key role hoe transportation, storage and transportation between the centers are operating. The aim of this thesis was to find ways to improve the efficiency of the crossdock terminal based on the example of AS Rain Transport. Also, to find possible solutions for changes in work flow and analyze work processes to increase the efficiency of the crossdock terminal. Based on this research, the results show what improvements are needed to increase the efficiency. In the first part of the thesis, I gave an overview what is crossdocking, why crossdocking is an important element in a supply chain and the specifications of the crossdock terminal. What are the most common types of crossdock terminals and what to cosider if you planning the terminal. In the second part, I gave an overview of AS Rain Transport Tallinn terminal and its key customers. In the third part, I described the work process of AS Rain Transport in Tallinn terminal. In the fourth part, I described the work processes of the three key clients and their differences. In the fifth part, I made suggestions for changes in work flow and work processes. All three key customers should have the same work flow and work process. In addtion, i suggsted to eliminate activities that do not add value to the company. During the analysis I measured work hours and observed work process. The results showed that the the workload is higher between 6 am to 9 am and between 5 pm to 7 pm. After these times, the terminal no longer needs 4 terminal employees. By restructuring the shifts, the company would be able to save the cost of two terminal employee’s salary which is about 47,000 euros per year. The digitalization of work processes is lagging behind. Measurements made during the mapping of work processes showed that in the period of 01.01.2021-31.03.2021 all manual entries took 217 working hours. Company could save 112 operatting hours, if employees do not enter work orders manually. At the moment all crossdock work orders are entered manually into Excel. By automizing the process, 68 opearting hours will be saved. With two changes in the work process it would be possible to save 11,244 euros per year. In conclusion, by changing the crossdock terminal plan and organisational procedures it would be possible to increase the efficiency of crossdock terminal. Digitization must move forward as quickly as possible and solutions must be found to reduce manual data entry in the company. By improving these activities, the company would increase its competitiveness in the market.etTTK Subject Categories::Transport, JaotusterminalCrossdockTransport ja logistikaJaotusterminali tööefektiivsuse parendamine Rain Transport AS näitelImproving the work process efficency of the crossdock terminal based on company AS Rain Transportlõputöö