Transtok, VirveSild, Epp2024-05-142024-05-142024-05-13https://dspace.tktk.ee/handle/20.500.12863/5179Lõputöö teemaks oli uurida tootmisettevõtte sisekommunikatsiooni korraldamist. Tootmisettevõte on tegutsenud Eestis aastast 1994 ning selle aja jooksul on muutunud nii ühiskond, töökultuur ja tingimused, kui ka kommunikatsiooni kanalid. Organisatsiooni tulemusi, töötajate rahulolu mõjutab suures osas sisekommunikatsioon, mis on tänapäeva kiiresti muutuvas maailmas oluline teema. Tõhus sisekommunikatsiooni korraldamine on ettevõtte edukuse võti. Lõputöö eesmärk oli välja selgitada töötajate hinnangud Rudus AS tootmisettevõtte sisekommunikatsiooni korraldamisele, leida selle võimalikud kitsaskohad ning esitada ettepanekuid ettevõtte juhtkonnale kommunikatsiooni tõhususe parendamiseks. Töö autor lõi tööle teoreetilise raamistiku, lähtudes erinevatest teooriatest. Lõputöös käsitleti sisekommunikatsiooni olulisust, selle rolli organisatsiooni maines, kultuuris, sisekommunikatsiooni korraldamist, kanaleid ja arendusi, sisekommunikatsiooniga kaasnevaid probleeme ja strateegiat, mis seoti erinevate teooriatega. Lõputöö eesmärgi saavutamiseks viis autor tootmisettevõttes läbi uuringu. Tootmisettevõttes viidi töötajate seas läbi küsitlus ja tegevjuhiga intervjuu. Lähtuvalt küsimustikust, koostati intervjuu küsimused selle läbiviimiseks. Neljast plokist koosneva küsimustiku teemadeks olid üldinfo, organisatsiooni info liikumine, tunnustamine ja tagasiside ning juhtimine sisekommunikatsioonis ning lisana oli üks avatud küsimus, kus ettevõtte töötaja sai teha ettepanekuid sisekommunikatsiooni parendamiseks. Küsimustik edastati 43-le ettevõtte töötajale, kellest 1 vastas intervjuule ja 27 küsimustikule. Andmeanalüüsis kasutati nii kvalitatiivset, kui ka kvantitatiivset analüüsi meetodit. Lõputöö autor saab anda lõputöö raames läbiviidud uuringule positiivse hinnangu. Uuringust ilmnes, et ettevõtte sisekommunikatsiooni korraldamises on mõningad puudujäägid, millele peab pöörama tähelepanu, et saavutada tõhusam sisekommunikatsiooni korraldamine. Selle toimimiseks on vaja teha mõningaid muudatusi. Analüüsist ilmnes, et kõige kõrgemalt hindasid ettevõtte töötajad tunnustamise ja tagasiside plokki. Töötajad võtavad vastu tagasisidet, õpivad sellest ja ka annavad ise tagasisidet. Madalaimalt hinnati aga organisatsiooni info liikumise plokki, millest ilmnes, et info edastamise kanalid vajavad vastavalt ametikohtadele kohandamist ja ülevaatamist, sest mitte kõik ettevõtte töötajad ei pääse ettevõtte kõikidesse info edastamise kanalitesse või siis ei kasuta neid. Varem ei ole antud tootmisettevõttes sellist uuringut läbi viidud. Arvestades seda, et tootmisettevõtte tegutsemise jooksul, algusest kuni tänapäevani, on muutunud nii sisekommunikatsiooni roll kui ka tähtsus ning tuginedes uuringu tulemustele, kust ilmnes, et tootmisettevõttel on mõningad puudujäägid sisekommunikatsiooni tõhususes, järeldas autor, et antud uuringu läbiviimine ja hindamine oli tootmisettevõttele vajalik. Uuringu tulemused annavad tootmisettevõtte juhtkonnale parema ülevaate tekkinud kitsaskohtadest ning võimaluse parendada sisekommunikatsiooni nii, et see tõhusamalt toimiks. Tõhus ja toimiv sisekommunikatsioon on ettevõtte edu üks alustalasid. Lõputöö autor peab läbi viidud uuringut õnnestunuks.The topic of graduation thesis was to investigate the organization of internal communication within a manufacturing company. The manufacturing company has been operating in Estonia since 1994, and during this time, changes have occurred in both society, work culture, conditions, and communication channels. The organization's results and employees' satisfaction are largely influenced by internal communication, which is an important topic in today's rapidly changing world. Efficient organization of internal communication is the key to a company's success. The aim the thesis was to determine the employees' assessments of the organization of internal communication in Rudus AS manufacturing company, identify possible shortcomings, and present proposals to the company's management for improving the effectiveness of communication. The author established a theoretical framework for the thesis, drawing on various theories. The thesis addressed the importance of internal communication, its role in organizational reputation, culture, organization of internal communication, channels and developments, problems associated with internal communication, and strategies, which were linked to various theories. To achieve the goal of the thesis, the author conducted a survey within the manufacturing company. A survey was conducted amongst employees, and an interview conducted with the CEO. Based on the questionnaire, interview questions were compiled for its implementation. The questionnaire consisted of four blocks covering general information, flow of organizational information, recognition and feedback, and leadership in internal communication, with an additional open-ended question where employees could make suggestions for improving internal communication. The questionnaire was distributed to 43 company employees, of which one was interviewed and 27 responded to the questionnaire. Both qualitative and quantitative analysis methods were used in the data analysis. The author of the thesis can give a positive assessment of the conducted study within the framework of the thesis. The study revealed that there are some deficiencies in the organization of internal communication within the company, which need attention to achieve more efficient organization of internal communication. Some changes are need to be implemented for its functioning. The analysis showed that employees of the company rated recognition and feedback block the highest. Employees receive feedback, learn from it, and provide feedback themselves. However, the flow of organizational information block was rated the lowest, indicating that information dissemination channels need to be adjusted according to job positions and reviewed because not all company employees have access to all information dissemination channels of the company or do not use them. Such a study has not been conducted in this particular manufacturing company before. Considering that both the role and importance of internal communication have changed during the operation of the manufacturing company from its inception to the present day, and based on the results of the study, which revealed that the manufacturing company has some deficiencies in the effectiveness of internal communication, the author concluded that conducting and evaluating this study was necessary for the manufacturing company. The results of the study provide the management of the manufacturing company with a better understanding of the identified shortcomings and the give them opportunity to improve internal communication so that it operates more effectively. Efficient and functional internal communication is one of the cornerstones of a company`s success. The author of the thesis concludes that the conducted study has been successful.etMuuTeabehalduse ja infosüsteemide korraldamine - juhiabi tööSisekommunikatsiooni korraldamine tootmisettevõttesOrganization of Internal Communication in a Manufacturing Companylõputöö